Jediná bitcoinová transakce spotřebuje více elektřiny než evropská domácnost za několik týdnů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 77

Názory k článku

31. 05. 2018 14:24

Tady je taky slovo do pranice! Už někdo vymyslel něco bezpečnějšího?
https://btctip.cz/tezba-bitcoinu-a-spotreba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 08. 2017 17:53

takže BTC ještě svojí existencí podporuje ekonomiku a zlevňuje elektriku. To je úžasný. A jsou globální supr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 08. 2017 23:04

Jak tu už ostatní připomněli, bylo by potřeba srovnání s alternativou. Situace je komplikovaná tím, že není pořádně jasné, co je alternativou k bitcoinu. Tvrdit, že alternativou je fiat měna (a začít počítat náklady klasických bankovních systémů, od rotaček v tiskárnách centrálních bank po servery VISA...) nedává tak úplně smysl, pokud spousta lidí nevnímá bitcoin jen jako měnu, ale také jako moderní alternativu ke zlatu. Jak tedy změřit, kolik provozních nákladů by bylo "přiměřené"? Zkrátka náklady jsou takové, k jakým dospěje trh.Přece jen nějaká alternativa existuje - jsou to alternativní kryptoměny. Brzo přijde Ethereum se zásadní změnou, kdy proof-of-work bude nahrazen proof-of-stake. Pak uvidíme, jak si povede ve srovnání s bitcoinem. Možná trh ocení menší energetickou náročnost Etherea, možná usoudí, že nevýhody převažují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2017 17:56

Houmr zase někomu naletěl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 15:54

Tohle je zavádějící. Není to energie spotřebovaná "navíc". V tu chvíli, kdy se ověřují transakce, dané procesory nedělají jiné věci, takže výsledek nula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 14:45

Tohle je zajívavé. Nestudoval jsem bitcoin do hloubky (po 20minutovém videu mám dost nejasností), ale pokud ověření bloku, který jak se dívám obsahuje tak 1500-2300 transakcí, zabere všem těžařům 10 minut, znamená to, že síť zvládne jen zhruba tři transakce za sekundu. A čekal bych, že ten blok musí být ověřen několikanásobně, takže propustnost transakcí bude nižší. Kolikrát je jeden blok ověřován? Je počet transakcí za sekundu opravdu limitován, nebo jsem si ho vymyslel, protože jsem zapomněl, jak BC funguje?
A pak, když se podívám na hash, začíná osmnácti nulama, každá reprezentuje čtyři bity, to znamená, že na ověření je třeba řádově 2^72 hashů (10^21) a možná osmkrát tolik. Strašný číslo. Když jsem se podíval na výkon sítě 8mil TH/s zaukrouhlím to na 10^19H/s, tak to řádově sedí...na ověření je třeba 100s (nebo osmkrát tolik). A teď otázka za bludišťáka:
Jaký je elektrický příkon specializovaného hardwaru a kolik dokáže za sekundu spočítat hashů? Z tohoto bych vycházel, pro určení energie na transakci.
A ještě dotaz: není nesmysl provádět transakce o malé výši, když transakční náklady budou vysoké díky energii na ověření a potenciálně pro to, aby někdo neprováděl mikrotransakce, které zahltí síť?
Jakou formou se tyto transakční náklady platí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2017 13:06

Klasická Čížkovina Ctrl+C a Ctrl+V Google trnaslator, a pak z toho vyleze takový shit článek a ještě k tomu hoax.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 12:46

Otázka k zamyšlení: co se stane, až těžaři přestanou těžit? Například proto, že vytěží poslední bitcoin nebo prostě proto, že už se jim to ekonomicky nebude vyplácet. Kdo potom bude ověřovat transakce?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2017 12:42

No říkal jsem si… teoreticky… Co by se stalo, kdyby třeba EU řekla, že v rámci ekologie těžbu BTC zakážou?
Bitcoin totiž ten výkon nepotřebuje, fungoval by krásně i bez toho na několika běžných PC, jenže je to závod ve kterém se rozdávají peníze, proto se ho účastní tolik lidí (strojů).
No nestalo by se nic, protože už teď se většina BTC těží v Číně a dalších státech s levnou elektřinou a levnou pracovní silou, což je všude jen ne v EU, a těžko že by se Čína dobrovolně přidala, takže ta spotřeba je něco co stejně nespravíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  23. 08. 2017 12:37

Můj postoj k Bitcoinu je čistě negativní, nicméně v tomto případě jde o nesmyslný populismus.Tři jednouncove zlaté mince v hodnotě jednoho bitcoinu spolknou ke své existenci od těžby až po výrobu desetinasobek energie.Údržba, vznik, provoz obdobné sumy v penězích na tom bude obdobně (banky, finanční instituce).Průměrný jedinec na prací vygenerování "mzdy" (v Česku v prumeru 4 měsíce práce) v bodnote 4 tis. USD/bitcoin taktéž spotřebuje víc energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 08. 2017 11:15

Prumerny fee za transakci je zhruba: 7USD (155kc)
Presneji:
https://bitinfocharts.com/comparison/bitcoin-transa... Je to tim, ze do site posilate zpravu (co ma urcitou velikost) a do jednoho bloku (co se vyrobi kazdych 10 minut) se vejde omezene mnozstvi.
Je tu tuna jinych men (jako LTC), ktere treba v Polysu muzete pouzvat a neplatit fee vetsi nez salek kavy.Prumerna domacnost za mesic? Nevim 800,2000? (pak dopocitat na tech 155kc/transakci)
Kazdopadne ... rikat, ze je to drahy na provoz ... no, vy do toho nemusite dat vubec zadnou energii, vy netezite, to delaji jini (dobrovolne). A ze by to bylo drahe - no, oni z toho maji prachy, takze prave naopak. To ze tezi jim prachy prinasi, ne ubira ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 10:34

Co vam prasi? Overuje sa blok nie transakcie. 170 kWh je v prepocte 25e. To by teda nebolo prilis rentabilne overenie transakcie :D Zbozbujem vase clanky kde si ziadate pozornost a pisete totalnu shitovinu. Blok obsahuje 2000 transakcii co v prepocte vychadza na 85Wh na transakciu a to je v prepocte 1 cent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2017 10:24

- Když si někdo za SVÉ peníze koupí energii, je jen jeho věcí, zda ji využije na klimatizování, hraní her, sekání zahrady, ohřev bazénu, výrobu oceli, nebo na těžbu BTC- BTC se těží tam, kde je energie levná. Například v bezprizorních čínských horských vodních elektrárnách, které ani nejsou zapojené do rozvodné sítě. Na Islandu u geoelektráren. Tvářit se, že by ta energie mohla nahradit uhelné elektrárny v Indii je nesmysl.- Není žádná přímá úměra mezi počtem transakcí a odběrem. Takže úvahy typu "až se bude bitcoin používat běžně, 1000x více než dnes, spotřeba bude 1000x vyšší, než dnešní spotřeba" jsou nesmyslem. Ten výkon nejde na transakce, ale na zabezpečení sítě před hackery a státem. Až jednou budeme mít 2MB a časem třeba 16 či 1024MB bloky, transakcí se tam vejde řádově víc, při prakticky stejné spotřebě energie. Technologie jako SegWit a LightningNetwork budou mít ještě větší účinek.- Bitcoin je dítětem státu. Kdyby stát systematicky neničil konkurenci v měnové oblasti, nevynucoval si monopol na peníze a ten pak nezneužíval (tisk, atd...), žádný bitcoin by nebyl vznikl. Jenže na všechny předešlé konkurenční měny stát poslal ozbrojené komando (viz "e-gold"). A jelikož lidi CHTĚJÍ nezávislou neinflační měnu, toto byla jediná možnost jak ji udělat a ochránit před státem. A čím víc stát bude svého monopolu zneužívat (špiclovat veškeré transakce, masivně tisknout, zavádět záporné úroky, omezovat používání hotovosti, atd...), tím víc lidi budou chtít bitcoin.- O úspěchu či neúspěchu BTC tedy nerozhodne ani regulace, ani ekopomatenci, ale čistě jen poptávka od zákazníků - tedy to, jak moc bude naplňovat jejich potřeby (a jak je státní měna bude naplňovat čím dál méně)- Také se zamysleme, co je na druhé misce vah: státní ekonesmysly od pěstování řepky na bionaftu po pěstování cukrové třtiny na biolíh (a kácení pralesů v důsledku toho). Podpora třídy solárních baronů. Dřívější podpora/zvýhodňování dieselových motorů a z toho plynoucí zamoření měst karcinogeny. A nakonec přihoďte další státní produkty jako teror, genocidy a války - prakticky výhradně financované pomocí tisku peněz, na které si stát před tím násilím vynutil monopol. Při každá válce stát rušil zlatý standard, aby si na to běsnění mohl peníze natisknout. Stát v měnové oblasti (a v dalších také) potřebuje konkurenci jako sůl. Resp. lidi to potřebují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 08:17

Njn zločinci si bitcoin obhájí... tzn všichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 07:54

Pěkný hoax. Hlavně že to ti chytráci co to počítali neporovnali s tím, kolik energie stojí výroba, údržba a provoz reálné měny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2017 07:49

Čímž se dostáváme opět k tomu proč BTC nemůže být měnou chudých nebo proč je nevýhodné sní platiti věci běžné spotřeby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 08. 2017 03:07

Těžba bitcoinů se soustředí především do míst s co nejnižšími náklady na elektrickou energii. Tedy především v Číně, v blízkosti velkých elektráren, na Islandu, u malých soukromých vodních elektráren apod.
Těžení bitcoinu se nyní vyplatí pouze na specializovaných zařízeních - ASIC čipech, které jsou optimalizovány pouze na tuto úlohu a k ničemu jinému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2017 01:23

Bitcoin měl svoje kouzlo, když mohl těžit kdokoliv ještě na domácích kompech.
Otázka je, jestli při extrémně stopajích nákladech se podaří jednou vytěžit poslední Bitcoin nebo se už poslední Bitcoiny jednou ani nevyplatí dotěžit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2017 23:00

haha pri bitcoine vyzera dieselgate ako decky soplik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2017 20:52

Mám celkem slušný počítač (core i7) a při plné zátěži (např. kompilace projektu) bere i s monitorem 220W, počítejme 50W na ten monitor, takže samotný počítač 170W. Takže abych spotřeboval 170kWh, musel by běžet 1000 hodin. To je fakt výpočet jedné transakce Bitcoinu tak náročná, že by jí můj počítač počítal 1000 hodin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2017 20:45

jen jestli se nekdo neseknul v desetine čárce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2017 20:26

"Halířové" platby v BTC se plným výpočetním způsobem neprověřují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2017 20:16

Až si to přečtou v EU, tak to zakáží Podle posledních zpráv jsem si říkal, že BTC a další coiny si vymysleli výrobci grafik a nakonec v tom pojedou i energetické společnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2017 19:13

No, hlavne, ze jsme zakazali zarovky a ted budeme omezovat vysavace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2017 18:42

Osobně se domnívám, že cena jedné transakce nemusí být zas tak velká. Jediná "nevýhoda" spočívá v tom, že v případe BTC lze vše velmi detailně vyčíslit.
Pokud si vezmete klasickou měnu, tak tu je potřeba minimálně permanentně tisknout, uvolňovat do oběhu a že se toho pohybují jen v rámci republiky tuny za den. I ohledně elektronických transakcí platí, že sytém udržují v chodu lidé, kteří musí každodenně dohlížet na chod systému, určité procento transakcí verifikovat, atd. A že to nedělají z domu s nulovou energetickou spotřebou, je asi taky jasné.
Takže i když si BTC vezme hodně energie, systém funguje prakticky autonomně. Chybí prostě energetické srovnání s klasickou měnou na mezinárodní úrovni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2017 18:16

Jo, to mě fascinuje, jak různí "alternativci" na jednu stranu hrozně řeší ekologickou stopu ale zároveň adorují bitcoin, který totálně mrhá energií...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 08. 2017 18:12

Jsem myslel, že bitcoin se teď těží na speciálních na míru šitých čipech s nízkou spotřebou. Takže u Tetherea, kde se těží na grafikách, je ten poměr na jednu transakci ještě horší jo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor