Kreativní: „Tebe mit 1 novy OSTRAZITY poselstvi“

Diskuze čtenářů k článku

18. 03. 2008 10:32

Jsou k nicemu .... u spousty internetovych aplikaci se plati stylem napiste cislo karty + expirace + CVV kod.

Ano vidite spravne, neni treba ani sms ani PIN KOD !!!!

A tenhle skvely system pouziva treba slavne paymuzo apod.

Vicemene pokud si nekdo opise udaje z Vasi karty, muze ji zneuzit.

Timto zpusobem se da na internetu platit v ruznych eshopech, za "ruzne" sluzby a ku prikladu i na VŠB TÚO za veskere transakce na kartu ISIC.

volum zdar !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 13:03

No u toho MUZO mě to taky připadá divný. Dobrý je aspoň u PayPal to ověření karty - strhnou mi malou částku, v té je kód kterým to musím následně potvrdit a teprve potom mi může někdo začít luxovat kartu, když si přihlašovací údaje k PayPal nalepím na monitor.

Jak musí být zločinec nakakán, jako já minulý týden. Když jsem si na PayPal kdysi registroval eCard od KB, proběhla transakce, za minutu jsem se podíval na mojíbanku, platba byla v blokacích, měl jsem kód a platil jsem. Minulý týden jsem potřeboval něco zaplatit a měl jsem už přetažený limit, tak jsem chtěl použít kartu ČSOB. Ověřovací platba odejde, koukám do internet banky a nic, za hodinu nic, druhý den ráno nic, druhý den odpoledne se to objevilo v blokacích, ale nebyl tam vidět popis transakce, takže jsem něměl to číslo, třetí den nic, čtvrtý den nic a ejhle již pátý den se to objevilo jako položka na výpise a mohl jsem autorizovat kartu. Bohužel to zboží na aukci už bylo v (_!_)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Applecore  |  18. 03. 2008 10:14

Co tak ty parchanty zahltit nesmyslnými čísly v takovém množství, že by nebyli schopni v rozumném čase nikoho okrást, protože by nedokázali rozlišit falešná čísla od těch pravých - prostě použít proti nim jejich vlastní zbraň ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder  |  18. 03. 2008 11:00

Ne!!!!

1) potvrdí se tím funkčnost e-mailové adresy

2) když se někomu trefíte do klientského čísla, tak mu můžete pěkně zavařit (po 3 pokusech se účet zablokuje...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nat
18. 03. 2008 11:51

Přesně tak. Bojovat SPAMem proti SPAMu, je nesmysl. Protože jakákoli reakce na SPAM, jakákoli, i forma "nechi spam, odhlašuji se, vyřaďte mne se seznamu", je v podstatě vítězství SPAMera - získá ověřený funkční email, za kterým sedí živá osoba - a_už_to_pere_horký_yo horem_dolem_koukolem - šak ono se možná něco chytí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
def  |  18. 03. 2008 13:51

Ja bych to tak nevidel.

Predevsim, tylhe phishingy v sobe neobsahuji informaci k jakeme emailu se vazou. Je to prosta URL a jde pres emailovy redirector (takze si nikdo nedokaze svazat vas email s vami vyplnenymi "prihlasovacimi udaji")

Druha vec je, ze pokud se do tohoto projektu zapojilo hodne lidi (rekneme tisice), tak spamer skonci s celkem rozsahlou databazi balastu, ktery mu uplne k nicemu. Ztrati tim luxus moznosti zkusit se prihlasit vicekrat a vubec ho to limituje v tom, jak s udaji zachazat.

Proste pokud bude mit spamer rekneme 10.000 jmen a hesel, tak si je muze akorat tak strcit za klobouk.

Neco jineho je klasicky spam, kde opravdu nema cenu reagovat a email pouze smazat (a doufat, ze to spamera za cas prestane bavit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
def  |  18. 03. 2008 14:03

Samozrejme na adresy, kde je nejaky identifikator nema smysl klepat

Jinak jsem se koukal a tech emailu mam ve schrance desitky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matfyzak  |  18. 03. 2008 23:54

Hruba sila neni nutna. Staci, aby si sama banka vytvorila spec. ucet, ktery jim podstrci a bude ho poradne monitorovat. Az se nekdo zkusi prihlasit, tak se zaroven usvedci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Docent  |  18. 03. 2008 08:51

Český popis bezdrátové klávesnice s myší, kterou prodává Plus za 499,- Kč, začíná:

Bezdrátový kl vesnice a myš přijmout za vlastního 27 MHz bezdrátový číslicový metoda jeden nádrž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nedouk  |  18. 03. 2008 09:47

Ha už je jasný, kdo mi vybílil účet - byl to Plus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  18. 03. 2008 08:43

Stejne me nejak neni jasny co s tim pak delaji, vzdyt se vsechny operace musi autorizovat pres SMS nebo je nejakej figl jak to obejit.. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2008 08:54

Podle mě je jediný způsob a to přes platební kartu. Ale ještě musí mít člověk povolené platby po internetu a podvodníkům odeslat číslo karty, platnost, a to CVV číslo.

Řekl bych, že jinak se přes to nikdo neprokouše, Servis 24 je zabezpečený celkem dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crempa  |  18. 03. 2008 09:01

mas pravdu, pokud jim dam cele cislo karty a mam pro ni povolene online operace tak to jde i bez SMS, kazdopadne na tyhle operace jsou nejake defaultni limity (tusim 5000,-) takze i tak by pak cloveku nemeli uplne vybilit konto..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:06

No ak ti mám pravdu povedať, pre mnohých je 5000 korún dosť likvidačná suma... Samozrejme nie je to na skok z mosta, ale predsa len...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:11

CS tvrdi, ze ma zakazane internetove platby, ale NEMA!!!!! Fakt staci zadat udaje z karty a je to - vlastni zkusenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MLASKAČ  |  18. 03. 2008 12:10

Plácáš nesmysly. e-platby jdou zakázat ale většina plaeb probíha jako MO/TO a na ty to neplatí. Takže když jsem nedávno platil nejakej SW platba neproběhla jako elektronická (ani kontrolní kod to nechtělo) a bylo to vyučtováno jako nějaká přeprava zboží (právě toho sw), takže prostě někdo jen bance nasimuloval ATMko resp pseudoobjednávku po telefonu a bylo to.

dělá to ve všech bankách, už jsem jel i někde po USA taxíkem byť se tam nechystám ani jsem tam nikdy nebyl, fantazie jako CO to naúčtovat nezná mezí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nofu  |  18. 03. 2008 09:01

ja nevim jak to funguje u sporky ale u KB musis mit certifikat v souboru(nebo na cipovce), musis znat heslo a pak jeste vsechno schvalovat na zaklade kodu kterej dostanes pres SMS, rekl bych ze tady neslo o zneuziti int. bankovnictvi ale proste o nejaky jiny zneuziti karty, sice taky nevim jak to funguje, nevedel sem ze jim staci znat pin a cislo bez toho aby meli k dispozici ten magnetickej prouzek ci cip, ale je mozny ze si dokazou z toho cisla karty uz lecos odvodit a ty penize vysosnout i tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  18. 03. 2008 16:08

vůbec nemusíš znát PIN. Jde o embosované karty VISA/MASTERCARD/AMEX, kde k platbě potřebuješ číslo karty, platnost karty a CVV kód. Je to i na obrázku v článku. Ten kód je na zadní straně platební karty, takže kdokoli má tuhle kartu, tak ji může zneužít a nepotřebuje PIN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin.E  |  19. 03. 2008 13:37

Tady se bavime o platbach platební kartou ne o internet bankingu.A koukám že jsi to pochopil i ty. :) Byl jsi potencialní adept na sponzorský dar do Rumunska. :)

S embosovanou kartou ti stačí znát jen čísla,fizicky bys ji ani nemusel mít.

Internet Banking je zabezpečen dostatečně v každé bance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:02

a ked má útočník k dispozícii všetky údaje, ktoré vytiahol od yntelygentného nešťastníka, nemá možnosť zmeníť autorizačné SMS číslo?

Ja neviem, sužby danej banky nepoznám, len sa pýtam...

A inak nerobil by som si ilúzie, určite sa nájde aspoň dakto kto skočí aj na "Drahouška zákazníka"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:09

Nemá.

Vcelku logicky je na on-line změnu autorizačního čísla potřeba autorizace z původního čísla. A teď si nejsem jistý, možná se musí zadávat i některé číslice z bezpečnostního kódu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iii  |  18. 03. 2008 17:09

Zmena cisla pry probiha tak, ze na puvodni cislo prijde pouze info o tom, ze byla provedena zmena. Takze staci zmeni cislo pro certifikaci (coz se deje bez certifikace), vybrakovat ucet s novym cislem a pak to treba jeste i vratit - to je ale bonusek pro toho hnupa, ktery uvede sva data.

Jestli to s tou zmenou tak je opravdu, to nevim. Ale logicky - proc si utocnik vybral prave CS - asi prave proto, ze tato cast je zcela nezabezpecena. Navic blokace uctu u CS je rychla pouze v pripade soudniho narizeni. Na prani zakaznika to trva zajiste dele, takze ani rychla informace o zmene telefonu klientovi nepomuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:07

Když jim pošlete všechny údaje, jako jméno, číslo karty, datum expirace, PIN do bankomatu atd, oni už něco vymyslí

Třeba platby kartou se nemusí autorizovat SMS.

Každopádně, když někdo vyplní údaje ke svému účtu do formuláře psaného podivnou "češtinou" úplně mimo doménu jeho banky, na který mu přišel odkaz e-mailem, přičemž už nějaké tři týdny se všude píše, že chodí podvodné e-maily a že se nikdy nemají vyplňovat údaje jako PIN a podobně... no takový člověk si nezaslouží nic jiného, než aby mu ten účet vybrali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:08

Tak to ses na HOOODNE velkym omylu. Konkretne u CS staci zadat cislo karty a kod vzadu a ucet mas vybilenej. Zil jsem v naproste idylce a ubezpeceni od CS, ze CS ma internetove platby zakazane. Pak sem si na "zkousku" zalozil ucet u moneybookers.com. Tam se zadavaji cisla z karty a stalo se, ze se mi z uctu strhla castka jen na zaklade cisel z karty. Po dotazu na CS, jak je to mozne, se tomu sami divili. Kartu a ucet sem raci zrusil a presel k jiny bance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 09:17

"ubezpeceni od CS, ze CS ma internetove platby zakazane"

To je blbost, u ČS jde platit na Internetu stejně jako u ostatních. Povolit či zakázat to může majitel toho účtu.

Nicméně každopádně pokud byly on-line platby zakázané a ČS přesto něco strhla, předpokládám, že ty peníze promptně vrátili? V takovém případě se těžko mohou na něco vymlouvat, prostě jejich blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 11:51

Ne to neni blbost. Do oci mi na prepazce tvrdili, ze na internetu platit nemuzu - je to zakazane. Tak jsem jim na vypisu ukazal onu konkretni platbu.

Jak sem psal, bylo to na zkousku a tak sem nemohl nic reklamovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin.E  |  19. 03. 2008 13:45

To co píšeš je naprosto standartní a v USA to funguje 30Let.Ale protože jsi debil a máš embosovanou kartu a Brokerovi v USA dáš k dispozici ůčet a tvoje pokusy na burze ti nevyšli tak jsi si to zasloužil.Nelži o tom že se v bance divily.Jen s tebou soucítíli.Ti jsi tímto způsobem dal povolení k inkasu. Hlupáku.

A neviný čitatel si myslí že ho může někdo okrást.Nemůže pokud má vyšší IQ :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  18. 03. 2008 16:09

v článku píšou o zneužití platební karty, dokonce je to i na obrázcích

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  18. 03. 2008 08:23

Kdo zadá kdekoli číslo karty + celej PIN je naprostej IDIOT, dement a kretén... Klidně bych to každýmu takovýmu volovi řekl do očí... Pak vážně nechápu na co si lidi stěžují, je to JEJICH demence!!! Navíc v žádosti o platební kartu má zadávání celého PINu nebo sdělování PINu třetím osobám atd. zakázána každá banka + upozornění o podvodných e-mailech je taky v upozorněních nebo podmínkách každé banky... A protože jsem u ČS dělal, tak KAZDY KLIENT MA POVINOST VYPLYVAJICI Z BANKOVNI SMLOUVY SI TO PRECIST!!!!!

Jistě, nikdo to nekontroluje, nikdo k tomu nikoho nenutí, ale pokud to někdo NEUDELA, tak tím de facto poruší smlouvu a následky si musí nést sám...

Protože toto je opravdu DEBILITA každého a musí to udělat zcela ze své vůle a vědomně - z hlavy mu žádný virus nevytáhne číslo karty a PIN, to musí zadat sám... )

No ale co by člověk chtěl po lidech, kteří mají inteligenci DEBILA?! DD A to myslím zcela vážně, průměrné IQ v ČR je 90-110, přičemž 90 je horní hranice DEBILITY!! DD

A opravdu, když jsem viděl, jací lidi mají účet a platební karty - byla tam dokonce jedna mentální holka, která půlku karty SEŽRALA a bezpečnostní obálku celou DD Takže opravdu netuším, jak si někdo představuje "zabezpečení" účtu i takových "klientů" DDDD

A tím se nechci nikoho dotknout, jenom myslím, že takoví lidé by měli mít ke správě finančních prostředků určeného nějakého správce... i když jsou jinak právně způsobilí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spirit_Crusader  |  18. 03. 2008 08:46

Horní hranice debility je 70, 90-80 je Slabě podprůměrná inteligence, pak máš slabomyslnost :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Integrál  |  18. 03. 2008 08:52

Debilita - 51 až 70

Imbecilita - 21 až 50

Idiocie - do 20

viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligence „Tabulka IQ hodnot“

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guest  |  18. 03. 2008 08:00

Tak dneska mi zase prisel pishing od "Ceske sporitelny" a neskoncil ve spamove schrance

Zatim nejvic se mi libil e-mail, kde me oslovili "Mily Ud"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rejpal  |  18. 03. 2008 08:18

Vidíš jak jsi populární - i v Rumunsku tě znají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2008 12:12

Fakt LOL! To me fakt rozesmalo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radgost  |  18. 03. 2008 07:57

Tak nevím kdo tady co nepochopil. První a druhá vlna phishingu byla posílána nesmyslnou češtinou, že jen málokoho ji mohl brát vážně. Ale už třetí vlna, která se tvářila jako upozorňující email z ČS, která varovala před phishingem, už byla psána perfektní češtinou. A právě na falešné varování skočilo nejvíce lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Docent  |  18. 03. 2008 08:53

Až na to, že v Subjectu byly znaky azbuky a na konci mailu bylo anglicky, že mail byl vytvořen bezplatným mailovým klientem, že ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nofu  |  18. 03. 2008 08:54

pokud to byl zamer tak podle me ne moc dobrej, protoze v dobe kdy prisla druha vlna uz byli vsichni davno upozornovany ze se objevuji falesne emaily a ze nikam nemaji nic zadavat, pokud by se hned v prvni vlne objevili maily s perfektni cestinou tak si troufam rict ze by obeti bylo mnohem vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek  |  18. 03. 2008 07:26

Drahousek Zakaznik,

Ceska Sporitelna docasny prerusit tvuj ucet.

Duvod : Karta Cislo nedostatek. My naridit tebe az k cely neurc. clen ucet aktualizovat asi tolik my pocinovat odemknout tvuj ucet.

Az k dat na pretres clen urcity aktualizovat beh cvaknout zde : http://www.dragston.hu/UPDATE/SERVIS24ONLINE/INTERNETBANKING/login.html

Druhdy tebe mit cely clen urcity beh , my vule poslat tebe neurc. clen elektronicka posta oznameni aby tvuj ucet is pristupny zas. Potom tebe pocinovat pristup tvuj ucet kdykoliv.

Clen urcity hlaseni darovat vule byt bajecna vec do drzost a opatreny do nas bezpecny databazovy .

-li tebe byt ve stychu az k darovat naridit hlaseni tvuj ucet vule byt automaticne odstranit dle Ceska Sporitelna databazovy

Copyright © Ceska Sporitelna , Vsechna prava vyhrazeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  18. 03. 2008 07:36

Pěkný odkaz Nejvíc mne pobavily položky "Skonání Datle" a "ATM Cvok"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 17:32

Me prisel prakticky stejnej mail, ale odkaz byl zaludnejsi.

adresa co se zobrazovala byla

https://www.servis24.cz/ebanking-s24/dispatcher.php?aid=19101236&lang=cs

ale vedlo to na

http://mail.sjlife.com/NoSiteDefined.html

a to se nasledne presmerovalo na

http://211.32.186.17:90/www.servis24.cz/ebanking-s24/dispatcher.php?aid=19101236&lang=cs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KamilK  |  18. 03. 2008 07:09

Jako reklamní kampaň ze strany České spořitelny, se mi to už fakt zajídá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brloch  |  18. 03. 2008 03:48

Na Novinkách už popisují případ jednoho wohnouta, který na takovou blbost odpověděl. Podle Spořky už zasponzoroval kohosi v Rumunsku.

Jo, jo, prostě Drahoušek Zákazník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 03. 2008 00:58

Cestin byt moje velka kobyla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezkovi.voci  |  18. 03. 2008 00:55

Nooo, nejenom ň v první větě, ale i v tomto článku tupý překladový stroj nezafungoval

...se nenajde nikto, kto by se...

...Naivita a nedostatek zkušeností by totiž mohli být i docele drahé....

stane se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  18. 03. 2008 02:27

dále např. "bankové konto", že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2008 07:45

Jj,"bankové konta" mě taky pobavilo ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  18. 03. 2008 08:59

Nojo, když Dušan Šimonovič je slovák, tak mu to holt občas ujede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 03. 2008 09:37

Však jasně, jde jen o to, že když se v tom příspěvku vysmívá "češtinu" a sám tam toho pak tolik naseká, tak je poměrně přirozené na to regaovat ;) Mimochodem já jsem také Slovak a bankové konta bych v životě nenapsal, ale je pravda, že tohle przní i rodilí Češi (rychlé auta apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomato  |  18. 03. 2008 00:19

s cestin taky mate problemek - preklep hned v prvni vete - naivnejsich..

ale jinak jsem se pobavil.. chodej ruzny blbosti, ovsem tato je obzvlaste vypecena :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  18. 03. 2008 09:15

myslim ze tahle vlna spamu a phisingu bude k necemu dobra, ze lidi si treba konecne uvedomi (marne doufam co?) ze klikat na kazdy odkaz ktery se tvari jako "zarucene prava cesta k milionum" neni idealni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor