Linus Torvalds: Jsem jen technologická běhna

Diskuze čtenářů k článku

trumeton  |  11. 03. 2005 10:33

OSX sice na první pohled vypadá hezky (barevné omalovánky) ale práce s tím je hrozně únavná. Dá se nastavit i jiný vzhled , jasně ... Ale já rozhodně taky dávám přednost Linuxu, ten není tak vyumělkovanej navíc mám k dispozici standardně všechny svoje oblíbené aplikace tak jak jsem na ně zvyklej - i jejich administraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrtulník  |  11. 03. 2005 08:31

Nedávno jsem instaloval Debian na starý iMac. Mac OS X se na něm neudrľel ani jeden den, harddisk měl spoustu vadných bloků. Linux uľ na něm jede přes 14 dní a pořád v pohodě. Občas sice spadne nějaká aplikace, ale na počítači se dá jinak krásně pracovat. To» moje zkuąenost s Linuxem na Mekovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boogie  |  11. 03. 2005 11:29

A co uz tak na linuxu muze spadnout? bash? :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 03. 2005 22:47

Myslim, ze kdyby mi nekdo nabidl Power Mac zdarma, asi bych se take rozhodl ponechat si ho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
celeron  |  11. 03. 2005 07:35

No ja nevím, věci zadarmo většinou něčím smrdí, není to jenom tak. Když , tak bych si tu věc nejdříve pořádně umyl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fíďa  |  10. 03. 2005 22:40

Nechapu, kdo si muze dat na apple linux, ano, je to pohodovej system, ale ovladani jakyhokoliv appla je o dve tridy vys, gafika linuxu mi v porovnani s osx prijde jako omalovanky z materske skoly, nehlede na to, ze osx je unix a mumoznuje beh linuxovych programu bez problemu, pokud chce nekdo usetrit nebo mu nesedi licencni politika applu, tak at si nekupuje maca, at si koupi pccko a na to at si ho da, macy jsou pro jinou skupinu lidi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gentoo_Radikal  |  10. 03. 2005 22:45

a ejste me zacni tvrdit ze nejses demagog

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  10. 03. 2005 21:44

Chápu motivaci lidí používajících Linux, je to jediný použitelný systém kromě Windows. Ale dávat přednost před MacOS X, což je opravdový UNIX, je vážně fanatismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lmike  |  11. 03. 2005 07:05

Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  11. 03. 2005 08:08

Jasne, dnes je MacOS na Applu lepsi volba nez Linux, aspon pro bezneho uzivatele. Ale kdyz ted ma velky Linus doma Apple, tak je mozne, ze za 5 let budou uzivatele Applu MacOS dobrovolne prepisovat sytemem Linux. Mozna, mozna se stane zazark a Linux pro desktop dozraje. Zatim to tak ale nevypada, i Linux na x86 ma problemu vic nez dost. Mozna proto, ze Linus ted ladi PowerPC... Uz aby se objevil nekdo, kdo jadro uklidi a stabilizuje... Vzdycky kdyz se k tomu odhodlam tak po par hodinach zjistim, ze na to nemam cas a vlastne tomu kodu ani moc nerozumim... A prosadit patch do jadra je take obcas velmi tezke a demotivujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michich, michich  |  11. 03. 2005 09:25

Jen tak pro zajimavost, jaky patch do jadra jsi poslal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.Europe  |  10. 03. 2005 20:53

No to je teda opravdu fakt důležitý
Bez větráčků by to nešlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gigi  |  10. 03. 2005 21:36

takovy peceny jablecny zavin....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boryš Bohata  |  10. 03. 2005 19:05

ty jseš jen opruzená bezcenná buzna .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doli  |  10. 03. 2005 20:43

Bež si ho vyhonit nad fotkou Gatese!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luky  |  10. 03. 2005 18:08

dvě nejdůležitější platformy pro budoucí vývoj Linuxu x86-64 a Power. ne x86

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michich, michich  |  10. 03. 2005 18:07

V puvodnim clanku se uvadi, ze Linus povazuje za nejdulezitejsi platformy Power a x86-64 (nikoliv tedy x86, jak je uvedeno zde).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  10. 03. 2005 19:27

No po pravde, x86 se imo bude pouzivat nadale.
Stejne jako se s prichodem 32bit nezacala architektura oznacovat jako x86-32.
Mozna se bude pouzivat IA16,IA32,AMD64,EM64...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  10. 03. 2005 17:14

nak mi neni jasna cielova skupina ludi, co na mekintosi pouziva linux.
snad pececka su zle koli windozu, komu vadi pc hardware?
a ludia co pouzivaju mekintose, ani vacsinou nevedia ze maju v osx terminal, naco im je linux?
a ak ma mekintos aj linux po necelych 3% (ked zaokruhlujeme smerom velmi hore ), tak ten prienik je ozaj obrovska skupina ludi.

no, takouto aktivitou pan torvalc mikrosoftu teda ozaj velmi neublizi. a zato ze dostal mekintos zadarmo.. bil gec by mu mal poslat letenku na mars (zadarmo) a bude mat pokoj.
dalsia vyhoda open source, torvalca prestala bavit x86 platforma, tak teraz bude x86 linux stat zaprd.. uzasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  10. 03. 2005 18:58

no a preco by ho nemal. sice to nie je buhvico, Linux je voci OS X hracka pre studakov, ale budiz, proti gustu…

a mimochodom, co sa tyka technickeho spracovania (flame ohladom vykonu pls bokom), je PowerMac G5 asi to najlepsie v sucasnosti (vo svojej triede).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  11. 03. 2005 08:47

Ty si fakt truhlik! Pise soft co ho bavi, pise ho ve velmi pocetne komunite (mnohem pocetnejsi nez sam muze obsahnout) a ma jeste vice uzivatelu - to je uplne cele. Jestli ten soft pobezi v hodinkach, serveru, desktopu ci na hw toho nebo tamtoho je uplne jedno. Podstatne je, ze je umi vsechny.
Jestli zijes v domeni, ze z popela vstal bojovnik co pozdvihl zapraseny mec, pronesl par romantickych kecu a pustil se do liteho boje s gatesem, tak zijes v bludu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  10. 03. 2005 16:13

No, sice je hodne bulvarni, ale dnes mame stesti, ze se tyka clanku. Vetsinou tu byva nadpis uplne mimo, coz mi vadi vic.
BTW: Pokud se nepletu, tak Linus pouziva Macintoshe uz dlouhou dobu. Teda aspon ja zil v takovem domneni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  10. 03. 2005 16:08

Oddělte si nějakým způsobem (jiným než čárkou) jméno autora od titulku zprávy. Při dostatečné boulevardizaci titulku pak vyjdou skvosty jako:

Linus Torvalds: Jsem jen technologická běhna, Bernáthová Anička


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor