Je odkaz zločin? Uvidíme! Piráti jsou trestně stíháni za provoz webu Sledujuserialy.cz

Názory k článku

PM  |  25. 01. 2016 18:14  |  Microsoft Windows 10 Chrome 48.0.2564.82

Proč hledat v odkazech, když mohu připlatit pár kaček za prémiové stažení více filmů na legálním serveru Uložto.cz???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
IceBolt  |  25. 01. 2016 18:54  |  Microsoft Windows 7 Chrome 47.0.2526.111

“Za zásah do výlučného autorského práva je potřeba považovat jakékoli zpřístupnění díla veřejnosti způsobem, že kdokoli k němu může mít přístup na místě a v čase podle vlastní volby, tj. i prostřednictvím pouhého “linku” nezávisle na vlastnictví či užívání rozmnoženiny díla, která je prostřednictvím linku zpřístupněna (tzn. zpřístupnění jako tzv. mirror downloading či embedded link). V tomto ohledu se jedná o další užití díla, ke kterému je zásadně nutný souhlas majitele autorského práva k zpřístupněnému dílu.” (Autorský zákon: komentář / Ivo Telec, Pavel Tůma, 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2007, strana 228)To ještě neznamená, že podle toho bude vypadat výsledek. Přecejenom bude zajímavé sledovat, jaký výklad zákona použije druhá strana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lubos777  |  25. 01. 2016 19:28  |  Microsoft Windows 7 Chrome 47.0.2526.111

A čo poskytovateľ webhostingu alebo internetu? Ak prevádzkovateľ toho webu dal na stránku nejaké právne upozornenie (ako poskytovateľ webhostingu, internetu - zmluvy nie sú len písomné, jestvuje aj konkludentný súhlas), tak by mali byť všetci traja na tom rovnako.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Garfield73  |  25. 01. 2016 19:41  |  ChromeOS Chrome 47.0.2526.110

Milá redakce Živě, není náhodou nelegální dávat link na stránky, které mají linky na ta umělecká díla? Kde ten řetězec linků končí?
Nevím, ptám se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Dvořák1  |  25. 01. 2016 19:44  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

To že odkaz není trestný potvrzuje i existence vyhledávačů na internetu například Google. Pokud bude trestné zveřejnit odkaz, tak Internet v současné podobě skončí. Nebo je rozdíl mezi tím, že odkazy jsou na jedné stránce a mezi tím, zda vám je našel Google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 01. 2016 19:54 | Microsoft Windows 10 Firefox 43.0

Kopie není vždy kopií. Když si originální DVD přeženu konvertorem a převedu do avi, tak ten nový soubor, to už jsou naprosto jiná data. Jen si to zkuste porovnat v nějakém HEX editoru. Někdo si přece nemůže nárokovat práva na shluk dat, které sám nevytvořil, ne? To by si mohli autoři celovečerního filmu nárokovat práva třeba na Windows, protože to je ve výsledku složeno taky z odlišně uspořádaných jedniček a nul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
palast  |  25. 01. 2016 20:25  |  Linux Chrome 48.0.2564.82

To je ale stará zpráva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TrueStory  |  25. 01. 2016 22:45  |  Microsoft Windows 7 Chrome 47.0.2526.111

Trestné a protiprávní to JE!Nemá cenu tady házet zákony, protože nad zákony je Ústava a nad ní obecné právní principy, které mají kořeny už v Římském právu. Zákon má tedy plnit nějaký ÚČEL a o tom rozhoduje soud.Zrovna tak je legální prodávat provazy, nože, lopaty, sekery, pytle, vápno... Ale pokud to někdo hodí do jednoho balíku a nazve to "Sada pro bezpečnou vraždu manželky", tak to moc OK není a přestože prodej takového balíku sám o sobě trestný není, tak prodej tímto způsobem rozhodně ANO!Stejné je to s embedovanými odkazy. Je rozdíl, když někdo někam pro známé hodí okno s videem na YouTube a je rozdíl, když takhle vybuduje celý web za účelem vlastní propagace a ještě navádí další lidi, ať to dělají taky a schvaluje trestnou činnost jiných, pravomocně odsouzených.Škoda za sdílení a stahování je skutečná, i když v každém jednotlivém případě nulová. Je to stejné jako jízda v MHD. Pokud jede JEDEN člověk na černo, tak klidně může jezdit celý život nonstop a dopravní podnik to ani nepozná, nemá to vliv, protože doprava by stejně jezdila, to jedno místo se tam vždycky najde a je to jedno. Jenže kdyby někdo tohle řekl veřejně a nechal to tak, tak už nebude za lístky za chvíli platit nikdo a dopravní podnik by nemohl fungovat.Stejné je to s filmy - pokud si JEDEN (nebo pár - warez scéna) člověk bude stahovat, tak se nic neděje, protože ostatní budou platit. Ale pokud by neplatil nikdo??? Tak se další Star Wars prostě natočit nemůže .Já sám patřím mezi největší warezáky a zároveň mezi zastánce tvrdých postihů za porušování autorského práva. Protože opravdových warezáků se to stejně netkne - ovšem těch je v populaci 0,05%. Bohužel, ten zbytek by měl platit, jinak systém nemůže fungovat... Skutečný problém to začal být až v době, kdy uživatel nepotřebuje pro warez žádné speciální znalosti, vybavení ani kontakty, jenom najede na nějaký web a klikne na "play".Proto také nejvíc křičí filmový a hudební průmysl. Softwarový warez totiž nikdy nedosáhl toho stavu, že by člověk jen klikl a měl načerno nainstalovanou nejnovější herní pecku v naprosté pohodě a stabilitě. Tam je jsou stále potřeba, alespoň nějaké znalosti a proto si běžný BFU raději software koupí než stahuje a crackuje... Tímpádem i firmy nechávají softwarové warezáky téměř úplně v klidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Virteal  |  25. 01. 2016 23:13  |  Microsoft Windows 10 Firefox 43.0

Ja nevim, jestli tu nekdo povazuje Piraty za blbce... Opravdu si myslite, ze kdyby bylo vsechno podle zakona naprosto jasne, ze by Pirati ten server provozovali? On tedy spise nefungoval, nez fungoval. Cetl jsem cely autorsky zakon nekolikrat a muzu potvrdit, ze odkazovani se v nem opravdu neresi, resi se v nem uverejneni dila. Uverejneni dila pocitacovou ci obdobnou siti se rozumi to, ze ho zkratka nekam nahrajete a od te chvile ma k nemu pristup verejnost. To vsak nema nic spolecneho s odkazovanim, takze kdyz nekdo nahraje neco na Ulozto a necha to pristupne verejnosti a druhy na to odkaze, tak druhy zakon neporusil, protoze to dilo na Ulozto nenahral - neuverejnil ho. On odkazal na neco, co uz verejne bylo. Nemusim vam tady snad citovat slovnik, abyste vedeli, co je to zverejneni. Za verejnost se nepovazuje vlastni rodina, ale treba kamaradi uz ano. Pokud neco stahujete a sdilite pouze v ramci sve rodiny, nepovazuje se to za vysoce spolecensky nebezpecne (viz.: rozsudky na toto tema). Takze si muzete zridit cloudove uloziste a dat do nej pristup vlastni rodine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nigfire  |  26. 01. 2016 08:16  |  Unknown Mozilla 43.0

Konečně se tenhle evergreen rozsekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jaroslav V.  |  26. 01. 2016 10:00  |  Microsoft Windows 7 Chrome 47.0.2526.111

Pokud mi někdo řekne, že něco funguje přes 2 roky, vybavím si, že ta doba bude asi tak 2 a půl roku. Jenže tenhle web funguje už asi 4 roky. Takže vaše informace je poněkud lichá ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bares697  |  26. 01. 2016 10:23  |  Microsoft Windows 10 Chrome 47.0.2526.111

Za sebe říkám, odkaz rozhodně zločin není. Jde i o to, že zákon nijak nedefinuje, jaký odkaz je a jaký není porušením autorského zákona. Jednoduchý příklad, řekněme, že je na www.uloz.to nějaký autorský obsah a že chci na něj někdo odkázat. První klasickou možností je jednoduše zkopírovat link vedoucí až k souboruDruhou možností je ale zkopírovat link vedoucí k výsledkům vyhledávání tohoto webu (uloz.to), kde je tento soubor obsažený někde ve výsledcíchTřetí možností je napsat jenom "Soubor je ke stažení na www.uloz.to" a nechat uživatele, aby předchozí dva kroky provedl sám. Moje otázka zní - co z toho je a co už není porušení autorského zákona, pokud budeme uvažovat o odkazu jako jeho porušení?Všechny tři metody zpřístupní dílo uživateli, rozdíl je jenom v počtu kroků, které budou následovat. Pokud by soud uznal, že to je protizákonné, pak by protipirátské organizace mohli teoreticky zkoušet žalovat kohokoli a cokoli, co odkazuje na servery jako www.uloz.to. V tomto ohledu je myslím jasné, že odkaz není zločin. Možná není po morální stránce správné, aby někdo odkazoval na zdroje, která nejsou vytvořena legálně, ale zákony by rozhodně neměly sloužit k nastavování morálky. Legislativní odpovědnost by měla být vždy a pouze na člověku, co vytvoř a sdílí kopii chráněného díla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tuxiik  |  26. 01. 2016 11:04  |  Linux Firefox 43.0

Vůbec netuším, z čeho mají všichni zdejší piráti takovou radost. Kdyby radši všichni drželi hubu, byl by mnohem větší klid.
Jinak, na zákon je třeba se dívat jako nacelek včetně všech úprav a dodatků. Nelze si vytáhnout jen jednu část a ignorovat zbytek, ať už je to v rámci AutZ, nebo i toho ostatního. Osoba sdílející obsah veřejně se dopouští přestupku, nebo trestného činu, v závislosti na způsobené škodě. Pokud někdo na takový obsah linkuje, zcela jistě by to šlo kvalifikovat jako napomáhání. Tím pádem, pokud sdílením došlo ke škodě větší, než 5000Kč, jedná se o trestný čin a i ten, kdo na tento sdílený obsah linkuje spáchal trestný čin. Pro věčné zastánce SVÝCH práv na CIZÍ díla bych měl upozornění - i schvalování trestné činnosti je trestným činem.
Celým tím divadlem nikdo nic nedokáže, jen to zhorší. Pokud spor vyhrají piráti, vyrojí se desítky až stovky podobných "legálních" pirátů, kteří JEN linkují a doteď byli připos*aní, aby po nich někdo nešel. Následovat budou pravděpodobně tlaky a restrikce ze stran vydavatelů a autorských svazů a hlavně u filmů se nedivte, až bude 2x dražší kino a bez dabingu. Navíc to bude taková ostuda pro ČR, že nakonec bude nutné zákony změnit a s "legálním" stahováním bude konec definitivně, protože si nás vydavatelé a svazy vychutnají.
Pokud spor piráti prohrají, okamžitě budou podány další žaloby na podobné stránky, torrent trackery a podobné služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  26. 01. 2016 12:35  |  Macintosh OS X Firefox 43.0

Zavřít, vyslýchat, mučit. To by tak hrálo aby naše show a movie někdo viděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
našinec  |  26. 01. 2016 13:12  |  Microsoft Windows 7 Firefox 43.0

Co se týká autorských práv, tak je to takový absurdistán. Při koupi prázdného nosiče platíte autorské poplatky. Autorské svazy vybírají poplatky za autory, se kterými nemají smlouvu a nemají tudíž oprávnění je zastupovat. Pokud se mi třeba líbí nějaký názor a zveřejním na něj link, tak de facto také porušují zákon.....Mimochodem, jsou odkazy v článcích na živě.cz šířeny v souladu s autorskými právy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
predsaja  |  26. 01. 2016 16:07  |  Microsoft Windows 10 Chrome 47.0.2526.111

Moj oblubeny web na simpsonovcov :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matelko 2  |  27. 01. 2016 09:45  |  Linux Chrome 47.0.2526.73

Fakt by mě zajímalo proč se tady ptají který vzhled Webu si přejeme když to nakonec stejně udělají opačně než si přeje drtivá většina. Jinak k tématu: Chopte se mě pochopové!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch