Java bude open-source

Diskuze čtenářů k článku

xTom01  |  18. 05. 2006 08:55

Citace z Computerworld 17, 2006, str. 5, čl. Aktualizace Java Enteprise:
"Představitelé společnosti SUN také oznámili, že v současné době firma nemá v úmyslu udělat z Javy open source."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  17. 05. 2006 20:45

Zoufalej krok Javy jak se zachranit - nema sanci ustat tlak Dot.Netu . Java bude do 5 let jen pro opravdu hardcore komunitu a nikoho jinyho.Podle me to je uz ted mrtvola a nema smysl se s tim zabejvat. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  17. 05. 2006 21:17

chudery vsechny velke banky, ani si neuvedomuji, ze jejich systemy bezi na mrsine....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  17. 05. 2006 23:37

Podarene
Krom jineho na .NETu se ted nejvic stejne objevuje v VB.NET, asi prechazi programatori co bastlili svoje aplikacky ve VB 6.0. Naproti tomu narust programatoru v C# pomalu ustava.
Velke projekty se stejne jedou na J2EE, ackoliv se tvrdi, ze vyvoj v .NETu je mnohem rychlejsi. Moje zkusenosti jsou takove, ze po prvotnim boomu a pozitivistickem uvazovani ve prospeche .NETu, patricne priziveneho tradicne velmi solidne zpracovanou marketingovou kampani se opet zacina uvazovat realisticky a prebehlici se opet vraci k J2EE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  17. 05. 2006 21:27

a ted zpatky na luzko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  17. 05. 2006 22:07

Mrtvola ses leda ty, .NET ma sice neco do sebe, ale funguje to jen na M$ a navic je to silene neefektivni (jeste daleko horsi nez java). Java bezi na daleko vetsim mnoztvi ruznych platforem a jakmile bude OS, pobezi klido i na neci trikolce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  17. 05. 2006 23:03

No , nemohu souhlasit s tim ze .net aplikace nutne muze bezet pouze na M$ systemu ... v linuxu existuje implementace tohoto frameworku pod jmenem MONO ... a vyvojarske prostredi MonoDevelop ... ale sohlasim s vami v tom, ze pokud bude JAVA otevrena odborne verejnosti jako "opensource" bude na tom s kvalitni podporou siroke skaly platformem velmi brzy mnohem lepe nez .NET

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  17. 05. 2006 23:05

mimochodem, blizsi info k Mono a MonoDevelop ... vizte http://www.root.cz/vyhledavani/?qs=mono+monodevelop&search.x=27&search.y=19&search=1&kde%5Bclanek%5D=1&kde%5Bclanek-nazory%5D=1&kde% 5Baktual%5D=1&kde%5Baktual-nazory%5D=1&kde%5Bdiskuze%5D=1&kde %5Btext%5D=1&kde%5Bpojem%5D=1&diac=1&sort=0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  17. 05. 2006 23:42

Mono sice navzdory velkemu mnozstvi skeptikove urazilo velky kus prace, ale k nasazeni do komercniho prostredi velkych spolecnosti mu toho velmi chybi. MS ma nejake Enterprise services, nebo jak se to presne jmenuje, ktere se daji svym zamerenim pripodobnit k J2EE, ale o jejich pouziti jsem toho zatim mnoho neslysel a reseni postavene na .NETu ve sfere systemu u velkych spolecnosti je asi jeste mene, nez povestneho safranu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esemba, esemba  |  17. 05. 2006 23:33

to je sice pravda, je to velice chvalyhodny, ze takovej projekt existuje, ale obavam se, ze je zatim pomerne nepouzitelne. Ted musim neco malyho delat v C# a protoze u sebe mam jenom linux, rekl sem si ze to zkusim v mono. Ono ale MonoDevelop je zatim trosku pokrocilejsi textak a sice ze obsahuje nejakej GUI designer na GTK# je pekny, ja bych ale ocenil poradny CodeCompletion, lepsi debugging a refactoring. Navic stabilita zatim zadna slava a permanentni problemy s kodovanim... Jako verim, ze se to bude vyvijet, je to relativne mlady projekt a je ta tim obrovska prace, ktere si vazim, ale nejaky ostry nasazeni teda nevim... Ted mluvim o verzi MonoDevelop 0.10, 0.11 sem ani nezkousel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  17. 05. 2006 22:09

 já zase žiju ohledně Marty ve svém vlastním světě...
JAVA RULEZZ!
sout_hello word;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  17. 05. 2006 17:10

program hello world v jave zabirajici 1 GB paměti pro kazdeho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  17. 05. 2006 17:43

Nejspis jste v Jave hoodne dlouho nic nepsal, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  17. 05. 2006 20:29

nebo má nějakej spyware, kterej bere skoro 1GB v paměti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr  |  17. 05. 2006 23:50

hm, v jave sem opravdu nic nenapsal, ale to je jako kdyz pilot raketoplanu rika, ze opravdu jeste neridil traktor. fuck java

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  18. 05. 2006 00:21

fuck delphi (jestli se dá říct, že delphi ještě existuje ...) (promin JaFi  on si začal...)
java a marta forever!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  17. 05. 2006 23:31

Pane jo, to je nazor, take bych mohl neco napsat. Treba ze port reseni z .NETu bylo v Jave skoro trikrat rychlejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  17. 05. 2006 13:32

"...otázka už není zda ano či ne, ale jak celou věc provést."

Neuvazuje uz SUN nekolik let jak to provest???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  17. 05. 2006 11:56

Tak třeba u Mustanga je to jednoznačně vdět, že se to o ktmu blíží, otázkou je jestli to bude pro Javu dobře, protože SUN zrovna na Javě maká a to tak. Já bych byl raději, kdyby to zustalo tak jak je to ted. SUN a aktuálnosti javy věřím a jestli to bude mít pod kontrolou i pod open source ?wtf?. Přiznám se, že mi ta otázka děsí. Takhle bylo jisté, že za každí cykl (tušim 9-15měsíců) tu bude nová verze Javy.  Na Mustanga jsem se vysloveně těšil a podle předběžnejch testu vypadá opravdu dobře co do rychlosti SWINGu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wessan  |  17. 05. 2006 12:09

jj ... taky mam rad javu jak je ted a bojim se rozvnez ze se vyroji spousta nekompatibilnich edici, kde si vyvojar proste udela cokoliv, protoze si mysli, ze je to dobre ... sun ma vynikajici sw architekty a opravdu je java skvele navrzena, takze opensource podle me neni potreba
add mustang: jj ... vypada fakt super, videl jsem testy bety na praci s retezci a taky testy swingu a zrychleni je fakt uzasne ... v Java 5 dotahli jazyk a ted dotahuji VM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeaceLover  |  17. 05. 2006 20:38

Open source Java JE potřeba, pokud chce Sun dosáhnout lepší podpory dalších HW i SW platforem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e  |  17. 05. 2006 12:28

Azore, ty osliku, to ze Sun uvolni pod open source neznamena, ze nad ni ztrati kontrolu. Zato ale podstatne zjednodusi jeji distribuci a integraci do ruznych systemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  17. 05. 2006 12:40

 ne neznemá ale možné to je - začnou se tvořit skupinky vývojářu, kteří si budou myslet , že to umí nejlépe a bude to..však koukni jak dopadlo HTML když na něm nikdo nedržel ruku, všechny přohlížeče začaly vymejšlet nové tagy a vychytávky a jak to dopadlo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  17. 05. 2006 12:51

Vsechny prohlizece? Tim zrejme myslis vsechny verze IE, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
um.Trip  |  17. 05. 2006 12:59

Prohlizece s jadrem Gecko maji taky spec. fce (napr. v CSS se daji vytvaret zaoblene rohy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  17. 05. 2006 15:04

Jenže to jsou interní vlastnosti, bez toho by v GUI Firefoxu třeba nemohli být kulaté rohy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  17. 05. 2006 22:02

Navic CSS vlastnosti s prefixem moz jsou jednoznacne identifikovatelny a drtiva vetsina z nich je testovaci verzi nejaky CSS3 vlasnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rozesmata zelena veverka  |  17. 05. 2006 23:29

a bez kulatych rohu bych nemohl zit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sokrates  |  17. 05. 2006 21:03

CSS standard umoznuje vytvareni vlastnich vlastnosti, musi byt oznaceny prefixem '-' a to gecko splnuje, jsou oznacny '-moz-'.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  17. 05. 2006 13:11

tim myslim všechny prohlížeče, nejprve něco vytvořili bez standardu a teprve až když to začali používat i konkurenční prohlížeče a tak, tak se to teprve začalo brát jako standart takhle to normálně funguje : nejprve praxe pak se z toho stane standard. i když přiznávám, že ted už to od nástupu w3c a xhtml tak neni, tak ze začátku to bylo a proto web vypadá jak jak vypadá (mě osobně nevalidnost nevadí, jedinej duvod validnosti beru SEO, protože jinak je dobré mít funkční stránky pro všechny prohlížeče což validnost 100% nezaručuje)
 a nemusim chodit daleko třeba Nestcape zavedl jako první javasctipt/aplety a teprve pak IE a ostatní ... z toho je strach u javy, že to pujde timhle  style m alespon já z toho strach mám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel  |  17. 05. 2006 13:17

javascript je skvela vec. to, ze ju kopec hlupakov povazuje za hlupost a bezpecnostny problem je ich vec.
Bez Javascriptu by tu nebol AJAX na ktorom zacina cim dalej viac webov bezat. ako napriklad najvacsi chatovsky portal AZET.sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Veselý  |  17. 05. 2006 13:21

No jo, ale v připadě prohlížeče si do něj můžeš nacpat třeba modré z nebe, a ostatní stránky ti pojedou pořád stejně. Kdežto, tvůrce programu to bude dělat pro jednu konkrétní javu(schválenou sunem). Open source je takžka nutnost, nebo snad nevíte, na kolika všech možných systémech java neběží? Nemusím chodit daleko staší se kouknout na 64=bitový linux(zkoušel jsem asi půl roku zpátky), tam je nějaká podivná blackdown java, a je to nic moc. Až bude open source, nebude problém jednu javu upravit pro každou architekturu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  17. 05. 2006 17:49

Zostať v drevenej dobe HTML by však bolo obrovským úspechom, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  17. 05. 2006 14:38

s prznenim html pokud vim zacal jako prvni tehdy netscape

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.  |  17. 05. 2006 16:26

Nebo třeba Netscape.... Do doby, než šel Netscape do kytek se předháněli s Microsoftem, kdo vymyslí blbější tag. Schválně si stáhni starší editor a podivuj se nad tím, proč tam má spoustu voleb jako kompatibilní s Netscape 3x, 4x, IE 3x, 4x, 5x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mata  |  17. 05. 2006 16:39

a Netscape si vlastní tagy nevymýšlel? co takový "skvělý" tag blink? čí pak to byl nápad?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  17. 05. 2006 17:50

Zostať v drevenej dobe HTML by však bolo obrovským úspechom, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor