Kvantový D-Wave 2 není rychlejší než počítač klasické konstrukce

Čerstvá studie publikovaná v magazínu Science dokládá, že je vývoj kvantových počítačů stále v naprostých plenkách. Na světě už sice existuje první komerční kvantový počítač D-Wave v ceně 15 milionů dolarů, jehož exemplář si na testy pořídil i Google, zatím to ale vypadá, že je na tom z hlediska výkonu stejně jako počítač klasické konstrukce.

Počítačoví vědci z polytechniky ETH Zürich vytvořili pro mašinu D-Wave 2 sadu výkonnostních testů, které měly potvrdit, jestli skutečně umí kontrolovat kvantové jevy a zužitkovat je pro svůj vysoký výkon. Švýcarští vědci ale zaznamenali jen relativně malé zrychlení a D-Wave 2 tak byl při svých výpočtech složitých komplexních úloh stejně výkonný jako počítač klasické konstrukce.

Google se s výsledky svého měření zatím nepochlubil. Závěry studie samozřejmě neznamenají, že jsou kvantové počítače jako takové slepou uličkou, ale je třeba najít správný konstrukční design. Výzkum kvantových počítačů tak spíše než konec 70. let a první malé počítače připomíná dobu 50. a 60. let minulého století a výzkum složitých polovodičů a prvních integrovaných obvodů.

Diskuze (53) Další článek: Chytré hodinky od Applu přijdou v říjnu, výroba už se rozbíhá

Témata článku: Hardware, Technologie, Superpočítače, Kvantové počítače, 19. století, Čerstvá studie, Just, Klasický počítač, Justo, WAV, Konstrukční design, Konstrukce, Wave

Svobodný RISC-V: Možná za deset let po ARMu neštěkne ani pes. Google a armáda dalších vyvíjejí konkurenční procesor

**Architektuře RISC už desetiletí vládne britský ARM ** Procesory jeho návrhu najdete v pračce, v routeru i v mobilu ** Ale pozor, o slovo se hlásí svobodný RISC-V

Limitovaná nabídka: Windows 10 Professional za pouhých $11.90

Goodoffer24.com Je nový eshop s licencemi a softwarovými klíči, který nabízí nejlepší ceny a rychlé dodání produktu na e-mail. Kromě licencí pro Windows 10 Pro, nabízí web také řadu špičkových produktů, jako je Xbox Live Gold membership nebo oblíbený titul – PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS.

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 27

Galerie: Navštívili jsme Cosmos Discovery. Uvidíte Sojuz, Mir i kokpit raketoplánu

** Brno hostí do konce léta unikátní výstavu Cosmos Discovery ** Uvidíte zde celou historii kosmonautiky ** Stovky originálů i detailních maket

Jakub Čížek, Antonín Trčálek | 4

Intel má 50 let! Připomeňte si 6 klíčových milníků v historii firmy

** Firma Intel byla založena přesně před 50 lety ** Intel začínal jako výrobce pamětí ** Dnes je největším výrobcem procesorů pro osobní počítače

David Polesný, Pavel Tronner | 10

Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

** Sonda LRO pořídila z oběžné dráhy Měsíce zajímavé snímky ** Jsou na nich vidět artefakty všech misí programu Apolla, které přistály na povrchu Měsíce ** Jde například o části lunárních modulů, rovery a dokonce i vlajky

Petr Kubala | 62

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty