Vývojáři umělé inteligence jsou v poslední době hodně slyšet díky novým možnostem hlubokých neuronových sítí, jejichž dovednosti se při dostatečném výpočetním výkonu blíží člověku a je to znát v mnoha oblastech - pochopení obrazu, řeči nebo i obecných dat. Tentokrát se inženýři Facebooku a Intelu účastnili s vlastní A.I. soutěže ViZDoom.
ViZDoom neboli Visual Doom má jednoduchý cíl – soutěžící musí vytvořit software v rámci jazyků Java, Python nebo C++, který bude schopen ovládat hru Doom a hrát pouze pomocí dat z obrazovky, zkrátka stejně jako člověk.
Soutěží se ve známých ale i v nových mapách, které nejsou předem k dispozici a vytvořená umělá inteligence si tak musí v reálném čase umět poradit ve zcela nových podmínkách a zvolit nové strategie pro každou hru. Systém je klasický deatmatch, takže se všichni snaží zabít všechny, dokud nezůstane jeden vítěz.
U známé mapy mají všichni už od začátku k dispozici raketomet, u neznámé se zbraně náhodně generují. Hraje se několikrát po dobu deseti minut v rámci jedné mapy a kdo v průběhu zabije nejvíce protivníků, vyhraje, respektive umístí se nejvýše v žebříčku.
Na nejlepších pozicích dle druhu deathmatche (známá vs. neznámá mapa) se umístily dvojice vývojářů z Facebooku (Yuxin Wu, Yuandong Tian) a Intel Labs (Alexey Dosovitskiy, Vladlen Koltun).
Co myslíte, jaká je šance, že podobný typ umělé inteligence v budoucnu padne do špatných rukou?