Internetové linky nejvíce zatíží video, P2P ustupuje

Diskuze čtenářů k článku

04. 06. 2010 15:36

Prosil bych všechny poskytovatele internetu aby začaly měřit stejným metrem...

- Tak jak blokují P2P bych prosil aby okamžitě začali blokovat video z YouTube a Facebooku. (Když jim to tak zatěžuje síť) Hned byste viděli ten poprask.

- Žádné blokování/FUP nebo omezování rychlosti! Ve skutečnosti za to nemůže přemíra stahování, P2P nebo video na YouTube, ale NEPŘIPRAVENOST poskytovatelů internetu!!! (Mnohem více to pociťují mobilní operátoři)

- Poskytovatelé spoléhají na to, že si koupím 100MB/s internet, zaplatím 10 000Kč/měsíc a budu survovat nechám internet vypnutej.

- Pokud někomu poskytovatel prodá internet 10MB/s, tak musí počítat s tím, že těch 10MB/s využiju naplno!!! (rychlost mají oříznutu na routerech) Lidi jen chcou co si platí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 15:49

Kdyz bude kazdy stahovat naplno, tak za pripojeni zaplatis mnohonasobek toho, co platis dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 17:17

To je jasné, na plno by to ani nešlo, když poskytovatelé mají i 10násobně nižší konektivitu než prodávají... jenže zase nezatížíš linku na 100% po 24hodin denně a třeba na celý měsíc... a už vůbec ne všichni liidi co mají net od stejného poskytovatele... (teda pokud zrovna nevyšel nějaký new film nebo hra )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 17:42

Znam lidi, kteri nez aby nechali linku se flakat, tak daji stahovat naprosto cokoliv se slovy "treba se to jednou bude hodit". Jinak si myslim, ze poskytovatele maji i 100nasobne nizsi konektivitu, nez prodavaji. Neni to ale vyhodne jen pro ne, ale i pro zakazniky.

Jako idealni reseni bych si predstavoval sirsi adopci nejakeho protokolu podobneho bittorentu(ze by se dala data ziskavat z vice zdroju). Ze by treba internetovy obsah, ktery je zdarma, mohl byt geograficky rozmisten. Napriklad by poskytovatel internetu nacachoval nejvice sledovana videa z youtube a kdyz nejaky uzivatel z jeho site bude chtit to video videt, tak se mu bude stahovat od poskytovatele a ne odnekud ze zamori(uzivatel nic nepozna). Tim by podle me mohl poskytovatel usetrit dost velkou cast provozu do vnejsi site a i pro uzivatele by to mohlo byt rychlejsi. Pak by samozrejme bylo jeste mozne, ze by se dala data stahovat od vsech uzivatelu(rekneme, ze soused neco stahnul, ja to najdu na internetu, dam stahovat a stahne se mi to 100Mbitovou rychlosti od souseda pres nejblizsi spolecny router), ale to by bylo asi dost zneuzitelne.

Na druhou stranu by podobne vymozenosti snizovaly tlak na budovani novych kapacit site.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2010 11:32

Kapacity většiny českých páteřních sítí a dalších prvků jsou více než dostačující. FTTx a ETTx sítě jsou kapacitně připraveny i na mnohem vyšší rychlosti než je 30 mbit/s. Jediné v čem vidím skutečně problém jsou ceny konektivity na vstupu a nebo v Česku velmi oblíbené wifi sítě. Nedivím se že někteří operátoři mají agregaci i 1:300. Pak jsou ještě operátoři kteří balancují na hranici zisku aby dodávali to co slíbili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2010 12:53

Všichni operátoři mají "reálnou agregaci" počítanou ve stovkách ku jedné. Představte si jen, co by to znamenalo, kdyby se měl třeba jediný panelák připojit agregací 1:1 - ano, u vysokorychlostního netu by to znamenalo, že jediný dům musí mít linku s kapacitou v jednotkách až desítkách Gb/s, jediná ulice o řád výš (a čtvrť o další dva výš). Tohle by skutečně žádné páteřní linky nebyly schopny zvládnout - terabitové a petabitové přenosy mezi městy a do zahraničí tu opravdu nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 11:45

P2P ustupuje, protože taháme legálně z Rapidu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 12:43

zlatá slova, zrak mi plane, to je RomaneL zlatý důl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 12:59

Přesně tak. To jsou ty HD filmy. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 10:21

To je tím že už není ani co co stahovat ! Za posledních pár let jsou tak 2 - 3 filmy na ,které se dá dívat a u hudby je to ještě horší tam bych si nestáhl se současných rychlokvašek vůbec nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 10:48

Presne tak.

Kvalita celkem klesa.

Pripomina mi to hry. Tam se taky vsichni zameruji na graficke orgie, ale hratelnost a pribeh tam casto chybi.

A u filmu je to ted podobne. Taky se vsichni zameruji na HD, 3D a pritom pribeh upada. Brzo budou ve filmech dialogy podobne tem z porno filmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 11:07

To je celkem blbost, kvalita filmů je pořád stejná. Poměr kvalita : sranec taky :). Holt už máš buď nakoukáno best of minulých let nebo blbě hledáš :). Dobrých filmů za posledních 80 let vyšlo tolik, že to skoro nemáš šanci za život dokoukat.

Co se her týče tak tam souhlasím, od té doby co se dělají "pro lidi bez mozku only" tak mě taky moc nebaví hrát nový hry. Doufám, že si vydavatelé pořádně nabijí rypák a zjistí že bez poctivosti a inovace to nepůjde. Jistou naději skýtá indie scéna a třeba hry na DS by mě taky bavily :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 11:13

Kvalita filmů není pořád stejná, alespoň podle mě ne.

Když si vezmeš filmy v minulosti jako Braveheart, Shawshank Redemption, Saving Private Ryan, takové filmy tě emotivně vezmou, překvapí příběhem. Dnes? Vezmi si takový Avatar, graficky úžasný, příběh o ničem. To samé Prince of Persia který je teď v kinech, a to jsem se na něj tak těšil.

Jestli mě chcete mínuskovat tak mě vyveďte z omylu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 11:23

Tady je vidět ta relativita, já jsem si třeba u Braveheart\ říkal něco ve smyslu "tohle už jsem v pár obměnách viděl předtím, kde je v tom něco zajímavého". Z téhle trojky se mi nějak významněji líbil jen Ryan (i když mezi válečnými filmy u mě pořád vede Bridge on the River Kwai. Jinak v poslední době byl skvělý třeba Up in the Air.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 11:30

Gran Torino, Město bohů, Million Dollar Baby jsou dobré filmy s dobrým příběhem. Bohužel (pro někoho bohudík) se teď všichni vrhli na komiksy. A točí se tolik filmů, že je přefilmováno a většina je brak, tak to pak vypadá hůř než je ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 17:21

Pokud se ti líbil Gran Torino, můžu doporučit http://www.csfd.cz/film/247611-harry-brown/...

toto je britská reakce a odpověď na Gran Torino

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 20:04

Presne, videl sem oba a oba sice hodne podobny, ale oba skvely...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 12:46

To, že v minulosti byly filmy lepší je prostě blbost, která byla už mnohokrát vyvrácena nejen filmovými kritiky. Prostě si pamatujeme ty kvalitní kousky a vždypřítomné sra*ky zapadly na dno archivů.

I dneska se točí skvělé a mnohdy i inovativní filmy. Naposled mě třeba totálně dostal Kick-Ass, to je neskutečná pecka. Loni byl zas ohromným překvapením District 9. Pokud chceš být emotivně pohnut, doporučuju třeba The Time travelers wife, The Blind side... Jako vynikající sci-fi se loni představil Star Trek ve své nové reinkarnaci, parádní komedie je třeba The Hangover. K zamyšlení se hodí Scorseseho nejnovější film Shutter Island, dál doporučuju třeba Up in the air, z animáků Up. A třeba všechno na co šáhne Clint Eastwood se automaticky mění ve zlato. Kvalitních filmů je hrozná spousta, ale zklamání typu The Clash of The Titans nebo Prince of Persia vždycky lidem zatemní mozek

Jinak osobně mám rád současnou seriálovou produkci, proudí do ní pořád víc a víc peněz a dá se najít opravdu velké množství kvalitních kousků

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 11:06

Ale houby. Pokud nekdo tvrdi, ze neni co stahovat, tak proste nevi, o cem mluvi.

Napriklad je k dispozici spousta spickovych serialu, ktere v CR uvidite za par let, pokud vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 11:14

Ahoj, muzes nejajy doporucit. Vetsina tech hlavnich pro me prave skoncila :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 12:59

Stargate Universe, Star Trek seriály. BSG..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 17:14

ANo, přesně tak - na podzim začíná 2. řada Stargate Universe (nejlepší seriál vůbec) a 3. řada Sanctuary (2. nejlepší seriál vůbec) A že zrovna ty HD verze nejsou malé (okolo 1.5GB na 1 díl, už mi to na disku zabírá okolo 80GB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2010 15:27

Cez leto odporúčam seriál EUReKA ... Škoda len že odvysielajú len polovicu série.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 04. 06. 2010 11:19

Obsah by se třeba našel, to je pravda, byť většina dobrých seriálů právě skončila nebo mají pauzu. V souvislosti s článkem je tu ale jiná otázka - kdo je bude stahovat přes P2P? V mém okolí už tradiční P2P nikdo nepoužívá, snad ještě BT. Ale jinak vedou webová úložiště typu RS.

Ale už i u nás jsou streemservery, kde si právě ty oblíbené seriály včetně českých titulků můžete přehrát, aniž byste je museli stahovat. Zatím je to mizerná kvalita a pro provozovatele zjevně nelegální činnost, nicméně časem to tak určitě dopadne oficiálně. Když se k tomu přidá Google TV, tak už se stahovat nebude, budeme jen streemovat... A to se pak statistiky Cisca bezesporu naplní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2010 16:24

V tom streamování bych řekl, že je obrovský nárust stažených dat.

- Když si stáhnete video z RS nebo Torrentu, tak to video máte. Můžete si ho poušťet a seekovat jak je libo, bez omezení a bez internetu.

- Když máte ale video na YouTube, tak se přehrání rovná stažení. (Když má prohlížeč blbou náladu, tak to začne stahovat znovu i při seekování)

- Navíc je to celé cetralizované. Pokud se někdo zkoušel připojit na iVysilani České televize během hokeje, tak zjistil, že servery jsou dole. Neustály tu zátěž.

- Tady se mi naopak P2P zdá výhodné, protože každý potenciální divák, může video streamovat(sdílet) dalším lidem. Sdílení není jen škodlivé, ale může být i řešení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2010 12:57

Mozna je budoucnost v streamovani live videa pres bittorent :) I kdyz je pravda, ze si nejak nedokazu predstavit konkretni reseni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2010 11:20

Třeba SopCast je typická P2P streamovací síť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 06. 2010 17:19

A kdo se tady baví o novinkách? Jsou hromady starých dobrých filmů a muziky, které stojí za to vidět a v ČR nejsou k sehnání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor