Kolik budou stát v České republice novinky od Applu?

Diskuze čtenářů k článku

Jack  |  21. 10. 2005 09:08

Asi málokdo ví, že MS vlastní 30% Applu. Jedním z největších uživatelů je Bill G. Sám mám doma jak PC, tak iBooka. Práce na iBookovi je srdeční záležitost. Potěšit ducha a povzdychnout, kdyby tak ty Win byly alespoň trochu co MacOS. Myslím si, že PC převažují z jednoho prostého důvodů. Na PC většinou pracujeme v práci a tedy máme dostupnější SW. Na MacOS si jej musíme pracněji shánět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  21. 10. 2005 10:09

Dnes už nevlastní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mistr světa amoleta  |  21. 10. 2005 10:52

to je neuvěřitelný, jak dlouho se tenhle mýtus drží. Jak bylo napsáno, už je ten podíl dávno prodaný. A obávám se, že 30 % je přehnané. V ČR se tehdy dokonce začalo říkat, že MS koupil Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Modrásek  |  21. 10. 2005 00:37

No, stejně si myslím, že by se server Zive.cz mohl místo "o počítačích a internetu" nazývat "o počítačích PC a internetu". Každopádně bych doplnil významnou věc u iMac G5. Kromě všech možných parametru, které jsou zajisté správně, je v těchto iMac G5 významnou novinkou vestavěná webová kamera a dálkové ovládání. To jenom k tomu, kdyby se někomu za počítač zdálo moc peněz 44 tisíce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikas  |  20. 10. 2005 23:05

z mnoha prizpevku je videt, ze ty lidi mac nikdy nezkouseli, ja jsem si poridil pred 4 mesici powerbook a nemuzu si vynachvalit, nechapu, jak jsem jen mohl doted nepouzivat, proste bomba, s win se to neda vubec srovnavat, win pouzivam uz jen na hry, ostatni veci delam na macovi, softwaru je mraky jak zadarmo tak za penize, jen se da sehnat na jinych strankach nez na ktere jsou zvykli windowsaci
jeste k tomu intelu, naopak, doporucuji koupit soucasne macy, protoze na intel nebude SW, chvili (tak dalsi rok az dva) potrva, nez budou sw predelany na intel, do te doby bude fungovat s tzv. prekladacem, coz zcela jsite bude pomalejsi a urcite s tim budou problemy, kupoval jsem asi dva mesice po ohlaseni prechodu na intel a skutecne jsem ty dva mesice premyslel a hlavne hledal informace a argumenty pro a proti a jednoznacne mi vyslo koupit ted a necekat na intel, jen pro ilustraci: muj PB 1,67 GHz mi bezi rychleji (subjektivni pocit, tzv. odezva, chovani atd.) nez muj pc 3.0 GHz Pentium (vyladeny), neprijde vam to divny? Prechod na intel je technologicky krok zpet, asi jim to pomuze marketingove, ale jinak to vyhra neni, zase pak muzou snadno migrovat na amd, ktery ma lepsi procesory nez intel, uvidime, jaka prekvapeni na nas apple pripravi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netuser, netuser  |  20. 10. 2005 22:39

Zdravím,
jak jsem si pročetl ty příspěvky tak asi takhle:
"Lidi co používají Apply jsou s nima spokojení a ohajují je mimochodem patřím částečně mezi ně. A ti truzí? Co je nám po tom! :) Máme se dobře ne? a když mají vlastní rozum tak ať si užijí svých PC! Myslím že nemáme zapotřebí se neustále obhajovat! Je to naše volba. That is all"
Díky.
Přeji pěkný den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan nemec  |  20. 10. 2005 20:47

apply mě vždy fascinovaly svým designem ... oproti PC to bylo něco opravdu jiného ... taková exclusivita...ale k tomu patří i vysoká cena ... a když se budou prodávat takhle levně, je to o ničom...
 
mír!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  20. 10. 2005 20:33

Cim nizsi cenu ma Mac, tim vice oslovi uzivatelu. Me teda laka, ale protoze mam Adobe CS koupene pro Win, nechci si kupovat licenci na Mac. Mac uz dneska neni takove halo jako byval (uz ani ten vykon neni nijak zavratny). Apple si hodne pomuze portovanim sveho dobreho OS do sveta PC. S tim vykonem nechci popichovat Macisty, ale na platforme PC jsou take velice schopne procesory. Kdyz jsem si kupoval posledni PC, tak jsem uvazoval i o Macu a prohledl jsem si hodne testu a ten vykon na Macu uz proste neni. Pokud nekdo mate benchmarky, tak hodte link, at muzu kouknout, co se za posledni rok zmenilo. Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  20. 10. 2005 21:01

Hehe.... tak to taky není moc pravda :)

Dual processor (dual core) = 4 core po 2.5G ... dodává se i ve verzi s 16GB RAM .... to se mi docela jako výkon zdá :)

dk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  20. 10. 2005 21:44

Nechci se nikomu posmivat (doufam, ze to tak z meho prispevku nevyznelo), proto jsem prosil o testy. Chci videt srovnani soucasnych platforem, proto ty grafy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  21. 10. 2005 10:08

Špatně. Apple označuje Jako Dual nové Macy podle počtu jader, takže Dual = 1x dvoujádrový CPU, Quad= 2x dvoujádrový CPU. A víte kolik stojí těch 16GB pro Maca???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Multimotyl  |  20. 10. 2005 14:20

Ty ceny jsou skvělé! 20" mac postavím do obýváku a bude sloužit jako pracovní i jako zábavní záležitost... Navíc za cenu o 10 000 nižší než předchozí model... Snad to někde neořezali na nesprávném místě.

Akorát škoda, že ta obrazovka má jen 1050 řádků. 1080 by bylo o mnoho lepší .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 15:59

Jestli je to joke tak dobry
Jestli ale ne tak je to vyslovena blbost kupovat takovej nekomp za 44 800
za tu cenu se da poridit dobrej komp s 20 lcd a urcite vetsi moznosti vyberu programu.
Lidi co kupujou jabko na praci bych chtel poznat,asi nikdy nepoznali win,nebo linuxove distribuce .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sHIPoFfOOLS, sHIPoFfOOLS  |  20. 10. 2005 16:24

http://www.penny-arcade.com/view.php?date=2002-07-12&res=l

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.P.  |  20. 10. 2005 16:50

utíkej si to PéCé koupit, nainstaluj linux a připoj si k němu těch dvacet LCD :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 17:02

20" lcd

oprava jen pro tebe a ja uz si takove "PéCé" doma mam,
mam na nem windows xp, 19" lcd od eiza kupu programu a her,a normalni pouzitelnou mysku
hezky den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  20. 10. 2005 17:41

no kdyz si to vemu, tak 19" eizo je min 15k, OEM WinXP Pro tak 5k, tak ten zbytek na lehce lepsi komp nez ten iMac + jeste by se hodilo koupit neco jako iLife (pro amatery), aby se komp dal na neco pouzit, protoze to co je ve win za default aplikace, nejsou aplikace, ale vysmech ... jeste by se taky hodilo neco jako xcode zadara k systemu (pro vyvojare)

mam zkusenosti s win 2000/xp i linuxem od suse a kdyz jsem si chvili delal v mac os x, tak to byl nesrovnatelne lepsi zazitek a planuju koupi sveho prvniho nb od apple jakmile prejdou na intel procesory, protoze nechci byt posledni, kdo bude mit platformu, kterou apple opousti

jinak mate pravdu, ze mac neni na hrani her zdaleka to nejlepsi ... co se tyce jinych aplikaci Adobe, Macromedia, Borland apod tak jsou verze i pro apple, takze zde problem nevidim

ohledne mysi ... me se mighty mouse taky nelibi, ale myslim, ze treba pro levaky le lepsi nez moje Logitech MX 518 ... ja ale rolovani do stran a diagonalne opravdu nevyuziju a to je spolu s ergonomii asi jedine cim se lisi, tak i kdyz si dalsi rok koupim apple necham si svou stavajici mysku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 18:46

Nemluvim zrovna o svoji sestave ta byla drazsi ale i tak za 44 800 se da poridit slusnej komp.
Co co se tyka Mac OS x rad bych ho taky nekdy zkusil osobne,zatim jsem ho jen videl v chodu na predvadecich akci a k srdci mi moc neprirostl ale bouzel se vztahoval jen na urcity HW a kupovat celej komp kvuli operacnimu systemu na nehoz je sice podpora programu ale ne tak jako u win nebo linuxu to je celkem luxusni zalezitost.
Jinak diky konecne za rozumne argumenty z tvoji strany,no zive je normalni odpoved skoro vyjimka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minio  |  20. 10. 2005 23:11

No on kvuli OSX uz nemusi kupovat novej comp (pokud ten stavajici ma alespon podporu sse2), staci dat do google "osx86" a pak si poradne prolezt fora :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  21. 10. 2005 08:22

S koupí nového PC (pokud jej chci provozovat na platformě Win) je třeba zakoupit další OEM licenci. Jak je to u Apple? Tam je systém automaticky součástí počítače?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomcat  |  21. 10. 2005 09:12

Ano MAC OS X 10.x je ke každému novému počítači Apple.
Nejde koupit nový počítač Apple bez OS Mac OS X. V našem státě to lze vykládat taky máte Apple Mini = máte licenci na MAC OS X.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.P.  |  20. 10. 2005 17:00

... a seznámím tě rád třeba s Radimem Hladíkem Juniorem.

http://www.visual.cz/index.php?site=detail&table=clanky&id=142

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 17:06

jedna vlastovka jaro nedela
a 99.9% obyvatel se to bude urcite hodit az si budou delat svoji vlastni hudbu
k filmu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.P.  |  20. 10. 2005 17:13

jejda... srážka s blbcem.. tak pa... užívej života s těmi 99.9%. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 17:25

Napodobne vetsinou kdyz dojdou argumenty tak se dotycnej omezenec obrati na urazky
Jeste jednou hezky den clovek tak omezeny jako vy musi mit urcite bezstarostny zivot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  20. 10. 2005 17:27

Dobrej joke, lidi co si kupujou jablko na práci, právě POZNALI win a Linux a nechtějí trávit produktivní čas laděním systému. Mimochodem Mac OS je postavený na BSDčku, tak o čem je ten rozdíl proti Linuxu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krkoun  |  20. 10. 2005 18:13

Jádro je bezva věc, ale co ten strašný DVD player, co je v systému. Čím to mám nahradit aby to umělo aspoň barevné profily a nastavení prostorového zvuku. Prostě něco jako PowerDVD Deluxe na Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dk  |  20. 10. 2005 19:19

No DVD player v počítači je podle mě na hraní, ne na seriozní sledování filmu, na to jsem si pořídil sestavičku plus hezký HD projektor od Hitachi. Krom toho Mac s prostorovým zvukem v počítači přišel, takže to není utilitkama problém.

A jedna citace:

"10 percent of computer users are Mac users, but remember, we are the top 10 percent."

- Douglas Adams

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  20. 10. 2005 21:09

Seriózní sledování filmu, to je gól. Jaké seriózní filmy sleduješ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim99, Radim99  |  20. 10. 2005 18:34

Staci kdyz se to odladi hned napoprve pokud clovek vi jak na to a co se tyka linuxu tak o nem nevim vubec nic to jsem uvadel jako priklad,ale zas i u linuxu jsou lide kteri vam system dovedou odladit pro jakoukoliv potrebu a pak uz jen pracujete a porizovaci naklady jsou mnohem mensi nez u Mac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 10. 2005 17:38

paneboze.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yossariann  |  20. 10. 2005 23:42

Na macu pracuju od roku 93 a vsadím se, že vydělám víc než ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  21. 10. 2005 09:51

tak povidej, ta ti muzem zavidet, kolik mas. 10.000 euro mesicne nebo vic ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor