Kolik uživatelů by potřeboval Google Reader k přežití? Prý sto milionů

Kolik uživatelů by potřeboval Google Reader k přežití? Prý sto milionů

Kauza okolo Google Readeru bude bezesporu jednou z největších událostí konce letošní zimy, i po týdnu se totiž k tématu vracejí renomovaná technická média. Patří k nim i All Things D, který hledal skutečné důvody ohlášeného konce.

Nick Baum, jeden z původních produktových manažerů Readeru, prohlásil, že služba měla nanejvýš několik milionů uživatelů, a přestože už pro firmu nepracuje, odhadnul, že by si Google službu ponechal snad jen v případě, pokud by oslovila alespoň 100 milionů uživatelů.

Těžko říci, jestli to nebyla jen nadsázka, nicméně All Things D připomíná, jak funguje vnitřní politika Googlu posledních několik let. Firma si zažila několik soudních tahanic, vyšetřování a tučných pokut, poněvadž úřady po celém světě dnes na Google hledí podstatně jinak než před deseti lety. Už to zdaleka není ten mladý startup, který si může dovolit prakticky cokoliv.

Každou velkou službu Googlu dnes tedy jistí právníci a legislativní specialisté, kteří hledají možná sporná místa. V sousedním Německu tak surfaři například nemají k dispozici nový vyhledávač obrázků a tamním vydavatelům dlouhodobě vadí právě i RSS a zpravodajský agregátor News.

Reader ovšem žádné takové vyhrazené specialisty neměl. Jak píše All Things D, agregátor dokonce neměl ani vlastního produktového manažera na plný úvazek a stejně tak vývojáře. Byla to služba, která fungovala na volnoběh.

Důvod je zřejmý, Reader nevydělával. Mezi zprávičkami se sice tu a tam objevil reklamní proužek, ale ten měl očividně zanedbatelný efekt. Kdyby chtěl tedy Google Reader dále rozvíjet, musel by pro něj vytvořit produktový tým, jeho právníci by museli hájit princip RSS agregátorů, se kterým mají problém některé tiskové agentury a vydavatelé a v Německu by ho nejraději zpoplatnili, a to by se už Googlu při velikosti služby nevyplatilo. Motivem k pokračování očividně nebyli ani hlasití power-useři, kteří službu používali a nyní plní internet rozčílenými zápisky.

Samozřejmě se nabízí argument, jak je tedy možné, že tu je Feedly a další čtečky. Jak je možné, že jim se to vyplatí? Je to jednoduché, specializují se pouze na tento trh a zároveň jsou to ve srovnání s Googlem malé ryby, které se zatím nemusejí obávat přílišného zájmu ze strany úřadů.

Diskuze (9) | AMD Radeon HD 7790: levná karta pro hraní ve Full HD

Témata článku: Google, Web, Byznys, Sto, Největší událost, Nick, Google+, Pot, Tučná pokuta, Reklamní proužek, Jednoduchý princip, Zima, Sto milionů, Nadsázka

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší