K příležitostí 25. výročí spuštění internetu v Česku se Seznam.cz pochlubil několika zajímavými informacemi. Byl sice spuštěn až o čtyři roky později, když byl Internet uvolněn i mimo akademickou sféru, ale přesto se do počátků využívání internetu u nás výrazně zapsal. Pro většinu prvních českých uživatelů byl ideální výchozí stránkou a mnozí ji mají nastavenou doteď.
Jak je využívaná konkrétně? Každý den si Seznam.cz otevře 3,4 milionu reálných uživatelů a v průměru si stránku zobrazí za den dvanáctkrát. To jsou úctyhodná data a nabízí se věčná otázka - je to víc než co zaregistruje český Google? Ten nezávisle auditovaná čísla nemá a neprozrazuje ani vlastní, ale podle odhadů už Google v samotném vyhledávání nějaký čas vede. Nicméně Seznam.cz těží z toho, že není jenom vyhledávačem.
Mnoho uživatelů se například vrací, aby si zkontrolovalo svou poštu. Služba Seznam e-mail eviduje cca 62 milionů příchozích e-mailů denně. Podle Českého statistického úřadu využívá e-mail každý den 93 % internetových uživatelů, z čehož nyní Seznam těží. Dále statistici uvádí, že 86 % Čechů na internetu denně sleduje zpravodajství, proto se Seznam v posledních letech silněji angažuje i v mediální oblasti.
Zajímavou sondou je i přehlídka služeb podle průměrného využívání v rámci dne. Nejvíce unikátních návštěvníků přijde na služby zaměřené především na ženy už kolem šesté hodiny ranní. E-mail se běžně kontroluje později ráno, zprávy se čtou odpoledne a televizní program má logicky špičku až k večeru.
Služba Seznam.cz |
denní špička |
Horoskopy.cz |
6:00 |
Proženy.cz |
6:00 |
Firmy.cz |
8:00 |
Kupi.cz |
8:00 |
Mapy.cz |
8:00 |
Seznam Email |
8:00 |
Domovská stránka |
11:00 |
Seznam Zprávy |
14:00 |
Počasí.cz |
16:00 |
Stream.cz |
17:00 |
TV Program |
17:00 |
Zboží.cz |
17:00 |
Zdroj: Seznam.cz, 2016/2017 |