Když se LCD panel porouchá

Diskuze čtenářů k článku

avatar
24. 05. 2012 23:08

Nesouhlasím, nejčastější závadou jsou nafouklé kondenzátory ve zdroji - oprava v ceně asi 30 Kč, čas: 10 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 05. 2013 18:36

Jak se projevuji ty nafoukle kondenzatory? Event. muzou zpusobovat i problikavani displaye?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2009 12:45

Dobrá teorie s tou úspěšností výroby.

Ovšem to by třeba zedníci mohli argumentovat, že když má třeba pětipatrový činžák celkovou plochu zdí a podlah 2500m^2, metr dlouhá a centimetr široká škvíra ve zdi je v pohodě, protože to je pořád úspěšnost výroby 99,9996%, což je hodně dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2009 01:28

Ale platidlo převezmou jen to, co bylo vyrobeno se 100%ní úspěšností, fuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2009 10:25

Mám NB Prestigio Nobile W158 r. 2005 a již 2 měsíce mi problikává display. Někdy rychle po vteřinách za sebou, jindy celé hodiny svítí a pak zase začne blbnout. Nevím je-li to vadným měničem napětí, jak mi sdělil odborník na dálku (dobrá rada nad zlato?) nebo čím jiným? NB je už za technickým zenitem a je zaostalý, starý 4 roky (procesor jednojádrový 1.7, operační paměť 1 GB, HD 80 GB aj.) a tak bych chtěl koupit nový NB. Kdož můžete, poraďte co nebo kterou značku, který typ? Jakou značku ve střední až nižší třídě (surfuji, e-mailuji, chatuji, občas přehraji CD nebo DVD - jinak nic! Žádná grafika, hry - prostě starý borec a uživatel)? Nechtěl bych koupit nějaký "šunt", takže za kvalitu rád připlatím a za 3 letou záruku také! Děkuji zdvořile! Všechny zdravím. Iček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Semo  |  15. 02. 2009 20:37

Keby som si kupil 50m horolezecke lano a kvoli jeho pretrhnutiu sa zabil, tak mi tiez bude vyrobca argumentovat, ze 99.998% lana je OK a iba ten 1mm, kde sa to pretrhlo bol vadny a ze mam byt rad?

Nech si predavaju LCD aj s vadnymi pixelmi ale s upozornenim, ze je to zmetok a za 2/3 ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  16. 02. 2009 07:08

Tak tohle přirovnání se mi opravdu líbilo!

Sám nad těmi procenty taky celkem zírám... Dříve možná byly vadné pixely v pohodě, dnes s takovým převisem nabídky by ale člověk musel být opravdu zatraceně flegmatický, aby místo bezvadného displeje koupil závadový...

A procesory mají ještě o dva řády vyšší úspěšnost! Ano, pokud se chyba objeví u jádra, lze jej prodat jako ménějádro, pokud se projeví u cache (ta dělá většinu tranzistorů), prodám jej jako Celerona místo Pentia s částí cache vypnutou. Ale počty tranzistorů jsou u CPU opravdu někde úplně jinde než u LCD! Proti jednotkám milionů stovky, a v extrémních případech už leta i miliardy! Kdyby měly mít stejnou chybovost jako LCD, tedy řekněme vadný v průměru každý miliontý tranzistor, pracovali bychom ještě stále na 486kách, či v tom lepším případě na prvních Pentiích...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 19:41

Když lcd vydrží 5 let tak to fakt nemá cenu

Kolik potom má vydržet CRT?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 19:01

... protoze jako obchodik by asi zkrachoval.

"se výrobci touto specifikací chrání ... jeden subpixel vadný, znamená ...úspěšností 99.999975 %. Pravděpodobně jen málokterý výrobce z jiného oboru má tak vysokou úspěšnost výroby."

Predne uspesnot vyroby se nepocita v castkach (% zmetku CPU se taky neuvadi prepocitany na spatny tranzistory, ale na celek).

Predevsim ale bych si nikdy nekoupil LCD nekde, kde mi reknou, ze pokud je na nem kaz, tak mam proste smulu.

O kategoriich vim (a mimo A bych nesel) ... nicmene by me stejne zajimalo, jak si nekdo predstavuje, ze proda LCD, na kterym jsou vadny viditelny body (v libovolne kvalitativni kategorii).

Jen hadam:

a) v pripade kamenne prodejny spoleha na spatne svetelne podminky a "specialni" demonstracni screen-saver.

b) v pripade e-shopu na nejakyho chudaka, kterej nebude mit nervy to vracet ve 14-ti denni lhute ... propr. na to, ze to vrazi nejake firme, kde reklamace by byla prace navic pro admina a user si muze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 19:46

A viděl jsi už nějakej vadnej subpixel? Já na svým LCD našel dva, ale to jsem musel hledat fakt s čumákem u panelu, abych je vůbec viděl, takže ačkoliv mám taky třídu A, tak mě to vůbec nevzrušuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 20:27

Presne tak, pokud ty vadne (sub)pixely nevnimas a vsimnes se jich az v dobe, kdy je zacnes hledat, tak by me taky nevadily.

A co se tyce vady procesoru, tak tam to moc nevadi. Kdyz napriklad AMD vyrobi Phenom X4, ktery je vadny, tak vypnou to jedno jadro a prodaji to jako Phenom X3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 20:37

ovsem ty LCD se porad prodavaji jako plnohodnotny 20". Nevim, ze by nekdo vypl par rad a prodaval je jako 17".

A o tom by se vedelo, protoze by je brzo nekdo zkusil nataktovat

Ale kdyz vidim, ze rade lidi to nevadi ... taky dobre. Nekdo ty s vadama koupit musi ... tak se pak aspon nemusim prehrabovat regalama, abych nasel jedno bezvadny mezi tunou prebranyho zbozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 20:32

videl (dokonce jsem videl celou vadnou oblast) ... a taky me to nevzrusovalo (to byla zatim vlastnost vsech PC komponent, se kterymi jsem prisel do styku)

Navic ty monitory nebyly ani moje, takze mi to mohlo (bylo) fuk.

Ale zpet ke kvalite prodavaneho zbozi - ja mam hudebni hluch, takze nerozeznam Sumitka od Sennheiser ... tudiz si je asi nikdy nekoupim (vlastne jediny co rozeznam jsou spunty s izolaci a bez) ... ovsem pokud je ti par pixelu fuk (notabene primo u nakupu), pak nechapu, proc beres tridu A. Jiny jsou levnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 16:55

Vy toho naděláte... Takhle se třeba správně opravuje plazma:

http://www.youtube.com/watch...

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 18:05

Super technika - a jde to i bez Clean Room

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2009 16:35

Tak odnes nebudem aj LCD vipínat pojde nonstop no super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2009 17:12

nejspíš to tak bude nejlepší - ideální podmínky jsou přece bez vypínání a zapínání, a těch 50 000 hodin je příbližně 5 a půl roku nonstop svícení...

když si představím že v notebooku to je podstatně míň a navíc ideální podmínky zde opravdu nejsou ani náhodou, tak mi je jasné že koncem záruční doby mi displej musí zákonitě odejít... takže se vlastně dostáváme k tomu že dnešní zařízení si nekupujeme, ale pronajímáme na záruční dobu. (po té nám zařízení obvykle zkolabuje a oprava se již finančně nevyplatí)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2009 14:35

jj s tim musim souhlasit, ale to plati obecne,

jiste kazdy z nas si vzpomene na trabanty, lednice, pracky, vydrz 20 let... televize 20 let bez oprav, ale na druhou stranu byla cena jinde, takova 120tka stala 60 prumernych platu, dneska Fabie stoji zrhuba 20 prumernych platu a od toho se odviji vydrz samozrejme

no abych rekl neco z praxe, mamdoam 2x stare ntb HP Omnibook XE2 a XE3, oba jsou bratri a oba zatim jdou, prvni ma 433MHz a vse slape jak ma, vybojka je tedy pravda uz dobra na den a ci noc, za primeho svetla neni videt nic (ale to asi bylo i u uplne noveho kousku, je to dano stari technologie) a ten druhy uz je naprosto vpoho, zadne cmouhy pri prejedu mysi apod, LCD je dobre citelne i ve dne, jo ma 1GHz.

Pak mam doma kousek od FSC a je to smejd, huci, repraky nejsou slyset, ale co se tyce LCD tak ej to luxus, supr uhly, supr svitivost (na plno je za deniho svetla idealni, ve tme to vypaluje oci), HD ready rozliseni

Pak Asus F5N a s tim sjem si nic neuzil, po roce odesla deska a na reklamaci ho nechtej vzit s tim, ze je mechanicky poskozena, nejsem si jisty jak se mi to povedlo, pac jsem jej prenasel ve stejne brasne jako ony HP a FSC... takze jsem z toho blazen

kazdopadne ASUS je sunka, po kvalitativni strance se nemuze merit s HP a technologiich zas s FSC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 18:54

ten clanek toho moc nerekl, ale nekde sem cetl, ze 1 vypnuti/zapnuti = cca 1 hodina provozu.

Takze kdyz kazdy den vypnes LCD na 11 hodin, tak

- kazdy den zkratis zivotnost o 1 hodinu (pocitano v case fungovani displeje)

- kazdy den prodlouzis zivotnost o 10 hodin (pocitano v case fungovani tvyho organismu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 02. 2009 20:29

Ja bych se toho zas tolik nebal. 50 000 hodin je hodne a skutecna zivotnost je od tech teoretickych 50 000 vzdalena jen na hony. To prece neni tolik.

P.S. priste bych prosil udavani hodnot v cislech. Nebo zverejnete nejakou prevodni tabulku: docasne= furt; na hony = 60%; hodne= 90%; skoro = vubec .... at vime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2009 00:36
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor