Když minulý týden Facebook utratil miliardu dolarů za Instagram, mnohé tím překvapil. Jak nečekanou zprávou, tak výši sumy. The Wall Street Journal nyní odhalil, co jednání o tak velkolepé transakci předcházelo – ačkoli se jednalo o obchod za miliardu dolarů, šéf Instagramu si před svým protějškem z Facebooku počínal jak na arabské tržnici a Mark Zuckerberg zas jak při víkendových nákupech. Za tři dny bylo hotovo.
Šéf Instagramu Kevin Systrom nastavil cenu své firmy do výše snů, a to na dvě miliardy dolarů. Mark Zuckerberg se nedal zaskočit a postupně usmlouval cenu na jednu miliardu. Stačily tři dny a pár schůzek v domě Zuckerberga a miliardový obchod byl na světě. Dá se samozřejmě očekávat, že Mark Zuckerberg už měl velmi dobře rozmyšleno a spočítáno, co kupuje a kolik je ochoten dát. O koupi Instagramu usiloval a iniciativa šla z jeho strany.
Facebook ale není jen Mark Zuckerberg, s plánem proto musel nejprve seznámit představenstvo firmy. Se Systromem se dohodl v sobotu, představenstvo svolal na neděli a v pondělí byl obchod oficiálně oznámen.