John Carmack a Quakecon 2013: tři hodiny o herních technologiích

John Carmack a Quakecon 2013: tři hodiny o herních technologiích

Stejně jako v minulých letech, i tentokrát si na Quakeconu vzal John Carmack na starost velmi komplexní přednášku v oblasti herních technologiích, jejich vývoj, problémy a budoucnost.

V bezmála tříhodinové přednášce, která je zajímavá nejen pro hráče, ale i pro tvůrce her, včetně programátorů herních enginů a dalších náročných technologií. John Carmack se vyjádřil k nové generaci herních konzolí, která je podle něj z krátkodobého hlediska výhrou pro vývojáře i pro hráče. Výkon je přitom hodně podobný.

Podle jeho slov je nová generace konzolí pravděpodobně tou poslední „klasickou“ a zůstane tu dlouho. Budoucnost je především v cloudu a současné obavy z nutnosti připojení k internetu jsou poměrně zbytečné. Obavy ze sledování už také neřešíme u mobilních telefonů, které jsou neustále připojené, mají GPS, kamery a podobně.

Nechyběla ani zmínka o virtuální realitě a Oculus Rift. Dle informací je v tomto segmentu hodně aktivní například i Valve, zaměřuje se na optimalizaci vykreslování na displejích tak, aby se snížila viditelná rychlost odezvy.

Mezi dalšími tématy se objevil projekt Armadillo Aerospace (rakety), programátor a učení nových jazyků, AAA tituly vs. Indie hry, AMD vs. Intel, AMD vs. Nvidia, Google Glass, virtualizace GPU a další. Přednáška je stejně jako minulý rok opravdu hutná, takže pokud chcete získat přehled nebo si jen poslechnout shrnutí, určitě stojí za to.

 

Diskuze (5) Další článek: Minipočítač od Dellu má spotřebu 2 W a přijde s nejnovějším Androidem

Témata článku: Software, Hardware, Technologie, Počítače, Programování, Aaa, Minulá generace, Welcome, Valve, Nový jazyk, Klasický cloud, Virtuální realita hry, Podobná odezva, Náročný hráč, John, Armadillo

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů