Jen dvě procenta Čechů telefonují přes Internet

Diskuze čtenářů k článku

Muf  |  22. 12. 2005 01:28

Tak tak, nás chytrých je bohužel jen 2%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nazir, nazir  |  06. 12. 2005 17:55

Doma mám připojení 4Mbit. Telefonování přes net pro mě nemá žádný smysl, antož telefon obecně (a mobilní obzvláště) považuju za něco v principu obtěžujícího, za něco, co má pro mě význam pouze v několika málo situlacích (spojených vesměs s odchozím voláním) a nechci si to nechat přerůst přes hlavu. Koneckonců, ani ten předplacený kredit 400Kč na debilovi za celý rok nevyplácám, tak k čemu ještě nějaké voip...

Vím, že tento názor připadá drtivé většině frikulínů zdejších čitatelů jako z jiné dimenze (leč je můj, mám ho rád a stojím si za ním), ale prostě tady MUSEL zaznít, bez něj to tu není kompletní... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  06. 12. 2005 14:41

Docela zajimavou vlastnosti je propojeni voip operatoru. Mam jeste stary ucet u softphone.cz a novy ucet u www.voipex.cz a ti jsou propojeni snad ze vsema vetsima voip operatorama, takze tam vsude volam zadarmo. Obcas kdyz nekam volam tak uz se ptam, jestli nemaji nejake voip cislo at nemusim hovor platit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  06. 12. 2005 10:28

Dneska mi přijde SIPURA 2100, takže rozšířím procentíky. Jo a výstup půjde do pobočkové ústředny, takže Factum může připočíst i 15 dalších uživatelů :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ddd  |  06. 12. 2005 10:10

Jů :)) už nejsem jenom čtyřprocentní ale už i dvouprocentní :o 802.cz rulezzz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miklik, miklik  |  06. 12. 2005 09:23

Zvažovali jsme nasazení VoiP v nové pobočce firmy a dostali jsme se k tomu, že ústředna(server) pro VoIP je 4x dražší než klasická digitální pobočková ústředna. A přístroj je cca 2x dražší. Neberu do úvahy free řešení serveru. A jelikož většina z cca 1000 zaměstnanců (někteří nemají žádný telefon) v našich pobočkách používá mobil a nebo telefonuje jen v rámci firmy, tak účet za telefonování po pevné není dostatečný, aby levnější volání zaplatilo tyto vyšší náklady. Při použití VoIP jako služby se platí cca 300Kč za číslo a to se dle mě oplatí jen pro malou firmičku. Jinak mi máme připojení do JTS přes ISDN30 a nebo několik ISDN2. Na data máme od 256 do 2048kb.
Řešení s repráčkama a mikrofonem či náhlavní souprava je vrámci firmy stěží použitelné. Jinak pro audi-video komunikaci používáme web konferencig.

To, že investice do VoIP ústředny je vyšší, než do klasické mě dost překvapilo, neboť se to "obyčejný" server a SW. Dle mě je konstrukce klasické ústředny náročn2jší a po SW stránce podobně náročná. Vysokou cenu přikládám tomu, že na tom chcou dodavatele vydělat, aniž by přinesli něco výrazně užitečného. Rozšířujicí funkce u VoIP si myslím, že řeší běžné IT prostředky firmy už dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
npet, npet  |  06. 12. 2005 10:19

Nějak té vaší úvaze nerozumím. Každé řešení má samozřejmě  nějaké  náklady na zavedení, ale to z dlouhodobého hlediska nebývá tak důležité. Náklady na samotné volání se na první pohled taky moc neliší, když si pak srovnáte třeba způsob tarifikace 120+60 a 1+1, tak to tak ten rozdíl taky vyjde skoro dvojnásobný.
 
Největším problémem ale nejsou náklady na HW nebo rozdíly v cenách za volání, ale paušální náklady na linky. ISDN2 dnes stojí cca 700,-, a to každý měsíc, takže za rok je to nějakých 8400,- (jen na jednu linku). Když už máte připojení k internetu, vyjde vás připojení na ty stejné 2 kanály řádově míň (číslo je taky bezplatný, nevím, kde jste vzal těch 300,- Kč).
 
Já ve svý firmě jsem VoIP rozšířil jako alternativu a nemůžu si stěžovat. Úspora nákladů je kolosální a pro lidi je to v konečným důsledku mnohem pohodlnější než klasické volání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  06. 12. 2005 14:46

Ta uvaha je o tom ze pokud si to VoIP nechas udelat na zakazku ve vetsi firme, tak ti dodavatel doda vpodstate obycejne PC s nejakym SW, ale za cenu 10ti PC. Jinak udelat rozhrani mezi klasickou pobockovou ustrednou a VoIP je vcelku trivialni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Maly  |  07. 12. 2005 10:54

Ustrednu si taky muzes pronajmout od operatora - docela dost z nich poskytuje tzv. virtualni ustrednu. Jako u vsech investic to ale predpoklada pocitat nejen kratkodobe, ale i dlouhodobe naklady. Navic komfort treba pri spojeni s mailem nebo CRM ti zadny klasicky telefon nedokaze nabidnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a-c  |  06. 12. 2005 09:16

jenze je par cisel (pevne linky), ktere tvori 90 % naseho mesicniho volani. a zrovna na jednu z techto linek, je kvalita volani z internetu mizerna (bez ohledu na VoIP operatora - vyzkouseno). pripojeni je pres kabel 256/64 a az na to jedno cislo a obcasne problemy s kvalitou to slape dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  06. 12. 2005 08:20

Jak uz autor naznacil, vetsina "broadbandu" s uploadem 64Kb je na VOIP nepouzitelna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xTom01  |  06. 12. 2005 08:39

Mam doma 128/64 kbps a Skype je v pohode. Jiny systemum (na SIPu) to nestacilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  06. 12. 2005 10:00

zalezi on nakonfigurovanich kodekou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  06. 12. 2005 11:15

Mohl bys tu myšlenu poněkud rozvést ? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BobTheBuilder, BobTheBuilder  |  06. 12. 2005 10:08

Tak tak, Skype jsem úspěšně rozjel i přes dial-up.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  06. 12. 2005 09:59

to je blbost. mam vyskusane ze napriklad skipe zvladne slusni hovor i cez vytacane spojenie (33.6 upload) kvalita je zrovnatelna z lacnim GSM telefonom. inak GSM kodovanie (casto pouzivane na VOIP) potrebuje sirku pasma 9.6k co zvladne hocico.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  06. 12. 2005 10:12

Skype nepovazuju za VOIP, nemas ani moznost mit CZ cislo. A u klasickyho VOIP to s kodeky neni tak jednoduchy. Usporny fungujou jen mezi IP telefony, pri volani do pevny vetsinou nejsou pouzitelny, protoze je nepodporuje protejsi strana..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
npet, npet  |  06. 12. 2005 12:34

Skype sice za VoIP považovat nemusíte, ale když máte ADSL a potřebujete jen levně volat, tak je to ideální. Díky ADSL stejně musíte mít telefon, takže příchozí volání a telefonní číslo není potřeba řešit. Starost o kodeky a nastavení v tomhle případě taky odpadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neetah  |  06. 12. 2005 07:44

Sorry, ale nejsem idiot, abych v ramci roamingu nekomu plati 60,- Kc za minutu. To si radsi zajdu do netkavarny a mam to tak za 3,- Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  06. 12. 2005 12:13

Za 3 Kc??? --- ty kecko, za 3 kacky te z netkavarny tak leda vykopnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neetah  |  06. 12. 2005 07:42

V lete jsem byl na dva mesice pracovne v Indii, pred cestou jsem u sveho mobilniho operatora aktivoval roaming a za celou dobu jsem ani jednou z mobilu nevolal a poslal asi jen 6 SMSek. To bylo dano diky tomu, ze stacilo zajit do jakekoliv internetove kavarny a z ni si zavolat, pres internet, do siti ceskych operatoru. Kdyz jsem rozpocitaval cenu, tak mi volani z Indie na mobil v cechach prislo srovnatelne nakladny jako telefonovani vramci CR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg, mobilemikedotorg  |  06. 12. 2005 07:12

skype JEDE

dle me je to doooost velky BOD na poli volani a komunikace,zatim jedu nej PC-PC,jestli budu volat i na klasicke site...nevim snad casem az ceny spadnou jeste o fous

MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sh  |  06. 12. 2005 09:00

skype u me dojel
http://www.ossir.org/windows/supports/2005/2005-11-07/EADS-CCR_Fabrice_Skype.pdf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  06. 12. 2005 10:22

S vychvalováním Skype bych byl drobet opatrný, je dobré znát i jeho zápory
http://www.root.cz/clanky/10-duvodu-proc-nepouzivat-skype/
Ostatně myslím, že uživatelé s veřejnou IP vědí o čem mluvím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jx0  |  06. 12. 2005 10:37

Vzhledem k tomu, ze asi vite, o cem mluvite, tak bych si chtel neco ujasnit. Taky pouzivam Skype, mam verejnou IP adresu a ve firewallu Windows je Skype mezi vyjimkama, ale neni zaskrtnuty. Coz znamena, ze by se na nej nemel nikdo zvenku pripojit. Takze bych nemel fungovat jako "ustredna". Je ma teorie spravna?

No a dalsi vec je ta, ze Skype se pri svem spusteni sam v tomto seznamu vyjimek zaskrtne, aby firewall povolil prichozi spojeni. To znamena, ze vzdycky po spusteni Skypu musim vlizt do nastaveni firewallu a seznamu vyjimek a zase zrusit Skypu toto povoleni. Vsimnul si nekdo tohoto chovani? Lze se proti tomu branit nejak jinak, nez instalaci nejakeho jineho firewallu, s jehoz prenastavovanim si Skype neporadi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  06. 12. 2005 11:12

Mrkněte sem - http://www.lupa.cz/clanky/skype-8211-telefonovani-zadarmo/ Podle toho co tam píší, s tím firewallem moc nenaděláte. U WXP skutečně Skype přenastavuje firewall, tak aby byl Skype "plně dostupný".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  06. 12. 2005 11:41

Jo, dělá to. Já to řeším spouštěcím skriptem ve kterým se s nějakou prodlevou po spuštění Skype spustí příkaz: netsh firewall set allowedprogram "d:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" Skype disable, který Skype ve Win firewallu zas odškrtne. Dá se to dát taky třeba jako zástupce na plochu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jx0  |  06. 12. 2005 12:15

Dik moc. "Netsh" jsem vubec neznal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda Maly  |  07. 12. 2005 10:55

No, a co takhle pouzivat jiny firewall nez ten wokeni BTW kdyz mam data za pausal tak me nejake skype nerozhodi a klidne ho pustim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  06. 12. 2005 14:40

Melo by stacit byt v tech widlich jako user a nemit prava na FW, ovsem druha vec je, ze pod userem seve widlich delat proste neda. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  06. 12. 2005 06:25

V kapse mam mobil tak proc hledat nekde napojeni na internet??? A ty 2 procenta jsou "vyjimky" co potrebuji volat levne treba do Australie. Clanek o nicem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  06. 12. 2005 06:43

Fajn,tak kolik zaplatis z tveho mobilu pri volani do pevne site nebo site jineho operatora za minutu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken, Trocken  |  06. 12. 2005 07:34

Na firemnim mobilu ani jednu korunu a navic je co odepisovat z dani Volani pres net je dobre leda tak pro socky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakommo, jakommo  |  06. 12. 2005 08:06

Klasická odpověď zaprdlého a zakomplexovaného čecháčka..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken, Trocken  |  06. 12. 2005 08:43

Dekuji za poklonu, ale znam i cizince co netelefonuji pres net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 12. 2005 08:49

Ano, ale cizinci nedělají z uživatelů alternativ "socky" to dokáže jen zakomplexovaný čecháček tvého typu. Ubožáčku, děláš si z mindráku přednost ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 12. 2005 14:06

Ano jsem asi jsem "zakomplexovany cechacek" a ubozacek, nicmene se tady i diky Tobe pane Chytrolin dobre bavim  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  06. 12. 2005 09:24

Koukám že Vám ani tak nejde o levné volání, ale o spíš to, aby bylo co odepsat z daní  OK může bejt, pak ale nechápu proč píšete příspěvky tohoto typu do diskuzi o levném volání, které jak vidno nepotřebujete.A nazývat sockou někoho jen proto, že používá VOIP, protože je to levné - jako promiňte, ale to je pouze a jen velmi hloupé....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakommo, jakommo  |  06. 12. 2005 09:31

Navíc chytrý podnikatel raději ušetří pár desítek tisíc a pořídí např. ještě lepší LCD do svojí firmy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  06. 12. 2005 13:07

LCD zacinaji byt pomalu ale jiste levnejsi nez stare CRT monitory :-} .. z toho opet logicky plyne ze LCD je pro socky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakommo, jakommo  |  06. 12. 2005 13:32

mě je v podstatě fuk, co kolik stojí, kvalitní LCD je lepší na oči..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  06. 12. 2005 13:44

Já LCD zatím nemám. Tak to ani nebudu kupovat abych nebyl za socku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  06. 12. 2005 13:09

Je to nejspis nejakej trotl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken, Trocken  |  06. 12. 2005 13:27

Chtel jsem jen rozpoutat flame a to se koukam povedlo
Timto dekuji vsem sockam za pomoc, neb potrefena husa nejvic kejha ;O))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakommo, jakommo  |  06. 12. 2005 13:33

Jak málo někomu stačí ke štěstí ;) Pro někoho je to kvalita odvedené práce, pro někoho úspěšné vyvolání flame na živě.cz..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 12. 2005 13:54

Treba jsem za vyvolavani flame dobre placeny = dnes dobre odvedena prace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  06. 12. 2005 14:07

To je dost laciné vysvětlení na zakrytí něčí hlouposti, spíše naopak. Takže já děkuji Vám, že nám tímto sdělením potvrzujete to, co jste nám na začátku diskuze nastínil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 12. 2005 14:21

Koukam, ze jste tady pekne zaprdeni slusnaci, porad cekam na poradnou urazku a zatim nic
No nic jdu prudit jinam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  06. 12. 2005 14:38

Potrefená husa....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken, Trocken  |  06. 12. 2005 17:39

Ano jsem potrefena husa, ale urcite tady nejsem sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken, Trocken  |  06. 12. 2005 17:43

Navic koukam, ze "Prazska vodohospodarska spolecnost" nechava zamestnance surfovat po trapnych forech behem pracovni doby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Larry  |  07. 12. 2005 14:11

Vy jste fakt ale neskutečný trotl  Ono čtvrté číslo z IP adresy má rozsah 01-255, takže až budete chtět příště machrovat, něco si o ajpinách přečtěte než se rozhodnete dávat na odiv Vaši inteligenci (hloupost).Děkuji Vám za to podruhé - velmi sem se Vámi pobavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  06. 12. 2005 13:09

Je to nejspis nejakej trotl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  06. 12. 2005 13:10

Je to nejspis nejakej trotl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milos  |  06. 12. 2005 13:10

Je to nejspis nejakej trotl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  06. 12. 2005 12:10

TO: Jura ------ Proc mobil v kapsi? - podela se ti auto a volas servis, vlakúbus ma zpozdeni na pripoj a potrebujes odvoz, jses na horach s kamosama a domluvis si sraz na chate (prijdes a uz mas natoceny pivko), nestihas rande s kockou a jses na ucpane dalnici ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  06. 12. 2005 08:19

No ale když jsem doma a tam napojení na Internet mám a hovor je delší, je nesmysl volat z mobilu, pokud je to výrazně dražší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname, Noname  |  06. 12. 2005 12:00

To je právě odpověď z nevědomosti. Koukněte třeba na SIPY.cz.
Ti nabízejí telefonní službu po internetu bez paušálu a s vteřinovou tarifikací. Když já teď zavolám z mobilu (Oskarta), na kterýkoliv jiný mobil, tak mě můj typický hovor ("ahoj, už jdu", "jdeš na pivo?", hlasová schránka ..." stojí 7,50 - díky 60+1 tarifikaci. Se SIPY mě stojí hlasová schránka 8 halířů (2 vteřiny), minuta hovoru 4 koruny, tedy téměř polovinu. Stejně tak volání mimo město či ve špičce je o desítky až stovky procent levnější. Mimo špičku je to za podobné peníze a šetří se hlavně tou tarifikací.
Kvalita hovoru je přitom subjektivně lepší, než mobil/mobil (ale mám dobré připojení). Zrušil jsem telefonní linku Telecomu, takže navíc šetřím 329 Kč (plus asi stovku na 30-50% úspoře za volání). Mám normální telefonní číslo, nikdo neví, že používám IP telefonii.
Takže záleží na vás, imho to vůbec není o volání do austrálie (i když mimochodem volání po celé evropě a dalších zemí za 1,99 Kč za minutu je taky bomba)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  06. 12. 2005 13:58

"a s vteřinovou tarifikací. Když já teď zavolám z mobilu (Oskarta), na kterýkoliv jiný mobil, tak mě můj typický hovor ("ahoj, už jdu", "jdeš na pivo?", hlasová schránka ..." stojí 7,50 - díky 60+1 tarifikaci."
Tak to je, alespon co se tyce volani na mobil - tam jim proste mobilni operator nauctuje 3.66 za 1 minutu, ikdyby volali jen 1 sekundu - je to proste i poplatek za spojeni hovoru - jedna z nejnarocnejsich akci v mobilni siti.
Tedy to je jen zvyhodnena reklamni akce ktera nebude mit dlouheho trvani....
"Mám normální telefonní číslo" -zalezi jestli je z tveho kraje kde bydlis, aby ti ostani mohli volat jen za mistni hovor.....
Jinak zaplaceni poplatku za internet taky neni zadarmo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  06. 12. 2005 19:34

To by som tak isto netvrdil. Na Slovensku je sekundova tarifikacia nie len pre konecnych zakaznikov, ale aj medzi operatormi za prepojovacie poplatky, t.z. platia si navzajom iba za prepojene sekundy. Neviem ale ako si uctuju prepojovacie poplatky ceski operatori.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MeTo  |  06. 12. 2005 19:39

Ano, telefonni cislo dostanete z kraje ve kterem bydlite.
Ja jsem dnes zkusil pres sipy.cz volat, a musim teda rict, kvalita hovoru me dost zklamala. V pripade volani inet-CTc, volany clovek slysi sice dobre, ale ja slysim jak kdyby nekdo ten hlas poustel z poskrabaneho CD... pritom pripojeni ma mnohem vetsi kapacitu nez to telefonovani vyuziva....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rampouch  |  07. 12. 2005 09:18

Ono zalezi na tarifu, kterou si firma dohodne s operatorem. Ja volam na slovensky Orange za 6 kc za minutu, do Anglie cca 4kc, Kanada necelych 6 korun. To docela jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor