Konec prodejce nelegálního zboží přes internet

Diskuze čtenářů k článku

Croell Jafa  |  05. 09. 2002 20:20

freemaily a co cekal? To si jako myslel ze ho nechytnou? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exKILLER.cz  |  05. 09. 2002 19:10

Diky, ale stejne, jak poznat, co do kompu pustit a co ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exKILLER.cz  |  05. 09. 2002 16:06

diky, ale odbornici asi nebudou zadarmo, na Keriu je dobry, ze je zdarma. Potrebuju aspon neco, co skryje moji IP adresu... K tomu Keriu - sice muzu povolit, nebo zakazat co chci, ale jak vim, co je pro mne spatny a co dobry????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LiMi  |  05. 09. 2002 16:44

dobra otazka

zariovy CHIP 9/02 se zabyva ochranou PC, firewally, skrivani IP a podobne vychytavky, mohlo by ti to pokoci pri rozhodovani co si poridit a co k cemu slouzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  05. 09. 2002 19:01

No lepsi a urcite erudovanejsi jsou Howto (NAT, iprables, firewall, networking, linux admin bible ...) a vse je zdarma na netu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  05. 09. 2002 19:03

oprava: ne "iprables" ale "iptables"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  06. 09. 2002 13:44

ZKus treba ZoneAlarm - u kazdeho alarmu muzes klepnout na cudl, kterej te presmeruje na vysvetlujici stranku ZoneLabs s konketnim popisem, seznamem programu, ktere ten alarm muzou vyvolat a ta... Staci jen zakladni anglictina :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exKILLER.cz  |  05. 09. 2002 13:10

Sorry, vim ze to sem nepatri, ale jakej soft (firewall) pouzit. mam kabel a trosku me desi, ze mi chvilema neco stracha na disku a odesilaj se data :(  Zkusil se Kerio, ale furt klikat na permiss, nebo deny me nebavi. Snad mi nekdo pomuze.

THX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK  |  05. 09. 2002 14:10

skus Sygate Personal Firewall ...ale aj RTFM ku Keriu aby si nemusel stale klikat...a hlavne si pozriet konta na Tvojom pocitaci...

System ak mas 98 tak nahodit 2000ky...alebo linuxovy box ako firewall.

Porad sa s nejakym odbornikom na security ci Ti poradi konkretne...

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrTek  |  05. 09. 2002 09:07

Je zabavne, jak si nekteri lide mysli, ze pokud pouzijou freemail, tak jsou nevystopovatelni.
Mimochodem, ke kompletnimu ziskani informaci o free uctu ani neni potreba policii.
Znam pripad, kdy zarlivej ( opravnene manzel tak "drsne" tlacil na provozovatele free-mailu, az ziskal pristup k mailove schrance sve manzelky !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  05. 09. 2002 09:42

...ziskal pristup k mailove schrance sve manzelky !...

Která by na ně oba obratem mohla podat trestní oznámení za zneužití osobních údajů a porušení tajemství poštovní zprávy Načež by se nechala rozvést a většina majetku a případné děti by připadly jí, neboť manžel by byl nedůvěryhodný trestanec .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HellBell  |  05. 09. 2002 10:27

Na elektronicku postu a "freemail" sluzby se tenhle zakon nevztahuje. Je treba si jej precist!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luda  |  05. 09. 2002 10:47

Tusim, ze email ma povahu otevrene listovni zasilky. I kdyz nevim, jak by se soud dival na Postu, kdyby jen tak rozdavala cizi ofocene pohlednice. Ta otevrenost totiz zrejme neni pro vsechny, spis se jedna o to, ze to neni utajene pred pracovniky posty a pred temi co se k tomu nahodou pripletou (podivaji se postakovi pres rameno, pohlednice vypadne ze schranky apod.)

Tezko by ale provozovatel freemailu vysvetloval, ze si jen tak nahodou prohlizel neci postu a uplne nahodou za nim stal nekdo, koho to desne zajima a dival se mu, taky nahodou, pres rameno.

Ale druha vec je o postihu. Podle me by to bylo hodnoceno jako prestupek, takze by se pri rozvodu na nej soud nedival jako na strasnaho trestance. Zalezi zrejme na tom, co by tim, ze postu poskytnou zpusobyli.

Ale mozna je to uplne jinak

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koks  |  05. 09. 2002 10:48

Jeste lepsi by bylo precist si Listinu zakladnich prav a svobod, ktera je soucasti Ustavy Ceske republiky:

čl. 13 (Nikdo nesmí porušit listovní tajemství ani tajemství jiných písemností a záznamů, ať již uchovávaných v soukromí, nebo zasílaných poštou nebo jiným způsobem, s vyjímkou případů a způsobem, které stanoví zákon. Stejně se zaručuje tajemství zpráv podávaných telefonem, telegrafem nebo jiným podobným zařízením).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Böhm  |  05. 09. 2002 10:54

TAk moment. Tohle mě zajímá. Právníci tvrdí že ano. Takže jaK TO JE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rv99  |  05. 09. 2002 12:29

Všechny zahejbají.  Tak to je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AM  |  05. 09. 2002 13:08

...jestli vsechny to nevim i kdyz mam podezreni ze mas pravdu  kazdopadne ne vsechny to delaj po internetu tak bych jim ty tajny schranky odpustil ...ale co se tyce onoho podvadeneho aktivniho nestastnika: mel by ji na tu schranku psat jako dalsi virtualni milenec pak si s ni dat rande a ono uz by se ukazalo o co ty slecince jde... ...ehm... jestli jsme nejakou nestastnou nahodou neodbocili od tematu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudidlo  |  05. 09. 2002 13:30

Odbočili. Ale o to myslím vůbec nejde. Zajímavý je, že borec byl-... žárlivý (oprávněně ...-to mě docela zaráží. On si snad hňup myslel, že když mu ta ženská zahejbá, tak po získání přístupu k jejímu mailboxu už nebude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  05. 09. 2002 13:50

To jsou ti, co se pořád domáhají pravdy aniž by tu opravdickou pravdu chtěli skutečně slyšet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John Don  |  05. 09. 2002 08:10

Když se nad tím zamyslíte tak zjistíte že:

Počítač má nainstalované Windows s použití relativně unikátního klíče, voláte z relativně unikátního čísla a když se připojíte na internet, tak je toto číslo zapsáno do LOG souboru vašeho internetového provaidera ( takže klidně můžete blbnou na cizí účet v inet, ale stejně můžete být odhalen), když už jste na netu, máte svou relativně unikátní IP adresu. A pak už je vše jednoduché, ono vytrasovat někoho až domů není pro policii až zas tak velký problém. A zvláště když je ten člověk připojen přes pevnou linku. Anonymní mail lze pravděpodobně použít jen v případě, že je zřízen někde na nějakém free serveru v angole....... pak je šance, že policie nebude schopna z provozovatele serveru dostat log kdo že se z jaké IP do dané schránky logoval......a nebo taky ano.

Shit. Toto není o svobodě, policie může všechno.

John Don

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  05. 09. 2002 08:31

Ono se to hochu dělá jinak: vemeš pevnou linku od firmy, založíš si mail u Centrumu nebo Seznamu a jedeš přes anonymizer proxy -  a pak mi řekni co ti čmuchalové udělaj, až dorazej po IP adrese na Kamčatku... o tom telefonu nemá smysl psát, karty na skoušku od Oskara jsou tak levný, že jo... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  05. 09. 2002 11:45

V zasade tak nejak ale k tomu telefonu nestaci jen anonymni karta. U operatora se totiz da zjistit v kterym telefonu byla pouzita podle IMEI a pak zjistit jaka karta v tom telefonu je ted. No a ta se da lokalizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dam  |  05. 09. 2002 15:32

No musiš to domyslet do konce. Použit mobil, který sis pořidil jenom za timto účelem. To znamená, že jsi s ním nikomu zmamému nebo rodině nebo komukoliv, kde ses představil jmenem nevolal, nikdy! Ale na velky ptáčky pry policajti taky používají velmi kvalitní analyzery hlasu, tj. monitoruje se sit operátora nebo řady vytipovanych čísel a počítače pokud zavoláš a začneš mluvit Tě identifikují a lokalizují. To by se ale asi muselo jednat o Medelinskou spojku  to nebude tento  přiblblej případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Houska z Rakouska  |  05. 09. 2002 08:36

Zaslechl jsem v policejnich kuloarech pribeh o tom, jak kuci chlupaty lapili nejaky dva studentiky jedne nejmenovane VS, kteri chteli pojistovne prodavat zpatky data (osobni udaje o klientech) "ukradena" z jejich serveru. Svoje radoby anonymni e-maily posilali pres nejakej free ucet v USA a jeste, pokud si dobre vzpominam, tak z Kypru.

Inu mili policiste po adminech onech free-mailu chteli udaje o IP adresach odkud se k temto uctum nezbedove prihlasili. Zatimco v USA, ktere tak proklamuje svuj boj proti IT zloradum je poslali do prdele, spravce serveru na Kypru ochotne vysolil pozadovane IP, ktere shodou okolnosti patrily vyse nejmenovane VS, kdyz tam kluci zasli a ukazali placky, skolni admin urychlene vysypal o ktere dva vytecniky slo (vstup do ucebny zrejme strezil nejakej elektronickej access udelator :).

Vzpominam si, ze na neco podobnyho dojel i nas prvni medializovany hacker (ktereho v Ceske Sode ztvarnil pan Baldynsky co ve vazbe sezral spisy jinyho darebaka :), ovsem v te dobe v hlavicce mailu z hotmailu jeste byvala IP odkud se tam kdo pripojil a unikatni IP vedouci primo do sporitelny k pocitaci tohoto debilka, ze ktereho noviny posleze udelali super-hackera, byla prilis jasnym dukazem

Paranoie zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
s0m3body  |  05. 09. 2002 12:56

nuz co
nahodit na notebook linux a pripajat sa po veceroch s telefonnej budky
popripade aj s mobilu, na stiahnutie mailov staci par minut a za ten cas ho niekto moze vozit autom po meste
akurat nesmie ten mobil pouzivat na nic ine a mal by ho mat okrem prijmania posty stale vypnuty

v praci zas moze emulovat neexistujucu ip adresu, hoc aj vzdy inu, arpckami oblbnut switche a na inete este pouzit zo dva anonymizery za sebou

alebo najst nezabezpeceny komp (su ich na svete statisicie), hacknut ho, upravit a pouzivat ako anonymizier - s takehoto anonymizer sa pri spravnych upravach nikdy nepodari dostat ip adresy

atd - moznosti je milion

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  05. 09. 2002 18:13

prco takovych obsrukci?? staci prece mit freemail ve Vietnamu (takovy existuje) a proxy nekde v Cine, v Barme apd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moonlighter  |  06. 09. 2002 09:08

tak tak, musí si dávat větší pozor,. Budka je dobrá věc, ale není až zas tak přístupná, rozhodně hledat budky a šplhat po nich se asi moc lidem nechce, navíc jsou dráty už v zemi,což je problém. Jinak telefonování mobilem bezpečný není, ale možná by pomohlo telefonovat těsně pod bpskou, nebo spíš tam kde se nepřekrývají dva vysílače, aby nemohli určit vektor  kde se nacházíte. Nejlepší ale tyhle kraviny nedělat. Zbohatl už nekdo na mp3 ? za tyhle blbosti mi to nestojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  05. 09. 2002 18:56

No ony ve skolach byvaji zasuvky i v ucebnach (ne pc, tam kde mimo vyuku nikdo nei) a vezmes si tam comp co umi menit HWaddr sitovky (popr. pouzijes virtualni zarizeni, nebo si pohrajes s ARP protokolem) a nepomuze jim ani programovatelny switch, co si ukalda i HWaddr sitovky.

Nebo pokud vis ze jsi na HUB, tak staci na stanici zmenit IP (nebo svuj comp) a policie je v kelu.

Proste VS je dobry anonimizer.

Ale jinak ten co prodava nelegalne cizi praci je hovado a patri mu to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maca  |  04. 09. 2002 21:28

a ROPACEK je v base!!!!! HUUUUURAAAAAAAAAAAAAAA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  05. 09. 2002 01:02

A nezapomen si ho potom utrit at ti to vsude nelepi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
host  |  05. 09. 2002 07:16

Nenavážej se do Ropáčka, inteligente inteligentní !!!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  04. 09. 2002 21:24

To je ale asi nějakej kretén, jen blbec může něco takového dělat přes pevnou linku, která má své pevné IP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  05. 09. 2002 10:38

Jestli maji pripojeni pres NAT, porad muze pouzit jeden z tisicu anonymnich proxy serveru. Pokud jede pres proxy, myslim, ze by mohl pouzit anonymizer. Ale to je naprosto nepodstatne. Zamest stopy (skoro) dokonale neni nemozne. Je to jako kdyz si nekdo da cernou masku pres oblicej a vyloupi banku. Je mozne, ze ho nechyti. Ale kdyz tam chodi vybirat kasu kazdy mesic, policie si na nej pocka a maska mu neni k nicemu. Coz je v podstate obdoba kauzy J.K. Jinak souhlasim s tim, ze to co delal je svinstvo a ze to slusne receno nedomyslel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  05. 09. 2002 10:54

Jeste dodam, ze ten pristup pres proxy server resi jenom http protokol, takze by musel pouzit webove rozhranni nejakeho freemailu. A jestli si nekdo mysli, ze pri spojeni pres dial-up ma zarucenou nejakou anonymitu diky promenne IP adrese, je na omylu. U providera se da snadno zjistit, ktere tel. cislo bylo pripojeno v urcity cas k dane IP adrese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Touker  |  04. 09. 2002 20:43

Ten člověk nebyl zrovna dvakrát génius. Lokaci mobilu používá policie dávno, teď už to běží i komerčně. A nechat se vytrasovat po inetu.... zkrátka inteligency free
Jinak souhlasim, že stahovat music po inetu zadáčo za firemní čočku a pak se na tom pakovat je sviňárně. Do krimu s nim, se šmejdem jednim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  05. 09. 2002 08:28

Za firemni cocku???   V praci mame pevnou lajnu (pokud vim tak pevna lajna jede 24h on-line, zadny datovy limit) , cas od casu neco stahuju ale urcite firma neplati nic extra... ci vetsi prachy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaaa  |  05. 09. 2002 10:21

Samozrejme ze za firemni penize, kdyz chtel za svoje penize, tak si mel pevnou linku zaplatit dom, to ze se neplati za prenesena data, jeste neznamena ze to je zadara, pokud ano, tak proc to nedelal z domu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  05. 09. 2002 15:14

tak mi rekni kolik to tu firmu talo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  05. 09. 2002 16:33

Tu firmu to stalo napriklat plat, ktery mu museli dat ackoliv nedelal nic pro firmu, dale to tu firmu stalo plat nekoho z vedeni a z pravniho, kteri se tim potomu museli zabyvat misto aby delali vydelecnou cinnost.

Co se tyka pevne linky, existuje jedno krasne rceni. 1000x nic umorilo osla. A to presne vystihuje problem; kdyz jeden clovek vyuziva soukrome firemni linku, furmu to "defakto" nic nestoji. Jenze pak je jich 20, linka nestaci, musi se posilit a najednou jsou naklady napr o 20.000 mesicne vyzsi, coz znamena ze kazdy z tech uzivatelu stal firmu o 1000 korun mesicne vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  06. 09. 2002 08:43

porad mluvim o necem jinem panove mluvim o internetu a downloadu.... samozrejme tu nelegalni cinost provozovane primo ve firme neschvaluji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  05. 09. 2002 15:15

tak mi rekni kolik to tu firmu stalo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HellBell  |  05. 09. 2002 10:21

No nevim, delam mozna ve vetsi firme, ktera ma v CR par pobocek a platime pres 100.000,- mesicne. Nejsme limitovani objemem dat jen rychlosti, takze se mi zda ze to neni zrovna malo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaspery  |  05. 09. 2002 15:18

trochu jsi me nepochopil nemluvil jsem o cene linky ale rekneme o zvyseni nakladu oproti normalu napr: pokud platite 100 000,- mesicne a ty po praci kdyz se linky uvolni (pokud ano u nas to tak je) budes stahovat cca. 1GB mesicne narostou firme naklady za linku?? Nikoliv to je to co jsem chtel rict...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WWW  |  04. 09. 2002 19:16


if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  05. 09. 2002 10:38

Zato "if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;" nam toho hodne rekne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  05. 09. 2002 16:01

to kubik

nereptej, třeba já jsem ze zjištění že "... if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp ..." nadšen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WWW  |  05. 09. 2002 23:18

Pouzivam proxomitron na vypnuti reklamy, a diskuse na zive jsou z toho zrejme na prasky. Jinde mi to nedela

(a jestli se to tu zase objevi, tak ne proto, ze bych to sem napsal, ale ze si to "diskusni skript" odnekud "vycuca".)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor