Jak získal Microsoft jméno Defender pro svůj antispyware?

Diskuze čtenářů k článku

pexxi  |  10. 11. 2005 12:00

Ja by som to premenoval na WDefender a problem by bol vyrieseny, meno Defender by som im nepustil ani za svet, resp. by som ho pouzival vo svojich produktoch aj nadalej... Spina hnusna M$, toto nezansam na podobnych spolocnostiach a ich pravnickych "hratkach"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  28. 11. 2005 13:42

preto su v krajine neobmedzenich moznosti pravnici tak oblubeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marben  |  10. 11. 2005 09:45

Pochopil bych tuto "záležitost", kdyby měl MS registrovaný celý název Windows Defender, ale právnické prasárny typu Windows Commander, kde se ohánějí pouze obecným pojmem Windows, jsou pro mne zcela nepochopitelné a nepřijatelné. Zde se však v plné nahotě ukazuje síla peněz a jejich vliv na "spravedlnost".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank, MM_tank  |  09. 11. 2005 20:57

Windows Commander a jeho autor musel taky ustoupit a tak tu teď máme Total Commander. Je to pěkná prasárna s tím zaregistrovaným slůvkem Windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni_nudle_u_nosu  |  09. 11. 2005 22:59

Proto pouzivam porad stary Windows Commander a tise doufam, ze to Gatese sere
BTW: stejne mi staci, tak co, zejo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  10. 11. 2005 07:27

A co takhle: Defender for Windows (Defender for system Windows).
To by "Gatese" taky sralo?
Neboli, jak jinak zduraznit, že ten programek je udělán pro windows a ne třeba pro linux??  To dneska asi už nejde, protože při jakemkoli slovním spojením s windows si tě MS najde a postraší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonda  |  10. 11. 2005 09:44

"Defender for Windows" ne, ale "Defender for windows" jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  10. 11. 2005 11:15

Defender against Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  09. 11. 2005 18:57

Kdyby ten kluk nebyl blbej, tak mohl svůj produkt pojmenovat, nebo aspoň přejmenovat, na win defender a bylo by .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  09. 11. 2005 15:52

Tak tohle je totální svinstvo a i celkem blbost - a to hned z více stran. Za A) - proč ten "kluk" opustil celý název vč. Defender? Asi se nedozvíme, co za tím stálo, ale možná šlo i o vyhrožování jak znám microsoft a jeho za*rané sviňárny. Kdyby ten kluk opustil jenom to "Windows" tak by Microsoft nemohl nic dělat, a dokonce je velký paradox v tom, že slovo "Windows" nelze patentovat samo o sobě - musí být ve spojení s určitou konkrétní věcí, protože to by si každý potom mohl patentovat slova a žalovat ty, co je někde veřejně napíší či je použijí pro svoje cokoliv. A on to měl ve spojení s Defender, takže nevidím žádný problém - "Windows" je patentovan zrejme jako název operačního systému (což jeho program nebyl) a taky zřejmě ve spojení s obchodní značkou "Microsoft" (což také neměl). Tedy aspoň tak nějak by to probíhalo u nás "normálním světě" by ani nemohli nic delat s nazvem linuxove distribuce "Lindows" - to lze asi jenom v americe a to pravděpodobně po podplacení soudu nebo právniho zastupce druhé strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anton Piták  |  09. 11. 2005 17:34

Hm ... "jak znám microsoft a jeho za*rané sviňárny" ... určite budeme všetci radi, pokiaľ sa o tie Vami "znáne" prasárny podelite s nami.

Microsoft je mi ukradnutý, ale napísať "jak znám ..." to by som si nedovolil, pretože som okrem Windowsu nič iné s nimi nemal, čo by som si dovolil nazvať mne známimy prasárnami. Ale podľa Vášho vyjadrenia Vám už nejakú prasárnu urobili a tak sa prosím podeľte. Alebo to zostane pri krčmových silných rečiach?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fisco, fisco  |  09. 11. 2005 18:03

Nezustane, nebojte, i kdyz je to trochu off-topic, rád se podelim, at vite s kym mate tu cest (tim myslim Microsoft) - mozna bohuzel či bohudik mi nic jineho nez Windows nezbyva.
Pristup Microsoftu k uzivatelum (at uz korporatnim nebo koncovym) je dle mych zkusenosti na hodne nizke urovni. Pri implantaci Windows Server 2003 byla v propagacnich i technickych materialech zahrnuta kompatibilita s Windows 98 (at uz se to tyka Exchange, atd). A ejhle, samozřejmě, že na 98kach to delalo paseku a vsechno mozne jenom ne to, co to melo delat. Prisel k tomu tedy odbornik (tech. podpora MS) a zacal se v tom vrtat. Ubehl den a stale nic. Tak prijel nejaky "megaodbornik" az nekde z cech a zase se to opakovalo. Po nejake dobe MS konstatoval, ze bude nutne upgradovat na WinXP.  Jenomze to bylo nemozne z nekolika duvodu - a) starsi masiny to nemohly utahnout b) samozrejme, ze MS by tento upgrade nedal zadarmo, takze hromadny upgrade na nekolik desitek PC by vysel na pekny balik, ale to byl proste detail - MS neco sliboval (chod na 98) a nesplnil to - tj. poruseni nekolika podminek. Dlouhou dobu se tahly dohady, uvazovalo se o reseni pravni cestou, atd. Mozna si nekdo rekne, proc se tedy na MS nevysrali a nepresli na linux/unix? Jo to by bylo financne narocnejsi nez si poridit nove masiny vc. licenci a to nemluvim o serveru, a co tepre uzivatele... po nekolika tydnech Microsoft nabidnul, ze tedy stačí zaplatit polovinu z ceny vsech licenci na novy system. Jenomze to take nic neresilo a princip uz vubec ne. Pokraovalo to dalsimi dohady a resi to dodnes... A tohle se deje/delo podle mych informaci ve vice vetsich firmach...
A kdyz si u tech Windows, co jineho byste s nimi mel mit za problem krome Windows? Vzdyt Windows je to nejvetsi co maji a to je nejvetsi problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nxt  |  09. 11. 2005 12:00

obavam se ze Windows - okna se pouzivaji od doby, kde si clovek postavil prvni dum. Myslim, ze v tomto pripade by asi MS vyhradni pravo na okna nevyhral.

Na druhou stranu to zase beru - alespon nazevem Windows uzivatelum rikaji, ze jejich software ma dost oken, kterymi se do systemu dostanou ti, co nechteji jit normalnimi dvermi - vlastne jsou tak k uzivatelum uprimni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  09. 11. 2005 11:35

od této firmy vůbec nepřekvapuje. Teď by měl ten programátor firmu Microsoft žalovat, že používají jeho název Defender. Ostatně ať se program od Microsoftu jmenuje jak chce, stejně to bude pěkný šmejd, protože spoustu spyware bude ignorovat a v systému nechávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  09. 11. 2005 11:47

Když měl někdo něco dříve, tak je to JEHO, ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  09. 11. 2005 11:49

Šmarjá, to měl být reakce na článek, ne na tvůj příspěvěk.... Podle mě nemá Microsoft právo na ten název, když už ho používal někdo dříve.
A čekám, kdy bude zakázáno používat slovo "dveře"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petryk, Petryk  |  09. 11. 2005 18:17

Microsoft má právo na cokoliv, co se mu zamane, protože má prachy. A pokud druhá strana nepovolí, prostě vzpouzející se firmu koupí. Podobné praktiky přeci používala bývalá firma Radiomobil, provozovatel mobilní sítě Paegas, dnes T-Mobile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens, XXTeens  |  09. 11. 2005 21:37

Co to meleš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  28. 11. 2005 13:17

defender je obicajne slovo anglictini a je zhovadilost ze to niekdo dovolil patentovat ci uznat ako chranene (detto windows, office, world, outlook ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaxman, Yaxman  |  09. 11. 2005 13:08

Špinavé jednání? A pročpak to? MS chtěli název pro svůj nový program. Zjistili, že je zaregistrován. A že v názvu používá jejich chráněné jméno Windows. Tak požádali majitele (slušně, bez žaloby) aby jej uvolnil a on tak učinil a vzdal se nejen windows, ale i defendera. Takže jej mohli použít oni. Tak kde vidíte jakou špatnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  09. 11. 2005 13:37

. Dekuji za peknou rekapitulaci. Osobne tu spatnosti vidim prave v tom co popisujete. Od MS to zkratka bylo typicky vychcane jednani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  09. 11. 2005 13:41

tak ciste to neni. Nejdrive postrasime mladeho kluka, ze muze mit problemy za "Windows" v nazvu a ten v obave o soudni tahanice radeji podepise smlouvu, kde se vzdava "Windows Defender" - je to podle prava ale svinacke. Taky nechapu proc by nekdo nemohl v nazvu programu pouzit slovo "Windows". Hlavne tu nemohlo jit o to, ze by zakaznici byli mateni a zamenovali jeho "Windows defender" s "Windows". Vzdyt by pak stacilo aby si par velkych firem zaplatilo za ohrane znamky hodne pouzivanych slov a bude problem vymyslet nejaky smysluplny nazev, kdyz problemy muzete mit i s castmi slov a podobne znejicimi nazvy (viz Lindows). Skoda ze ten kluk za to nic nechtel. No slusnost by byla, kdyby MS prisel s nabidkou, ze mu za to neco da, tom nemyslim miliony $, ale neco maleho - ale slusnost se v tomto svete nenosi, tak radeji zaplatime pravnikum a postraseni nez klukovi - vylo by je to +- stejne a kluk by byl spokojeny a reputace MS by se trosku (byt neznatelne) zlepsila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  09. 11. 2005 14:13

Absolutní souhlas. Naprosto nedokážu pochopit jak to, že někdo může druhému zakázat používat slovo "windows", když je to úplně normální, obecné anglické slovo. Ať si mají patent na "Microsoft Windows cokoli", ale tohle? To jako výraz windows nebude smět nikdo používat v názvu produktu?! Co budeme dělat, až bude patentovaná celá slovní zásoba? Jsem laik, právu nerozumím, ale musím jen žasnout a žasnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  09. 11. 2005 17:11

No vykřikujete tu opravdu pěkně a doufám, že se vám o MS i zdá, protože už to hraničí s úchylkou ten věčný a totálně nelogický boj proti MS. Nebo vám pan Gates v mládí sebral medvídka?

Každopádně taková technická. Nikdo nikomu nezakazuje používat slovo windows jak píšete, ale zakazují používat Windows, což je jméno, na které má MS R v kroužku. Jedno malý písmenko a jaký je to rozdíl co? A pak že na velikosti nezáleží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NoName  |  09. 11. 2005 18:08

no vacsiu blbost som uz nepocul takze slovo okno na zaciatku vety uz musi byt pisane ako okno, a nie ako Okno ... trosku pouvazuj nad tym co pises ...

V kruzku je len Microsoft Windows a nie Windows.

:- P : -P:- P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  10. 11. 2005 10:12

Aha, takze vsehcny vety zacinajici na "Windows" jsou majetkem Mrvosoftu, jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vdosek, vdosek  |  09. 11. 2005 19:52

Souhlas. Az jednou nejaka firma pojmenuje nejaky prostredek na myti oken napr. SuperWindows - The Best Windows Cleaner a pan Gates si to v drogerii koupí, tak se bude ta firma divit!

Název "Defender" tomu klukovi po právu patřil!! Teď by mu měla patřit minimálně omluva a finanční odškodnění. A Microsoftu ostuda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GLOWi  |  09. 11. 2005 21:00

A nekdo mu "Defender" bere? Podle smlouvy s MS nesmi pouzivat "indows", "Windows" a "Windows Defender" . O "Defender" ani slovo. Navic ten produkt se jiz pres rok nevyviji. Prostredek na myti oken nema zjevne nic spolecne s sw, proto klidne Windows muze mit v nazvu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  28. 11. 2005 13:29

registrovane znamky maju platnost komplexne nielen v ramci jedneho odvetvia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  09. 11. 2005 14:13

Vubec idealni by bylo kdyby v te uzasne zemi neomezenych moznosti prakticky existovala i moznost kdy se proste kluk rozhodne nazev si ponechat a velkemu microsoftu nezbyde nez zvojit jiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GLOWi  |  09. 11. 2005 20:51

Bylo to v Australii, osle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instantni_nudle_u_nosu  |  09. 11. 2005 22:53

Treba mu nabidli MS Windows XP Home Edition a klicenk us panem Sponkou, tak to radeji s diky odmitl. Ani se mu nedivim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  28. 11. 2005 13:23

neviem otom zeby vyrobcovia okien maly nejaku zmluvu z MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor