Vidím že jsem zase rýpnul do vosího hnízda.
Já nijak nenapadám Linux, mě jen vadí jak na jedné staně skupiny lidí pláčou nad žalostným zastoupením Linuxu u běžných uživatelů, a na druhé straně (bohužel dost často ti stejní lidi) nechávají v systému vyloženě dětský chyby. Většinou to není nic až tak dramatickýho, ale jsou to právě ty největší kraviny co si linux nemůže dovolit. Win XP by se taky nestaly tak neuvěřitelně zažraným systémem kdyby MS pořád jen přidával nové a nové funkce, ale "jen" by mu problykával panel, po aktualizaci by naběhly do konzole a bylo by potřeba "jen" ručně přeinstalovat ovladač GK, nebo po připojení druhýho monitoru se rozjel celej obraz (skušenost z Gnome 3). Ano, dá se to přežít, ale časem to prostě většinu lidí přestane bavit. XP jasně ukázali, že uživatelé jsou ochotni oželet spoustu funkcí výměnou za stabilitu, odladěnost a spolehlivost. Tak z jakýho důvodu se snaží Linux držet krok s komerční konkurencí se kterou krok prostě držet nemůže. Kdyby teď vývojáři na Linuxu uplně zastavili vývoj nebo aspoň implementaci nových funkcí a zaměřili se na odladění toho co je v distribucích dnes, tak za dva roky se těchto blbin zbaví a může se ucházet o seriozní místo na trhu.
k tvým bodům
1) zrovna s HW už dávno problémy moc nemám, vyjma zmiňovaného problému s ovladači GK (mimochodem nVidia)
2)To je sice fakt, ale není se čemu divit, komu by se chtělo vyvíjet hry pro tak mizivý procento uživatelů.
3)To teda opravdu není můj případ. Mluvím jen z vlastní zkušenosti (vlastně z několika desítek zkušeností). Win mi dvakrát nevyhovují, ale v současným stavu je překousnu spíš. Je mi jasný že většinu toho co mi vadí mají na svědomí vývojáři GUI nebo vydavatelé distribucí, ale to jen další co spoustu lidí odradí. Spousty různých distribucí a nikdo se v tom nevyzná. Nejlepší je vyzkoušet ale za hodinu se člověk nedozví nic, a testovat každý distro měsíc, no to je trochu úlet. Hlavně když si pak člověk vybere aby mu pak od základu někdo změnil rozhraní a mohl si vybírat znovu (viz. Unity).Zkrátka jako u všeho platí 80:20
80% procent uživatelů používá 20% systému, ale jen 20% využije 80%. No a vývojáři se zaměřují na těch 80% procent funkcí a nechávají chyby v těch zbylých 20ti kde to je nejvíc vidět i když jsou to blbosti. Přeci jen každej líp snese když se bude 10GB kopírovat o půl minuty dýl než když mu 3x za hodinu problikne obrazovka nebo zmizí ikony apod.