Kolik bude stát nový Microsoft Office 2010?

Diskuze čtenářů k článku

avatar
26. 03. 2010 22:33

Tak zeby som zacal pouzivat vyhradne LaTeX? OO je v pohode, ale na dokumenty je najlepsi asi tex. Zatial sa s nim v skole len ucim, ale myslim si, ze je to to najlepsie co ma mohlo stretnut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 20:43

Na co by si niekto kupoval office omg, ved kazdy si ho pre osobne ucely stiahne (student a pod.) a vacsine firiem pre ich pracu staci klasicky open office.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 18:02

Nějak mi tam chybí zmínka o verzi Starter, která má být sice okleštěná a s reklamou, ale hlavně zdarma a pro většinu lidí stále použitelná.. Doufám, že to neznamená, že tu myšlenku pohřbili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 11:10

A kolik bude stat Upgrade ? Mam ted Office 2007 Student a Domacnost, ktery jsem si kupoval za 1250,- v krabici a navic tam jsou 3 licence s moznosti instalovat na 3 PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 11:48

Student a Domácnost nelze placeně upgradovat! Pokud jste si jej ovšem kupoval po 5.3.2010 máte nárok na bezplatný! upgrade na verzi 2010.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 08:02

Kolik? Hodně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:47

Sice to sem nepatří, ale osobně preferuji "otevřené formáty", myšleno formáty, které otevřu na jakémkoli OS s přístupem k internetu. K tomu se ideálně hodí buď OpenDocument, protože prohlížeče se dají stáhnout na internetu a poběží i na mobilu, nebo ještě lépe PDF, který poběží snad na čemkoli.

Chápu, že M$ asi nemá ve své strategii vytvořit prohlížeč pro Linux na svoje dokumenty, ale pro mě je to o důvod víc, proč jej nepoužívat.

Není nic příjemného, když si na prezentaci přinesete připravené materiály pro projektor a počítač vám je nedokáže zobrazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 23:39

Taky preferuji otevřenost a kompatibilitu formátů, ale ta není nijak slavná ani u OOo. Např. číslování se z verze 3,1 do verze 2.4 rozhází, vše začíná jedničkou. OOo používáme ve firmě už od verze 1.X, ale poslední dobou to pěkně vrže. Ve verzi 3.1 náhodně přeskakuje kurzor, ve verzi 3.2 je to opravené, ale zase nejde COPY-PASTE tabulky z Calc do Writeru pokud název souboru obsahuje české znaky. Chyba je nahlášení od listopadu a vyprdli se na to. Nevím, proč se teda vydávalo 5 RC verzí. Takže musíme používat rok starou verzi 3.0.1.

Český překlad trvá cca měsíc, informovanost je bídná. Převládá argumentace - je to zadara, co byste chtěli.

Ma druhou stranu doporučuju se podívat na ty propagační videa na youtube, třeba na možnosti sdílení u MSO2010, to je něco, nad čím jsem zůstal stát s otevřenou pusou. Tohle bude v OOo tak za deset let. MSO taky asi umí rychleji udělat "hezčí" dokument. No a když se podívám na cenu Home&Business verze 5500 VČETNĚ daně, tak není co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
26. 03. 2010 08:35

Mám 3,2 a to kopírování tabulky s českými znaky jde bezproblému

To že čeština vyjde po nějaké době......to je normální u každého SW, i když je fakt že u OOO to trvá.

BTW: Pořád to nemá na chyby MSO, kdy stejná verze téhož otevře dokument jinak ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
26. 03. 2010 08:37

Omlouvám se název souboru s češtinou. Přehlídl jsem se.

české názvy ve win radši nepožívám, je s tím problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 10:00

Ono to je samozřejmě relativní - pro vás to není problém, protože české názvy souborů nepoužíváte. Ale když už se tady tak vyzdvihuje u OpenSource rychlost opravy chyb, tak bych čekal, že do měsíce bude záplata. Ta chyba s Copy-Paste ma číslo #106861, dělá to taky rusákům. A když už je 5 RC verzí, tak jsem prostě nepochopil, jak to mohlo projít. S tou češtinou - jasně, česká verze vždycky přijde pozdějc, ale aspoň se dá napsat, že to bude za měsíc. Janík napíše, že nemá čas (což plně chápu), ale bohužel to strhává celý projekt do takové podivné partyzánštiny (= možná někdy něco někdo udělá...).

Neobhajuji MSO, ale přeci jenom si tam někdo vyhrál s těma šipečkama a grafama, takže to vypadá hned napoprvé použitelně. I když člověk je člověk barvoslepý, tak to, co vyleze z MSO je prostě hezčí, vypadá to líp. Tohle je taky věc, která se u OOo podceňuje. Navíc podstatná přidaná hodnota oproti OOo je ten jejich SharePoint, nebo SkyDrive. Jde tam třeba editovat excelovský soubory z Firefoxu a přitom nemusí být licence MSO, což bych od MS nečekal.

Omílání, že Ribbon byla poslední kapka, a že se nedá používat je věc názoru. Chyba byla, že Ribbon nešel upravit, což v Betaverzi MSO2010 "opravili". Ribbon sem testoval na betě MSO2010 a problém jsem s tím neměl, spíš naopak, vše bylo tam, kde jsem to potřeboval a na jedno kliknutí.

Dobrá zpráva ale je, že MSO zřejmě i pod tlakem OOo vcelku výrazně zlevnil krabicovou verzi pro firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 13:53

Tak program do běžnýho mobilu ( java) který by (alespoň) otevíral *odt soubory jsem nějakou dobu hledal, ale bezvýsledně. Naštěstí mám v mobilu už od výrobce soft na otevýrání pdf a doc souborů, ale s možností otevřít OD všude bych to moc slavně neviděl. Ale asi to nebude tím, že to nejde, ale spíš že ty aplikace nikdo nenapsal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:41

Tak jsem tady četl různé názory, jak OO jsou k ničemu a že nesahají MSO po kotníky. V některých ohledech je to i pravda. Ale faktem je, že ne ve všech typech firem se využijí a využívají výhody MSO, Outlooku, týmové práce. Prostě dokonce bych si troufl tvrdit, že společností, kde se to dá využít a má to opravdu smysl je menšina. Jeden čas jsem začal Outlook používat, ale jen tak trochu ale pak jsem od něj odešel. Neměl jsem moc RAM a stále mi to swapovalo, je to nenažraný program.Na plánování jsem si do Opery stáhnul pomůcku Time and Date a to mi bohatě stačilo.Poštu mám v Opeře, co bych potřeboval víc. OO používám běžně a rád. Mně nic nechybí a takových bude víc. K čemu mi jsou věci, které já a i další nikdy nebudu potřebovat?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:50

Co se týká Writeru/Wordu, ty jsou si snad už i rovnocenné.

Calc je na tom proti Excelu hůře,

Impres pro PowerPointu je úplná katastrofa, protože neumí tak "cool" efekty,

s databázemi v tomto softwaru nedělám, ale hádám, že Base vs Acces(?) na tom bude taky špatně,

totéž Draw a to od MS.

Outlook je povedený, ale nedokážu posoudit, na kolik ho lidi dokáží běžně využívat.

Exchange a podobné jsem nikdy ani neviděl .

Přesně jak jste řekl, MSO je pro lidi, co jej využijí (stejně jako Windows) a ti si za něj prostě rádi zaplatí. Na všechno ostatní je tady OOo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 23:46

exchange ani neni videt, je to jen sluzba a ma jen konfiguracni gui, pripadne web access

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 01:16

Zajímalo by mě jak vzniknul "urban myth" o tom že "Calc je na tom proti Excelu hůře"?

Snad ne v tom že na rozdíl od MSO nezavedl idiotsky lokalizované názvy nejpoužívanějších funkcí (sum, count, avg,...)? To se to pak redmondským vychovávají škrabáci s výhradní znalostí "Office"...

A co třeba funkce s maticovým výstupem - už se u "hvězdný vývojový tým Microsoftu" konečně naučil zkopírovat z 1-2-3 a OOo do editoru vzorců příslušný checkbox a nebo pořád F2|Ctrl+Shift+Enter? Obávám se že tyhle drobnosti finále prudí mnohem víc uživatelů než nepřítomnost OLAP...

Draw/Impress je už od verze 1 solidně použitelný - a srovnatelnou funkcionalitu pro 2D kreslení v základních verzích MSO rozhodně nenajdete. Co se "cool efektů" v prezentacích týče, po mnoha letech můžu odvážně prohlásit že na čtené věci jsou "naprosto k prdu" - a na opravdu důležité akce kde se s animacemi počítá ... se vyplatí profík s Keynote.

Base je doteď bastard - nejspíš i proto že v původních StarOffice byl jen ve formě adresáře bez relací a vývojáři se dnes radši věnují fancy ikonkám než potřebným věcem. V "neprofesionálních" verzích MSO podobná funkčnost (Access) pro jistotu není vůbec...

Utlouk... bude už aspoň verze 2010 paralelně vyzvedávat i přijímat poštu z více účtů a nebo pořád jenom (postupně a potupně) "odeslat a přijmout"?

Je velká škoda pro celou komunitu i uživatele, že SUN před lety z OOo vykastroval celkem povedeného originálního mailového klienta ze StarOffice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
26. 03. 2010 08:28

Ja bych to videl takto

Writer je na používání mnohem "jednodušší" než Word. Bohužel mi chybi oprava anglické gramatiky a slovník taky není nic moc. Pro rejpaly, ano na základní školu jsem chodil a anglicky se učil.

Impress možná neumí ty cool efekty co Powerpoint, ale má více "uživatelsky použitelných" možností a opět lépe se s ním pracuje.

Na druhou stranu pokud někdo dá do prezentace přilétavající písmo a do toho zvuk kulometu, tak rovnou vite, že je to idiot. Bez tohodle efektu by jste na to přišli nepochybně až pozdeji

Co se Calcu týká, tak ten zaostává v té nejzákladnější funkcí a to jsou grafy a práce s grafy. Vzdyt dodnes neumí ani takovou banálnost jakou je vložit polynomickou křivku regrese. (Do verze 3 neuměl zobrazit ani rovnici vložené vřivky regrese)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 15:00

Lokalizace funkcí je mi nanic, jde o grafy.

S Drawem jsem neměl důvod pracovat, stačí mi Inkscape.

Ty "cool" efekty jsem dal do uvozovek, protože nemám dojem, že by k něčemu byly.

Jak jsem psal, tak mám dojem, že umím a využívám více, než klasický uživatel kancelářských sad, a přesto mi OOo stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:35

Rovnocenné??? Ty fakt o Worde toho veľa nevieš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 03. 2010 21:19

Osobně neznám nikoho, kdo by v něm poznal rozdíl. Tedy kromě mé matky, která si stěžuje, že Writer neumí opravovat obrázky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 23:45

reknu vam k cemu,

jsou proto, aby byly v ram a cekaly, jestli na ne treba dnes nepadne rada... ale jak sam pisete, na zakladni praci nebudou nikdy potreba a tudiz jen zabiraj misto potrebnym vecem

v praci mam pristup ke vsem verzim Office od verze 2000+ a nainstaloval jsem si verzi 2003, protoze stejne jiny funkce nepotrebuju a do XP se integruji vyborne (navic setrim i ram pc a muzu hledat na netu a psat textak), donedavna jsme stejne meli 2003 server, takze zadne bonusove funkce, nyni mame server 2008 a jedina vec ktera je nova je jen owa (webove rozhrani emjlu), ktere stejne s FF nejde jak ma

a doma mam OO, pac zadnou specialni funkci z Office 2000+ doma nepotrebuji (a to mohu mit svoji vlastni licenci za 200Kc + 200Kc licence na OS Win dle meho vyberu, samozrejme je tam podminka, nesmel bych vydelavat mimo firmu a nesmel bych to pouzivat, pokud bych v te firme skoncil), takze u me to neni ani o penezich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:24

Za 2,5k si radši koupim 2 hry na PS3 a MSO si někde stáhnu . I když nevidim důvod proč nezůstat u 2007/OO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:50

v cem se lisi office pro domacnosti a podnikatele? ze je tam takovy cenovy skok, a bude taky verze pro super bohate? za rekneme 400000,- kc ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 21:13

Liší se licencí, oprávněním, co lze se software dělat. Verzi pro domácnosti nelze požívat k výdělečným činnostem. Můžete si na tom napsat dopis babičce, na úřad, slohovku do školy. Ale nemůžete na této edici dělat obchodní dopisy, faktury apod. Ve verzi pro podnikatele to můžete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:27

myslim ze je tam taky daleko zasadnejsi rozdil v tom ktera edice jake obsahuje programy - napr outlook je v byznys sfere z tech vsech mozna nejpouzivanejsi a bez neho pro me treba na doma nemelo smysl ani kupovat tu home edici kdyz na ty jednotky dokumentu rocne staci OOo. s tema ostatnima programama jsem nikdy nedelal, je tam myslim nejaky onenote, publisher a jeste kdo vi co, ale ve firme jsem to nikdy nevyuzil.

Dale jsem mival v MSOffice problemy s UTF-8 v CSV souborech takze to zase tak kvalitni kousek taky neni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 00:44

Wow - a čím že je ta nabídka funkcí H&S tak osekaná, že v ní jde napsat jenom obyčejný dopis a ne obchodní a z Excelu vytisknout primitivní faktura?

Buď tam ty funkce jsou a můžu je používat a nebo nejsou a při pokusu o jejich použití mi vyskočí "please register blablabla" - ale podsouvat určité skupině lidí plně funkční produkt za cenu 0 nebo X a po jiné skupině uživatelů z téže země chtít 2-4X není nic jiného než neférové a nerovnoprávné jednání.

Jestli by EU někomu měla konečně pořádně dupnout na krk, tak jsou to SW firmy (Microsoft nevyjímaje), za deformaci trhu podobnými "produkty pro nekomerční použití"!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 07:56

jak jsem uz psal jednou - to neni osekani ze byste neco "nesmel" pouzivat. to je osekani ze tam proste chybi programy. dejte si do googlu ms office srovnani edici a uvidite to jasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
26. 03. 2010 08:12

Pokud nejsi spokojen, kup si plnou verzi za 16 litru

To ze si nekdo stanovi, ze home nesmis pouzivat pro komercni ucelys je jeho vec. Nejsi spokojen? NEKUPUJ TO. U MSO te nikdo nenuti.

Chces to pouzivat pracovne? Zaplat

Ale prestan si tu stezovat jak je to desne nespravedlivy.

Az ty neco naprogramujes, taky tomu budes moc dat cenu jakou chces.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 11:03

hihi krasne napisane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 14:02

licencovani je neco jako uverovani, melo by se to zakazat. kdyz prodavat tak produkt a ne jen pravo pouzivat ho tak ci tak ;-D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:22

Pytlíku uvědomnělý, já MSO nepoužívám přestože bych je s multilicencí zaměstnavatele mohl mít v plné verzi i zadarmo. Ale ani zadarmo ten šunt nechci, víc mi vyhovují OOo, které jsou navíc zadarmo pro všechny a bez keců!

Licence na svůj vlastní software už hezkých pár let prodávám - není to žádná masovka ale produkční software - takže nikoho ze zákazníků ještě ani nenapadlo diskutovat o ceně, odvozované podle počtu odpracovaných hodin. Neustále recyklované MSO by v takovém případě nesměly stát víc než dolar...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:41

Vyučovat cokoli stylem "...a požadovanou funkci vyvoláte stisknutím 2 ikonky zleva" je naprostá kravina,ale většina škol to tak bohužel dělá,tak nějak potom vychovávají v oblasti PC z dětí blbce závislé na stejném programu jako mají ve škole.Spousta lidí nedokáže ovládat MSO2007,protože se to učila na MSO2003.Stejně tak nezvládají přechod z WXP na W7 (Vista),protože to vypadá jinak.

Pokud by vyučující naučili žáky,že tabulka se do wordu vkládá funkcí "Tabulka",potom takový jedinec nemá problém velmi rychle se přeučit na jiný program,bude hledat funkci o které ví,že mu vloží tabulku a tam už je jedno jestli je to MSO2003,2007,2010 nebo OOo,jenže 90 procent lidí je naučeno,že tabulku vloží nějakou ikonou,pokud ikona vypadá jinak (OOo) nebo vůbec není v liště (MSO2007 a učící se ribbon),tak jsou v koncích.Bohužel část těchto analfabetů jsou učitelé informatiky,kteří potom předávají své příšerné návyky dětem a zároveň po nich požadují dodávat práce ve stejném programu,který používají oni.

Jestli je cena MSO taková nebo maková je jedno,dokud se budou předměty jako informatika vyučovat výše popsaným stylem,budou lidé požadovat to co viděli na škole a protože u nás je to hlavně MSO2003,budou se shánět po něčem stejném

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:41

I když se mi s office pracuje lépe než s OO (hlavně v powerpointu a excelu, word zas tak lepší není), tak jako velmi pádný důvod nepoužívání office na školách vidím jednu drsnou absurditu:

Na školách se používá vesměs office 2003, kterému snad už i skončila podpora, a i kdyby ne, tak se už určitě neprodává! Přítelkyně šla před 2 lety na VŠ....a už v té době MSO 2003 nešel koupit! Jak si zatraceně měla ten office vůbec pořídít, aby v něm mohla hodiny a hodiny doma pracovat na projektech, bez kterých na škole nemá šanci? JAK? LEGÁLNĚ? NIJAK!

Kdyby alespoň MS prodával licenci na produkt s tím, že licence platí i pro všechny starší balíky! Ale tak jak je to teď je to naprosto nepřijatelné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:44

A co teprve lidé, kteří půjdou na VŠ za rok, za 2....to tam příjdou a budou čumět, co je to za oldschool program...který samozřejmě není kompatibilní s tím jejich novým MSO 2007/2010.... (mám na mysli dopřednou kompatibilitu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:41

A co je to za VŠ, že používají pouze MSO? Pokud tedy nepoužívají Exchange a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:33

Ja ti neviem, u nás bez problémov pracujem s OXML aj v MSO XP... Stačí siadarmo stiahnuť jednu aktualizáciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:26

Na škole, kde působím se používá Office 2003, 2007 a OpenOffice 3.x. První, kdo přišel s používáním Off2007 byli studenti (raději se neptám, zda je mají legálně), no a pokud v rámci multilicenčních programů se nedá koupit nic jiného, dá se použít i downgrade. Na druhou stranu alespoň 1-2 žáci v každé třídě používají OO, a to dobrovolně. Zároveň toho většinou o správné úpravě dokumentů znají víc, ne uživatelé MS, mají prostě chuť učit se něco nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:39

Přiznám se, že neznám jediného člověka, který by uměl v MSO pracovat se styly. U OOo jich je většina. Uznávám, mám celkem malý okruh lidí (cca 20 s MSO a 20 s OOo).

Ve škole máme na většině počítačů OOo a MSO, verzi MSO nevím, nikdy jsem ho nespustil.

Když o tom tak přemýšlím, OOo to u mě vyhrál ve chvíli, kdy uměl exportovat do PDF, zatímco má upirátěná MSO to neuměla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:30

Som ten užívateľ MSO, ktorý pracuje zo štýlmi. A garantujem ti, že sa s nimi v MSO robí ďaleko ľahhšie a sbohatšími možnosťami ako v OOo.

Export do PDF má vo Windows každý a stojí ho to jedno až dve kliknutia navyše oproti tlačidlu v OO. Ale zas má výhodu, že presne rovnaký postup má k dispozíci pre všetky aplikácie a že vytvára kvalitné PDF už desať rokov, zatiaľčo v Linuxe to bol ešte pred pár rokmi problém. (Ten problém je aj dôvodom, prečo sa OO dalo do vývoja vlastného dialógu pre ukladanie PDF, hoci oficiálne existovala v CUPSe aj virtuálna tlač do PDF - mala však ledva desatinu potrebných nastavení.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:42

Uz jsme se chystal napsat, ze je to porad o tom samem. Nova verze Officu nebo Windows stoji stejne jako ta stara, akorat je na ni neco navic okripleno.

No a ted koukam, MS Office pro studenty za 2500 Kc. Nestala nahodou predchozi verze 1000 Kc? Jestli je to tak, pak se jedna o zdrazeni o 150%, hezke ze? Asi jim zas az tak nevadi, ze si to vetsina tech, co tim nevydelava ukradne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 18:54

To teda nestála, stála 1600, ale už to pár měsíců není pravda. Ona nedávno třeba i nejlevnější digitální zrcadlovka v kitu s objektivem stála pod 9000 - zkuste ji za to sehnat v Česku dnes, samozřejmě novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 18:56

Ha, koukám, dá se, Sony opět zlevnila. Microsoft asi nezlevní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:54

v alfacompu meli krabici home and student dost dlouhou dobu za 1290kc. Luxusni cena za 3 licence. Zajimalo by me proc najednou MS tolik zdrazil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 21:46

Já ji koupil jinde dokonce za 1250Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 23:34

a ja to sehnal za 500Kc (od kysliku to byla nejaka akce, ze to davali k netu asi za 500Kc, jenze svara ma OO, ja mam OO a pritelkyne jako student by rada Office a bylo po problemu)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 09:04

Ano i ne, standardní cena Student byla tech cca 3000 s DPH, ale český MS podporoval prodej dlouhodobou, několikaletou akcí na těch cca 1500 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:36

Prosimvás a proč vám všem tak hrozně vadí, že "musíte" používat MS Office? Jednak souhlasím s názorem, že OO zatím nesahá MSO ani po spodek paty a za druhý mi přijde práce se současnejma MSO naprosto komfortní.

Já bych tohle chápal, kdyby existovala skutečně silná a kvalitní konkurence MSO, ale to neexistuje.

Musíte pochopit, že na školách se musí vyučovat na tom sw, který je většinový. Je proto fajn, že podle některých je Linux nebo MacOS prostě lepší než Windows, ale jelikož tohle je silně věcí názoru, objektivní pravdu lze najít jen těžko. Všechno zlé je pro někoho dobré a všechno dobré je pro někoho zlé.

Proto chápu, proč mají na školách Windows (protože pro začátečníky je to asi nejjednodušší systém) a že mají MSO (protože jsou nejrozšířenější a podle mě nejlepší).

Ale mrzí mě, že verze pro studenty bude za 2460,-, protože současný MSO 2007 stály jen nějakých 1 500,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:19

>Musíte pochopit, že na školách se musí vyučovat na tom sw, který je většinový.

mel byste pochopit ze ti desetitisice licenci platime ze svy kapsy. radsi at se mlady vzdelavaji vseobecne na praci v textovem editoru, tabulkovem apod. zadny vazani na konkretni produkt. pak sou to vemena kterym posunou tlacitko o kousek jinam a nevedi co delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:20

...ze svy kapsy - mysleno z dani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 10:38

Školy ale nezajímá, co kdo za co platí. Školy připravují lidi na praxi. To je jejich úloha.

A v praxi je právě ten MSO nejrozšířenější. A bohužel univerzální editor nebo tabulkový kalkulátor (něco jako univerzální prací prášek) bohužel neexistuje. Takže školy logicky šáhnou po tom, co je v praxi nejvíce používané.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:36

Na ZŠ jsme pracovali pouze s MSO a OOo jsem vyloženě nesnášel.

Na střední jsme zase pracovali pouze s OOo a já jsem pochopil, že pro mě mezi nimi není rozdíl, oba balíky toho umí víc, než umím já. Práci se styly, pár obrázků, seznamy, víc toho v textovém editoru asi nepotřebuji.

No a pak přišel MSO 2007 a Ribbon. Tím jsem s MSO skončil.

Dokud nebyl Ribbon, MSO a OOo měli spoustu společných vlastností (daných zaměřeném OOo) a proto bylo vcelku jedno, co se člověk učil. Pokud se to učil dobře, ten nejdůležitější základ měl v obojím. Co existuje Ribbon, neumím v MSO ani ň. Doteď jsem nepřišel na to, jak se dostanu ke klasickému stylistovi.

Na druhou stranu cena MSO mi přijde v pořádku. Lidi, co jim nestačí OOo mají asi velké požadavky, proto si za to musí zaplatit. S nespolehlivostí OOo jsem se setkal pouze jednou, když jsme řešili hromadnou korespondenci s databází a výsledný produkt nešel uložit. To bylo nepříjemné, ale byl to jediný problém, který jsem měl. Neřešil jsem například nefunkčnost docX, se kterou se spolužáci, co dělají prezentace, potýkají doteď. Stačí PowerPointViewer 2003 a pptX si neotevřete a váš referát na hodinu chemie je v háji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 07:39

Tak si prezentaci uložím do PDF, čtečka ja snad na všech počítačích, freewarových PDF tiskáren je dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:23

zase jeden, čo si nedokáže predstaviť využitie zložitejších efektov v praxi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 18:26

Na MSDN AA to zřejmě nebude že? Jako ve škole po nás chtějí v některých předmětech Office 2003, v jiných 2007, teď k tomu přibyde 2010, kdybych měl všechny kupovat, tak by to byla fakt paráda. K tomu ještě Zoner Callisto nebo Corel, Photoshop a X dalších programů. Jako nezbývá jiná možnost, než používat zkušební časově omezené verze anebo to někde stáhnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

O jakou školu se jedná?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 21:43

OSU, katedra informatiky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 17:38

a jake jsou doporucene ceny u verze 2007? V obchodech se verze Home prodava asi za 1500, take to vypada ze je vyhodnejsi koupit nyni 2007 a pote vyuzitt technologickou zaruku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:25

Ta akce sice prý už skončila, ale skutečně se Home prodává třeba za 1790,-, takže tenhle nápad určitě není k zahození (jestli on tam ale nebude nějaký háček).

Jinak ale jak tak koukám na ty ceny, tak jako student bych spíš šel do Pro Academic verze (kvůli Outlooku); leč osobně jsem plně spokojený s 2007 a nevidím asi žádný důvod (aktivní uživatel Wordu a PowerPointu), proč přecházet na 2010.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:32

ta Pro Academic vypada hodne zajimave. Nejak jsem ji prehlidl..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:41

Nezapomen, ze v Home and Student jsou tri "nezavisle" licence, kdezto v krabici jsou dve (jedna hlavni a druha na prenosne zarizeni pro vyhradni pouziti jednoho z uzivatelu) a karticka obsahuje pouze jednu licence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 08:17

No jo, ale v H&S není Outlook. Jako poštovní klient je mi ukradený, ale lepší program pro synchronizaci s WM telefonem není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 12:52

Přesně tak. Nezbývá než doufat, že WP7S už Outlook pro synchronizaci vyžadovat nebude. I když to je asi jen zbožné přání. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 13:54

vzhledem k tomu, že v PW7 bude tvrdě vyžadovat jen aplikace "posvěcené" MS, tak myslím že jedině v nějaké "custom" čínské verzi ale ofiko to bude spíš ještě horší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 15:53

Tak ofiko posvěcený SW je i Windows Live Mail, který bych s radostí za Outlook vyměnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 08:26

H&S máme taky, na 2 počítačích a na netbooku, ale popravdě by mi stačil Excel (a k telefonu ten Outlook), na psaní textu stačí Writer, ale s Excelem dělám nějakých 15 let a dost do hloubky a efektivně, na Calc bych si asi zvykl, ale když nemám problém s VBA jsem už líný učit se nový jazyk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 22:45

Zasadni je u Office 2010 hlavne rychlost a celkove odladeni UI. Je vyrazne rychlejsi pri startu i vypinani. Dale pak predelany Outlook do noveho vzhledu a pak v nem hlavne podpora novych funkci Exchange 2010...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 07:49

Srovnej rychlost office např. 2000 a 2010 při startu a jsem zvědavej jak se na to budeš tvářit. Nevěřím, že by se 2010 rychleji spouštěli bez přednahrání do RAM (což urychlí každý program). A označovat vlastnost rychlosti spuštění slovem "zásadní" bych opravdu nepoužil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 03. 2010 19:09

Není to špatný nápad, jen si dát pozor na onu větu "Nabídka se týká samozřejmě pouze těch Office balíků, které jste si zakoupili u autorizovaných prodejců..." jinak v tom nevidím žádný háček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 17:38

Hezký no, to nevím, jestli bych jako chudý student dal 2 499,- Kč za Office. To bych radši používal Open Office. Tuhle cenovou politiku opravdu nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 17:46

No OO má velký problém s tím, že není podporován školami. Na středních a základních školách, kterými jsem prošel (pravda, že v době ZŠ o OO snad nikdo nevěděl) jsem byl nucen používat MS office. A nejen to, takový sw s názvem SMART na interaktivní tabuli mě ještě po těch letech zvedá ze židle, ale to už je jiné téma...

Studenti si raději MS Office ukradnou, jsou na něj prostě zvyklí (i když pravda, že Ribbon tomu zasadil ránu). Prostě žáci a studenti by se měli učit pracovat na programech a os, které jsou zdarma. Amen!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 17:49

tak s tim zasadne nesouhlasim. Skoro kazda firma vyzaduje znalost MS Office. Nevidim tedy zadny smysl vyucovat OO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:03

1. A proč každá firma vyžaduje znalost MS Office?

2. Kolik procent absolventů ZŠ bude v těchto firmách zaměstnáno?

3. Proč mám pocit, že těm firmám nejde o MS Office, ale o základní znalost jakéhokoliv textového editoru typu Word - (tím nechci nijak poškodit svou tezi - mám pocit, že pokud bych se naučil v OO, tak si primárně pořídím OO a MS si případně koupím, kvůli nějaké potřebě utratit prachy... a samozřejmě jakékoliv přeučení na jiný kanc. program snad nebude problém - na druhou stranu. Když se naučím v MS, tak si primárně budu chtít pořídit MS a to udělám tak, že řeknu rodičům (ale jako rodič bych si dokázal za 2000 představit daleko užitečnější investici do svých potomků) a nebo jej stáhnu.)

4. s ohledem na 3. mám pocit, že v budoucnu by firmy používali zdarma OO nebo jeho odvozeniny levnější než MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:14

1) protoze MS Office je de facto standart pro kancelarskou aplikaci. OO napr stale nedokaze ulozit Open XML atd.

2) zaku ze ZS pravdepodobne minimum, ale vyuka na SS a VS je taky vicemene MS only..

3)s tim vicemene nelze nez souhlasit. Ale nevidim duvod ucit se ve skolach na OO a pak se ve vetsine pripadu muset preucovat na MSO. A 2000 za MSO je uplne smesna castka..

4) to si nemyslim. OO zatim nedokaze nabidnout to co MS. Za vsechny napr exchange server, excel..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:43

1. no pokud jsem se díval na instituce a mou VŠ, tak docx je používaný dokonce méně jak odt (nebo jak to je). S tím standardem máte pravdu, ale to je stejné jako když byste řekl, že IE je standard pro Internet před 5 lety.

2. VŠ určitě ne. Ale tady se jedná asi o nedorozumění. Myslím, že každý kdo dělal(á) SŠ nebo VŠ je určitě absolvent ZŠ.

3. směšná částka? Asi žiji v chudých poměrech, ale až na VŠ jsem se setkal s lidmi, kteří si mohli dovolit kupovat legální SW od 2000 nahoru. Na SŠ to byli výjimky (a to si vzpomínám tak pouze syn senátora, syn poslankyně a syn nějakého milionáře)

4. proto jsem psal různé odvozeniny. Já dost doufám v budoucnost IBM Symphony a Oracle Open Office. Ono je to dle mého názoru způsobeno právě tím třetím bodem. Navíc, jak je to vidět u Mac os x 10.6, lze se k exchance připojit i bez MS Office - ale asi si to Apple zaplatil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 13:34

Co se týče toho, že studenti na to nemají: "Není to o tom, že by na to neměli. Když většina studentů má na to, aby si obden kupovali gram trávy (250kč/g), aby každý pátek a sobotu byli někde v hospodě, tak ať mi nikdo netvrdí, že by se ty 2000 na SW někde nenašly."

Na druhou stranu je pravda, že by se na školách klidně mohlo vyučovat na OOo, protože to co se vyučuje, umí i čtverečkovaný sešit a sada pastelek, takže by problém nebyl. Problém u OOo nastává teprve tehdy, když používáte třeba v excelu Visual Basic a další pokročilé možnosti. Na to už je OOo krátký (ovšem to na školách stejně není potřeba).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 03. 2010 01:24

Ja se priznam, ja nemam na to, abych si kupoval tento SW domu ) ... to radeji skutecne utratim jinak.

Stejne to neumi sazet, neumi to PDF, neumi to nic ... a nebezi to na unixech .

Zato unix dela nativne PS/PDF se vsim, jsem na to zvykli, nehodlam resit, co mam za tiskarnu a se zmenou driveru, aby se mi rozsypal dokument.

Kdyz chci kvalitni vystup, nebo vedeckou praci, jednoznacne LaTeX a jeho varianty, kdyz drobnosti, tak OO ... jo a Exel neumi pocitat, narzail jsem na to a jiz zadnemu vypoctu z Exelu neverim, krom toho, stejne nesplnuje vedecke normy, takze na slozitejsi sila je stejne exel nevalidni a je to potvrzeno testy, ale ze neumi scitat v korunach a halrich v castkach do 100.000 tak to uz je moc vazeni.

Stejny shit je Gnumeric.

Kdyz profi program, tak R-project a WinGZ ))

... za ty prachy si radeji udelam vylet )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 19:31

1) De facto kancelářský standard ? Já se naopak velmi často setkávám s hláškou typu "neukládejte jako docx". Nemožnost uložil dokument jako docx tedy rozhodně není nevýhoda OO, doc bohatě postačuje.

3) V tom nevidím problém. Ovládání a funkce OO 3 a Office 2003 jsou velmi podobné. Kdo umí jedno, za chvíli se naučí i s tím druhým. Office 2007 jsou velmi odlišné, ale ve školách se tak jako tak prakticky nevyskytují. Na naší VŠ jsem na ně ještě nenarazil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 13:44

Když nic jiného, tak si v Excelu (nebo v Calcu, chcete-li) tabulku která bude mít pár tisíc řádků, a několik desítek sloupců, a pak ji uložte jako *.ods ; *.xls a *.xlsx. Pak se stačí podívat na velikost souboru, a hned víte první přednost *.xlsx

A co se týká srovnávání OOo s MSO, tak srovnáváte jen a pouze kosmetiku na povrchu, stejně jako většina ostatních. V takovém případě je ale jasné, že se vám obojí zdá stejné. Když ale půjdete do hloubky, tak zistíte, že OOo je proti MS Office jen taková hračka pro děti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 09:16

operáku, jaký standart?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 09:32

asi vlající

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 10:14

1) OpenOffice umí ukládat Open XML (.docx) Alespoň verze 3.1.1, kterou mám nainstalovanou se tak tváří

2) Ano, to je pravda. Ale kdo za to může? Učitelé, kteří tu informatiku učí a většinou neznají ani nic jiného (hlavně na VŠ)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 13:42

A jaký máte doplněk ? Nebo je to nějaká jiná než vanilla distribuce ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 14:49

Bez jakéhokoliv doplňku. Používám verzi z repozitářů Ubuntu 9.10. Ta je tuším od Sunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:08

ukladať to určite vie, len sa radšej netreba pozerať na výsledok

Aby to nevyznelo, že sa len posmievam - starý DOC zvláda OOo pomerne slušne, hoci napríklad s uložením vyplnených formulárov som mávala problém. ODX zvláda príšerne - zložitejšie formátovaný dokument sa dokáže celkom rozsypať.

MSO tiež zvláda ODF pomerne slabo, ibaže ODF v zásade ani nikto nepotrebuje. Ešte sa mi nestalo, že by mi prišiel mailom alebo že by ho niekto odo mňa požadoval.

Skrátka, si typický nenáročný užívateľ, ktorý robí na fóre ramená - nemáš ani poňatia o ozajstnej práci s dokumentmi, ale tváriš sa, že preto, že ti to uloží dve stránky s boldom a kurzívou, tak všetko musí byť OK.

V skutočnosti u zložitých dokumentov pri ukladaní do cudzieho formátu vždy problém hrozí (obojstranne) a preto aj OOo aj MS upozorňujú na "možnú stratu formátovania". OO stráca aj údaje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 20:43

Se "složitěji formátovaným" dokumentem má problém i samotný MS Office napříč verzemi, takže tohle bych vážně neřešil. Zrovna nedávno jsem dělal v MSO v práci nějaké templaty ve Wordu 2007, a ukládal do starého formátu .doc, protože pořád jsou ve firmě PC, na kterých je ještě licence na Office 2003. Navíc pár lidí, kteří s templaty pracují používají Office for Mac.

Nedokážete si představit kolik času jsem zmařil upravováním templatu pro jednotlivé verze Office, aby výsledek, který se posílá klientovi nebo zveřejňuje na internetu (samozřejmě v PDF) vypadal všude stejně. Když jsem otevřel template v Office 2010 opět jsem musel dělat úpravy.

Neříkám, že výstup z OOo do cizích formátů je všespásný, protože to není pravda a ani mít nemůže, protože MS cpe i do OXML "binární nepořádek" (třeba OLE objekty), kterému rozumí programy z Office balíčku (a někdy ani ty ne).

Další problém je že existuje OpenOffice a OpenOffice. To co s ním teď dělá Novell může dost v rámci kompatibility dokumentů změnit.

Netvrdím, že mě vytváření dokumentů živí, ale pokročílou práci s formátováním si představuji trošku jinak než pouze to co nabízí MS Word (větší zkušenosti s LaTeXem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:39

1. Treba i proto, ze OO nenabizi z pohledu firmy nic uzitecneho, zadnou integrace do cehokoli (exchange, domena, group policy, ...). Navic MS Office se daleko lepe ovladaji, maji znacne prijemnejsi vykreslovani (zejmena 2007 a novejsi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 08:33

Prosel sem ruzne velkyma firmama, ale na integraci MS Office co sem narazil byl, tak byla vzdy jen rychla zaplata nez se udela poradny reseni. Ale absolutni vetsina to pouziva jen jako kancelarskej balik, takze i tenhle argument pada... To ze se MS Office lip ovladaji je dost subjektivni pocit. Na novej zpusob ovladani (2007 a novejsi) nadavaj lidi jeste dnes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 10:59

Suhlasim.. Integracia so SharePoint Services, GroupPolicy, Exchange.. Bezobsluzna isntalacia, update pomocou SMS / Wsus.. K tomu podla mna OpenSource komunita proste nema riesenie..

Co sa tyka samotnej sady OpenOffice, par krat som sa v tom nieco pokusal vytvorit, ale program Calc je podla mna pre firmu absolutne nepouzitelny.. Nedokazalo si to ani zapametat posledne pouzitu farbu pri formatovani bunky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 03. 2010 01:32

Integraci M$ OFF do domeny a exchange a do dabla i jako IS je nejvesti blbost vsech dob, pak se zkus podivat, co jim udela M$, kdyz to zjisti )

Ma je v hrsti a hezky jim to zdrazi.

Nase firma ma exchange 2003 ... a pada to jak svetsky, vecne to vyzira RAM (IIS) a pada SMTP ... zlaty postfix & sPOP3/sIMAP

I Kolab, co se tvari jako exchange nepada a jede bez porblemu.

... a to nehovorim o tom, ze servery od M$ neumi defragmentovat RAM, takze na provoz 24/7 nejsou vjodne, i kdyz to asi nikdo neocekava, preventivni restart je mozno vzdy rozumne naplanovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 20:52

misto viucovani s OO nebo MS O by se mela vyucovat schopnost vytvorit inteligentne dokuemnt v textovem procesoru, umet stylovat, zalamovat stranky (ne entrem), vkladat obrazky, konec koncu filozofie je v obou pripadech stejna, jen to je trosku nekde jinde. to same plati pro tabulkovej procesor atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:16

naprosty souhlas. asi jeste dloho me bude strasit byvala kolegyne v praci: nabidka s 65 polozkami a vsechny ty nadpisy u kazde polozky udelane jako zvetsene pismo a sef ji rekl at ho o 2 body zmensi. to byla pakarna. tohle by se melo ucit ve skolach a ne z "pustime si internet explorer, otevre se nam internet - seznam.cz ...."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 22:37

také souhlasím na 100% Napsal jste daleko lepší řešení než já ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 07:16

Učil jsem několik let na nejmenované univerzitě informatiku v prvním ročníku - studenty jsem se snažil naučit principům práce, protože oni neuměli pracovat s kancelářským balíkem, ale s MSO (totéž v podstatě OS, práce se soubory apod). Napadalo mě srovnání s auty - byli to lidé, kteří se v autoškole naučili řídit Fabii a po sednutí do Oktávky se totálně ztratili, zapomněli pravidla a nebyli schopni jízdy. Takže jsem změnil výuku: pracovali jak s MSO, tak s OO, jak s Windows tak s Linuxem. Nechtěl jsem žádné speciality (kromě toho aby věděli, který nástroj se na co hodí víc), ale schválně jsem vybíral úkoly, které šly zvládnout velmi snadno pro toho, kdo znal priincipy práce bez ohledu na to jaký nástroj dostane (navíc za to, že jsem po nich chtěl, aby v hodinách IT např. počítali matice, které měli znát z matematiky, jak v Excelu tak Calcu, vyhazoval jsem je za neznalost kvadratické rovnice, apod. :))). "Nejlepší" na tom bylo, že po několika letech výuky na mě jeden z kolegů napsal stížnost, že učím principy práce a ne např. práci v Excelu, že jim dávám základy bezpečnosti (např. konfigurace PGP pro poštovního klienta), že tohle ekonomové nepotřebují. Tenhle pán má tituly Doc. MBA, Microsoft MVP a já nevím co ještě - bohužel jediné, co podle mě nemá, je funkční mozek.

Pokud někomu nevyhovuje OO, tak ať si MSO koupí, ale to že konkrétně jemu OO nevyhovuje neznamená, že by se měl navážet do těch kteří ho používají. Snažme se oprostit od "podle sebe, soudím tebe". To, že se nehodí OO do firmy, jak se tu někteří snaží prezentovat, je nesmysl - ve firmě kde pracuji, je instalován na 100 % PC, zvládne veškeré běžné úkony. Na 20 % PC je instalován MSO, zejména pro problémové situace a protože to někdy prostě nejde jinak. Bohužel největším problémem OO není nekompatibilita s MSO, ale to že lidé používající MSO neznají základní principy práce a produkují výstupy, které jsou mnohdy nepoužitelné mezi různými verzemi MSO, natož když se mají importovat do OO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 07:59

ad "Tenhle pán má tituly Doc. MBA, ..."

I když se Vám to asi nelíbí, tak ten pán má pravdu a má mozek, který umí myslet v širším záběru.

Ekonom nepotřebuje znát principy, jak funguje tabulkový kalkulátor. On většinou potřebuje RYCHLE a PŘEHLEDNĚ vytvořit nějaké součty. Pokročilé funkce Excelu i Calcu jsou mu ve většině případů k ničemu. On je jednoduše nepotřebuje. Stejně tak nepotřebuje znát konfiguraci PGP. V praxi je v každé firmě určen človíček, který mu to všechno nastaví a který bývá čtenářem živě.

Ekonom nemá počítač jako modlu, on ho má jako pracovní nástroj. Stejně tak jako u auta nepotřebuje vědět, jak a proč to auto funguje (a není pravda, že je po přesednutí z Fabie do Oktávie ztracen, stejně ztracen bude i když si sedne do starého žigulíka nebo nejnovější audiny), ale potřebuje jen vědět, kde je díra na benzín a jak se točí volantem a kde se mačkají ty nejnutnější čudlíky.

Bylo by dobré si uvědomit, že naše profese není středobodem vesmíru, stejně jako není tředobodem vesmíru třeba práce automechnika. Jednoduše, to, co se nám může zdát důležité, je pro jiného nepotřebné. Platí to samozřejmě i opačně. Mě taký moc nebere kvantová fyzika. K životu ji tak nějak nepotřebuji i když vím, že její principy se používají v mnoha oborech, které se mě ať už přímo či nepřímo nějak dotýkají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 08:11

No to ovšem můžete říct o každém vyučovaném předmětu - na co je takovému "ekonomovi" český jazyk - literatura, dějepis, zeměpis? Na co je mu mu nakonec ten Excel? Vždyť si ty sloupečky a řádky může snadno sečíst kalkulačkou, když nic složitějšího nepotřebuje. Jestli podle vás dobrému ekonomovi stačí umět sčítat a odčítat, tak se vůbec nedivím, že ta ekonomika je tam, kde je. A jak vidím, bude hůř! Myšlení totiž bolí, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 08:56

Evidentně jste to špatně pochopil (nebo jsem to blbě napsal) - já byl ten, co byl potahován za to, že chci víc než jen "informatiku". To že vysokoškolák nezvládne pracovat s polynomem 2. stupně bylo velmi smutné zjištění a tak jsem v informatice občas ztrácel čas učivem 2. stupně ZŠ :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 10:32

Máte pravdu. Proto se také na ekonomických fakultách zbytným předmětům věnuje max semestr, dva. A pokud vím, tak český jazyk - literatura, dějepis, zeměpis se tuším neučí vůbec. Předpokládá se, že člověku stačí to, co se k tomu naučil na ŽŠ nebo SŠ a pokračuje se ve specializovaném studiu.

Tedy za dob mého studia tomu tak bylo. Ekonomika (přesněji předměty s ní související) je ale po celou dobu studia. Není to tedy o tom, že myšlení bolí, je to o čím dám tím užší specializaci. A samozřejmě, že ekonom nemusí umět jen sčítat, ale určitě nemusí znát 90% toho, co mu Excel či Calc nabízí. Excel je univerzální nástroj a výkonný ekonom pak používá nástroje speciální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 12:40

Proti specializaci nic nenamítám, ale řada lidí specializaci pojala tak, že jsou specialisté, tudíž to vylučuje aby zvládali třeba v matematice to, co průměrný středoškolák (a asi se shodne, že matematika je pro ekonoma mnohem důležitěší, než vědět, kdy byla pražská defenestrace). IT není cíl, ale prostředek k jejich dosahování, i kdyby znali většinu funkcí v Excelu nebo Calcu, myslet je to nenaučí - a o tom to je, pokud budeme učit lidi používat jen jeden nástroj (třeba Excel nebo Calc) tak ztratí přehled, a v podstatě zhloupnou, protože v okamžiku, kdy to budou muset řešit jinak než umějí, tak skončí na tom, že nemají nástroj, na který jsou zvyklí, a úplný prů*er je, když nevědí a nejsou schopni si to najít a dostudovat, protože mají na očích klapky své specializace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 14:02

ono stačí když v nové verzi MSO bude ta ikonka mít jinou barvu a jiný obrázek a celý postup,který se ve škole naučili, tj. kliknu tam, opak tam, pak tam.... bude najednou nepoužitelný protože nebudou moci najít tu ikonku s tím červeným srdíčkem (protože ji MS změnil na zelený lísteček)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 14:48

proto se vyucuje v abstrakci, a da to paradoxne vic prace nez je naucit klikat tam a tam, naucit je premyslet o textu jako vstupu a stylu jako forme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 19:21

lenže práve počítačové znalosti zastarávajú strašne rýchlo. Preto nemá veľký zmysel, aby ten, pre koho je počítač iba nástroj, márnil priveľa času učením sa neajkého hlbokého chápania práce s abstraktným editorom. Určité znalosti v tomto smere určite nie sú na škodu, ale problém je naozaj také osnovy napísať. Ajťák pri výuke ľähko skĺzne k tomu, že študentov naučí aký "rozdiel medzi editorom a wordprocesorom" a čo je to antialising a hinting, ale písať sa nenaučia na ničom....

Ja som sa takto učil geodéziu - keď som študoval, používalo sa ešte klasické pretínanie uhlami. Keď som skončil, prišli optické diaľkomery a pretínanie dĺžkami (úplne iné vzorce, čiastočne iné princípy), dnes sa kopa vecí meria s GPS a klasické vzorce sa nevyužijú. Už len preto nie, že aj tam, kde sa ešte namerajú uhly, máme softvér, ktorý naám všetko spočíta. Čiže teóriu som v praxi nevyužil. Ale tým, že som ovládal pár konkrétnych teodolitov z NDR, ktoré sa používali práve v tej dobe, tým som si v nástupnej praxi celkom šplhol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 11:59

Dobry den,

nechci Vas nijak rozcilit, ale "delate si srandu"??? V prvni rade musi umet na tom, co uziva firma, a to zdaleka neni jen MS/OO. Proto pochopeni zakladnich principu, a zvladnuti jejich aplikovani v rozdilnem prostredi, ma pro studenta nesrovnatelne vetsi prinos.

Zminujete zde PGP apod. V teto casti mate pravdu tak 50/50. Bude-li to chtit nastavit, dojde za IT-supportem, a necha si "to rozjet" (tak, ze pak jen klikne a odesila). Obecne povedomi ale neni na skodu.

Ohledne toho automobilu - nektere ZAKLADNI ukony jste povinnen znat, a neucite se na Fabii, ci Audine. Ucite se ridit automobil, a podle teto logiky je znalost pouze MS/OO irelevantni - pozadovanou znalosti je znalost kancelarskych aplikaci.

Ze skoly dovedou byt nekdy hloupe konzervativni, a jednou zavedenou praxi neradi meni... to je vec jina. Mel jsem tu moznost studovat pod ucitely (ss/vs), jejichz mysleni bylo dale. Obecna znalost prace s kancelarskymi baliky mi zatim vzdy pomohla (nebudu resit ze v MS bloudim, ze v OO sem-tam taktez... resim to, ze vzdy udelam presne to, co potrebuji).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 03. 2010 01:43

1) Ekonom, ktery pouziva exel je D*E*B*I*L .. muze tim polozit firmu, nebot jeho vypocty jsou jiz tak slozite, ze se tam exel bez problemu sekne, tenhle zmetek ma v urcitych rozmezich naprosto zcestne vysledky, pritom staci zmenit coslo o hodnotu reknme 100 nebo i min a je to OK ... takze asi tak.

2) Pokud ekonom posila citlive udaje nezasifrovane a napr. nevi, ze na komunikaci pres IM ma mit jabber se sifrovanim, je to I*D*I*O*T a patri vyhodit, nebot tim ohrozuje firmu. Stejne tak by mel vedet, ze ma napichly mobil a nic do telefonu, co je velmi citlive nevypravim.

3) Ekonom ma mit prehled stejne jako vedec, o presnosti vypoctu a o normach, stejne jako vedci si testuji svoje prostredi a dokladaji nakolik je validni a jakou prestnostni normu splnuje.

Dale ekonom, ktery to mysli vazne stejne bude delat za SPARCem na Solarisu, nebot velke aplikace jsou jen a jen pro nej ... pokud jej Oracle pohrbi, pry to bude pro linux, pro windows ne.

4) Kdyz ekonom nebude mit poneti o bezpecnosti a praci s PC, vykradou mu udaje k firmenimu kontu, ja nevim jak vam, ale nase firma obcas dela transakce v radek desitek milionu kc, takze limity jsou obrovske, ja navym, jak by vysvetloval, ze mu zmizelo 20Mkc nekde na Bahamach, nebo v Cine

.... clovek, co ma zodpovednost by mel byt hodne dobry uzivatel PC, pokud jej vyuziva, pokud ne, ma zustat u bloku a tuzky, jinak je nebezpecny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 13:59

naprosty souhlas :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 03. 2010 08:38

Naprostý souhlas, jde o to, naučit tak nějak univerzální přístup a ne otrocky aplikovat jenom jeden postup. Připomínáte mě mojeho profesora z průmyslovky na předmět Stroje e zařízení (bylo to kolem roku 1970), ten taky říkal: není důležité se nbiflovat vzorečky, ale logicky si to zdůvodnit a vědět, kde ty vzorečky najdu. A při písemkách používejte knihy a učebnice jaký chcete, v životě taky nebudete mít všechno v hlavě a bude si to muset najít.

Je to sice trochu z jiného oboru, aletrochu mě to připomíná Váš přístup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 17:59

No on to totiž má MS spočítaný. Školám dávají Windows i Office za směšné ceny, aby nás studenty s tím naučili pracovat a počítají s tím, že po škole nebudeme umět s ničím jiným a koupíme si to co známe, tedy produkty MS. To je prostě prasárna. Ale nikdo s tím nic nenadělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 03. 2010 18:26

Asi se budete vsichni divit ale my jsme na základce dělali v OO (cca. před 5 lety), protože škola MS už neměla prachy. Na druhou stranu je fakt že windows server tam byl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 12:03

MS obecne rada dotuje V nasi spolecnosti jsme (cca pulroku-rok zpet) meli dostavat dotace za kazdy hyper-v server (snizovalo to naklady, takze se dalo levneji prodavat). Netusim jak je to ted, jestli to stale plati, ale je to minimalne velmi zajimava obchodni praktika

A ohledne studentu? Na cem si je firma vychova (ano firma, nikoliv skola, skola je jen nastroj), na tom bude umet. Hloupe, nastesti nefunguje vsude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 07:20

Ribbon je o zvyku a znám spoustu lidí co na něj nedají dopustit, osobně se k němu stavím celkem přívětivě a nevadí mi. Nemyslím si že žáci a studenti by měli pracovat jen na programech které jsou zdarma, ale i na programech které jsou zdarma, proto že v tom s vámi souhlasím pro běžného uživatele je OO naprosto dostačující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 03. 2010 09:15

osobně, když pracuji na Win, tak mám Ribbon taky rád. A pracuje se mi s ním daleko lépe než z 2003. Dokonce jsem se s ním užil pracovat už v betaverzi 2007. Vycházím spíše z pozorování širokého okolí.

No asi takhle. Na SŠ na které jsem byl dostala škola grant (od EU) na výuku grafiky v Gimpu (nebo jiných programech, které jsou zdarma). Dostali jsme cd-rw s různými opensource programy, mnohdy užitečnými. Ale učitel řekl, že se na Gimp díval a přišlo mu to složité, tak nás hodinu bude učit v Zoneru a pak v Photoshopu, který, jak jsem později zjistil, nebyl na škole ani legálně.

Je to trošku od tématu, ale kdybych se naučil v Gimpu, asi v té době nemusel krást PS (teď jsem naštěstí našel alternativu v podobě Pixelmatoru, který je za vynikající cenu a vše potřebné zvládá a vypadá jak PS, bohužel jen na Mac).

A teď obecně, opravdu si myslím, že školy žáky a studenty "nutí" programy krást (ale i OS). Jde tu o sociální rozměr. Proč se učit na produktu, který stojí 2000kč, když se můžu učit s něčím zadarmo a může to mít kdokoliv, nejen můj bohatší spolužák. Víte ono se za ty 2000kč dá nakoupit daleko více užitečnějších věcí. A nebo lze všechno ukrást. Opravdu chceme budoucí generaci nabádat nepřímo ke krádeži? Opravdu je není lepší naučit základním princpům v sw, který je zadarmo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 03. 2010 13:50

no nevím jak tato verze ale ta předešlá studentský byla jen pro "nekomerční použití", takže byla na dvě věci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor