Kinect může při „skypování“ zajistit, abychom se nedívali mimo

Kinect může při „skypování“ zajistit, abychom se nedívali mimo

Internetová videokomunikace má jednu z technického řešení vyplývající vlastnost – lidé sice na sebe koukají, ale oči jim přitom uhýbají jinam. Snímací kamera je totiž o kousek vedle od displeje. Jeden z týmů na Technické univerzitě v Curychu se pokusil tuto nevýhodu videokomunikace odstranit pomocí Kinectu a softwarové úpravy obrazu. A povedlo se.

Princip je v zásadě jednoduchý a využívá toho, co Kinect umí již v základu – tedy rozeznat obličej v obraze a vzdálenost a úhel, kde se nachází. Pak už přichází na řadu software, který v reálném čase obraz upravuje tak, že oči nasměruje do objektivu kamery. To ovšem není až tak jednoduché. Aby vše vypadalo přirozeně, musí se deformovat celý obličej, což však přináší riziko deformace pozadí. Software proto „vyřízne“ celá obraz uživatele, upraví hlavu tak, aby se přirozeně dívala do kamery, a poté jej vsadí zpět na nedotčené pozadí. To vše lze provést v reálném čase a i pro více uživatelů v obraze zároveň.

Klepněte pro větší obrázek
Nahoře – běžný záběr při videokonferenci • Dole – upravený záběr s pohledem softwarově nasměrovaným do kamery

Autoři projektu chtějí svůj software nadále rozvíjet a doufají v jeho rozšíření v řešeních pro videokonference, ale třeba i v chytrých telefonech. Rovněž je v plánu vývoj doplňku pro Skype. A upřímně bychom se vůbec nedivili, kdyby si nápad Microsoft rovnou koupil a integroval přímo.

Diskuze (27) Další článek: Microsoft otevřel Xbox Music, zahraje na webu, iOS i Androidu

Témata článku: Technologie, Kinect, Jednoduchý princip, Snímací kamera, Obličej, Mim, Co je software, Sky, Curych, Software co to je

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Ochraňte svou techniku před zloději

Testy All-in-One PC a herních monitorů

Proč byste měli chtít HDR televizi

Svět leteckých simulátorů