Třetí největší výrobce počítačů Lenovo oznámil, že se soustředí na zvýšení svého podílu na trhu a to i za cenu nižších zisků. Hodlá proto snižovat ceny a udržet krok s konkurencí. Jak řekl pro agenturu Reuters šéf Lenovo Yang Yuanqing, tento rok je cílem růst obratu. Doufá, že poroste i zisk, ale není to primárním cílem. Zároveň však nepředpokládá, že by měl být zisk nižší než minulé roky. Velký tlak je zejména ze strany HP a Dellu a Lenovo předpokládá, že cenová válka bude letos pokračovat.
Lenovo zaznamenalo poněkud nepříznivé hospodářské výsledky za minulé čtvrtletí a zisk za fiskální rok byl jen 22,2 milionu dolarů proti 144,4 milionům o rok dříve. Rovněž nákup divize IBM za 1,25 miliardy dolarů není zrovna malé sousto. Yang však tvrdí, že růst obratu i zisku v Číně bude i nadále na úrovni dvojciferných procent. Za poslední rok přetransformovalo Lenovo téměř 1 000 pracovních míst z drahých zemí jako jsou Spojené státy do na pracovní sílu lacinějších oblastí jako je právě Čína. V budoucnu už se však s dalšími podobnými kroky nepočítá.
Klíčovým produktem se mají stát zejména levné notebooky. Lenovo si i nadále podrží značku dražších a luxusnějších modelů Think Pad, ale zároveň hodlá prosazovat svou vlastní značku pro levnější produkty.
Zdroj: ZDNet