Kdo má více serverů, Google nebo Facebook?

Diskuze čtenářů k článku

16. 04. 2010 07:47

Překvapil mě intel na druhém místě, ten přece žádné internetové služby neposkytuje, k čemu využívá takové množství serverů? Na jeho webu nic moc zvláštního není, co by odůvodňovalo takový výkon, miliony poboček v každém městě, jako nějaká banka taky nemá. Nevíte někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 09:12

Mno napada me treba v ramci testovani a vyvoje novych produktu.Neco urcite maji pro technickou podporu zakaznikum ale to spis bude jenom mala cast :) Navic velkou cast zabere i provoz vyrobnich linek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 09:46

Asi, jo, ale pořád mi přijde Intel poměrně malá firma, těch výrobních linek zase tolik nemá, a technickou podporu mají třeba menší než řada jiných firem, co má mnohem širší portfolio produktů, třeba HP a pod. Takže nejspíš ten vývoj, ale stejně mi to přijde zajímavé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 10:44

Nemusí se jednat o servery pro zákazníky, ale pro vnitřní potřebu. Třeba mohou počítat nějaké simulace pro vývoj a pod. Dneska kvůli ceně řada firem používá místo velkého mainframu raději řadu obyčejných serverů na bázi PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2010 11:48

Mohli by třeba počítat výplatu pro zaměstnance ... to je občas umění, kde se pohybuje velká matematika, miliarda vzorečků, konstant, magie a simulací

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:38

A hlavně na platy manažerů. Na tak velká čísla je potřeba velký výpočetní výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 11:45

pocita seti@home

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 22:44

ja by som neprikladal vahu poctu servrov, ale ich vykonu... Cojaviem 10servrov s X2 opteronmi asi nebude takych vykonnych ako 5servrov s X6 opteronmi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 07:55

Třeba google je jasný příklad toho, že výkon jednoho serveru nehraje v takových projektech roli. Oni maji statisíce serverů, ale docela jednoduchých, je to jen jedna deska s komponenty a disk. Výpadek jednoho či několika desítek nehraje roli, výkon se vezme odjinud.

A i když vezmu normální firmu, která má třeba víc poboček, tak úzkým místem nebývá výkon, ale dostupnost. Je lepší mít třeba poštovní server, doménový server a fileserver na každé pobočce, ne proto, že by to jeden centrální nezvládl, ale aby pobočka mohla fungovat, i když vypadnou linky... Takže pak ty počty serverů letí drasticky nahoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:41

Jasny už vidim inzerat od googlu: "prodame pulku serveru a malou elektrarnu zdarma !"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:01

a co živě, dva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 22:30

tři

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 20:24

Ja mam jeden server doma pod stolem

http://www.pcengines.ch/alix2d2.htm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:03

tomu nevěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:06

proc ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:06

proc ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:27

působí to na mě nedůvěryhodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:40

Mam pod stolem alix 2d2 s verejnou IPv4 adresou => je to 100% server.

spotreba bez disku je 7W

http://martin.vancl.eu/fotky/index.php/Alix-2D2...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:44

verejnou adresu muze mit dneska skoro kazdej. A dneska lidi rikaji server taky skoro vsemu - kdyz si pripojim PDA pres wifi, tak tomu taky rikas server?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:46

Kdyz ti na tom pobezi treba web server a sshd tak klidne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 22:42

+1 ... já jedu třeba na atomech a i na nich je pár virtuálů (chudácí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 23:11

Presne tak, to ze to je server, jeste neznamena, ze musi mit Intel Xeon X7560 http://bit.ly/bvQwf5...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:13

Myslim, ze to asi nebude stacit ani na prvni stovku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 22:56

Koukám taky člověk který rád usíná u seekování disků serveru a poblikávání diod sítě :D ... tak to je fajne, mám doma dva kousky jen pro svoje účely (služby co na tom běží bych raději nevypisoval, určitě bych na něco zapomněl) ... linka 100Mbit symetricky, takže ta se využije (a hlavně se hodí) ... neměl bys zájem o nějaké "clusterové" testování ? Docela bych rád vyzkoušel MySQL Cluster :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 20:06

ako rataju tie servre?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:01

asi jeden po druhem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:27

a fakt...

mas pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 19:58

serverů... jakých serverů? Fyzických nebo virtuálních?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:27

To je snad jasne, ne? Samozrejme, ze fyzickych, google neni hostingova firma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:51

na tom nejni nic jasného, to jen ty máš asi dojem že virtuální servery používají jen hosting firmy. Ale tvoje doměnka je mylná........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 19:51

není to AT&T ten operátor..?..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:21

A zároveň firma, která na svět přivedla UNIX, nezapomínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 13:26

a pote na 6 let zamezila rozvoji klonu (bsd, linux apod), cimz otevrela prostor microsoftu, na to take nezapominat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 16:19

A v jejich laboratořích se zrodil jazyk C a C++. Taky nezapomínat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 19:35

Někde jsem četl, že BIng (MS) má cca 500 000serveru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 19:41

A se zdrojem se nepochlubíte. To je jako "jedna bába povídala...".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 19:48

Umis cist? Jestli ne, tak nekomu rekni, at ti prelouska v prvnim odstavci posledni vetu. Por jistotu ti ji sem zkopiruju:" Tentokrát se podíváme na statistiky, které se objevily na serveru Gizmodo."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 20:37

On asi reagoval nie na autora clanku, ale na prispevok, v ktorom visi, ze Bing ma asi 500 000 serverov.

Hmm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:20

Umím číst, ale vy s tím asi máte problémy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:13

Tak radove by to asi odpovidat mohlo. Vzhledem k tomu, ze MS se snazi o vyhledavac srovnatelny s Google, tak se da cekat, ze pocet serveru budou mit podobny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 21:59

Mohlo. Jenže podíl využívanosti Google a Bingu je nesrovnatelný. Tudíž si dovolím říct, že Bing bude mít desítky tisíc serverů, jelikož Microsoft si je vědomý dominance Googlu a procentuelního rozdílu v oblibě mezi uživateli. Ve srovnání s Googlem bude mít možná 100 000 - 150 000 serverů, můj odhad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 22:26

Mozny je vsechno. Na druhou stranu MS dela vic veci a je to vetsi firma, jenom na vlastni chod firmy taky potrebujes nejakou infrastrukturu, to muzes klidne pocitat radove jeden server na deset lidi, to by davalo nejakych 10K serveru. A treba weby ma MS afaik hostovany u Akamai, Google nevim, tam si to spis resi sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 23:52

Jenze Microsoft je obri vyznamna firma a nema jen Bing. Minimalne pul milionu serveru mit bude. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 12:16

To nevíte vy, ani já. Dokud se s tím Microsoft nepochlubí sám tak si můžeme hrát s čísly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 13:11

Ono to asi taky nebude tak jednoduché. Jednak samotná definice serveru, co když mám x serverový cluster, na kterém jako celku běží virtualizační prostředí a pohybuje se v tom řada virtualizovaných serverů, tak co chcete počítat? Ty virtuální servery, které se spouštějí a vypínají, dle potřeby? My jsme malá firma, máme dva HW servery s VmWare, na ktrerých běží cca 15 různých serverových instancí. Kolik máme serverů?

A předpokládám, že MS má ohromné množství serverů pro vývoj a testování všemožných kombinací všeho možného, částečně sám, částečně ve spolupráci s partnery, jak to počítat? To budou tady desetitisíce instancí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 13:24

je videt ze pouzivate linux, vas odhad je spravny, ale musite udelat prepocet na win a tech 500 kremiku by to dalo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 09:12

Sice to není ten zdroj kde jsem to četl , ale tady je napsano že brzy bude mít microsoft milion serverů. Snad to bude stačit.

http://royal.pingdom.com/2009/08/24/google-may-own... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 11:02

a taky ta baba povidala, ze ty zdroje mely ucinnost pres 80 procent :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 21:29

jestli to vyhledavani bezi na widlich tak to naprosto chapu :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2010 22:38

Jestli běží na widlích, tak se divím, že jich mají jen tak málo :D ... přecejen na jeden hlavní server dalších 10 záložních aby služba jakštakš fungovala alespoň těch 24 hodin denně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 23:59

tak proc, chlapci, pouzivate nejlepsi soucasny desktopovy OS - ten od Microsoftu - kdyz vam nevyhovuje? Ja pouzivam OS od MS x let a BSOD jsem videl naposled u Win95. Ani serverovy Win mi v zivote nespadl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2010 11:45

Já nepoužívám nejlepší desktopový operační systém, já používám nejrozšířenější OS pro desktop ! A to jen kvůli pár aplikacím které pod linuchem moc dobře nejdou.

To já za poslední rok těch BSOD už pár viděl, WinServer2008 a 2008R2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 19:15

To bylo jasné, že Google má nejvíce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2010 22:27

To jo. Ale to druhe misto uz tak jasny nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 04. 2010 16:30

Mě to celkem překvapilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 04. 2010 22:09

To by me teda zajimalo, koho si na tom prvnim miste cekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2010 12:29

Myslel jsem to druhý místo, ne to první.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor