Jak na realistické dotyky ve virtuální realitě? Exoskelet na ruce

Ve starším článku novém verzi Riftu jsme podrobně popsali, jaké problémy musí nadcházející éra nositelné virtuální reality řešit a jedním z velkých je právě interakce a zpětná vazba. Když se totiž něčeho dotknete ve virtuální realitě, chcete to cítit vlastními prsty – dotykem a tlakem, který na ně bude působit.

I když zatím není nic, co by simulovalo dotyky po celé ploše ruky (že by něco ve stylu haptického povrchu?), tvůrci z Dexta se snaží o druhou část – zpětnou vazbu a odpor. Vytvořili speciální exoskelet na ruku Dexmo, který je připevněn ke každému prstu zvlášť a dokáže v rámci konstrukce simulovat odpor při jejich pohybu.

Klepněte pro větší obrázek
Dvě základní verze Dexmo

Součástí jsou samozřejmě senzory pro přesnou reprezentaci pohybu a směru ve virtuální realitě, ale jak je vidět, odezva zatím ještě není nejlepší. Dexta Robotics má dvě základní verze – Dexmo Clasic bez zpětné vazby a Dexmo F2 i s  odporem.

Klepněte pro větší obrázek
Starší kyberpunková verze

Podobně jako u Riftu, i zde jsou první verze určené především pro vývojáře a lze je předobjednat na oficiálních stránkách. Ceny zatím nebyly oznámeny, ale měly by být pod hranicí 200 dolarů (přibližně 5 000 Kč s DPH).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce produktů je i robotická dálkově ovládaná ruka Handurino, která je ale stále ve vývoji.

Video

Diskuze (2) | Apple vypustil finální verzi OS X Yosemite pro vývojáře

Témata článku: Hardware, Technologie, Virtuální realita, Hydra, Realita, Dotyk, Hydro, Virtuální, Author

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší