Letadla v Kalifornii nelétala kvůli opomenutému restartu serveru

Diskuze čtenářů k článku

Black.Stone  |  29. 09. 2004 14:55

Anooo!!! Konec ery Mrkwosoftu prave zacina.... !!!  Uz aby skoncil!

Stone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ionek  |  08. 10. 2004 07:54

 joj,, souhlas,, no jinaxe tu psalo fur vo nutnym restartu widli po 50 dnech ;) me uz bezej XPcka pres tejden, a zatim sem to restarovat nemusel ;)
nevim necet sem vsechno... trebas tim winXP netrpi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  28. 09. 2004 21:06

Zajímalo by mne co všechno je řízeno windelnim shitem, u kterého jen málo kdo ví co všechno má pod "Closed source" kapotou schváno. Napadá mne co se bude dít až bohatý Billi na stará kolena zesenilní ( a nebo se nasere ) a začne ten šílený potenciál děravých widlí využívat proti světu. Tak jak dostal pod křídla svět Billi o tom si Hitler mohl nechat jenom zdát. Nebo mi snad někdo bude tvrdit, že se bezpečnostní díry opakují v nových verzích systému z Redmontnu náhodně? Leda, že by to nedělal Billi pro sebe, ale pro někoho na pozadí dění - která zpravodajská služba by si nepřála vidět lidem pod ruce - z toho by se dalo pochopit i dění kolem SW patentů a snahu utlumit nebo lépe zlikvidovat OS komunity. Open Source není dobrý proto, že je levný, ale proto, že mohu - pokud to umím - přesně zjistit co systém dělá a to ze zdrojových kódů - tohle by si měli uvědomit všichni kdo rozhodují o nasazení widloshitu do krytických aplikací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  24. 09. 2004 07:31

Teď jsem si s hrůzou vzpoměl, že před nějakým rokem proběhla tiskem zpráva, že budou vojenské lodě američanů také řízeny systémem NT. Doufám, že tam technik na restart nezapomene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veles  |  25. 09. 2004 08:30

Jen klid, pokus uz probehl. Tu lod pritahli zpatky do pristavu na lane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kill Bill  |  22. 09. 2004 09:49

http://www.nnm.ru/pict/micro_musor.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
forcer  |  21. 09. 2004 20:50

Ak to je pravda tak pre boha preco tam nedaju QNX ? (www.qnx.com) sak to je krasny system urceny prave na taketo ucely.
Nikto nedokaze zarucit 100% stabilitu systemu. Ale s mojej adminovskej skusenosti ma fakt BSD/Solaris/QNX trosku vacsi uptime ako MS produkty. a to s tym vymenanim oleja je absurdne. Neda sa to porovnat, sak auto ma mechanicke casti.. neviem o tom ze by sa hw nejako strasne pocas behu opotrebovaval a software... mozno microsoft si postupne pocas behu robi z obsahu ramky salat ale pri mojich bsdckach sa to povedat neda. Ach ano.. sam sa upozornujem aby som nerobil sudy mezi MS a inymi... sorry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejf  |  26. 09. 2004 16:32

QNX neni jedinym systemem typu Real-Time. Ruzinske letiste pokud vim pouziva LynxOS, coz je neco podobneho.
QNX se pouziva/pouzivalo v policejnich radarech v CR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LN  |  21. 09. 2004 18:54

The VSCS system was built for the FAA by Harris Corp. of Melbourne, Fla., at a cost of more than $1.5 billion.

When the system was upgraded about a year ago, the original computers were replaced by Dell computers using Microsoft software. Baggett said the Microsoft software contained an internal clock designed to shut the system down after 49.7 days to prevent it from becoming overloaded with data.

Vyhodna kupa!!!!!!!! Otazka len pre koho? Darmo je, MS bol vzdy user frendly - dava nam pracu, treba ho chvalit a nie hanit. Ved to je uzasne, ze ten system dokazal bezat az 49,7 dna a vytvoril pracovnu prilezitost pre dvoch technikov, ktori beru plat za cely mesiac a pracuju sekundu za dva mesiace...... . Aj na Slovensku by sme si mali take systemy nasadit. Hned by vzrastla porodnost (technici by sa od nudy u...sulali) a narodny dochodok............. len nie na Slovensku (ale tam, kde su odvedene licencne poplatky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 13:19

Mame se na co tesit... http://www.theregister.co.uk/2004/09/06/ams_goes_windows_for_warships/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokos  |  20. 09. 2004 22:20

Jedine americky tupec ci nejaky jeho nasledovnik v Evrope muze misto spolehliveho Unixu na letisti nasadit PC s Windows. To uz neni na vyhazov, ale primo si to rika o exemplarni potrestani.
Blbost je neznicitelna. Bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  20. 09. 2004 19:31

Fix for computers hanging after 49.7 Days  Last Updated: 02/22/2001

Fixes problem with some computers hanging after 49.7 days. Windows98 Second Edition does not require this patch.

- Download Windows 95 Patch - vtdapi95.exe (133KB) http://www.tacktech.com/pub/microsoft/win95/vtdapi95.exe
- Download Windows 98 First Edition Patch - 216641up.exe (133KB) http://www.tacktech.com/pub/microsoft/win98fe/216641up.exe
- View Microsoft Knowledge Base Article - 216641 http://support.microsoft.com/?kbid=216641

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Full version  |  20. 09. 2004 19:23

Human Errors Silenced Airports

 A controllers union official describes 'harrowing' incidents in the sky, but the FAA insists the radio system failure posed no threat

Two separate human errors caused a breakdown in radio communications that brought Southern California's major airports to a near-stop Tuesday and led to at least five instances in which planes came too close, Federal Aviation Administration officials said.

"A loss of communication is a serious matter, and it should not have occurred," Rick Day, a senior FAA official, said Wednesday.







On Tuesday, FAA officials had insisted that the more than three-hour system shutdown posed no safety risks. But they acknowledged Wednesday that they were investigating five incidents in which planes lost the required separation distance during the first 15 minutes of the communications breakdown.

In two cases, large airliners — a UPS cargo plane and a Northwest Airlines flight bound for Southern California airports — came much closer to small corporate jets than federal guidelines allow, requiring at least one pilot to take corrective action. FAA officials repeated Wednesday that they did not believe lives were ever at risk.

The agency's radio system in Palmdale shut itself down Tuesday afternoon because a technician failed to reset an internal clock — a routine maintenance procedure required every 30 days by the FAA. Then a backup system failed, also as a result of technician error, officials said.

The radar system in Palmdale, contrary to what some FAA and union officials had said Tuesday, did not shut down.

The radio system that crashed about 4:30 p.m. Tuesday at the Los Angeles Air Route Traffic Control Center in Palmdale is a high-tech touch-screen tool that allows air traffic controllers to quickly communicate with planes in transit. Controllers at the Palmdale facility communicate with cruise-altitude air traffic across Southern California and most of Arizona and Nevada, an area of about 178,000 square miles.

FAA officials said they had known for more than a year that a software glitch could shut down radio communications and were in the process of fixing it. In the meantime, they required manual resetting of the communications system — a process they described as similar to rebooting a personal computer.

The problem so far has been corrected only in Seattle, one of 21 FAA regional air-traffic control centers that have used the system since the mid-1990s.

The radio failure rippled throughout the nation's airports, grounding hundreds of commercial flights and forcing controllers working from other centers to divert hundreds more to locations outside Southern California.

Los Angeles International Airport officials said about 30,000 passengers were affected, with 500 or 600 spending the night in the terminals. The backlog of incoming flights was not cleared until 3 a.m. Wednesday. At LAX, 450 flights were diverted or canceled and another 150 were delayed. An additional 32 were canceled Wednesday morning because the aircraft did not arrive Tuesday night.

Other airports — Ontario, Bob Hope, John Wayne, Long Beach and Palm Springs, as well as San Diego — experienced significant delays, and airports throughout the West took diverted flights.

The computer glitch that snarled air traffic was first discovered more than a year ago in Atlanta after the FAA upgraded its computers.

"That's why we built in strict maintenance procedures and protocols," said FAA spokesman Greg Martin. He said his agency is aggressively pursuing the reason why the routine and simple procedure was skipped at the Palmdale air traffic center.

Tuesday's communications failure marks the first time that the backup system has failed when the radio system shut down, Martin said.

The backup's failure left controllers with no way to communicate with other FAA centers or the high-altitude flights displayed on their radar screens.

Hamid Ghaffari, a union official at the Palmdale facility, described a scene of high tension Tuesday evening as controllers tried to use personal cellphones to warn controllers at other facilities and watched close calls unfold without being able to alert the pilots.

Martin called the remarks "wildly overstated" and said "none of these incidents under our definition would be considered near midair collisions."

Ghaffari said three controllers had filed job injury claims as a result of the stress, but said none of them would speak to the media.

"You can see planes getting close together, but you can't talk to them," said Ghaffari, describing conditions Tuesday evening.

"That's what made it particularly harrowing."

Once the Palmdale radio system failed, controllers at other FAA facilities, following contingency plans, took over communication with scores of airborne flights.

"En route aircraft were safely handed off to other air traffic control facilities, as designed," Martin said.

Controllers said they believed at least two of the incidents were dangerous, and FAA officials acknowledged those two were the most serious.

"I can't comprehend where the government can come out and say safety was never compromised," said Ghaffari, whose union has long complained about being understaffed.

Ghaffari, who has reviewed the radar tapes, described the two incidents.

In one, he said a Citation jet headed northwest from Phoenix to Monterey and a UPS cargo jet headed southwest from Louisville to Orange County's John Wayne Airport came within two miles of each other horizontally at 35,000 feet over Twentynine Palms. The vertical separation at that time was 100 feet.

Planes flying above 29,000 feet are required to be separated by nearly six miles horizontally and 2,000 feet vertically.

A spokesman for UPS confirmed that the pilot of Flight 1292 took evasive action after receiving an alert from the plane's collision-avoidance system, but said the incident was not serious.

"The pilot received a warning and took minor corrective action," said spokesman Mark Giuffre. "He climbed about 1,000 feet and they did see a business jet going by. The flight continued without event, but we are investigating it to find out what happened."

In the other incident, Ghaffari said a chartered Gulfstream III jet headed east from Long Beach to Dulles airport near Washington, D.C., was climbing to 41,000 feet over Needles. It came within less than a mile horizontally of a Northwest Airlines jetliner that was headed southwest from Detroit to San Diego at 39,000 feet.

The radar indicates that the Gulfstream halted its climb momentarily, possibly in an evasive action. The pilot of the Gulfstream leveled off about 900 feet the below Northwest Flight 277, Ghaffari said, to avoid coming any closer.

"They practically went right over one another," he said.

But Northwest spokeswoman Mary Stanik said there were no reports of problems on Flight 277. "All there was was a delayed descent to San Diego," she said.

Of the three other incidents, FAA officials said one involved a passenger jetliner and two involved cargo jets. They provided no additional information, other than to say one incident involved separation that was only slightly below the required 5 3/4 miles.

Officials from Professional Airways Systems Specialists, the union that represents FAA technicians, acknowledged Wednesday that an improperly trained employee failed to reset the Palmdale radio system.

But they said the quirk in the system, known as Voice Switching and Control System, is a "design anomaly" that should have been corrected after it was discovered last year in Atlanta.

As originally designed, the VSCS system used computers that ran on an operating system known as Unix, said Ray Baggett, vice president for the union's western region.

The VSCS system was built for the FAA by Harris Corp. of Melbourne, Fla., at a cost of more than $1.5 billion.

When the system was upgraded about a year ago, the original computers were replaced by Dell computers using Microsoft software. Baggett said the Microsoft software contained an internal clock designed to shut the system down after 49.7 days to prevent it from becoming overloaded with data.

Software analysts say a shutdown mechanism is preferable to allowing an overloaded system to keep running and potentially give controllers wrong information about flights.

Richard Riggs, an advisor to the technicians union, said the FAA had been planning to fix the program for some time. "They should have done it before they fielded the system," he said.

To prevent a reoccurrence of the problem before the software glitch is fixed, Laura Brown, an FAA spokeswoman, said the agency plans to install a system that would issue a warning well before shutdown.

Martin, the chief FAA spokesman in Washington, said the failure was not an indication of the reliability of the radio communications system itself, which he described as "nearly perfect."

*

Times staff writers Megan Garvey and Andrew Blankstein contributed to this report.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  20. 09. 2004 20:54

Oni tam snad fakt mají W98... To je běs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hkmaly  |  21. 09. 2004 18:59

Software analysts say a shutdown mechanism is preferable to allowing an overloaded system to keep running and potentially give controllers wrong information about flights.

- tj. ten system se sam od sebe pretezuje tak prisernym zpusobem, ze ten pravidelny shutdown (proc shutdown a ne restart ?) je lepsi nez ho nechat bezet ... na hruby pytel hruba zaplata ... proc tam nenechali ten unix ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  20. 09. 2004 17:55

Stejna vec se stala pentagonu pri operaci Poustni boure na systemu podpory strategickeho veleni na dalku z Pentagonu, takze US Army byla chvili bez veleni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  20. 09. 2004 16:40

Ach jo, lidi proc ctete clanky od ty lamy Otakara Schöna, kdyby jste si poradne precetli clanek na zdroji ( LA Times ) zjistite ze sice OS Windows se shutdownoval, kvuli opomenuti technika. Co uz lama Schon nenapise je ze to pravidlo resetovat INTERNI HODINY takoveho systemu vyzaduje FAA ( coz je neco jako supervisor pro letecky provoz, asi vydavatel licenci nebo tak neco nejsem specialist v oboru letectvi a jsem linej hledat v googlu ), to ze se ten system shutdownoval nemelo nic spolecneho pravdepodobne s W95 nebo W98 a jejich chybou (49.7), podle me to byla korektni reakce na OPOMENUTY RESET. Jina otazka je proc selhal backup.

Jsem linuxak a windoze nemam rad, ale tentokrat za to muze lidska blbost za prve pane technikova a za druhe pane Shonova ze pise takovy blbosti ...

Howg ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 11:59

1. Napiste link na ten clánek.
2. Jste si jist, ze to pravidlo nebylo vytvoreno jako krycí práve kvuli softwaru od M$?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 12:06

Jak jsem si stacil precíst níze ty orig. verze clánku, tak FAA tvrdí, ze k takové situace by nemelo NIKDY dojít. IMHO z hlediska nejaké hierarchie pravidel vyplývá, ze opomenutí resetu hodin by nanejvýs mohlo vyvolat nejaký alarm, ale ne vyradit system z provozu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 09. 2004 23:41

Jenze to pravidlo na reset systemu vyzaduje FAA prave kvuli Windows

The computer glitch that snarled air traffic was first discovered more than a year ago in Atlanta after the FAA upgraded its computers.
"That's why we built in strict maintenance procedures and protocols," said FAA spokesman Greg Martin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leon  |  20. 09. 2004 15:26

Vetsi blbost jsem uz dlouho necetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boogie  |  20. 09. 2004 14:35

Ja jim napisu za 10 minut MS Windows Restart Pro DeLuxe a prodam za tezke prachyyyy :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  20. 09. 2004 18:35

Tak tak taktez me to napdalo.
Co jsou to tam za windows lamy, ze nevi ze OS jde ovladat i neinteraktivne (tedy davkove) a od toho ma OS cron aby v pravidelnych intervalech poustel prikazy.

Ale widlacky kretenizmus nezna mezi, nejdrive vyhodi bezproblemovy system, nahradi ho herni platformou a pak ani nevi ze ma scheduler a ze reset jde delat i jinak nez pres tlacitko START bravoooo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  20. 09. 2004 20:50

A jak víš, že to, co vyhodili, bylo bezproblémový? Proč to asi teda vyhazovali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
httpd  |  21. 09. 2004 15:56

clovece si z nas delate prdel, ne? Nahradit Unix widlema na hrani (w98) , to muze ríct opravdu jen fanatik, nebo hovado.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numo  |  20. 09. 2004 14:23

a) Su auta, kde ked udrzbu nejaky cas nespravite, tak nenastartujete. Ukoncenu pravidelnu prehliadku treba oznamit computeru.

b) Co sa presne stalo v Kalifornii, o tom sa teorie lisia. Jednou z nich je, ze pravidelna udrzba znamena napr. aj vymenit media, kam sa zaznamenavaju radarove data a komunikacia. A pokial niekto na to zabudne, je to problem (otazka je, ci tak vazny aby halt bol riesenim).

Neverim, ze tento pripad ma nieco do cinenia s tym, ci je tam win alebo unix - nadavat treba autorom danej aplikacie. Akokolvek sam preferujem unixy, z vlastnej skusenosti (systemy pre riadenie procesov, vyzadujuce trvalu prevadzku su mojim zamestnanim) mozem povedat, ze od cias Win NT 4 nie je problemom mat vysoko dostupny system na Win platforme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  20. 09. 2004 14:33

šmankote co pořád máte s těma autama, jste všeci na hlavu či co?
a když už tak pokud si dobře pamatuju, tak v autě me v dostatečném prědstihu začne nelektonika varovat že mám ten olej vyměnit a to jak vyzuálně, tak i akusticky ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asta  |  20. 09. 2004 14:13

He??? to co je za somarina, davat na taku vec ako riadenie letovej prevadzky system, ktory treba restartovat kazdych 10 na 32 milisekund?????? MS zase zaloboval ... skvele, koho by obvinili keby k nejakemu nestastiu doslo?
Priklad s mercedesom: tu sa nejedna o to aby uzivatel nezabudol kazdych 15000 km olej menit, ale aby netrebalo ten olej menit vobec!!! O tom su mali byt systemy nasadzovane do prevadzok vyzadujucich neustaly monitoring a riadenie. Este ze sa MS produkty nepouzivaju v elektrarnach a vesmirnych programoch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  20. 09. 2004 14:23

2^32 ms (unsigned int)

10^32 ms by přežilo sluneční soustavu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WURMi  |  21. 09. 2004 00:32

ked uz tak chytas za slovo... tak si si isty ze 2^32 je integer?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
finn  |  21. 09. 2004 08:59

Ano, pokud jde o unsigned int a pokud sizeof(unsigned int)==4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrandIt  |  21. 09. 2004 09:05

Jak v čem, ve Free Pascalu nebo v GCC být může.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  20. 09. 2004 14:29

Myslíš, že nepoužívají, pokud si dobře pamatuji, tak loni měli v USA elenegetickpo krizy, kdyz vypadlo několik elektráren, no a o havarovaném raketoplánu a nedávném nepovedeném přistání vesmírné sondy ani nemluvě, ale ono to asi nebude všechno vynou toho špatného MS, ale nevhodným nasazením prostředků a nedostatečným testováním systémů viz, ten případ s marťanským vozítkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  20. 09. 2004 16:05

raketoplany bezal na VxWorks rovnkao ako sondy slnecna a MARS sondy. Europske bezali na Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ben Achmal  |  20. 09. 2004 16:27

to jo.... ale jako ridici procesor je 486DX2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  20. 09. 2004 16:34

v MARS sondach je 50Mhz Power Pc a tusim aj v ten slnecnej sonde to tak bolo. inak s tou 486 si prestrelil

Pre armadu USA - pechotu a namornupechotu sa do vozidiel dodava toto

http://www.octagonsystems.com/pages/products.html

Five (5) models, 386SX–40 MHz, ISA Bus:
6010, 6020, 6030, 6040, 6050
a do komzmonatiky to nebude o vela modernejsie

pretoze cim vysia frekvencia tym vysie rusenia tym vacsia pravdepodfobnost zlyhania.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 09. 2004 20:16

486 je v Hubblu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  20. 09. 2004 21:27

je a puvodne tam byla dokonce 386 :) pak to upgradovali :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
an  |  21. 09. 2004 11:09

Diky spatnymu zrcadlu... a to byla taky vesela historka .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numo  |  20. 09. 2004 14:30

Este ze sa MS produkty nepouzivaju v elektrarnach a vesmirnych programoch...

V elektrarnach sa pouzivaju bezne a co sa tyka vesmirneho programu, vid napr. tento clanok opisujuci nasledky pouzitia DOS filesystemu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numo  |  20. 09. 2004 14:31

kua, sem nejde a href=...? http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1638764,00.asp som mal na mysli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  20. 09. 2004 14:31

V elektrarnach sa pouzivaju ako front-end systemy, ale nie ako riadiace. A FAT nema s OS vela spolocneho, ze ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
numo  |  20. 09. 2004 16:11

Neviem co presne myslis frontendom. Ja tu myslim na SCADA (supervisory control and data acquisition) systemy. To je o dost viac ako iba UI a skutocne na win casto bezia. A pokial vypadnu, moze sa stat celkom dost.

Pravdou je ze kriticke veci (ci uz casovo, bezpecnostne alebo dostupnostou) bezia na specializovanych systemoch, co nebyvaju ani win, ani unixy, ale realtimove PLC (programmable logic controller). Pri dlhsom vypadku SCADA je ale casto vcelku jedinou ocakavanou cinnostou shutdown do bezpecneho stavu.

Co sa FAT tyka, reagoval som na "produkty MS", co ten filesystem nepochybne je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  21. 09. 2004 07:30

>Pravdou je ze kriticke veci (ci uz casovo, bezpecnostne alebo >dostupnostou) bezia na specializovanych systemoch, co nebyvaju ani >win, ani unixy, ale realtimove PLC (programmable logic controller).

v jadrovych elektrarnach su to analogove pocitace

>Neviem co presne myslis frontendom. Ja tu myslim na SCADA >(supervisory control and data acquisition) systemy. To je o dost >viac ako iba UI a skutocne na win casto bezia. A pokial vypadnu, >moze sa stat celkom dost.

no SCADA sa v kritickych aplikaciach pouziva len ako HMI- Human Machine Interface, povodne Man Machine Interface -MMI, ale emacipacia zauradovala :))), hoci pod man sa da rozumiet az zena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 11:52

Ten DOS fs tam nebyl jako produkt MS, bezelo to pod úplne jiným systémem.... asi ho zvolili proto, ze je nejjednodussí, ta chyba nastala zaplnením pameti pri nacítání fs do pameti pri pokuse o jeho opravu. K chybe fs muze dojít ciste náhodne dopadem nabité cástice v kosmickém zárení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  20. 09. 2004 14:10

To sa mi nejako nexce verit ze by tam namiesto Unixu davali nieco co treba kazdych 50dni restartovat, skor ze si niekto z novinarov vystrelil ;_) Ostatne, najde sa velmi malo mission-critical systemov kde by bezal Win ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  20. 09. 2004 15:04

No, technik by to neudelal, ale nekteri managori jsou magori. Je potreba snizit naklady,
tak vyhodime toho kvalifikovaneho spravce unixu, misto unixu nasadime windows o ktery se bude starat mene kvalifikovany spravce kancelarskych pc, ktery to bude mit navic jako bokovku. Ten ma i tak starosti dost, takze zapomene a s tim jaky je ten system shit je dilo hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lazyboy  |  20. 09. 2004 13:55

to si snad uz delaj prdel, nakonec ten utok na dvojcata nebyl utok ale nekdo to posral ze nerestartoval widle a v usa to zametli pod stul s tim ze to je utok a musej znicit iraq. hmm hmm tak uz tochapu, jenom se bojim toho az pujdu nekam na slepak a tam me bude operovat stroj na kterym pobezi kernel32.dll muhehehe fuj, to si to radsi vyriznu sam.....

boze jak nekdo muze v mission critical pouzivat widle? se zblaznili restartovat server po 50 dnech dyt je to kravina.... unix rulz

mno a urcite je zapomnel restartovat pomoci tlacitka start......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  20. 09. 2004 15:40

Hmm, no nevim jestli unix. Na tohle bych spis videl mainframe os390.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 11:39

Jo a Americani nepristáli na Mesíci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hkmaly  |  21. 09. 2004 18:48

Takzvany utok na dvojcata byla akce americkych tajnych sluzeb. Na http://www.zvedavec.org/clanky_974.htm?&sort=datum&rok=2004 najdes spoustu odkazu na dane tema a je to jen spicka ledovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 22:04

V podstate ano, kdyz si uvedomís, ze bin Ládin a jeho mudzahidové byli defakto stvoreni a celou dobu podporování americkou tajnou sluzbou. Kdyz po pádu zelezné opony uz nebyli Americanum po chuti a oni s podporou prestali (jakby ne, kdyz jim Taliban zacal masivne exportovat do zeme heroin), tak se radikálové obrátili proti svým bývalým chlebodárcum. Jak se ríká, kdo seje vítr, sklízí bouri...
Není to první ani poslední prípad tohoto druhu, v soucasnosti tady máme z hlediska mezinárodního práva NELEGÁLNÍ intervenci do Iráku. O ohrození globálního klimatu jako dalsím produktu americké krátkozraké politiky (Kjotský protokol) nemluve. Je zajímavé, ze hurikány útocí práve v oblastech, které jsou bastou Bushovcu, jako Kalifornie. Kalifornia uber alles, tak se jmenoval song kdysi slavných rebelu Dead Kennedys... asi je v tom státe vázne neco shnilého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 22:10

V podstate ano, kdyz si uvedomís, ze bin Ládin a jeho mudzahidové byli defakto stvoreni a celou dobu podporování americkou tajnou sluzbou. Kdyz po pádu zelezné opony uz nebyli Americanum po chuti a oni s podporou prestali (jakby ne, kdyz jim Taliban zacal masivne exportovat do zeme heroin), tak se radikálové obrátili proti svým bývalým chlebodárcum. Jak se ríká, kdo seje vítr, sklízí bouri...

Není to první ani poslední prípad tohoto druhu, v soucasnosti tady máme z hlediska mezinárodního práva NELEGÁLNÍ intervenci do Iráku. O ohrození globálního klimatu jako dalsím produktu americké krátkozraké politiky (Kjotský protokol) nemluve. Je zajímavé, ze hurikány útocí práve v oblastech, které jsou bastou Bushovcu, jako Kalifornie. Kalifornia uber alles, tak se jmenoval song kdysi slavných rebelu Dead Kennedys... asi je v tom státe vázne neco shnilého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prg  |  20. 09. 2004 13:51

nechápu ten výraz " nedokonalosti jednoho z produktů společnosti Microsoft "

v čem je to nedokonalé? To že technik nedodržel smluvní podmínky? To je na výhazov na hodinu plus úhrada všech vzniklých škod způsobených nedodržením pracovní smlouvy.

Jinak mě fascinuje demagogie a technická úroveň článku. Je vidět, že autor nemá zkušenosti s provozem IT.

Jinak znám win servery s windows 2000, které nebylo třeba rok resetovat, vypínat, zapínat a podobné kravinky.

Toto je typický flameware článek od čerstvého absolventa některé zemědělské VŠ.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  20. 09. 2004 13:57

Ja tiez taky system poznam ale to nam spravu MS Certified Personel a ma admin zasohy kazdy tyzden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec  |  20. 09. 2004 13:59

Přesně tak, poslední Windows, která vydržela běžet najednou jen 48 dní, byla skutečně Windows 98SE. Ta když běžela týden, považovalo se to stejně za zázrak, standard byly tak dvě tři hodiny.Takže:

a) Buď jsou blbci v Kalifornii, kde použili herní OS jako server

b) Nebo je to zlomyslná lež

c) Nebo je to kachna novináře, který spatlal několik informací dohromady (tím nemyslím pana Schöna)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  20. 09. 2004 15:16

ono to nemusi byt len problem windows staci aby to bola komponenta ktora normalne ide ale ma problem ked ju nechate ist dlhsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
httpd  |  20. 09. 2004 18:21

A? Takova komponenta nema co delat v tak kritickem provozu, od toho jsou tady mainframy&spol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  20. 09. 2004 14:15

Pokud nechapes vyraz "nedokonalost", na zdnet.co.uk je to receno jasneji - jde o bug. Rekl bych ,ze autor clanku se v tomto pripade vyjadril velmi diplomaticky.
Ostatne software, na jehoz spravne funkci mohou zaviset zivoty lidi a ktery vyzaduje, aby si jednou za mesic nekdo vzpomnel a cely ho restartoval, by se snad vubec nemel pouzivat. Podle vseho se jedna o software, ktery ma bezet trvale, tudiz nutnost restartu po nejake dobe JE BUG. A je lhostejno, jestli jde o aplikaci od Microsoftu, IBM nebo treba RedHatu.
Vyhazov by mel dostat v tomto pripade predevsim ten, kdo prosadil nasazeni neceho tak nespolehliveho do ostreho provozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jam  |  20. 09. 2004 14:29

nechapu M$ nohsledy.
kde se bere ta bohuliba laska k necemu tak shnilemu? to ze nekdo pouziva herni konzoli na mistech kde jde o zivot neni na vyhazov, ale na elektricke kreslo, za obecne ohrozeni, plus kastraci vsech potomku aby se tento vadny geneticky kod nemohl sirit dal.
jinak me fascinuje demagogie a technicka uroven prizpevku, je videt ze namate praktickou zkusenost s IT.
jinak administruju servery (nikoliv gc), ktere neni (netreba minuleho casu) treba restartovat nekolik let...
toto je typicky flameware prizpevek od nevim koho a nerad bych mu krivdil, ale uroven clanku je o rad vyssi, nez tyto dva prizpevky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-Wally-  |  20. 09. 2004 19:18

no vidis a ja znam celou skolu (cca 34strojů) s linuxem (jedna známá distribuce) a chodi bez reinstalace a zpomalení 3 a 1/2 roku a jejich server jel necelejch 5let ted jsem ho ale musel reinstalovat (kvůli nedostačujícímu hw a nové verzi toho distra...)))


a co řekneš ted ty hnu*e

ps : zkus si dat pocitat neco na linuxu a neco na oknech (třeba nějaký matice nebo něco na cpu) - už po 2 dnech (a byly použity k tomuto pokusu 2003 enterprise a mandrake 9.1 byl videt rozdil když se přišlo poránu k pc s linuxem - fungoval stále rychle,když k oknům (nejdříve se musela násilně shodit ta výpočtová aplikac a poté klesl explorer a s ním i celej systém...)))

jasnej důkaz...)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  21. 09. 2004 13:11

Obdivuji Linuxové a Unixové guru v debatách na téma MS versus Linux, Unix.

1. Pokud se jedná o stabilitu, jdou jim jejich linuxové/unixové servery bez restartu několik let

2. Pokud se jedná o záplatování a upgrade systémů, ti samí lidé mají na serverech vždy vše záplatované a mají to nejnovější jádro.

Asi jsem blbý, ale jde vyměnit jádro za chodu? To mě fakt zajímá. Pokud existuje nějaká finta, rád bych ji znal, abych také mohl točit rekordy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hkmaly  |  21. 09. 2004 18:40

1) Ti sami lide maji dost mozna nekolik stroju - jeden jim bezi nekolik let bez restartu, jiny ma nejnovejsi jadro.
2) Je pravda, ze v kernelu linuxu bylo nedavno par chyb vyzadujici upgrade (a reboot). Profesionalni UNIXy ovsem maji vetsinu chyb uz vychytanych ... a i u toho linuxu ocekavam, ze bude zase alespon rok trvat nez se zase neco objevi.
3) Vetsina chyb neni v jadre, ale v aplikaci. Staci upgradovat a restartovat aplikaci.
4) Nevim jak je to u UNIXu. V linuxu sice muzes vymenit jadro bez vypnuti pocitace, ale aplikace musis ukoncit, takze ti to nevypnuti pocitace neni nic platny. Pokud mas ovsem napriklad vypocetni cluster, nemel by byt problem upgradovat pocitace po jednom a migrovat aplikace tak, aby zustali bezet ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  21. 09. 2004 11:37

Tohle myslíte vázne? Vase "znám servery", to je IMHO totéz jako kdyz jedna paní povídala. Srovnejte statisticky chybovost kritických aplikací pod Unixem a Win a pak argumentujte. Provozovat IT v nejakém podniku je neco jiného nez kritická aplikace, kde jde o zivoty!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoDo  |  21. 09. 2004 16:50

16:48:48 up 80 days,  2:11, 59 users,  load average: 2.03, 1.77, 1.40
staci takto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  21. 09. 2004 17:47

Věřím tomu, to je něco přes 2.5 měsíce, neboli 11 týdnů, to jde. Ale nevěřím na na hafo měsíců, až roků na běžném železe a při připojení na Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoDo  |  21. 09. 2004 18:52

ver tomu mame v robote nastarosti nejake 18-20 rocne stroje s 2-6 rocnym uptimom...

DoDo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  21. 09. 2004 19:26

Smím se zeptat, co tyto stroje dělají? Zní mi to neuvěřitelně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoDo  |  21. 09. 2004 20:06

no nefiem to presne ale zajtra sa opytam a napisem ti to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  21. 09. 2004 22:10

tak to napiš sem 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoDo  |  22. 09. 2004 11:03

bezi to na MPE od hp nieco a nefiem ake aplikacie tam persne bezia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mess  |  30. 09. 2004 16:16

Databazovy server, Debian, PostgreSQL, nejaky kravinky, dost vytizenej, uptime mel pres 500 dnu. Pak jsme upgradovali jadro.
Jo a zapomnel jsem, bylo to dvouprocesorove PC. Zadny zazrak.
M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik  |  23. 09. 2004 01:28

No ty ses fakt nouma, to je chyba toho radoby operacniho systemu, ze se musi restartovat, kdo to kdy slysel, resetovat server kazdych 50 dni!!! CHACHA!!!Muj linuxovej router na balkone pojede treba 10 let, kdyz vydrzi HW a resetovat potrebuje jen pri vymene kernelu za novy a uz se pracuje i na vymene jadra za chodu, pak si muzu to tlacitko reset dat do vitrinky. Wokna na serveru na letisti, koho to proboha napadalo??? a jetse k tomu takovyhle!!! TYYVOOOLEEE!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lachtan Gaston  |  20. 09. 2004 13:44

jak může komunikace mezi ATC a letadlem záviset na nějakém podělaném serveru s Windowsama. Vyhodit by měli ne technika, ale toho kdo rozhodl ten krám nasadit do provozu.

L.G.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ares952  |  20. 09. 2004 13:42

 

to je teda husty tohleto, fakt jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ares952  |  20. 09. 2004 13:42

 

to je teda husty tohleto, fakt jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kebik  |  20. 09. 2004 12:57

Kvůli takovým hňupům si pošramocuje pověst. To je jako když vám řeknou olej měňte každých 15000 Km a vy se na to vyserete a pak kvákáte že vám to nejede a tím pádem Mercedes je shit. Takovýho technika bych chtěl vidět. Tlustý děda co si žere svojí koblihu u porna na netu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  20. 09. 2004 13:00

Ten priklad je (jako obvykle) uplne mimo. Olej je potreba menit v kazdem aute, restartovat server po 50 dnech provozu u kazdeho OS nastesti potreba neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kebik  |  20. 09. 2004 13:12

Samozdřejmě ale vy ste mě nepochopil. Já to myslel tak že výrobce auta vám řekne po 15 000 Km měňte olej. Stejně tak jako MS řekl po 50 dnech (nebo kolik) restartujte server. Chápete co myslím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XxX  |  20. 09. 2004 13:27

Ne, to asi nechape krome tebe a M$ vubec nikdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  20. 09. 2004 13:40

Normalni auto ti bude jezdit i bez vymeny oleje, jen se bude vic opotrebovavat motor. Kdyz vemu tvoje srovnani, tak tobe po 15 000 (PRESNE !) auto zastavi a do servisu si ho musis dotlacit.

BTW: IMO naka chujovina (zname lidi na zive, ze), paac na rizeni letovyho provozu a spol se vubec PC nepouzivaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 09. 2004 14:06

Tys asi nic neslyšel o nejnovějších výdobytcích u našich německých soudruhů: Zkus se zeptat některého z majitelů nejnovějších "vyšších" modelů medvěda a nebo BMW co se stane když nevymění ten správný olej v tom správném servise...
PS: Samozřejmě uznávám že nutnost pravidelného restartu celého serveru je prasárna, za kterou by programátoři dané aplikace (ne za všechno může škaredý zlý MS) zasloužili nasrat do ruk a měsíc nepustit k vodě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 09. 2004 20:12

Za to,ze je nutne restartovat OS, nikdy zadna aplikace nemuze. Pouze OS sam. Jen a jen sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 09. 2004 21:44

Chachá... tys asi nikdy neviděl pecku (platí widle i linuch!) rozmrdanej kolizí třeba blbejch ovladačů ke grafice nebo TV kartě s blbě napsanou aplikací!!! Věř mi že shodit se dá všechno a že "OS" nikdy není jenom ten kernel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George 3D  |  21. 09. 2004 08:43

Dnes bezne prodavany auta ti bez vymeny oleje nepojedou. Uz pred lety se stalo znamymu, ze se svym skoro novym Renaultem Clio vecer zastavil pred barakem a rano uz nenastartoval. Ridici jednotka vyhodnotila, ze nebyla provedena vymena oleje a zablokovala start motoru. Pak musel prijet kamoc, co schodou okolnosti dela ve znackovym servisu, napojit diagnostickej kufr, coz neni nic jinyho nez obyc notas s redukci a softem a ridici jednotce v aute prenastavit udaj o vymene oleje aby se s autem dalo aspon odjet do servisu. Taktez pri vybiti baterky v aute hrozi zablokovani ridici jednotky. Jo a bonbonek na zaver. Novej Renault Laguna ma cidla snimajici tlak v pneumatikach. Jakmile clovek pichne a vymeni si kolo, tak stejne neodjede, protoze ridici jednotka bude tvrdit, ze autu chybi kolo. Takze zase musi prijet technik s kufrem a kolo doprogramovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vermin  |  21. 09. 2004 09:51

Zlata 105ka :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  21. 09. 2004 13:13

to co si tu napisal o tom renaulte laguna to je ftakovina...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George 3D  |  21. 09. 2004 13:33

Proc myslis? Ja to mam od toho kamose ze servisu, kterej dela vyjezdy prave k takovejmhle pripadum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
msk  |  29. 09. 2004 11:12

ULTRALOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  25. 09. 2004 16:41

Ale co by sa nepouzivali.. Pouzivaju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  20. 09. 2004 15:11

no mozem srat server ktory treba restartovat kazdych 50dni server sa ma nainstalovat a hladat az ked odyde HW dovtedy maximalne vzdialena sprava kvoli updatom a archyvacii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  20. 09. 2004 15:36

Hehehe, hezkej vtipek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vtech  |  20. 09. 2004 23:51

co se ma co server restartovat po 50ti dnech proboha?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejf  |  26. 09. 2004 16:18

Hlavne nechapu, proc tomu nenastavili autorestart jednou do mesice !!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 09. 2004 19:06

Navic kazdych 50 dni system na nejaky cas (5 minut, nebo kolik trva reboot) nepobezi, takze behem ty doby se muze stat ve vzduchu kdeco ....

BTW proc tam nedaji nejaky watchdog (maly program posilajici data kazdou minutu na seriovy port na externi zarizeni, pokud zarizeni nedostane behem asi 2 minut signal, predpoklada, ze pocitac se zasek a resetuje ho.)? Nebo nejaky program ktery po 49.5 dnech pocitac automaticky restartuje (takovy by se dal napsat behem par minut)? To na to potrebujou technika?



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  21. 09. 2004 07:25

Na priemyselnych doskach su HW watchdog-y. s kazsym tikom sa zmensi hodnota o 1 a ak dosiahne 0 tak sa system restartuje. Obnovovanie robi SW tak, ze hodnotu registra prepisuje na svoju hodnotu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  20. 09. 2004 13:01

To je ale tak kdyz prejdete ze specialu pro tezky podminky, kterej vydrzi vsecko a nepotrebuje skoro zadnou udrzbu na krasny novy auto od konkurence, jen kvuli tomu ze vam daji slevu a maji hezci volant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hobbit  |  20. 09. 2004 13:11

Ten tvuj priklad je hezky, ale mel bys dodat, ze u ostatnich aut (UNIX) ten olej nemusis menit vubec a to auto furt perfektne jede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 09. 2004 13:32

No jo, ale to by ten "technik" prisel o praci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  20. 09. 2004 13:39

A neprisel o ni i tak?
Ted tam treba bude technik jiny, ale urcite bude mit alespon odpovidajici skoleni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 09. 2004 14:01

No jo, urcite mel skoleni na pouzivani Woken primo od MS a protoze se tam naucil zapinat Word, tak ho udelali technikem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 09. 2004 14:24

Přesně tak, Microsoftem Certifikovaný Strojník (Microsoft Certified Engineer) v dobách w9x totiž musel především vědět kde že má ta jeho Windows Ready bedna ten velkej Reset
Ale pochybuju že tam byly 98ky, na kritické aplikace se v kulturním světě (i když... USA?) vždycky nasazovaly když ne unixy, tak aspoň widle řady NT - a dodnes se i na novém železe používají spíš W2k+SP, do wXP se zatím nikdo moc nehrne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jam  |  20. 09. 2004 13:56

spise je to jako kdyz Vam (ne)reknou po kazdych 50Km zastavte, vypnete motor a znovu nastartujte, vy se na to vyserete a pak kvakate ze prestali fungovat brzdy a tim padem je Vase a mozna cizi auto na sracky. takovy auto je mozne pouzit v beznem provozu, ale jako sanitni vuz bych ho doporucit nemohl.

kazde auto (stejne tak os) potrebuje udrzbu, ale Vas priklad je pritazeny za vlasy, zadne bezpecne auto (ktere projde technockou kontrolou, chapej ze ji skutecne projde, ne ze dostane papiry) neni treba restartovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vermin  |  21. 09. 2004 09:57

Ale tohle je jako "měň olej po 1000Km protoze je někde v motoru díra a ten olej vyteka" neni lepši auto ze ktereho ten olej netece ale "opotrebovava" se normalnim provozem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  20. 09. 2004 12:54

...asi fakt ty "vidle" odinstaluji....  :)))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radiator  |  20. 09. 2004 12:54

Jestli se nepletu, tak tuhle nemilou vlastnost maj windouws 98 nebo ne?
Teda jestli jim běží takováhle věc na win98 tak to jsou dobrý borci....
a zajímalo by mě, jestli měli opravdu vážnej důvod přecházet na widle z unixu....
Kam ten svět spějě...... No ale čemu se divim, blbý američani jsou schopný všeho bez jakýkoli logiky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muhehe  |  20. 09. 2004 13:50

maj protoze windows98 neni az takova sracka jako linux

:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muhehe  |  20. 09. 2004 13:52

oprava: linux je takova sracka jen diky jejich spravcum..jinak the best of all :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jam  |  20. 09. 2004 14:00

unix =! linux

i kdyz pominu tuto nepresnost, naprosto nechapu co tim chtel basnik rici... tedy pokud to nebyl nepodlozeny vykrik do davu:

"vy zasrani parchanti"
.............ja to nebyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  20. 09. 2004 15:35

kdo tady nekdo neco psal o linuxu ty pako.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crazz  |  21. 09. 2004 16:23

Zkus si precist prispevek od Autor: muhehe Datum: 20.09.2004 13:52

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  20. 09. 2004 15:36

Duvodu by se dalo najit asi hodne. Nejspis ale chteli usetrit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  20. 09. 2004 17:20

Takovou vlastnost mely WinNT. Chyba je v ovladaci pro uart a jednalo se o preteceni nejakyho 32bit citace.
Prestoze vsichni trvdili, jak jsou NT stabilni, tak to bylo opraveny az v predposlednim service packu.

Na widle se casto prechazi, prestoze stavajici systemy postacuji. Duvodem je, ze je nedostatek lidi co s tim umi
delat. To plati hlavne pro VMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 09. 2004 18:51

Mno, VMS jsem videl v provozu na FEL CVUT na Karlaku, tam bylo par VMS terminalu - nikde jinde jsem to od te doby nevidel a musim rict, ze od ostatnich unixu (Linux, Solaris, BSD ...) je to pomerne hodne odlisnej system. Tusim ze tam byla nejaka starsi verze OpenVMS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sdfg  |  20. 09. 2004 19:46

jestli to nebude tim, ze OpenVMS neni UNIX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  20. 09. 2004 19:53

Tak stara zas neni. Mame tam nejakou sedmickovou verzi a VMS nikdy nebyl Unix, byla to konkurence :) Ale ten system ma opravdu pekne vychytavky :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 09. 2004 23:42

Mno, z felu jsem vypadl asi pred 3 roky, takze nevim co tam je ted a jestli ty VMS terminaly jeste existuji...

Unix to mozna neni, ale nejaka podobnost s unixem tam je .... a jsou na to naportovany nektery (mno mozna velka cast) unix aplikaci ... rozhodne to ma bliz k unixu, nez treba k windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deff  |  21. 09. 2004 01:14

ale uprimne, vdakabohu ze to ma aj ssh ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
programator  |  20. 09. 2004 18:30

Jestli to muzu jako programator trosku vysvelit. Programuji v Delphi a tam existuje neco jako GetTickCount, coz je funkce, ktera vraci cilo typu LongWord (4 bytove), takze po dosazeni maximalni hodnoty teto funkce se vynulu a jede znovu, coz skutecne stane po zhruba 50 dnech. Pokud na to neni soft, kterej na tom pocitaci bezi, pripraven, muze dojit k neprijemnym vecem :)))).Kde ale bezi Wokna tak dlouho, ze?
Nechapu ale, jak mohli tak podstatnou vec postavit na Widlich...
Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 09. 2004 18:52

Presne 49 dni, 17 hodin, 2 minuty a 47,296 sekund. Pak to pretece ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  21. 09. 2004 08:06

Oprava toho zatuhnutí byla již před léty (říjen 1999) vydaná

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q216/6/41.asp

P.S. i kdyby tam nasadili NT tak proč 4.0 místo 2000, a když už NT 4.0 tak proboha proč bez SP6a?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  06. 10. 2004 08:24

No, on neni ani tak problem ve Windows jako spis v tom, ze diky Microsofti politice pod ne programuje kdejaka nula (cimz nerikam, ze vsichni programatori pod Windows jsou nuly). Jenze blbe napsanych aplikace je 90% .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  06. 10. 2004 08:21

Tak tohle je fakt narez .
Ne, vazne, GetTickCount() se skutecne nuluje po 49.7 dnech, ale v dokumentaci je to jasne napsano. Clovek ktery tohle pouziva na mereni casu musi byt blazen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
btw  |  20. 09. 2004 20:46

pokud vim, tak Win98 zatuhnou po cca 48 hodinach provozu, pretece jim casovac ci co ... takovych 95tek se to pry netyka, nj pokrok je holt pokrok ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner  |  20. 09. 2004 20:48

W98 sice nemůžou bejt zapnutý myslim že 51 dní a něco, ale pak nedojde k vypnutí, ale k zámrzu kvůli přetečení něčeho u poočítadla spuštění, takže to asi nebudou W98 ale nějakej jinej Billův rozmar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RM  |  21. 09. 2004 11:43

Stim nazorem na americany plne souhlasim.Jsem v usa jiz 7let,ale takove curaky jsem jeste nevidel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bíbr Popáň  |  20. 09. 2004 12:48

Selhal i zalozni technik. Vivat! Vivat! MS nedela z lidi blbce, ale dava jim praci. Chodte kazdych 1.5 mesice restartovat servery leteckym spolecnostem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  20. 09. 2004 15:48

No a je to tady, kdyz jsem pred pul rokem psal o svem zazitku s BSOD na letisti v USA, tak jsem se musel branit proti flame, ze nepoznam terminal od kontrolniho centra. Slozite jsem musel vysvetlovat, ze kvuli chybe terminalu, na kterem jsou casy odletu a priletu, by nezastavili provoz na letisti... A take ze jsem se dostal k vedoucim pracovnikum technickeho provozu (press card). Vetsina z vas si myslela, ze kecam. A TADY TO MATE. Ted muzu rict JA JSEM TO RIKAL, a reknu vam, ze takhle skvely Ja jsem to rikal, jsem jeste nikdy nerekl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
usáma husajn  |  20. 09. 2004 15:55

Jeste jsem chtel dodat: Kill Bill !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 09. 2004 11:12

Tak to ti věřím. Před časem jsem na STV viděl vystoupení jednoho slovenského politika či bisnissmanna, který v jiné souvislosti hovořil o tom, že do toho kecá každý kdo m do pr.... díru. Tohle je to samý.

Mimochodem před pár dny mi na jedná konferenci ukazoval jeden vystupující (čech!!) jak umí (a když oni tak i hackeři) obelstít elektronický podpis vytvářený na čipové kartě. A podle té předváděčky by klidně mohl elektronicky podepsat soubor či poštu Trojský kůň.

Vůbec bych se nedivil kdy ty chytráci co mají tu díru chtěli toho borce skalpovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor