Kolik Google a Seznam utratily za reklamu v televizi

Pokud máte doma televizor, určitě jste zvláště na přelomu roku zachytili dvě marketingové kampaně Googlu a posléze i Seznamu. V tom prvém případě na nás prakticky ve všech sledovacích časech z obrazovky vykukovala reklama na prohlížeč Chrome a vyhledávač Google. Krátce poté zareagoval se svým novým šotem i český Seznam.

Zažili jsme první velký reklamní souboj dvou největších českých vyhledávačů na tuzemské obrazovce, v tisku, na reklamních poutačích v pražském metru a v dalších mediatypech. Nyní je na místě otázka, kolik to vše asi tak stálo. S odpovědí přispěchala společnost Admosphere (Mediaresearch), která sečetla a odhadla investice obou vyhledávačů do reklamy v rozmezí listopadu 2010 až ledna 2011.

Z čísel je patrné, že ačkoliv byl Google na obrazovce vidět častěji – alespoň subjektivně, jelikož byl nový a neokoukaný – a vozy pražského metra vytapetoval plakáty, jeho investice jsou menší.

tabulka.png

Tuzemský souboj vyhledávačů tak trošku přesahuje i naše hranice, díky silné pozici Seznamu totiž patříme k těm několika málo zemím Evropy, kde Google ještě stále bojuje o prvenství. Reklamní smršť na přelomu roku toho byla jasným důkazem.

tabulka.png

Diskuze (9) Další článek: Samsung vyrobil desetkrát rychlejší paměti pro mobilní zařízení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,