Itanium 2 Deerfield na trhu

Diskuze čtenářů k článku

Solvina  |  08. 09. 2003 15:06

Dik.
Nejak se v tech novych technologiich neorientuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  08. 09. 2003 15:26

Rodina itanium je cisto 64 bitova a teda 32 bit SW na nej bezi pomalsie ako na 32 bit CPU na rozdiel od AMD64 - Opteron,Athlon 64, ktore umoznuju bez 64 bit-ovych aplikacii ale 32 bit aplikacie na nich bezia plnou rychlostou 32 bit. CPU. Itanium prislo na trh v roku 2001

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  08. 09. 2003 16:48

Hmm, no to nie je preto, ze je cista 64bit, ale ze 32bit sa tam emuluje. Podla tejto definicie totizto by ani Pentium nebolo ciste 32bit, pretoze umoznuje bez 8, ci 16bitoveho XT kodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JV  |  08. 09. 2003 17:21

Ne, tusimze Italium2 ma v sobe kus pentia3, jenze to bezi tak pomalu, ze se rozhodli ze to raci budou emulovat v sw...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  08. 09. 2003 19:06

upresnim:

Itanium2: ma v sobe HW emulaci x86 procesoru, ktera preklada x86 CISC instrukce na IA64 microinstrukce. Obsem emulace je velmi pomala, a z toho duvou intel planuje (momentalne ve vyvoji) zavest sw emulaci x86 (technologie typu codemorphing), ktera je rychlejsi (napr. procesory PA-RISC jsou emulovany sw), ale musi byt podpora v OS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kubeš  |  08. 09. 2003 23:33

To je sice hezke, ze AMD64 umi spracovavat 32 bit programy jako by se nechumelilo, ale to je take jeho hrob, je stale stavene na x86 architekturu, ktera je v dnesni dobe uz opravdu prezita a bohuzel sila setrvacnosti trhu nam ji stale vnucuje a brani razantni zmene.

Ja stale doufam, ze jednou budu moci mit kousek zalozeny na architekture Itania doma pod stolem. To bude hned o necem jinem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  09. 09. 2003 01:04

co ti schazi na 32bitech? 64bit arch. zpusobi akorat to, ze csechno zabira 2x vic mista v pameti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2003 01:50

a) 64bit vubec neznamena ze vse bude zabirat dvakrat tolik, v praxi nenastava taky zadne zdojnasobeni, protoze vyuziti 64bit operandu a operaci je zanedbatelne (hlavni vyhodou je adresovatelny prostor, nikoliv pocitani s 64bit cisly (zde se uz nejakou dobu totiz pouziva lepsi technologie jako mmx, sse, 3dnow)).

b) tom si stezuje na architekturu x86 (nikoliv 32bitu), ktera je opravdu hodne zastarala (vice nez 25let), a z technickeho hlediska je velkou brzdou  ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2003 07:58

Vsetko co tu bolo povedane po mojom predchadzajucom prispevku je hola pravda... Skutocne najvacsim plusom ale aj minusom AMD64 je kompatibilta s x86. Ale je to cesta, ktoru vymyslel team AMD zo Sunnyvale uz kedysi velmi davno- este ked bol s Intel-om omhono vasci kamarat ako je dnes, teda v case vyvoja i386, na ktorom robilo AMD spolu s Intel-om. A presne ten isty team vyvyjal aj K8 - Hammer -AMD64 ci ake nazvy tomu dat...

Takze nic ine sme nemohli cakat...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tosuja  |  09. 09. 2003 08:59

Jo, urcite je to brzda, kdyz uz to kazdy rika (nejsem hw odpornik, nevim tedy, proc to brzda je). Jsou problemem instrukce, tedy jejich jasna CISC architektura, nebo co? Ja vim, ze teorie rika, ze stejny kod je schopen po spravnych optimalizacich bezet na RISC 2-5x rychleji, nez na CISC stroji. Tak jako tak jsem si nevsiml, ze by se blyskalo na lepsi casy.
Dokazete si nekdo predstavit, ze nektera procesorova firma ted stvori pro bezny trh neco, co neni kompatibilni s x86 (a co navic bude mit komercni uspech)? A kdyz uz, tak to bude VLIW architektura a x86 bude emulovano, coz zase znamena jen to, ze se bude temer vyhradne pouzivat emulace a ne nejaky nativni kod (prvnich pet az osm let existence nove platformy). Proste v x86 softwaru je prilis mnoho penez. A opravdu to neni jako v pripade Applu, ktery za dobu sve existence udelal minimalne dva prechody na hardwarove nekompatibilni platformy, ale vzdy udelal pro sve zakazniky emulatory starsich stroju pro zachovani kompatibility.
Nebojim se toho, ze by se Microsoft odhodlal prekopat Windows a aplikace na novou platformu - jsem presvedcen, ze u Windows by mu to trvalo par let. Linux a kdecoBSD jsou na tom jinak, ty uz ted bezi na tolika platformach, ze jedna navic uz by nebyla tak velky problem (kdyz bude dostatek dokumentace).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vinca  |  09. 09. 2003 10:29

Co se softu tyce, tvrdil zastupce AMD na konferenci minuly tyden, ze na AMD64 bezi soucasne Windy rychleji a s lepsi odezvou, a ze Microsoft prislibil (nebo uz na tom dela) WinXP_64_AMD, neboli spec. edici 64 bit. oken s optimalizaci pro AMD64. Jestli je to pravda, nevim, vyvstavaji problemy s 32 bit drivery tretich stran apod., ale treba to maji vychytany... (bylo tvrzeno, ze na trhu - rozumejte v USA - se ty windy obevi nekdy koncem tohodle roku). No uvidime ... Rozhodne bylo prezentovani moznosti AMD64 zajimave!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2003 11:13

>zastupce AMD na konferenci minuly tyden

Ak mas na mysli Robert-a J. Rivet-a na Smith Barney Citigroup Technology Conference , tak vedz, ze to je CFO teda hlavny ekonom AMD a  byvaly sefa ekonomiky Motoroly, ktoreho si Ruiz zobral so sebou

 

>WinXP_64_AMD,

na nich robi M$ uz vyse roka a beta je uz dva tyzdne vonku pre dodavatelov... Cize ten koniec Q4 2003 -Q1 2004 by mohol byt stihnutelny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tosuja  |  09. 09. 2003 15:42

Ja jsem nemluvil o nove platforme zalozene na x86, ale o necem uplne novem. To, ze budou Windows pro K8 je hezke, ale je to pozde, Opteron se nejakou dobu prodava. To MS trosku zaspal. Ale neni duvod ocekavat, ze ty windows zprasi, porad je to architektura x86.
Kdyz byly NT pro Alpha procesory, tak to byla jina. Jestli se nepletu, tak byly schopny bezet jen v 32bitovem modu.... Prave proto si myslim, ze MS nebude chtit opoustet x86 architekturu, i kdyby vsichni ostatni chteli. Bylo by to pro MS financne neefektivni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  09. 09. 2003 23:38

Ja bych se nove platformy nebal. Podivejte se na Javu. Taky je to nova vec a jak se ujala. Postupna evoluce je sice dobra, ale podstatne zmeny vznikaji vzdy revolucne. Proste obcas je potreba odhodit vsechno zastarale a zacit na zelene louce a klady toho noveho brzy prevazi. Vzdycky jsem fandil AMD, ale ted ma Intel plus.

Mozna by nebylo od veci krome platformy x68 zahodit i 16/24/32 bitove OS jako Windows a Linux. Aspon by konecne presly hadky, co je lepsi. Jenze na to by byl potreba opravdu silny hrac a takovy zjevne neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  10. 09. 2003 10:21

apple s MaxOSX - uz to jednou udelali ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tosuja  |  10. 09. 2003 12:00

Java neni ani nahodou nova a ujima se velmi, velmi pomalu. Nemluve o tom, ze existuji jeji dve, ne zcela kompatibilni verze - original od Sunu, zmenena verze od MS, ktery jako obvykle ignoruje standard.
A Linux neni 32bitovy, jenom bezne verze distribuci jsou pro 32bitovou architekturu kompilovane. Linux bezi na Sparcu, Alphe, MIPSech, Power kdeco, Itaniu, proste na mnoha 64bitovych platformach.
Ale s tim hracem je to pravda - k takovemu kroku by se musel odhodlat Intel ve spolupraci s MS a stalo by je to tezke penize. A oni vydelavaji slusne i ted, takze ta investice je v zasade zbytecna....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  10. 09. 2003 12:08

16/24/32 bitove OS ? Huh, nejste vy amigista ? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dedek  |  08. 09. 2003 14:45

Ometena cache dela lenejsi Itanium.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar Schon  |  08. 09. 2003 15:03

omezeni rychlosti psani muze prinest snizeni vyskytu preklepu. omlouvam se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  09. 09. 2003 22:53

A nemyslel to lenejsi=linejsi a ne levnejsi ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor