Jen 50 milisekund stačí k posouzení kvality vzhledu webové stránky

Zní to až neuvěřitelně, ale 50 milisekund je doba, za kterou si je návštěvník stránek schopen udělat úsudek o tom, zda se mu stránka líbí či nelíbí. Tvrdí to alespoň ve svém průzkumu vědci z Carleton University z kanadské Ottawy.

Na vzorku uživatelů prováděli pokusy tak, že jim byly promítány webové stránky na krátký časový okamžik. Testovaní uživatelé pak měli ohodnotit stránku podle toho, jak se jim líbí. Později byl test zopakován, přičemž byly stránky zobrazeny delší dobu. Výsledky byly překvapivě stejné. I 50 milisekund tak podle zjištění stačí k utvoření prvního dojmu ze stránky.

Další zjištění je rovněž velmi důležité. Tento "první dojem" ze stránek prý navíc vytváří jakýsi "haló efekt", kdy se prvotní názor na stránku převádí i do delšího období a dokonce i ovlivňuje názor na kvalitu obsahu. Pokud si uživatel myslí, že stránka vypadá dobře, podvědomě se tento názor přenese i na obsah stránky. Takový uživatel navíc těžko mění již jednou utvořený názor, protože zkrátka má rád, když "má pravdu". Pokud tedy uživatele nezaujmete během 50 milisekund, je už jedno, že nabízíte lepší produkt než konkurence.

Zdroj: TechNewsWorld

Diskuze (46) Další článek: Nejvíce vzrostl počet vysokorychlostních přípojek k Internetu ve Středočeském kraji

Témata článku: Ottawa, Krátká doba, Dojem, Vzhled

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší