Koule v bazénku: podívejte se, co dokáže Javascript a WebGL

Koule v bazénku: podívejte se, co dokáže Javascript a WebGL

Podívejte se na další krásnou ukázku toho, co dokáže WebGL uvnitř webového prohlížeče a bez potřeby dodatečných rozšíření. WebGL Water je hardwarově náročná simulace vodní hladiny a především práce se světlem (a světelnými odrazy). S koulí uvnitř bazénku můžete hýbat a čeřit tak hladinu. Natáčet můžete i celou scénou. Celý projekt se vlezl do cirka jednoho tisíce řádků Javascriptu a vyžaduje webový prohlížeč s podporou WebGL. Microsoft se zatím zavedení WebGL do IE brání.

Pokud máte slabší počítač nebo nevyhovující prohlížeč, koukněte se na video

 

Jen připomenu, že WebGL je aplikační rozhraní pro javascriptové programátory, kteří tak mohou v prohlížeči využívat možností náročnější trojrozměrné akcelerované grafiky. WebGL vychází z mobilní verze OpenGL ES 2.0 a na vývoj potenciálního webového standardu dohlíží nezisková Khronos Group (AMD, Nvidia, Apple, ARM, Intel, Google, Mozilla, Nokia a další – Microsoft zatím chybí, propaguje totiž vlastní Direct3D).

Témata článku: Technologie, Prohlížeče, Hudba, filmy, seriály, Java, Javascript, Dok, Koule, Water, Vodní hladina, Vodní verze, Khronos, Náročná simulace, Hladina

Určitě si přečtěte

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

Včera | Stanislav Janů | 84


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji