Irsko blokuje přímá volání do 13 zemí kvůli problémům s dialery

Diskuze čtenářů k článku

NerozumimNicemu  |  27. 09. 2004 00:19

Pokud se nehrabu od rána do večera v PC nemůžu vědět co na mne číhá. Poviností provozovatele musí být že mne od toho ochrání. Nemůžu přeci jít do restaurace s tím, že když si dám špatně zvolené jídlo tak to nepřežiju? Se slovy, dal sis  kafe, mněls počítat s tím že mohlo být od žida. Je tu ještě nějaký náměstek ředitele zeměkoule nebo sám ředitel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kajs  |  26. 09. 2004 15:25

Cau,asi se k vam nedonesla prava ze si muzete zdarma  do konce zari ! zablokovat volani na predcisli co to zpusobuji.Staci si jen zavolat na zelenou linku Telecomu 800 123 456,prokousat se nabidkami k operatorovi.Potom staci jenom zadat udaje co mate ma vypisu uctu a do 5 dnu to mate v o.k. A jeste je to na neurcito tak co resit?.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležel  |  26. 09. 2004 02:47

Za dialery je zodpovědný uživatel PC - ten dialer se sám od sebe neinstaluje, to ten blbý uživatel (s obyčejným modemem :) musí dát ANO, NAINSTALOVAT v dialogu který ho varuje před nebezpečím... A navíc: kampak to ty lidi na netu lezou, ze jim to chce nainstalovat dialery - vetsinou warez nebo xxx - ze se ani nestydi si nekam stezovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  26. 09. 2004 11:19

Rekni, ze si delas prdel, prosim. Co je spatneho na tom, ze nekdo navstevuje XXX? A co je divneho na tom, ze nahodou nebo ze zvedavosti navstivi "warez" stranku? A co kdyz, ty pako proste z roztrzitosti neco odklepne nebo se mu objevi dialog v jazyce, kteremu nerozumi - treba v korejstine? Nemluve o tom, ze neni bezpodminecne nutne nic odklepavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Doležel  |  26. 09. 2004 14:38

> A co kdyz, ty pako proste z roztrzitosti neco odklepne ...
Nikdy jsem nic z roztrzitosti neodklepaval, obzvlaste bych neodklepaval na warez www.

> ... nebo se mu objevi dialog v jazyce, kteremu nerozumi - treba v korejstine?
Ten vystrazny dialog ukazuje Internet Explorer - ty ho mas v korejstine???

> Nemluve o tom, ze neni bezpodminecne nutne nic odklepavat.
Tak je jeste blbejsi a ma spatne nastaveny IE.

Uzivatel musi (pokud se nejedna o bezpecnostni chybu v IE - za to strilet lidi z Mrkvo$oftu) nejakym zpusobem povolit instalaci prvku ActiveX, at to bud tim ze si blbe nastavi IE nebo tu instalaci proste potvrdi. Internet Explorer sam od sebe NEnaloaduje knihovnu a NEzavola jeji DllRegisterServer a NEvytvori instanci objektu!

V zivote se mi do PC nedostal zadnym zpusobem vir (antivir nepotrebuju), nikdy jsem si nenainstaloval nejaky skodlivy ActiveX prvek.
Tak at ti, co si potom stezuji neukazuji, jak neschopni pri pouzivani Windows a IE jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  26. 09. 2004 18:19

> Nikdy jsem nic z roztrzitosti neodklepaval, obzvlaste bych neodklepaval na warez www.

Ty mozna ne, ale BFU to udelat muze. A i mistr tesar se muze utnout, slabsi chvilky ma kazdy.

> Ten vystrazny dialog ukazuje Internet Explorer - ty ho mas v korejstine???

Jestli mas na mysli nejaky standardni dialog z IE, tak tomu uzivatel taky nemusi rozumet. Jinak viz vyse.

> Tak je jeste blbejsi a ma spatne nastaveny IE....

Ano, ano. Ale uvedom si, ze ten "blby uzivatel" muze byt Tvuj otec nebo jiny pribuzny, ktery o VT nema sajn. Uz vidim, jak mu vysvetlujes, ze je blbec a ze si za ty zbytecne desetitisice muze sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  29. 09. 2004 02:18

Internet Explorer sam nenatahne knihovnu a nezavola DllRegisterServer, ALE v dobe kdy sla u nas prvni vlna dialeru, byla aktualni takova pekna dira v IE, diky ktery Explorer ochotne stahnul a spustil exac, a to aniz by se uzivatele na cokoliv ptal. Popis je napr. na http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms01-058.mspx, akorat ze to postihovalo vic verzi IE, nez je tam uvedeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  25. 09. 2004 23:02

da sa chytit dialer ked clovek pouziva Mozillu alebo Operu ? IMHO nie, takze kto je za to zodpovedny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vpar  |  26. 09. 2004 14:43

Jde to, ale uživatel si ho musí stáhnout a nainstalovat. A někteří jsou toho schopni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SFX  |  24. 09. 2004 18:19

Být provozovatelem nějakého (nyní blokovaného) dialeru, okmažitě žaluju irský úřad za porušování podmínek hospodářské soutěže. Můj dilaer nemusí být vůbec nelegální, může to být normální platba třba za sledování porna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atlasz  |  24. 09. 2004 20:13

V tom pripade sa mozes pokusit do toho dialeru dopisat kod, ktory umozni nadviazat to spojenie aj na rucne vytvorenom spojeni cez operatora tak, ako to funguje u faxu. (ak sa to da)
Opatrenie je to asi dost debilne. Do zahranicia volam velmi vela (asi 70% mojich hovorov) a dost by ma to otravovalo. Dufam ale, ze sa k podobnemu kroku voci inkriminovanym krajinam odhodla viac zemi EU a prinuti to dane krajiny zmenit ich legislativu tak, aby boli tieto podvodne subjekty trestne stihane. Ak by ich operator preberal na seba cast zodpovednosti, asi by tiez lepsie overoval, koho platenu linku umozni volat aj zo zahranicia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  24. 09. 2004 23:58

Podvodníky, v jejichž prospěch dialery pracují, je potřeba stíhat za podvody. Jsou-li v zahraničí, nezbývá, než jejich čísla blokovat. Ať si s nimi jejich vlády poradí. Je to velmi účinná donucovací metoda.
Diplomaté z těchto zemí ať si zkouší dial-up na těchto dialerech ze své vlastní kapsy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-FUČÍK-  |  24. 09. 2004 17:43

no tak výrobce toho šitu bude muset po zvednutí namluvit nějakou hlášku no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpg  |  24. 09. 2004 13:51

Proc by meli operatori odskodnovat sve klienty ???? za co ??? Ja uz beru jako vrchol prepychu, ze vubec vydali prohlaseni at si lide davaji pozor. Pokud si nekdo neumi udelat poradek v pocitaci, tak at plati.
Jina vec by byla, kdyby se prokazalo, ze vir si "objednal" nejaky operator.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VP  |  24. 09. 2004 14:08

Ty budeš asi taky pěknej pičus, co? Myslíš že dialery nejsou naobjednání?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpg  |  24. 09. 2004 18:35

pokud vim, tak plati presunkce neviny. Jestli mas jediny dukaz proti jakemukoliv operatorovi, tak podej zalobu a uvidis....
Proc by se meli operatori starat o nase pocitace ??????????
Ja osobne bych zadneho Telekoumaka nenechal vrtat se v mem PC, nebo Ty snad jo ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  24. 09. 2004 14:11

ty jsi normalni pica

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
semik  |  24. 09. 2004 16:24

alejo, nikdy jsem nebyl sprostej, ale si picus a kreten!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  24. 09. 2004 18:42

A predstavujes si to jak?
Ten hovor uz se jednou uskutecnil. Uzivateluv telefonni operator z nej sice nejaky prachy ma, ale ne vsechny. Podstatnou cast uz ma v kapse jeho zahranicni kolega. Kdo by mel uzivateli neco davat a kolik by to melo byt? Predstava ze vsichni zucastneni vrati prachy je hodne naivni. Ale i kdyby chteli, tak oni kvuli tomu hovoru meli nejaky naklady a kdyz vrati prachy uzivateli, tak budou v minusu oni. Ale proc by meli, kdyz je to blbost uzivatele, ze si neco takovyho pustil do pocitace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lama  |  26. 09. 2004 13:20

Cau,
pokud by se CTc opravdu chtel chovat ferove ke svym zakaznikum, defaultne by nastavil sluzbu volani na draha cisla jako "blokovanou" a zakaznik by si ji musel explicitne aktivovat. Dalsi moznosti je "pleachova huba" ktera zakaznikovi pred navazanim spojeni prerika "Halllo, volate za draho".

A tebe bych ty chytroline vylecil tak ze bych si pockal az si pujdes do samosky pro rohliky, a kdyz by jsi ty rohliky nahazel do pytliku a sel ke kase tak bych ti za kazdej rohlik nauctoval 100 000Kc, samozrejme ze bych k tem rohlikum napsal cedulku 100 000Kc/ks. Dostal bych zakonu vse by bylo koser.
Navic u tech rohliku je to o to ROVNEJSI pristup ze si muzes pri kazdem rohliku zkontrolovat kolik te stoji. Kdezto pri "CERPANI" telekomunikacni sluzby to jaksi nejde..

Chtel bych potom videt ten tvuj protahlej ksicht ty neomylnej guru ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpg  |  27. 09. 2004 19:39

"zkontrolovat kolik te stoji. Kdezto pri "CERPANI" telekomunikacni sluzby to jaksi nejde.."
Jaktoze nejde, prece vytacim cislo, a vim predem jestli volam 971 nebo 909.....jo a ze to nevytacim ja na telefonu, ale nejaky dialer ? proc by to melo operatora zajimat ¨??? on je povinen spojit Te na to cislo, ktere vytocis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  29. 09. 2004 02:02

Nemyslim si ze ten priklad s rohlikama sedi, protoze v nem by me podvedl primo poskytovatel rohliku, zatimco u dialeru je v tom jeste nekdo dalsi.

Situace se ma tak, ze nekdo podvedl uzivatele. Je to od nej hnusny a pro uzivatele smutny. Jenze kdyz mu telefonni operator vrati prachy, tak utrpi ztratu on. Nedava smysl, ale uzivatele nekdo podvedl a operator utrpel ztratu.

No a s tou neomylnosti... napsal jsem snad ze se me to stat nemuze? Kdybych mel modem, tak by se mi to urcite stat mohlo. Byl bych samozrejme nasranej na toho kdo ma na svedomi dialer, ale hlavne bych se mlatil do hlavy a rikal si ze jsem blbej, ze jsem si toho nevsiml. Rozhodne bych z toho nevinil operatora, kterej za to nemuze.

Ale jinak s tebou zase souhlasim, ze standardne by nektery veci mohly byt blokovany. Nedokazu si predstavit, ze by nekdo chtel dobrovolne volat na ruzny barevny linky, kde za kazdou minutu da par desitek korun. Osobne bych klidne bloknul i zahranicni hovory, beznej uzivatel stejne do zahranici nevola. A kdyby to stacilo jednorazove aktivovat, tak by to ani nemuselo nikomu vadit a beznej uzivatel by byl v bezpeci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  24. 09. 2004 13:36

Jak se zdá, tak těm šmejdům aspoň nepomáhá tamější telecom. Není to jako u nás, kde Telecom + ostatní operátoři klidně hrabou peníze za prodialerované připojení k netu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor