Především mám velmi dobrou představu o (ne)kvalitě notebooků, anžto pracuji ve firmě, která jich nakupuje mraky, v poslední době bohužel převážně Dell. A díky tomu mám i slušnou představu o maržích na notebooky - když je Dell schopen velkému odběrateli dát cenu o více než 30% nižší, než dostane koncáč z ulice, a zcela jistě na tom netratí, pak ty marže asi nejsou tak nízké ani u jiných.
A spolehni se, že managoři Le(ni)novo budou říkat kdeco, ovšem snížení ceny docílí převážně "snižováním nákladů".
Jsi buď hodně mladý, nebo hodně naivní, pokud si myslíš, že Lenovo jsou lidumilové, co by nejraději notebooky prodávali za výrobní náklady pro dobrý pocit.
BTW, kdybych si koupil žvýkačku za 100Kč, byl bych snob. Ale koupit si kvalitní notebook je poněkud jiný případ, a notebooky IBM byly prostě donedávna synonymem spolehlivosti a solidnosti. Nekupovaly se kvůli ceně, ale kvůli vlastnostem, a to i přes vyšší cenu (i když ne zase o tolik vyšší). To, že jedna z posledních značek "solidnosti" v podstatě mizí, mě prostě nesmírně mrzí.