Je papír už opravdu mrtvý?

Diskuze čtenářů k článku

Marty  |  09. 08. 2005 22:41

Myslím, že papír bude stále aktuální pokud nebudou PDA nezávislé na elektrice, nepromokavé, vyrží hruhé zacházení a budou mít jednoduché ovládání též i-booky zatím je lepší číst knížku a též všechny zápisky dělat na papír nejhorší je když dojdou baterky, když chcete dát poznámku někomu druhému i pořízení záznamu je zatím zdlouhavé .. Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  09. 08. 2005 08:49

Vzdycky se smeju az se za bricho popadam, kdyz slysim proroctvi "progresivnich" hosiku o tom, jak je neco mrtve . Papir mrtvy, E-mail mrtvy, tamhleto mrtve, tohleto mrtve...
Nektere vynalezy jsou tak zasadniho razu, ze uz z principu nemohou byt mrtve nikdy. Chtit "umrtvit" papir, to je stejne, jakobyste tvrdili, ze je mrtve kolo, protoze mame prece letadla a helikoptery - tak na co kolo
Lidska hloupost je nekdy usmevna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fuchs  |  09. 08. 2005 11:00

To tu nikoho nezajímá pidimozečku, zamrdanej čůráku snůško vyplýtvaných genů, výkvěte frigidní souchotiny otvírej hubu radši jen na polykání čuráků špinavejch cikánů, a běž si svoje další rozumy rozdávat třeba do kanálu, možná se tam staneš profesorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  08. 08. 2005 21:22

Zrejme to je tvoje zbozne prani. Bohuzel jen tvoje.....nastesti. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yuri_  |  08. 08. 2005 19:42

Bohuzel, ve skole pisu na papir jak cu*ak..pda by mi tam asi nesezrali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaderas, Kaderas  |  08. 08. 2005 22:46

jj, ve škole stále na sešity, takže ještě žádná velká revoluce!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzuk  |  09. 08. 2005 07:37

Chtěl bych vidět 50 letou učitelku jak jí na flash kartě přineseš domácí slohovou práci se slovy "stáhněte si to do notebooku a vraťte mi ji":) To by asi nerozchodila.
Prostě školství je a dlouho, s množstvím peněz, které má, bude papírové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaifman  |  09. 08. 2005 09:08

Studuju dalkove a slohovky a jine veci bezne posilame mailem
BTW ucitelce je 45 minimalne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  08. 08. 2005 17:54

se zkuste zeptat úředníka z finančního úřadu, nejlépe při kontrole u vás ve firmě! Na co si maluje Lucas je každýmu u prdele...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr_treti, petr_treti  |  08. 08. 2005 15:10

rad ctu a uz jsem si mockrat knizku nejprve precetl v elektronickem vydani a teprve potom ji koupil v papirove podobe. Papirova knizka toho ma spoustu do sebe, viz prispevky vyse. Mrzi me ale, ze dneska clovek v podstate nekoupi knizku v poradnem obalu. Vsechno to jsou ty brozovane smejdy, co si je clovek dvakrat precte a rozpadne se vazba a udelaji osli rohy. Nedejboze si ji dvakrat trikrat pribalit do batohu nekam na cestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  08. 08. 2005 14:14

ze cim ide digitalna technika viac dopredu, tym viac papiera sa mina. Nie je totiz nic jednoduchsie, ako na nejakej modernej laserovke vytlacit za par minut stovky stran, potom zistit, ze je tam nejaka drobna chyba, a tlacit odznova... Vo firmach sa to bezne deje, ludia najprv tlacia a az potom kontroluju chyby. Pripadne staci pozriet do hocijakeho hypermarketu, kde kazde dva tyzdne pride niekolko ton novych letakov; a dalsie tony sa porozdavaju po okolitych dedinach a mestach.. Riesenim by bolo mozno uvalit na papier nejaku nezanedbatelnu spotrebnu dan; ale pravdepodobne ani ta by vela veci nevyriesila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 08. 2005 22:22

To je jeden z Murphyho zákonů. Chyba je vidět vždy až na papíře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobuddy  |  08. 08. 2005 13:54

Byl papír někdy živý?
BTW, co takhle toaletní papír?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  08. 08. 2005 11:11

Vazeni pratele, uvedomte si jednou pro vzdy, ze svet stoji na papiru. Orazitkovanem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  08. 08. 2005 11:21

... od firmy HARMASAN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  08. 08. 2005 11:33

Firma se jmenuje SHP HARMANEC, a.s. - drive Harmanecke papierne. Jmenuje se tak proto, ze sidli ve vesnici Horny Harmanec (Dolny Harmanec je o kousek vys do kopce, nepochopil jsem proc)
Harmasan byl jen nazev vyrobku, ale ted pouzivaji spis nazev Harmony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CandySan, CandySan  |  08. 08. 2005 11:51

to je jedno... hlavne ze neskrabe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  08. 08. 2005 19:21

Clovece to jsou naprosto vycerpavajici informace ... Nechtel by sis vzit v ceske wikipedii na starosti encyklopedicke heslo "toaletni papir" ?

-- http://cs.wikipedia.org/wiki/Toaletn%C3%AD_pap%C3%ADr --

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  08. 08. 2005 09:50

uz jsem si tak nejak zvykl na psani poznamek do mobilu - ten, narozdil od papiru, na me dokaze zarvat, abych se k treba splneni zapsaneho ukolu dokopal :)
Ale i nadale mam pod monitorem balik papirku na poznamky, ktere, jak se divam, stejne vyuzivam jen na zastrkavani do obalu CD a DVD pro lepsi identifikaci.
Ale PDA je imho az moc prehnany, praci stejne odvadim na PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 08. 2005 09:45

Papir urcite nezmizi. Pokud potrebujete nejakou zalohu, tak papir je ta nejlepsi vec. Urcite se vam stalo, ze jste si vypalili cd a po roce jste ho uz neprecetli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  08. 08. 2005 22:20

Děsí mě představa jak (nejlépe ručně) zálohuju 640MB dat na papír

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lex  |  08. 08. 2005 09:30

... anebo by jste někdo někdy viděli živý papír?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  08. 08. 2005 09:27

PDA nevlastním, mobily nesnáším, papírky nepotřebuji. K ukládání a přenášení dat používám mozek. Svou nízkou spotřebou a složením je naprosto ekologický a uložené informace mi aspoň nikdo neukrade. Jen s vysokorychlostními přenosy bývají problémy. Všichni mluvíte a píšete strašně pomalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  08. 08. 2005 09:24

Papir nemuze byt mrtvy, nic nemuze nahradit cteni novin na WC nebo knizky v posteli. A bezdomovci se take tezko prikryji notebookem )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  08. 08. 2005 09:33

ale takym beziacim desktopomo s intelom by to uz slo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
recrof  |  08. 08. 2005 10:06

nie je to tak davno co AMD vypekal.. takze klidek ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick_Twisp  |  08. 08. 2005 12:48

jojo, protoze desktop s AMD by ho usmazil na prach, zatimco Intel ho prijemne zahreje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  08. 08. 2005 19:17

No je to sice legracni predstava, ale je videt ze tak trochu nevis o cem mluvis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
norwi  |  08. 08. 2005 09:21

POčítače používam hodně, ale není na pocit když si člověk v metru, ve vlaku , autobuse a prostě všude vytáhne papírouvou knížku. Mužů v ní klidně listovat, když mě text začné nudit, použít v krájním případě na poznámky. A hlavní v nbí nikdy nedojdou batery. Také jí špatně zvolenou klavesou nemůžu celou vymazat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  08. 08. 2005 09:40

Tak zrovna knížky v metru si čtu radši z mobilu (pravda že člověk musí pořád scrollovat, ale PDA nemám a jen kvůli tomuhle si ho kupovat nebudu). Já totiž nerad s sebou tahám tašku, kufřík nebo něco takového a normální kniha se přece jen do kapsy nacpe těžko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kabakov5, kabakov5  |  08. 08. 2005 11:37

pokud mas mobil se symbianem, tak si sezenm Qreader a v tom si muzes zapnout fci autoscrool a pote si navolis vyhovujici rychlost a text se ti scrooluje sam. Ja jsem za posledni 3 roky co mam smartfouny neprecetl zadnou papirovou knizku (ucebnice ve skole pochopitelne nepocitam), vse ctu jen na mobilu. Nemusim nikam tahat zadnou tezkou cihlu, jenom kdyz mam chvili nekde cas (metro, bus, zastavka, hodina ekonomiky atd.) vytahnu mobil a ctu. Sice pravda je neprijemne kdyz dojde baterka, ale tim ze venku mam cas cist jen nekolik malo minut maximalne se mi baterka vybit nestihne a kdyz si ctu doma, tak neni problem mit foun v nabijecce ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  09. 08. 2005 10:55

Tak to se brzy priprav, ze ti ho nejaky zlodej vytrhne z ruky a naposledni chvili (pred zavrenim dveri) vyskoci z vlaku - kolikrat jeste mu je kumpan drzi, aby se nezavreli - aby meli jistotu, ze se zavrou ihned za zlodejem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DevOneCz  |  08. 08. 2005 08:58

Okurková sezóna že? ještě vytáhněte to samé o mrtvé disketě , potom o použitelné linuxu na desktopech pro BFU, lepších windows atd....... Zdáse, že tyhle zaručené zprávy už nelze po tolika letech co se objevují brát vážně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
y  |  08. 08. 2005 09:10

Prosim te, radej mlc. Na tohle tvoje vsechno vim, vsechno znam, vsechno uz tu bylo tady neni nikdo zvedavej....
Myslim, ze ten clanek se da brat jako uvod prijemny debaty, kterou jsem si s chuti cetl, nez jsem narazil na tvuj opravdu hloupej prispevek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso Rimmer  |  08. 08. 2005 09:32

S tím že se hodí jako úvod do debaty souhlasím. Otázka je, proč teda není v diskuzi ale tady?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fucker  |  08. 08. 2005 08:46

Nějak si nedovedu představit, že bych měl na WC používat místo papíru nějaký digitální formát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  08. 08. 2005 08:54

Ale jo, casem urcite budou zachody, kde si naprogramujes zpusob myti a papir uz nebude potreba :).
Ja osobne na papir nepisu a netisknu, kdyz nemusim a knihy ctu pokud mozno v elektronicky forme na notebooku, PDA nebo mobilu a mam dobrej pocit, ze setrim destny pralesy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  08. 08. 2005 08:58

No jo, ale ta knížka vydrží x let a žádnou energii už nežere. Ale co za svinstvo je v baterkách do toho PDA...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  08. 08. 2005 10:19

Navic je 100% recyklovatelna v domacich kamnech (samozrejme knihy nepalim, ale co vime, treba se za par desitek let jako topivo hodit budou - podivejte se jaka je ted v srpnu venku kosa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  08. 08. 2005 10:26

No ono to PDA nepouzivam jen na cteni, pouzival bych ho tak jako tak. Takze takhle otazka je irelevantni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
acid23  |  08. 08. 2005 12:19

ta otazka neni irelevantni... nebo to vase pda pri prohlizeni e-knizek nespotrebovava zadnou energii??? jaky mate v tom pripade model, takovato vlastnost by mne asi primela ke koupi... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider, BlackRider  |  08. 08. 2005 13:32

Zivotnost akumulatoru Li-on akumulatoru podle me neni zavisla na poctu nabijeni, ale na stari. Sice je pravda, ze tepelne elektrarny, nejsou zrovna necistcim zpusobem ziskavani energie, ale stejne si myslim, ze prectenim knihy v PDA spotrebuju min energie, nez kolik je ji potreba na vyrobu papirovy podoby ty knihy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  08. 08. 2005 10:04

Tie zachody nebudu casom, oni uz totiz su. Sice iba v Japonsku, ale su.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pakl, pakl  |  08. 08. 2005 12:48

nejsou jen v japonsku, uz jsem jej videl i u jednech znamych.. nevim, co to stoji, ale je to skutecny komfort :) tesim se, ze az jednou budu v domove duchodcu, tak me sestricka bude ucit mackat cudliky, aby mi to "vytrelo" prtdel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  08. 08. 2005 11:44

taky delam to samy, v praci netisknu skoro vubec, knihy sice obcas koupim ale spis ctu v PDA, noviny skoro vubec nectu v papirove podobe. i kdyby to mel byt rocne jeden maly smrcek tak to stoji za to. Nicmene jsou dve oblasti i kterych u me papir porad zustane favoritem a to znimeny zachod a jeste moje vasen, papirove modely

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adanos, Adanos  |  08. 08. 2005 08:14

Môj názor je taký, že čím modernejšia firma, tak vyše papiera spotrebuje. Robím v nemeckej firme, ktorá je technicky plne spôsobilá na prechod na bezpapierovú kanceláriu. Lenže na všetko musí byť formulár, od každej kraviny musí byť papierový doklad, zostavy sa tlačia vo veľkom. Takže papiera sa tu spotrebuje tak ako keby sme žiadne počítače, či e-mail nemali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  08. 08. 2005 08:18

Souhlas. Takto to prostě je. A to beru lidi, jako mého bývalého nadřízeného jako extrém. Ten když jsem po něm chtěl data z Excelu, tak mi to vytiskl a přinesl na stůl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman, fatman  |  08. 08. 2005 08:01

Místo klasického diáře používám jak PDA, tak mobil. Přesto papír není mrtvý - než vytáhnu PDA, mám poznámku načmáranou na papíře. A hlavně nikdo už nevymyslí nic lepšího než ty samolepící papírky. Sice existují i jejich elektronické náhrady, ale ten pocit, kdy po splnění otravného úkolu ten papírek servu, zmuchlám a hodím do koše, ten je nenahraditelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hybo  |  08. 08. 2005 07:37

no, ja bych rekl, ze jiz neprechazim, papir jsem zavrhnul pred vice nez 5 lety uplne, ale ani predtim jsem ho moc neuzival, i treba odbornou maturitni praci pred 10 lety jsem jiz delal v pocitaci...a byt to pripustne, delal bych v pocitaci i citatelskej dennik, ale to mi neproslo, nastesti jine predmety uz to bylo lepsi, treba kruhovej diagram na elektrotechnice a pak meli vsichni az na me za dva, ja za jedna, protoze ja to delal a ostatni si to jen upravili a tiskli a profak vedel, ze nikdo jinej by to v PC nedelal  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  08. 08. 2005 07:34

eBook a podbne asi proste nebude .. 1. pocitacova gramotnost neni 100% a 2. prolistovat si zbezne knizku, casopis atd je mnohem rychlejsi nez to samy delat na elektronickych datech ... kazdopadne... knizka nepotrebuje zdroj energie .. kdyz upadne na zem vetsinou se s ni nic nestane .. atd ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  08. 08. 2005 15:48

To není tak jednoduché, eKnihy mají také své výhody. Do mrňavého PDA se ti jich vejdou desítky, můžeš je tak mít při sbě, můžeš v nich vyhledávat, lze-je aktualizovat a opravovat, jsou podstatně levnější, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor