Jak optimálně psát na sociální sítě? Hlavně stručně

Nejen marketéři zodpovědní za firemní profily na sociálních sítích zkoumají různé taktiky, jak svými příspěvky zaujmout co nejvíce lidí. I obyčejní uživatelé často touží po co největší odezvě a počet lajků či sdílení je pak úměrný jejich radosti. Sázkou na jistotu je vtipný obrázek, ale co text příspěvku? Jak ten ovlivňuje jeho „úspěšnost“? Existuje na to nespočet statistik a průzkumů, kterým se prodral Kevan Lee z blogu Buffer a přinesl zajímavé resumé.

Kevan Lee se zaměřil na výzkumy, kde se hodnotí optimální délka příspěvků v různých sociálních sítích, ale třeba také na blogu.

Twitter: chcete-li co nejvíc reakcí a retwítů, pravděpodobnost úspěchu zvýšíte tím, že napíšete příspěvek o délce 71 až 100 znaků. Takové mají v průměru o 17% vyšší interakci oproti ostatním. Delší do limitu 140 znaků také ještě docela fungují, absolutním propadákem jsou ale překvapivě krátké štěky do 40 znaků.

Na Twitteru najdete i Živě.cz

Facebook: proč je neúspěch krátkých twítů do 40 znaků překvapením? Protože právě takto krátké příspěvky jsou naopak naprosto nejúčinnější na Facebooku. K příspěvkům délky kolem 40 znaků je statisticky evidováno o 86% více „zapojení“ ostatních uživatelů ve srovnání s průměrnými příspěvky, které jsou delší. Jiná studie provedená na daleko větším vzorku příspěvků ale maximum účinnosti zjistila podobné, jako u Twitteru, tedy kolem sta znaků. Každopádně se vzrůstající délkou už pak zájem uživatelů o příspěvek klesá.

A také na Facebooku máme stránku

Google+: ačkoli nemá Google+ žádné pokročilé analytické nástroje, také zde se dá ledacos změřit či spíše odvodit. Nejúčinnější by zde měly být příspěvky s délkou 60 znaků.

No a Google+ pochopitelně také nepřehlížíme

Předmět e-mailu: chcete-li zvýšit pravděpodobnost, že si váš e-mail druhá strana přečte, zvolte předmět velmi stručně popisující obsah e-mailu, konkrétně by vám mělo ideálně stačit 28-39 znaků.

Článek: pokud píšete na blog nebo na jiné internetové médium, tak nejvíce zaujmete článkem, který má v nadpisu šest slov. Nutno ale podotknout, že to platí pro angličtinu a v češtině musíme pracovat s titulky trochu jinak kvůli skloňování a další vlivům. Co se týče obsahu, čtenáře na webu celkem spolehlivě udržíte, pokud mu naservírujete krátký článek. Do délky cca 1600 slov je ještě docela pravděpodobné, že si článek přečte celý. U delších článků už pak razantně roste míra rychlejšího opuštění stránky. 

Diskuze (21) Další článek: Budoucnost Windows: v cloudu za předplatné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,