Nepochil jsi zakladni princip SROVNAVACIHO testovani. To je totiz o tom, ze se vezme nekolik vzajemne si konkurujicich vyrobku a za STEJNYCH podminek se otestuji. To umozni porovnat jejich vysledky. Podstatou testu grafickych karet pak neni maximalni dosazene skore, ale porovnani skore ruznych karet.
To, ze se karty porovnavaji za STEJNYCH podminek (tedy bez optimalizaci pro ruzne karty) je take dulezite. Osobne takovemu testu verim mnohem vice nez testu s optimalizacemi. Proc, kdyz vysledky ve hrach tomu nemusi vzdy odpovidat? Duvodem je fakt, ze ruzni programatori her pisi ruzne dobre optimalizace (pokud je vubec pisi) a tedy i u benchmarku by mohla byt uplne jina optimalizace nez v nejake hre. Proto me mnohem vic zajima skutecne HRUBY vykon, bez prikras, protoze pouze tak se mohou OBJEKTIVNE porovnat graficke karty pomoci syntetickych benchmarku. Je jasne, ze ve hrach muze byt situace ponekud jina, ale od toho tu jsou jeste herni testy, tedy testy na skutecnych hrach. Ty vam reknou: a) jak dobri jsou programatori hry, b) jake optimalizace lze udelat na dane karte.
Az kdyz spojite synteticky test s hernimi testy, zjistite skutecne moznosti karty. Proto bych synteticke testy nezavrhoval, maji svuj vyznam.