Linux se raduje, přichází Wine plný jedniček

Diskuze čtenářů k článku

15. 07. 2008 12:50

Postreh z diskuse - vsichni porad argumentuji jak spatny OS je win XP oproti linuxu...Co Visty? Nehlede na to, ze vetsina lidi co na ne nadava je vlastne ani poradne nezkusili...

Jinak to s tim wine je vazne super - konecne moznost, jak "normalne" pouzivat linux...i na hrani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 23:03

linuxaci zase stastny ze mozu spuzstat stare dobre kvalitne programy pre windows , ziadny flame ale linux je na desktop fakt o nicem a vo vacsine to ludia nainstaluju a prve je winovanie winackych aplikacii ked ziastia ake su linux prehravace a vseobecne dektopove nastroje zaostale hlavne po funkcnej stranke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 08:54

Napřiklad takový Amarok, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  13. 07. 2008 09:27

Ano, Amarok je fajn

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 23:26

Co dodat :) Amen ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  14. 07. 2008 08:34

Aspon si pak clovek nepripada jako kreten :)

http://www.bomba.cz/video/zaseknuty-pocitac-v-primem-prenosu-na-nove/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 10:10

Linux na desktop je uzasna vec, ale na Games masinu onicom. Kdyz potrebujed doma na destopu delat normalni veci tak myslim ze nepotrebujes Win za 10tis (krabice ne OEM) office za moc protoshop (moc) atd firewall antivir. V souctu to vyjde na vic nez cela masina. ikdyby to byly OEM. To vse a jeste vice muzes najit v jakemkoli distru. A jeste tak, muzes mi vyjmenovat nejake zaostale desktop aplikace? treba porovnej MovieMaker s AVIDemux, dale WMP s Amarokem, Kaffeine, Kwrite s Notepadem wordpadem atd. tak se kukni co je zaostala aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 10:17

Mno a co se na to naopak podívat tak, jak to vidí většina lidí:

OEM Windows = cca 2000

Office pro domácnosti = cca 1800

Antivirus pro domácnosti = zdarma

Firewall = není třeba, když máte antivir, stačí Windowsovský

A zbytek už kupovat nemusíte, skoro vše free je i na Windows k dispozici. Dokonce ani ten office kupovat nemusíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 10:39

Taky se jde na to tak divat, ale OEM lidi kupi a mysli si ze maji OS. a pak ho daji na jiny PC a pokud chteji aktivovat tak jedine s vymluvou prez operatorsky automat. Samozdrejme OO.o je dobry a zadara na Win. Ale ted popravde nebyt linuxu a OpenSource, kde by byly vsechny programy? Jen placene. Treba ja taky pouzivam Win a na nem OO.o Gimp, FF, Thunderbirda, a taky nepotrebuju zadne Photoshopy. atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 10:50

>> OEM lidi kupi a mysli si ze maji OS. a pak ho daji na jiny PC a pokud chteji aktivovat tak jedine s vymluvou prez operatorsky automat

Většina lidí toto nedělá. Pro většinu lidí je PC jako celek jedna velká spotřební věc. Koupím - používám - prodám/zahodím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 10:54

Upgraduju MB Procesor atd a uz je kamen urazu. Ale jinak jo. Kazdy pouziva to sve. Ja mam alespon jistotu, ze kdyby na me poslali MS nejake gorily tak jsem cisty a z obliga.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 08:54

Ano vrazit 1/3 ceny kancl kompu do oem woken je to správné a rozumné. Máte vymyté mozky fakt hezky. Kdyby stály wokna 2k ,- v době kdy stály kompy 40k tak neřeknu ani slovo. Ale v současnosti to je hamba. Jen kupujte jehovistu a tvařte se spokojeně a nadšeně jak jste levně nakoupili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 08:56

A tu hranici jste si, pane, určil jak? Prostě jste se vyspal a řekl jste si: "jedna třetina, to je moc!" ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 10:48

pane !! to je proste fakt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 11:06

Jinak kdybych používal vaš styl psaní tak bych je řekl, že wokna jsou zadarmo drahé. Ja za os který používám legálně, neplatím. Takže mi je uplně putna co pan zaslepený nebo slepý Šilhavý napíše. Navíc nemám čas se se s vámi vybavovat o ničem, když stejně máte tu jedinou pravdu v jakékoliv diskuzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 11:11

V pořádku. Mějte si svůj názor.

Mě z principu dráždí, když někdo nemá cit pro přiměřenost. Cigarety a balená voda drahé nejsou, Windows drahé jsou. Rum drahý není, ale regulační poplatek ve zdravotnictví drahý je. A nemá to nic společného s tím, jestli Windows nebo Linux jsou lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 13:01

Hmm, tak az budes ve firme zkouset prekopat vsechno na linux, tak pak budes rikat neco jineho...zvlaste kdyz u vetsiny firem je office v podstate standard. Ale pokud to na linuxu bude od zacatku...proc ne. Ono kancelarsky pocitac s openoffice staci...i na net a hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2008 14:53

tak to je dobry pouzivat linux aby pak pouzivat windows aplikace chapal bych kdyz si nekdo spusti nejaky programek ktery neni pro linux ale pak se s toho stane navyk a vsechny aplikace budou jen ve wine a to nerikam ze ho pouzivaji i pro hry ale ne ty arkadove ale strilecky

to uz radeji zkuste ReactOS i kdyz jeste daleko neni ve finalni verzi ale nepotrebuje zadne emulatory ani virtualizacni programy a nebo si kupte win XP ci Vista za 1600kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 15:21

kdo říká, že jedu jen na widle programech?! ale např. winrar a total cmd si rád pustím když je mám koupené... widle mám legální jak vistu (ta šla do mikrovlnky fujtajksl :-!) tak XP ale widle mě už naštvaly a spokojeně používám linux.. reactOS je jen systém podobný widlím méně stabilní... to jsou jen widle zadara ne kvalitní OS...

Debian a Ubuntu rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 16:37

ReactOS je absolutně nepoužitelný systém (zatím). Podle vývojářů není zatím ani v alfa verzi. Je to vidět z vývojového plánu: http://www.reactos.org/en/about_roadmap.html

Wine a ReactOS spolu pokud vím poměrně úzce spolupracují, protože mají stejný hlavní úkol - implementovat Windows API.

Jinak nechápu, co se někomu nelíbí na Wine. Linux je hlavně o svobodě. A jedna z těch svoboda třeba pro mě znamená, že si můžu pustit jaký program chci, bez ohledu na to, jestli to je program pro Windows nebo Linux. Projektu Wine hodně fandím a myslím si, že výrazně zlepšuje použitelnost Linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 16:53

Jen čistě filozofická otázka: proč si myslíte, že nemůžete pod Windows spustit programy pro linux? Já myslím, že v tomto ohledu jsou možnosti vyrovnané, resp. ještě lepší, neboť by se nemuselo opisovat, ale jen portovat. V čem tedy ta svoboda spočívá? Je pro Vás svoboda ztotožněním toho, že pro Linux někdo začal vyvíjet Wine, zatímco pro Windows zatím nikdo nezačal vyvíjet "Line"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 17:54

Vzdyt Line neni potreba... wine je jen kvuli neschopnosti delat programy i pro linux, zato na win jde vetsina linuxovyho softu, teda spise pouzivaneho na linuxu. To je prave ta svoboda, ze muzete pouzit program na jakymkoliv systemu. Sam vim, ze je slozite portovat software, ktery je od zakladu pro win, na linux, ale to je prave hlavne to, co brzdi rozsirovani linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 18:22

Ano, bezpochyby "Line" potřeba není. Lidé nepotřebují spouštět aplikace z Linuxu na Windows.

Jen jsem nepochopil proč je Wine symbolem svobody, když stejně svobodně může existovat i opačná věc? Tu symboliku nechápu. Chápal bych ji, kdyby to byla nějaká věc, která se v druhém táboře vyrobit nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  13. 07. 2008 09:37

Mily Mirecku, kdyby nebylo wine, tak bych ty widle nainstalovene mit musel. Ne kvuli officu nebo nejakym kreslicim programum, ale kvuli specialnimu hw, ktery obcas potrebuju pro svou praci. A v tom je ta svoboda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 09:43

Stále nerozumím, proč je ikonou Linux+Wine a nebyl by ikonou Windows+Line.

To je to, čeho se snažím dopátrat. Protože obě řešení by přinesly stejnou svobodu, tak, jak psal JeCh, tj. možnost spouštět cokoliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 14:50

A co třeba KDE4 pro Windows? Jmenujte mi například jeden prohlížeč/rychlý editor obrázků (něco ve stylu XnView nebo IrfanView) pro Windows zdarma. V Linuxu je jich několik poměrně pěkných - Gwenview nebo digiKam. Osobně bych uvítal, kdybych je mohl používat ve Windows.

Takže ano, existuje i portace opačným směrem. Ale díky otevřenosti programů ji není nutné řešit na úrovni kompletního API. Stačí to vyřešit na úrovni knihoven.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 14:57

A co třeba projekt cygwin, který emuluje linuxové API. Pod cygwinem můžeš provozovat dost linuxového softwaru na windowsech. Bohužel se musí program zkompilovat s cigwinem (nelze rovnou spouštět nativní linuxové binárky), ve wine stačí jen program spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 15:23

Mno ale právě proto se ptám, proč ve Vás evokoval právě Wine pocit svobody?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 17:24

Přečtěte si ještě jednou, co jsem napsal. Nikde přeci netvrdím, že Wine = svoboda. Pouze tvrdím, že uživatelům Linuxu přináší další svobodu a to možnost pouštět si programy psané pouze pro Windows. Co je na tom nepochopitelné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 17:25

Mno právě to, že zmiňujete onu svobodu, evokuje okamžitě myšlenku, že v opozitu musí stát nesvoboda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 20:09

Ano, to zní logicky, protikladem svobody opravdu je nesvoboda. Dobré zjištění! Ale další Vaše vývody již nechápu. Svobodou je pouštět v Linuxu Win32 aplikace, nesvobodou by bylo nesmět je pouštět. Kde se v této logice vzala možnost pouštět ve Windows aplikace pro Linuxu to opravdu nevím. Zdá se mi to jako zcela pokroucená logika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 20:10

Jen mě překvapilo, v čem je konkrétně tato svoboda výjimečná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 21:41

Není výjimečná, já někde něco podobného psal? Je to jedna z mnoha svobod, které Linux nabízí - úpravy kódu, použití aplikací bez omezení, konfigurovatelnost atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 23:21

No proto, ze se netusim z jakeho duvodu drzi Linuxu. A ten se stava pouzitelnejsim az s moznosti spoustet SW pro Wokna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 19:33

Opět, další člověk, kterému existence SFU přímo od Microsoftu zůstáva utajena. Varování pro všechny MSfily: Microsoft v SFU distribuuje nebezpečné množství GPL softwaru! :]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 06:12

Myslím, že services for unix nejsou to, o čem se tu bavíme. Jejich účel je naprosto jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 01:46

Dobře, a jak provedete fork() na Win32 subsystému? SFU slouží k témuž účelu na Windows, jako Wine v Linuxu. Obojí poskytuje na jednom OS API druhého OS, zajišťuje tak kompatibilitu na úrovni zdrojového kódu a umožuje provozovat aplikaci napsanou pro jeden systém pod systémem druhým bez potřeby portování. Wine jako bonus kvůli proprietárním aplikacím z Windows přidává Win32 PE loader a linker, aby nebyla zapotřebí aní (v jejich případě nemožná) rekompilace, nicméně jsou i aplikace typu Picasa, které byly svými tvůrci prostě zrekompilované oproti libwine. MS by mohl udělat totéž, kdyby se snažil. Ale asi se spoléhají na to, že autorům aplikace tohle postačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 14:44

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 19:20

A navic je to nepouzitelny bastl .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2008 19:09

K tomu ReactOS, jen trochu opravim, posledni verze je 0.3.5 tudiz Alfa :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 22:45

Na Visty se mohu zvysoka,vite co,zerou RAMky,porouceji mi co si na svem kompu mohu spustit a co ne,a prestoze nejsem schizofrenik,tak si myslim,ze mohou i odesilat info o mem brouzdani po netu,no ale to uz je na hrane,konecne vsichni blazni o sobe tvrdi ze nejsou blazni,ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 09:28

Mno při dnešní ceně RAM kolem 400 Kč vč. DPH za 1 GB mi nepřijde toto jako moc silný argument.

UAC můžete mít zapnutý, anebo ho třemi kliky vypnout.

A o odesílání infa o Vašem brouzdání jste četl na nějakém hodně veselém e-zinu, žejo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 11:16

Tady si zase někdo četl o Vistě někde v blogísku, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 11:46

Je teda opravdu hrozný

PS.: Kdo je ten Linux?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 09:36

Jsem pro sjednoceni celeho sveta pod jeden operacni system......MS WINDOWS......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 10:10

Ti neznalí vždy touží po sjednocení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 11:47

Mno naopak. Znalí touží po sjednocení, ale ZÁROVEŇ uznávají, že je potřeba, aby byly i tlaky proti - protože v určitých ohledech je to stimulace vývoje.

Např. v samotném prostředí ovládání OS už není extra moc prostoru pro vylepšování ergonomie. Pokrok je dnes spíš o efektu, o drobných blbinkách (ale i za ně díky). Na druhé straně, některé technologie by se nevyvíjeli, kdyby neexistovala konkurence.

Linux sám o sobě není extra velkým stimulantem pro Windows jako takové. Ale poskytuje platformu pro moc aplikací a technologií, které stimulují jejich protějšky pod Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 15:14

Znali tuzia po zjednotenie standardov a proti zjednoteniu produktov.

Povedzme to jednoducho, bez zbytocnych slov. Co sa tyka ergonomie- uz sa jedna zauzivala, mohla sa zauzivat ina koncepcia. Vid to, s cim prichadza Office 2007.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 20:03

ano byl bych pro to aby byl linux vsude.. protoze je zadarmo a proto je realné aby byl všude... kdyby se dodet použival jen linux a dneska by přišela neaka společnost microsoft s windows Vista na které nic nejde spustit a chcou za to nehorazny prachy taky by mu to nikdo nekoupil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 20:25

>> protoze je zadarmo a proto je realné aby byl všude...

Blázínku, opravdu myslíte, že těch 2000 Kč za licenci Windows hraje roli? V porovnání s prací IT personálu (která je v Linuxu přinejmenším stejně drahá jako ve Windows) a hlavně v porovnání s mzdovými náklady uživatelů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2008 21:59

Tech 2000 hraje roli v domactnostech, zvlaste v ruznych pristrojich jako settopboxy, satelitni prijimace, domaci kina a tak dale. Linux diky sve modularite a platformni nezavislosti v tyhle oblasti uz dnes vicemene nema konkurenci a tech aplikaci stale pribiva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 22:38

Pane "Silhavy",pro penzistu prezivajiciho za 50Kc denne to rozhodne rozdil je! Nebojte se,na kazdeho jednou dojde,i na takove nafoukance,pro ktere tisicovka tam,tisicovka sem dnes moc neznamena!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 09:26

Nevím proč mě píšete v uvozovkách.

Co znám důchodce, tak všichni zvládají ze svého důchodu ještě i šetřit na vnoučata, aby je k narozeninám a svátkům podarovali tu pětistovkou, tu tisícovkou. A věřte, že důchodců znám dost na to, abych o ně neměl strach. Nevím, proč jste si zrovna vybral, že 2000 za Windows jsou větší zlo, než např. kouření a pití, které dost důchodců připravuje měsíc co měsíc o více peněz. Kromtoho důchodce ze zásady byl nespokojený v době, kdy, PC stálo 30 tis. Kč a stejnětak je nespokojený i dnes, kdy ceny atakují 10 tis. Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 23:10

Ono je to o tom, jak si clovek ceni vlastniho casu. Kdyz si ten penzista bude moc dovolit na hodinu pouzivani PC obetovat pul hodiny pro jeho ladeni, dodelani OS, editaci konfiguracnich souboru a vyhledavani pro to potrebnych informaci, proc ne. Je to lepsi zabava nez koukat na Esmeraldu. Pro nas ostatni, co potrebujem, aby PC fungovalo a pracovalo, je investice 2000,- za OS zanedbatelna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 01:56

Hezký pokus, ale nic z toho v dnešní době pravděpodobně již muset dělat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 09:53

Zajimave je ze ja si nainstaluju celou distribuci za 1/2h a oto ze vsemi programy, kodeky, a proste vsim co potrebuju. Ovladace, soft na prehravani videi, Kancelarske aplikace, graficke aplikace i 3D atd. vse pohromade na jednom mediu. a nic netreba konfigurovat snad jen K3B ale to je otazka 2s. Jinak kdyz instaluju WinXP tak to je 30min + dalsi hodku Office nero, nejaky prehravac, a vse co k tomu patri. Takze spise bych videl v tom vyhodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 07. 2008 12:42

Tak to je asi jen vas problem...me se XPa instaluji 8 min...s kodeky problem nemam (vlc) a ten dalsi softik nainstaluju za par minutek...jinak problem je v tom, z ekdyby zakladni instalace windows obsahovala vsechno, tak se na MS svali tolik zalob, ze by to mohli zabalit...a navic by pak lidi nadavali ze instalace XPcek ma 4GB...kdyz to ma linux, tak to nikomu nevadi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  13. 07. 2008 09:40

Nejde jen o "pitomych" 2k za windows. Prakticky kazde pc s widlema musi mit tez antivir, firewall a office

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 09:46

Antivirus = např. Avast4 Home, zadarmo

Firewall = 100% stačí integrovaný ve Windows

Office pro domácnosti = 800 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 14:50

Ten "firewall" ve windows je zoufale nepouzitelny, ze ktere planety jste se vratil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 15:22

Moc čtete a málo znáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 01:14

I v tomto se mylite. Je to presne naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 06:15

OK, ten opak funguje fůře spokojeným lidem, kteří si nemuseli zasvinit systém zbytečným produktem a nemuseli za něj utratit ani kačku.

Nicméně tato diskuse není o argumentech a myslím, že nestojí za to v ní dál pokračovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 10:32

Na čem že to jedeš? Krek, LSD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 11:45

BSD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 16:29

BSOD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 21:43

ODS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 03:02

DOS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 21:42

Ja jsem pro MS DOS, tam si clovek zahraje aspon stary hry a nemusi je poustet jako masochysta pod nejakym dosboxem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  13. 07. 2008 09:24

V tomto planu vidim jeden zakladni rozpor. Windows totiz nejsou operacnim systemem. Od doby ms-dos m$ pouziva pro tyto sve produkty obchodni nazev "Operacni system". Ale je to jen obchodni nazev. Pripadne mi to stejne usmevne, jako kdyz wietnamsky prodejce prodava "opravdove" adidasky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 09:31

Nojo, ale to se pak v důsledku dá vyvodit to, že vlastně víc lidí na této planetě jede na obchodních názvech, než na operačních systémech... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  14. 07. 2008 08:09

Presne tak. Jsem rad, ze to alespon nekdo pochopil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 09:01

To je nějakej masochismus používat jeden OS a cpát do něj věci z toho druhýho? To je jako bych si pořídil škodovku a cpal do ní všechno co patří na BMW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 09:12

Jenomže někteří lidé občas potřebují program, který je navržen pouze pro Win... Tak si ho spustí v Linux aby se do Win nemuseli přepnout (za předpokladu, že mají nainstalované oba OS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 17:52

problém je v monopolním chování MS, chceš mit certifikát MS pro svůj soft? tak nesmíš vyvíjet verzi pro jiný OS. Pokud jsi výrobcem HW, nesmíš nikomu jinému poskytnout informace o HW, aby náhodou nenapsal ovládače pro jiný OS. Takže pak nezbývá než spouštět některé aplikace přes WINE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2008 18:20

A k těmto informacím jste přišel kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 18:17

jj větší hovadinu sem neslyšel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 11:05

Proč masochismus? Naopak - můžu používat linux a bez problémů si v něm zahrát windowsové hry.

Ani si při tom nemusíte všimnout, že je to ve wine. Nainstalovaný program dostane ikonu na plochu, a tou se dá normálně spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2008 19:30

Tak to řekněte Microsoftu, který už roky dělá přesně totéž. (Interix/SFU == "Wine naruby".)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 18:27

Nikoliv, nějak jsi prohodil pořadí. Je to jako pořídit si Rolls-Royce a cpát do něj věci z Trabanta.

Ale někdy třeba není zbytí. Například potřebuju otestovat dvoudobý motor. Chci vidět, jak chcípá, kouří a jaké vydává podivné zvuky. Jenže co s tím, když Rolls-Royce nemá takový motor v nabídce?

Kdyby neexistovaly Trabanty od Microsoftu, bylo by na světě lépe. Ve formě zdrojového kódu se dá většina dnes používaného software portovat na všechny skutečné operační systémy (Solaris, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Linux, Mac OS X, ...). Jen jeden systém je zásadně se vším nekompatibilní. Možná právě kvůli tomu dvoudobému motoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2008 20:39

>> ...Jen jeden systém je zásadně se vším nekompatibilní. Možná právě kvůli tomu dvoudobému motoru.

A kupodivu právě pro ten systém je největší platforma aplikací, zatímco ostatní, ač technicky vyspělejší, jsou v minoritě. Jestli náhodou obchodní úspěch není o něčem jiném. Mimochodem, když se dívám kolem sebe, tak vidí víc jiných aut, než Rolls-Royců, dokonce i ty trabíky posloužili lidem víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor