Jabbim: nový kecálek od českých autorů

Diskuze čtenářů k článku

21. 01. 2008 18:41

Me se kazdopadne nelibi nazev toho klienta. Slovo Jabbim me nejak odrazuje (nedokazu vysvetlit proc) Jinak to vypada v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef.halicek@gmail.com  |  21. 01. 2008 19:24

Je nám líto. Snad v příštím životě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vvv  |  21. 01. 2008 21:32

hezky, vitam kazdou dalsi alternativu, ale to jmeno je fakt divny ;p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan  |  21. 01. 2008 12:37

kčemu tyhle srajdy? když vše zvládá miranda??????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  21. 01. 2008 12:38

no ja to prave taky nechapu,... xichtove jak by mirande z oka vypad.

mozna kvuli linuxu bo co, nevim, ja jsem jen win-ťák :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sa  |  21. 01. 2008 13:06

Mas pravdu je vzhledove jabbim docela skaredy tak jako miranda. Jeste ze mame QIP Infium.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sa  |  21. 01. 2008 13:11

...ale nastesti je jabbim docela funkci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k0brt  |  21. 01. 2008 13:57

a stabilni ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  21. 01. 2008 13:33

Je skinovatelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spyx  |  21. 01. 2008 13:57

Miranda detto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2008 13:30

jabber klient na tom bude s podporou technologií vždy daleko líp, než multiprotokolový klient. proto velice pravděpodobně toho bude umět brzy mnohem víc, než miranda kdy po jabberu dokáže. jabbim se navíc snaží být user friendly, k čemuž má miranda hodně daleko, zejména kvůli konfiguraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2008 13:32

a ještě dodatek, ačkoli někteří zaslepenci uznávají pouze jediný operační systém, multiplatformní programy uživatele neomezují, což je velice důležité. to miranda není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2008 13:43

Tak tak, abych nemusel na kazdym operacnim systemu pouzivat jinej klient, tak sem od Mirandy presel na Pidgin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  21. 01. 2008 14:12

jj, proto tu jsou na pomoc s konfiguraci pack-y

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kupree  |  21. 01. 2008 12:02

jj pekny kluci.. ale zatim slabota, je tam par takovych osvetlenych mist...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  21. 01. 2008 11:26

éééé,... pro plat. Win vyhozenej cas. Proste ala miranda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nothrem  |  21. 01. 2008 07:55

Asi by stálo za zmínku, že se nedá použít jako klient pro libovolný server; dá se tedy používat pouze stejně jako ICQ, MSN apod.

Nastavení sice obsahuje kolonky server a port, ty jsou úspěšně ignorovány a program se stále připojuje na server jabbim.cz

Navíc klient nepodporuje SSL, takže o nějakém zabezpečeném přenosu si můžete nechat jenom zdát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CX  |  21. 01. 2008 08:35

Asi by stálo za zmínku, že je to napisane v pythone cize strasne pomale a zerie to vela systemovych zdrojov.... Cize neodporucam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef.halicek  |  21. 01. 2008 08:53

Konkrétně pod windows ten klient pomalý není. Píšete to jako by to startovalo jako Openoffice. Prosím uživatele aby se přesvědčili sami a neusuzovali po prvním spuštění, kdy si Jabbim kompiluje pyc soubory, aby pak jel rychleji. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miso  |  21. 01. 2008 09:13

A je python rychlejsi ako java ?

ja by som to porovnal s azureus vs utorrent - azureus je v jave a zerie kopec systemovych prostriedkov - sice je premakany ale nikto ho nepouziva kvoli spominanej spotrebe prostriedkov......

takisto aj v jave je predkompilovany, ale.....

utorrent je presny opak, malinka nativna aplikacia.....

kolega to asi myslel tymto sposobom....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2008 09:19

"ja by som to porovnal s azureus vs utorrent - azureus je v jave a zerie kopec systemovych prostriedkov - sice je premakany ale nikto ho nepouziva kvoli spominanej spotrebe prostriedkov......

takisto aj v jave je predkompilovany, ale....."

Klid, Azureus je pouzivan dost masivne, a na prumernem PC nejak extra prostredku nezere, ani o nem nevim (vytizeni cpu 1-2 %, pri cca 200 connections a seedovani 20 torrentu obsazeni RAM 52 MB, to se ve 2 GB lehce ztrati)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2008 13:39

Co sem neposledy koukal no connection tak mi prislo ze Azuereu je tam priblizne stejne jako uTorrentu.

Ale k ty otazce. Python a java se moc srovnavat neda. sice oba se kompiluji do byte codu, ktery se pak spousti ve virtualni masine, ale VM v jave je mnohem rychlejsi proto se Java pouziva docela dost na servrech. Na druhou stranu Java ma GUI tool kit napsanej v Jave a tak jakykoli GUI je pomalejsi nez nativni GUI. To ale zas neplati pro Python kde je vetsina GUI tool kitu je nativnich a tak pokud aplikace nezpracovava neky velky mnozstvi dat sou GUI aplikace napsany Pythonu mensi a rychlejsi nez ty napsany v Jave. Krome toho vyvoj v Pythonu je hrozne jednoduchej a rychlej, takze idealni platforma pro aplikaci jako je Jabber klient :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef.halicek  |  21. 01. 2008 08:55

Připojit na jiné servery se dá, několik našich frnacouzských přátel to používá u nich. Bez problémů. S některými servery má problém kvůli použité verzi ejabberd, ale tento problém se ve vývojové verzi již řeší. Neplánujeme klienta omezovat na připojení na náš server.

Jabbim pouziva twisted, cili ssl samozrejme podporuje. Kde jste přišel na to že to nefunguje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef.halicek  |  21. 01. 2008 08:59

Omlouvám se, používám TLS, což je lepší než SSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef.halicek  |  21. 01. 2008 08:59

používáme.... tak to vypadá když spěchám :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k0brt  |  21. 01. 2008 13:56

v cem konkretne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  21. 01. 2008 14:07

http://www.google.com/search?hl=cs&safe=off&client=opera&rls=en&hs=v0G&q=ssl+tls+comparison&btnG=Hledat&lr=

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike411  |  21. 01. 2008 14:31

SSLv3 a TLSv1 jsou téměř identické technologie.

Čemu se však u Jabberu/XMPP většinou říká TLS (nebo lépe StartTLS) je standardní způsob navazování šifrovaného spojení mezi dvěma přímo sousedícími body (klient-server, nebo server-server) na stejném portu, jako se navazuje nešifrované spojení (většinou 5222, resp. 5269 pro s2s).

SSL se pak u Jabberu/XMPP říká zastaralému, nestandardnímu způsobu navazování šifrovaného spojení na samostatném portu (většinou 5223).

Ve spojitosti s tou nestandardní metodou se může TLS používat klidně taky, ale není to zvykem, zažité je označení "legacy „SSL“.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike411  |  21. 01. 2008 12:31

Ignorujte předchozí zápisek, ten člověk očividně neví, o čem mluví.

Bez zvlášntího nastavování se lze připojit klidně i ke Google Talku – stačí jako Jabber ID zadat svůj e-mail u Googlu a příslušné heslo k němu.

SSL/TLS se použije automaticky, pokud je server nabízí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2008 13:36

naopak, dá se použít pro libovolný server. používá otevřený protokol Jabber. to, že se nelze připojit k ICQ nebo MSN serverům není chyba programu, ale chyba těch serverů, používajících utajovaný protokol. jakmile přejdou na Jabber, bude možné komunikovat i s nimi. mimochodem AOL (provozovatel AIM A ICQ) něco takového právě zkouší, poskytnout Jabber server pro komunikaci Jabber uživatelů s uživateli jejich uzavřené sítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor