KDE4 pro Linux už zítra - kopíruje vzhled Windows Vista?

Diskuze čtenářů k článku

Jakub  |  11. 01. 2008 17:36

Proč článek nepíše člověk, který má aspoň minimální ponětí, o čem píše? A nebo když už jej tedy píše člověk, který tomu nerozumí, proč prostě neopíše ofociální znění ze zroje a vymýšlí si vlastní nesmysly? Phonon není žádný kodek (autor by si aspoň mohl zjistit, co je to kodek, když už si není ochoten zjistit, co je to Phonon), a co se týče "vylepšené rychlosti", to je prastarý mýtus (založený pouze na tom, že kdysi před lety se oznámilo, že Qt4 bude modulární a tím se ušetří 20 procent paměti), který nemá s realitou vůbec nic společného, papouškují jej jen lidé, kteří to ve skutečnosti nikdy nezkusili a jenom opisují to, co kdysi někde četli, ještě to zkreslují a zveličují (to údajné až 20% ušetření paměti v některých ohledech u Qt4 se pak těmi internetovými fámami a mýty zkreslilo na údajné ušetření paměti u celého KDE a z toho pak vzniknul nesmyslný mýtus o údajném urychlení celého KDE - ve skutečnosti je Qt4, a tím i celé KDE4, daleko pomalejší než Qt3, a tím i KDE3, protože je o generaci modernější, složitější s novými funkcemi a vlastnostmi, což potvrzují lidé, kteří to ve skutečnosti vyzkoušeli, na rozdíl od papouškovačů mýtů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halabala  |  11. 01. 2008 12:07

no, niektore veci mi tam pridu fakt trochu podobne, ale nakoniec, nevadi. uz su beta buildy KDE-win, takze nebude vadit ak by sa to podobalo na visty, aspon to lepsie sadne :) uz "len" preportovat kio na windows platformu, nech sa da konecne normalnym sposobom pracovat so sftp a podobne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Broken  |  11. 01. 2008 09:44

A je to tady. Všichni kradou a kopírujou od Pána Boha. Červenou od krve, modrou od oblohy, a zelenou od trávy. A ta černá je od tmy! Autor článku byl asi v restauraci a nějakej Pražskej Pepík to říkal u piva.

Člověk znalý obou systémů a prostředí to nemohl napsat, nebo myslet vážně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rain  |  10. 01. 2008 21:49

Vidite nekde nekdo nejakou podobnost s Aero? snad ty posuvniky pripominaji trochu Aqua rozhrani (A Amarok na prvni pohled vypada jako iTunes ), ale po Aeru ani pamatky... jak na to autor proboha prisel? (znovu si je prohlizim.) JAK NA TOHLE PRISEL...?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 22:25

Co třeba gadgety a plasmoidy? Já vím, že to je vlastě Super Karamba, ale nyní to je v systému mnohem více zakomponované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
91.127.19.xxx  |  10. 01. 2008 22:31

to mi skôr pripomína os x dashboard:

widgets - gadgets

not the same thing

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 01. 2008 01:09

A vyhledávací box je přeci v opačném rohu, to je úplně něco jiného :)

Prostě všude se kopíruje a IT není výjimka, tak nevím, proč stále někdo musí vykřikovat, že MS, Apple, Linux něco kopírují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Stibůrek  |  10. 01. 2008 21:41

Jestli KDE4 kopiruje Areo nebo nekopiruje nebudu hodnotit. Ale když Micro$oft kopiruje z linuxu co se jim jen hodi, o tom neni nikdy nikde skoro ani zminka, krom nejakych linuxovych blogu a for.

Reknu to takhle, vyvojari se snazi hlavne nalakat uzivatele windowsu (jako ze sem zde i cetl jeden prispevek uzivatele, ktery si kvulit toho hodla linux nainstalovat), ktere by asi nezaujal vzhled jako u win 3.1.

A nakonec dnes jsou oble rohy, odlesky barevne prechody v mode, k tomu je kombinace tmavych, nekontrastnich barev prijemna pro oci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  10. 01. 2008 22:26

tak si prejdi zpet k terminalum, prikazovy radek je nejlepsi gui

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Stibůrek  |  10. 01. 2008 22:56

nerekl jsem, ze s tim nesouhlasim. Moderni system by mel vypadat moderne. KDE4 jsem jeste nainstalovane nemel a myslim ze jeho vzhled jak vidim je docela vkusny. Ale stejne kazdy kdo chce mit moderne vypadajici system si nainstaluje compiz-fusion. Na to se nejake Aero zdaleka nehrabe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VR  |  10. 01. 2008 19:13

... kdyz MS sponzoruje zive ... samo ubrecene clanky o tom, jak linux vyzira uzasne napady MS. No a co na cem oni postavili své slavné win, na nápadech od Xeroxu :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
allij  |  10. 01. 2008 20:19

co čekáte ,že se Linux bude dál rozšiřovat díky nějakému blbému grafickému režimu.Pokud Linux zapracuje na bezvadné detekci a funkčnosti hardware tak má šanci.Bavit se nekonečnou diskuzí o tom zda je okno šedé nebo Aero či Oxygen modrý je naprosto k ničemu.Řeči o tom ,že výrobce hardware nepodporuje Linux jsou taky k ničemu.Asi ví proč to dělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Seidl  |  10. 01. 2008 20:35

On je to takový začarovaný kruh, víte? Lidé si nepořizují Linux, protože v něm některý HW nefunguje out-of-the-box a výrobci HW, kteří za současný stav ovladačů pro Linux opravdu mohou, ovladače nepíší, neboť Linux používá málo uživatelů. Z toho kruhu se dá vyskočit jedině tak, že lidé budou Linux používat i za cenu, že jim chvíli nějaký HW nepojede, čímž vstoupne tlak na výrobce nefungujícího HW, který nakonec ovladač napíše (nebo ho napíše komunita, pokud bude hodně zájemců)

Mimochodem, ta podpora HW je opravdu rok od roku lepší... Zkuste číst také jiné zdroje než blog pana Mgr. Modre Prostaty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 21:10

Pan Magistr myslím KDE 4 pořádně sjede, že se jen (nepovedeně) snaží kopírovat skvělé Windows Vista. A když někdo namítne, že to není kopírování, protože ..... tak ten komentář okamžitě smaže, aby to nenarušovalo jednotné souhlasné názory, že má Hulán zase pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
allij  |  10. 01. 2008 22:57

ok.to mám v práci kde je sto pc s xp+ specielní aplikace říct vedoucímu já používám Linux a Open Office ta se mi podřidtě?A co ten hardware který běží na strojích a komunikuje pouze s windows.Až bude Linux jednotný na repozitáře a instalaci tak věřím ,že jeho rozšíření bude rychlé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Seidl  |  11. 01. 2008 08:42

Ne, to by se pro Linux muselo rozhodnout celé vedení a zatlačit na výrobce speciálního HW. Jednotlivec nemá smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 01. 2008 11:04

A radikalni jednotlivec jeho typu, tomu muze jen uskodit. Nejdrive se dela studie, ale o tom ten panacek nema ani paru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 22:40

Namiesto citania mizernych blogov skus pravidelny sex. Cisti to mysel, zlepsuje zrak a posilnuje ego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dragh  |  10. 01. 2008 18:28

Podľa mňa si autor článku svoju prácu plní dobre - jeho úlohou je aby na článok kliklo čo najviac ľudí a to sa myslím podarilo. A okrem toho sa sem mnohí z tých ľudí zase vrátia aby prispeli do flame, takže článok asi splnil svoj účel... Obsah článku je síce blbosť (prečo informovať o vydaní KDE4 deň dopredu, prečo nie v deň vydania?), ale o to predsa nejde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  10. 01. 2008 17:13

Jak se vůbec někdo opovažuje vyřknout něco takovýho, že KDE kopíruje od MS. MS sou největší kopírovači v dějinách softwaru, i první DOS byl ukradenej. Nikdy nepřišli z ničim originálnim, nedejbože s Vistou, která krom toho, že je absolutní zmetek za moc moc peněz, sama totálně vykradla MacOS. Hádám, že autor článku píše v MS Wordu články, který posílá v IE, mailem na seznamu, do redakce a jeho práce s počítačem začíná a končí v Malování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 17:32

Ano, pokud to jde, výhradně používám produkty MS. Články píšu ve Wordu, na Živě je vkládám v IE7. E-maily píši v Outlooku 2007, který mám napojený na Exchange 2007, stejně jako WM6 telefon. Ke komunikaci používám Live Messenger a hudbu přehrávám ve Windows Media Playeru. Vývoj jedině pod Visual Studiem, poznámky v OneNote 2007. Na server pouze WinServer, k prohlížení fotek Windows Live Fotogalerii. Vypaluji přímo ve Windows Vista. Zapomněl jsem ještě na něco? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 17:46

Tak takové články přenechejte panu Marku Olšavskému, ten na to má kvalifikaci ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 17:51

Linux moc dobře znám, aktuální verze distribucí Mandriva, Ubuntu, Fedora a openSUSE mí běží ve VMware (no, tady MS a jeho Virtual PC nemám :)) - dění průběžně sleduji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SonnY  |  10. 01. 2008 17:48

http://jokes4all.net/funpics/windows_toilet_paper.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš  |  11. 01. 2008 02:56

Proč používáte nejzaostalejší a nejhůře zabezpečený webový prohlížeč? Tím bych se na všem místě moc nechlubil, podle mého názoru takový člověk není kompetentní pro pozici redaktora. I když zde to možná stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sallmi  |  11. 01. 2008 06:51

kdyz nepochopis vtip, tak radsi nereaguj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš  |  11. 01. 2008 08:19

Obávám se, že zdejší redaktoři vtipkují jinde než v diskusích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 17:44

Zase tak strašné to není, maily máme na firemním Exchange serveru

Ale jinak fakt, že někdo používá produkty MS pochopitelně nijak neindikuje jeho znalosti či schopnosti, pokud na to narážíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 22:47

Vylucne pouzivanie MS produktov indikuje limitovany svet vasho IT managera. Jedine, ze vam to MS dodava na kluc a gratis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Tomeš  |  11. 01. 2008 02:58

Používání nejzaostalejšího a nejhůře zabezpečeného webového prohlížeče takové schopnosti indikuje. Bohužel pro redakci i pro čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 16:45

Že je na monitoru plocha, kam se dají dávat ikonky, lišta, aplikace běží v oknech,...? Ovšem to všechno už tu bylo dokonce dřív než celá Windows.

A jinak v tom s WinVista moc podobnosti nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 17:15

presne tak..zacal s tim Xerox od ktereho apple vykradl grafiku..a maj ji doted...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 17:32

Apple ty technologie poctivě koupil, ale pšššt, to se tady nesmí říkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 18:20

presne receno uplatil je aby se vyhnul soudnimu sporu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dragh  |  10. 01. 2008 18:23

http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20020630

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 16:40

Video z KDE4: http://mireq.linuxos.sk/kde4/kde4.ogg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 17:03

Dost dobrá ukázka Dolphinu, škoda že jenom jeho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 01. 2008 16:34

Nezávisle na OS bych okamžitě hledal způsob, jak se to vypíná a vrátí zpět do starých dobrých klasických šedivých oken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 16:39

Ale vždyť ta okna šedivá jsou .-) A mají i šedivé rámy, takže je to šedivější, než dřív ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  10. 01. 2008 15:29

Vypadá to fakt odporně. Když už linux, tak s GNOME a ne s KDE. A už vůbec ne s takhle otřesným vzhledem toho přeplácaného shitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  10. 01. 2008 16:11

Ono to je len referencny skin. Az sa ti nepaci zajdi si na stranky typu "deviantart.com" a urcite najdes temu ktora ti bude vyhovovat. Samozrejme vyhoda linuxu je ze kazdy si moze (nielen) temu napisat vlastnu (co u MS mozne neni). Ja osobne tiez referujem Gnome ale kazde prostredie ma vyhody a nevyhody.

BTW: KDE4 nie je len o vzhlade. Jeden z prinosov je aj nizsia narocnost na zdroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Tomeš  |  10. 01. 2008 14:50

Teda jak tohle může někdo používat, když ani ty hodiny nedokážou dát rovně ???

(Nevyvolávám flame, jen to chci odlehčit - jedná se jen o pokus o vtip)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 15:04

du blejt velebnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ha  |  10. 01. 2008 14:49

http://85.207.18.18/home/homeJ.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cunik  |  10. 01. 2008 14:44

podle me to pripomina Mac OS X. A MacOS je moc pekny! :)

Uz se tesim az to vyzkousim!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dragh  |  10. 01. 2008 14:20

ja mám doma čiernu lesklú gitaru, takže tá tiež kopíruje windows vista?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pietro  |  10. 01. 2008 14:13

Áno, pridávam sa k niektorým ďalším. Skôr než budete robiť nejaké závery, čítajte toto:

http://www.kdedevelopers.org/node/3174

http://aseigo.blogspot.com/2008/01/talking-bluntly.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Seidl  |  10. 01. 2008 13:57

Ach jo, na tu recenzi se opravdu těším... To zas bude keců o tom co tam všechno chybí a jak je to nedodělané. http://www.kdedevelopers.org/node/3174

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JoudaHrouda  |  10. 01. 2008 13:51

Rekl bych to asi takto:

Kdyby Vista vypada aspon z casti jako tohle, tak bych na ni asi byl daleko mene alergicky.

Jinak souhlasim, ze evidentne kopiruji z OSX (a ja se jim nedivim, protoze OSX je opravdu uzivatelsky prijemne) ... nezbyva nez doufat, ze to udelaji daleko lepe nez MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daktari  |  10. 01. 2008 13:42

Tak jsem si přečetl pozorně všechny Vaše reakce a zase se mi chce blejt...

Myslím, že byste vůbec (až na několik sporadických poznámek k věci) neměli sem psát. Pak totiž v tom hnoji nelze nalézt fundované stanovisko či konstruktivní kritiku. Používaje WXP a Kubuntu nemám s tím problém a rozhodně nebudu shazovat ŽÁDNÝ operační systém.

Kdo označí tento příspěvek jak stejný blitky jako většina těch Vašich, může mít pravdu. Ale zamyslete se, co sem vlastně píšete: nenávistné výpady proti redakci, sobě samým a proti všemu a proti všem.

Jak chcete něco vyprodukovat? Ne, ´většina umí jen nadávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Tomeš  |  10. 01. 2008 14:41

Pravda pravdoucí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  10. 01. 2008 13:41

Ja tam podobnost vobec nevidim, mozno trochu tie okraje okien ale je to len jeden z moznych motivov (navyse ani nie su podobne z Vistou). Autor by mal zvazit navstevu svojho psychiatra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laco  |  10. 01. 2008 13:40

Looks like shit

Vista je najkrajsia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 01. 2008 13:38

Když se začal objevovat černý skin KDE, tak jsem si říkal: jenom to ne, to se zase budou objevovat chytráci, kteří budou tvrdit, že kopírují Aero. Fakt je ten, že o konceptu KDE (plasma atd.) jsem začal číst už snad v roce 2004, možná 2005, kdy nikdo nevěděl, jak bude Aero pořádně vypadat. A k tomu kopírování: Není to tak dlouho, co jsem četl blog bývalého vývojáře Vist, který programoval nějaké GUI a tvrdil, že tam měli puštěný Mac OS X, aby viděli, jak má vypadat kvalitní GUI systému

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 14:08

V tom pripade MSneumi ani kopirovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  10. 01. 2008 18:43

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 13:29

Todle a aero ?

hmm hmmm hmm, mrkvev v zimě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dhzi  |  10. 01. 2008 13:39

Co je ? Flame utichá??? Dělejte něco, ať se dovíme moudra .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomix  |  10. 01. 2008 13:11

...už půjde na linuchu hrát Mafie? Ne? Tak to nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 13:21

Mafie funguje - http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=1693

Když už ne instalací pomocí Wine, tak překopírovat nainstalované z Windows a měla by jet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 13:21

A pochopitelně grafické prostředí nemá vliv na to, jestli půjde či nepůjde Mafie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 13:26

Mafia ma v appdb rating Gold, co takhle zagooglovat nez zacnes psat stupidni prispevky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 13:33

Tak co, zkusíš to když ti tam pojede Mafia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ses  |  10. 01. 2008 17:32

Já jsem na Linuxu Mafii dohrál asi dvakrát. Naprosto bez problémů. A abych i trochu hájil, tak problém mám spíše na Win XP, kde mě Mafia pokaždý na stejné misi padla. Musel jsem ji dohrát v Linuxu... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  10. 01. 2008 18:41

Tu jsem na Linuxu zrovna znovu (z nostalgie :) ) dohrál... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hujer  |  10. 01. 2008 12:28

I kdyby kopíroval cokoliv,tak je Linux k ničemu,na většinu hardware nejsou schopni udělat ovladače a ty programy jsou pro žáky zvláštních škol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 12:35

Linux má obladače prakticky pro cokoliv: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjI3NA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenin  |  10. 01. 2008 12:35

... napsal žák zvláštní školy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  10. 01. 2008 13:26

osobne sem mel spis problemy s driverama pro 64bit widle nez pro tucnaka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sd  |  10. 01. 2008 17:20

Hujere Hujere, je videt, zes widle ani linux vzivote nikam neinstalil. Pro predstavu, Dell Optiplex GX520 => zadny noname. CD winxp sp2 primo od dellu. No a co myslis ? Nabootujes, nainstalujes a nejde ani sit, abys moh doinstalit ovladace, ktery widle samozrejme neznaj (sit, grafarna, zvukovka, ...). Tudiz ti nezbejva nez najit jinej fungujici stroj a na webu dellu postahovat tam 20-30 variant ovladacu pro tvuj model(protoze jeden model = treba 3 moznosti sitovky), ktery si musis jeste prejmenovat, jinak se uz nikdy nedobadas kterej je k cemu. A pak to musis smazit na placku a nasledne doufat, ze to je to, co potrebujes

Vemes libovolny live distro tuxe a nejen ze po 30s cteni z media mas plne funkcni OS (to widle neumi, a podle vseho nikdy umet nebudou), ale !!!vse!!! funguje, dhcp ti da IP, grafarna vpohode bezi, zvukovka hraje. No a kdyz cirou nahodou neco neni, tak staci doinstalit to co treba, protoze s tim, ze by v tuxovi nefungovala sit, sem se jeste nesetkal.

A ted mi vypravej neco o ovladacich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sancho  |  11. 01. 2008 00:36

Musim oponovat s tou sietou

Chipset nVidia, integrovana grafika, slapal v pohode a ten blby linux zrazu prestal sietovat. Ani za svet nechcel pingnut gateway, proste sa na cely network vyflakol.

No a co, ze bola chyba v hardware? To s tym ako suvisi?

LOL, musim sa smiat.

Ale na obranu pisatela pred tebou - Skusal som liln pred asi 2 rokmi a bolo to fakt dost zle - vela ovladacov sa muselo dokompilovavat, malo veci fungovalo out of the box a pod.

Dnes je situacia o milion percent inde, vdaka bohu. Osobne sa bavim na tych udivenych pohladoch majitelov Vist, ked im zhebne kram a ja pridem s USB klucikom, nabootujem slax a napalim im data na DVD ako zalohu pred preinstalovanim.

Ale aj to, co sem pisem ja, je cisty flame. K veci by bolo snad dodat, ze KDE4 je opat prinos pre celu komunitu a ze sa nanho tesim rovnako, ako na vsetky predchadzajuce vydania.

Clanok o KDE4 a jeho moznostiach na MS-orientovanom mediu ako je zive by som len privital. Ako inak sa maju MS uzivatelia dozvediet o nejakej alternative?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xapoh  |  10. 01. 2008 12:23

A co vam to pripomina??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
helenka  |  10. 01. 2008 12:38

Lehký náhled na malé obrázky. A závěr - kdo tam vidí Visty?

Osobně v tom vidím jen a prostě KDE s nápadnými prvky Tigera/Leoparda. Což je příjemné na koukání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
saacc  |  10. 01. 2008 12:47

Já si taky myslím, že pokud šlo o "kopírování", bylo to maximálně kopírování MacOS. A příjemné pocity s tebou nesdílím, protože je tam na mě všude moc šedé. Sorry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 01. 2008 12:14

Zase článek jako dělaný na flame Autora za to vytahat za uši

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 12:17

Já už je mám dost veliký... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  10. 01. 2008 12:51

Asi ne dost, když jste napsal něco takového...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hnidopich  |  10. 01. 2008 13:25

Hehe. No samo. Cim vetsi flamewar, tim vice impresi, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Tomeš  |  10. 01. 2008 14:39

Kdo chce ten udělá flame i v recenzi na mléko...

Co je na tomhle článku na flame ??? Subjektivní sdělení autora, že mu to připomíná Windows Aero ??? Probůh lidi vzpamatujte se a neberte všechno doslovně. Více tolerance by neškodilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dqw  |  10. 01. 2008 16:06

Například ten bulvární nadpis. Seriozní novináři vědí, že vykřičníky, otazníky a kontroverzní otázky do nadpisu nepatří. Takové prvky používají např. blesk, aha a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 12:05

Nepřijde mi, že by KDE4 něco z Visty kopírovalo. Maximálně to někomu může připadat použítím těch "skelných" okrajů prvků Plasmy. Ale to je jenom jeden z možných typů okrajů, někde na http://www.planetkde.org/ ve starších článcích je bílá úprava, která vypadá úplně jinak.

A první mockupy ke KDE4 vznikaly v roce 2004,2005, to ještě o žádném Aeru nebylo ani tuchy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 12:06

"Po vydáním a důkladném otestování vám přineseme zajímavé shrnutí všeho zajímavého v kompletním článku."

Tak ještě předtím, než začnete něco psát se podívejte prosím sem: http://aseigo.blogspot.com/2008/01/talking-bluntly.html

KDE 4.0.0 není KDE4, není tam všechno ještě odladěné a chybí mu spousta vlastností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ten, co zaspal dobu  |  10. 01. 2008 12:02

Páni redaktoři, proberte se! Tohle, že je podobné Aeru? Kam jste dali oči?

Jsem uživatel Vist a v KDE bych fakt žádnou podobnost (kromě několika barev) nenašel. Jiné tvary, jiné ikony, jinak udělaná okna... Jen něklik barevných kombinací MŮŽE evokovat černý skin v Aeru. Jenže podobně tmavé kombinace používá kdekdo. Na to není nic ke kopírování.

Ach jo, sice fakt nepoužívám Linux, ale musím říct, že byste se už konečně s tím shazováním Linuxu mohli jít vycpat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kerala  |  10. 01. 2008 14:12

Přiznejte se páni redaktoři, Vy jste dosud ten zázrak od MS neviděli. Já jsem ho taktéž dosud neviděl. Zato jsem viděl MS Windows server 2008 RC1 a nestačil jsem říkat WOW, když na mě vybalil pětadevadesátkový skin (skin win95).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RiZe  |  10. 01. 2008 14:28

A přiznejte si, potřebují administrátoři serveru, pro který je tento operační systém koncipován nějaké Aero? Na "naklikání" nějakého toho nastavení ten skin stačí a určitě se najdou tací, co to budou pěkně všechno psát v integrovaném PowerShellu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dqw  |  10. 01. 2008 16:02

A potřebují ti administrátoři vůbec nějaké grafické rozhraní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 16:30

obcas jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kerala  |  14. 01. 2008 13:51

Takže jinými slovy jste napsal, že Visty jsou pestrobarevné omalovánky . Výstižněji by se to asi těžko dalo říci a to za pěknej balík peněz. Málo muziky za hodně peněz .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Tomeš  |  10. 01. 2008 14:36

No nevím nevím, ale já v tom článku opravdu nevidím žádné "shazování Linuxu". Spíš by mě zajímalo, kdy např. nějaký Linuxák konečně v diskusi u článku o Linuxu napíše pochvalnou ódu na to, že něco o Linuxu napsali. Ale to jsem ještě neviděl. Za to u Win článků to pomlouváním redakce jen a jen hýří... A když už tedy redakce něco o Linuxu napíše, tak je to zase špatně. Ani se jim nedivím, že na tyhle výroky už neslyší a hrají mrtvého brouka - oni se totiž těmto lidem prostě nezavděčí nikdy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav Seidl  |  10. 01. 2008 14:40

"Spíš by mě zajímalo, kdy např. nějaký Linuxák konečně v diskusi u článku o Linuxu napíše pochvalnou ódu na to, že něco o Linuxu napsali."

Tak se podívejte pořádně, třeba na včerejší článek: http://www.zive.cz/Titulni-strana/Ze-sveta-Linuxu-a-open-source-procento-na-dohled/sc-21-sr-1-a-139755/default.aspx

"oni se totiž těmto lidem prostě nezavděčí nikdy..."

Jistě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ziletka  |  10. 01. 2008 23:20

No já každopádně chválím Živě.cz, že se věnuje Linuxu.

Teď ještě, aby články byly nestranné a bude to už v pořádku úplně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peta  |  11. 01. 2008 14:15

Jste banda kozomrdu, hadat se o takovych nesmyslech. Vista ani kde4 nejsou ani jeden ani druhy pripraveni pro nejake pouzivani...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 14:42

Tak tomuhle se, myslím, v anglofonních zemích říká "red herring".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 12:00

Motto: "Jste sbírka idiotů a budižkničemů!" (Stopařův Průvodce po Galaxii)

"Po marketingové stránce bude však nejzajímavější nový grafický vzhled, který nejen, že dostal podobně vzdušné a svěží jméno jako konkurenční Windows Aero (Oxygen), ale dokonce i dost podobně vypadá."

Aha. Takže protože se to jmenuje Oxygen, je to kopie Aera. Hmm. Nikoho z redakce samozřejmě nezajímá, že jméno "Oxygen" padlo v KDE komunitě prvně v březnu 2005, mnoho měsíců před vůbec první prezentací Aera. Oficiální stanovisko Živě zřejmě bude takové, že už jen to jméno se uvařilo přes noc jako reakce na Aero.

Není mi ani moc jasné, co na tom je vistoidního (mně to připomíná spíš mix KDE 3 a Mac OS X), taky mi není jasné, jak redakce může Phonon označit jako kodek, a co na Qt3 je proboha kontroverzního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 12:20

První veřejná prezentace Aera proběhla na konferenci WinHEC 2005, přesně to bylo na konci dubna. Vývoj tedy probíhal pravděpodobně o něco dříve než v březnu. Přesněji v době, kdy to komunita KDE vymýšlela, Microsoft už měl funkční Aero.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 12:34

Tak to byste možná měl opravit Wikipedii: "Until the release of Windows Vista Beta 1 in July 2005, little or nothing had been shown of Aero in public/leaked builds. ... The first build with full-featured Aero was build 5219." (září 2005). Takže plně funkční to bylo spíš ke konci roku, že? No každopádně snažit se sugerovat čtenářům, že název Oxygen je inspirovaný něčím, o čem v té době svět nevěděl, není ani trošku zábavné. Ale to se na tomto webu dá čekat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  10. 01. 2008 12:44

Mně zase přijde, že Aero silně kopíruje Aqua. V MS si asi řekli, že když má Apple vodu, tak v MS budou mít vzduch.

Jinak mi to Vistu vůbec nepřípomíná. Daleko více mi to připomíná OSX, ze kterého MS také kopíruje co se dá. Kdo viděl Apple Dashboard, tak musí vídět, že podobnost KDE4 9druhý obrázel) není čistě náhodná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HimiX  |  10. 01. 2008 13:09

Presne tak spis bych to videl na OSX, treba screen s "expose".

Jina no a co? Vsichni od sebe kopiruji a pokud kopiruji dobre veci a dobre je implementuji tak je to ku prospechu ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štěpán  |  10. 01. 2008 13:39

v podstatě se opičí jeden po druhém, nebo možná všichni směřují ke stejným cílům. použití průhlednosti, lesku a stínování je sice hezké, ale základ je spíš ve způsobu práce s OS - nikdo třeba nemůže okecat, že linuxové desktopy převzaly z windows "tlačítko start"... přibližování uživatelského rozhraní bylo jasně patrné i mezi MS Office a OOo... alespoń se kvůli tomu ty firmy nesoudí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 13:43

Zajímavé, já doposud myslel, že s "tlačítkem Start" jako první přišel Apple...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 14:04

Me by zajimalo, kde jste na tohle prisel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 14:34

http://www.designlaboratory.com/research/dil/refs/8500_setup/apple_menu-chooser.jpg

Tahlencta věc tam AFAIK byla od roku 1984. Microsoft ji přesunul z levého horního rohu do levého dolního a udělal z ní tlačítko (což je odporné, osobně čekám, že když něco vypadá jako tlačítko, bude to tlačítko, a když neco vypadá jako nabídka, bude to nabídka - nabídky, co vypadají jako tlačítka, fakt nemusím, ani v Tcl/Tk, ani v Motifu, ani ve Windows).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 17:04

už stará Motorolácká Jabka měla "Nabídku Start" ve formě ikony Duhového Jabka na liště. Samozřejmě u MS tuto ideu násobně zlepšili a přizpůsobili prostředí Windows, nicméně jistá inspirace tam je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 13:50

Jediný linuxový desktop - pokud mě paměť neklame - mjící tlačítko, které by se dalo přirovnat k tlačítku Start je právě KDE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štěpán  |  10. 01. 2008 14:16

to je dost dobře možné, ale kolik distribucí linuxu (to, co vnímá koncový uživatel) takové tlačítko má? já ho potkal vždycky - SuSE, Linspire, Mandriva... asi jsme si dobře vybíral, vím, že red Hat nebo Ubuntu jede defaultně na GNOME

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 15:01

Přece se nebudeme hádat o nějaké blbé tlačítko, ne? Kašlem na to )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohyn  |  10. 01. 2008 17:29

Pokud si dobre pamatuju tak RH7 + Gnome 1.? meli gnomackou tlapu coby start

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  10. 01. 2008 17:32

http://sawmill.sourceforge.net/shot3.jpg

Asi to tak bude :)

Ale nahoře se lidi shodli, že první to měl Apple a Motorola, takže je to vlastně jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohyn  |  10. 01. 2008 17:55

"http://sawmill.sourceforge.net/shot3.jpg" - tak takhle nejak si to pamatuju :)

"Asi to tak bude :)

Ale nahoře se lidi shodli, že první to měl Apple a Motorola, takže je to vlastně jedno."

- to se rozhodne nesnazim zpochybnovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otula  |  11. 01. 2008 12:42

Hele, mládežník odkojený nejpopulárnějšími prostředími. Viděl jsi někdy třeba fvwm95? http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Fvwm95.png

Nebo velmi populární xfce? http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Xfce-4.4.png

Nebo IceWM? http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Icewmstartmenu.png

A tlačítko "Start" umí i zde zmíněné Gnome.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  10. 01. 2008 17:27

Jo, to je, pravda, ty první obrázky, vůbec, nevypadají, podobně, jak Grafický systém, AERO, v Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP1 RC1, asi nějaká verze CZ, ale vypadají, spíš, jako, Operační systém Linux, asi nějaká verze CZ, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tatar  |  11. 01. 2008 10:45

To pisete tie ciarky jak blbec naschval, alebo ste vynechali zakladnu skolu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ant  |  15. 01. 2008 18:34

1*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  10. 01. 2008 11:37

Jednoznacne jasne kopiruje visty, ale tak kazdy dohani konkurenci a pokud je nove graficke prostredi ve Windows lepsi, co by nevydali taky lepsi prostredi.

Jasne ze kopiruje visty od podobnych posuvniku a ukazatele prubehu az po ramecky oken. Nicmene i pres jasnou inspiraci zustava KDE svuj. Velmi se mi to libi a uz vidim ze zase zacnu experimentovat s Linuxem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrxh  |  11. 01. 2008 10:07

No nevim. V dobe, kdy vychazely Visty, jsem si rikal, "to zase neco MS obslehl z linuxu". Hehe, ted, slysim, jak linux kopiruje Visty. Podobnych stylu podobnych se soucasnymi Vistami lezelo pro KDE na webu spousta leta pred tim, nez Billovi uzral v hlave napad na nove Windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ant  |  15. 01. 2008 18:31

Nemíchejte jabka a hrušky. KDE je grafické prostředí, které může běžet třeba i na freeBSD což je čistokrevnej UNIX. GNU/Linux je operační systém. Spíš bych řekl, že může koncepcí a trochu vzhledem připomínat OSx, kde bere "inspiraci" MS od nepaměti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uzivatel linuxu  |  10. 01. 2008 11:31

a to ze MS kopiruje napady i z Linuxu vas nezajima? Lol, tenhle clanek je fakt sila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 11:34

Kazdy kopiruje napady od kazdeho...a jediny koho to trapi su niektori uzivatelia...nie ze yb boli radi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xycht  |  10. 01. 2008 11:37

Po shlednuti screenshotu jsem nezaznamenal zadnou podobnost s Windows Aero.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  10. 01. 2008 11:38

Jakakoliv podobnost s Windows Vista je ciste nahodna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  10. 01. 2008 12:49

KDE4 testuji už od doby BETA1 a to, že je podobné s Windows Aero jsem se poprvé dozvěděl z tohoto článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  10. 01. 2008 17:24

Tam, některé obrázky, mi přijdou, podobné, jako Windows AERO, hlavně ty spodní, tady, na Internetových stránkách, http://www.zive.cz/ ,ale tak, vypadá, to pěkně, že bych, zkusil, zase asi po 3 Letech nainstalovat, Operační systém Linux, asi nějaká verze CZ, s rozhraním KDE4, to by mohlo, býta, zajímavé, i když, teď, asi ne, jak jsem unavený z práce, ale možná teď, docházejí zakázky, tak třeba, tu naši směnu, zrušej, vyhoděj nás, a pak, na to, budu mít, zase více času, tak si ten, Operační systém, Linux, asi nějaká verze CZ, s tím rozhraním KDE4, zase zkusím, nainstalovat, prostě no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  10. 01. 2008 18:31

Ladik,

už se tě chci zeptat dlouho - píšeš tak blbě "Operační systém, Linux, asi nějaká verze CZ, s tím rozhraním KDE4, zase zkusím, nainstalovat, prostě no" schválně,nebo za to nemůžeš (dyslexie,nebo čeština není tvůj nativní jazyk?)

Neber toto jako urážku,jen mě to zajímá ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
`  |  10. 01. 2008 21:27

Nez neco placnu, tak si treba zjisteme, co je to dyslexie. Protoze ta s nimhle potesem nema souvislost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  11. 01. 2008 09:23

Ja jsem priznivce linuxu a na KDE necekam, mam radsi GNOME.

Krom toho neni tajemstvim, ze KDE4 bude sice vydano podle planu, ale predcasne, ze je na nem jeste hodne prace, takze bych se moc netesil, jeho pouzitelnost bude nizka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 23:26

Astorek ma v generatoru BUG , nebo je to feature?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 18:57

Piš čárky jako normální člověk a máš 50% práce ušetřeno a nemusíš být unaven

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 01. 2008 11:14

Aspon screenshoty ste si mohli urobit vlastne

http://drowstar.blogspot.com/2008/01/first-look-at-unreleased-kde400-with.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 01. 2008 12:38

Celý svět stále kopíruje, vždy se okopírováním něco vylepší a mají z toho posléze užitek všichni. Nelze někoho vinit z toho, že "kopíruje", pouze s jednou výjimkou, když při tom hlásá, že to je největší novinka, co svět neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V3N3C  |  10. 01. 2008 13:45

Autor to asi chtel rict jinak. Je pravda ze podobnost z Vistou je jen v defaultnim nastavení černé a nic víc. Jediny co mi připomíná Vistu je tohle. Jinak trochu odbocim od vzhledu. Jsme docela zvedavej na KDE 4, jelikoz jsme zkousel nejaké ty beta verze a musim říct, že stabilita je strasna a doufam, že finalni produkt bude OK. Jinak KDE 4 bylo už tolik diskutováno na tolika webech a nikde nevěřili, že bude stabilní. Opravdu je to nejspíš revoluce, ale za jakou cenu, aby zachvíli ty lidi co používají KDE nemuseli spolehnout na to že jim neco blbne a oni cekaji na aktualizace jako ve Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  10. 01. 2008 22:25

vyrabim (pecu) chleba a konkurence ma stejny chlebovy design.. tak kdopak od koho co kopiruje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cmeldas  |  13. 01. 2008 12:44

Kopírovat je lidské, jak by se malé děti naučili chodit? jak se asi widle učí? viděli jste někdy ubuntu studio? http://ubuntustudio.org/screenshots to se možná opičí po widlích ale neřeknu vám co bylo dřív tak to nemohu posoudit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor