Internetová televize Netflix v USA výrazně vytěžuje datové linky

Diskuze čtenářů k článku

avatar
26. 10. 2010 14:57

Ono ta vytizenost bude taky tim ze netflix ted (cca) mesic a tyden dava zkusebni provoz na 1 mesic zdarma oproti drivejsim 2 tydnum. sposta lidi si to vyzkousi a zase zavre ucet. Taky jsem si otevrel ucet v domeni ze shlidnu desitky novych filmu, ale sklamani, kdyz jsem zjistil ze nejmladsi film je tak minimalne rok stary. nejake serialy tam jsou ale ty moc nesleduju takze sluzba pro me k nicemu. Navic netflix podporuje kdejakou herni konzoli pripojenou k tv vcetne widli a aple os, ale linux ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 18:54

jj, s tím linuxem mě taky štvou....pokaždý když chci na něco kouknout přes stream, musím šáhnout po windows....

Ale jinak služba je to opravdu super, streamovaně sice jsou většinou starší filmy, ale na DVD už je to lepší, za 10 dolarů pohoda. 100x lepší než platit 50-100 dolarů měsíčně Comcastu nebo ATT a stejně na to nekoukat, protože 10 minutové reklamy každých 5 minut, to se prostě na film koukat nedá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 14:08

Rychlost linky není zas tak velký problém jak by se mohlo zdát,pro HD opravdu stačí takových 40-50Mbps,když vezmu v potaz,že zatím nejběžnější karty v počítačích mají stejně jen 10/100Mbs maximální rychlost,tak na tu televizi si vystačíte i s trochu rychlejším ADSL.Horší je to s vytížením serveru který takovou televizi poskytuje,kupříkladu online stream je na výkon daleko náročnější než staticky umístěná videa a pokud sečtu archiv+poskytnutí online streamu+100 tisíc připojení,budete potřebovat sakra velký výpočetní výkon aby se ten obraz na koncových stanicích nerozpadal.

Z vlastní zkušenosti vím,že 4 servery Phillips (každý uvnitř 4 procesory Intel i7),mají co dělat aby utáhli online stream televize pro asi 5 tisíc přípojek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 15:02

Ono je docela rozdil zda streamujes online televizi nebo "zaznamy poradu".

Kdyz je to ten prvni pripad tak to lze vysilat broadcastem nebo multicastem, a to zase tolik ten server nezatizi. Ale pokud chces vysilat zaznamy poradu, ze si kazdy muze vybrat jaky porad kdy chce sledovat, tak je to problem, protoze musis kazdemu vysilat to co chce. A tam to samozrejme dost zatizi server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 17:09

Ktere rychlejsi ADSL nabizi 40-50 mbps?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 10. 2010 10:06

U nas? Asi zadne volne dostupne.

V cizine? Ano existuje ADSL2++, ktere ma az 44Mbit downstream. Pripadne VDSL2, ktere ma az 100Mbit symetrickych.

Problem je pak jen se vzdalenosti, tam tyhle rychlosti funguji jen do nejakych 800m od dslamu, pak to klesa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 12:58

to bylo pořád: "stačí mi 4/1, rychlejší internet je jen pro (nelegální) stahování" apod. Konečně další služba, která dokáže využít potenciál. Jsem zvědavý, co se stane, jakmile se něco takového přijde k nám (a za kolik let to bude). To aby UPC/O2 aspol. začalo zavádět FUP. ISP si budou moci za internet TV brát speciální příplatek Za 500kč s FUP XX GB, 1000Kč bez.

Dobrá byla poznámka výše ohledně HD TV. Na druhou stranu HD seriály se stahují i teď a linky drží. Ale ta špička bude velmi zajímavá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 13:09

No jo, jenže stahovat HD seriály a streamovat HD seriály je něco úplně jiného. Na stažení ti stačí v podstatě jakákoliv rychlost downloadu, kdežto stream HD na základě použitého kodeku potřebuje alespoň 10Mbps linku - a to hovořím v podstatě o ripu. Pro plnou full HD kvalitu je zapotřebí linka kolem 40Mbps. Takže dokaď zde nebude mít každý možnost takového vysokorychlostního připojení, nemá cenu o tom ani vážně přemýšlet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 15:03

40Mbit neni az zas tak neobvyhla linka. UPC ma skoro kazdej a nabizej i 100Mbit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 16:06

Jezisi.

To, ze u KONKRETNIHO POSKYTOVATELE to neni NEOBVYKLE, neznamena, ze stejna situace bude panovat JINDE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 16:54

jenže je otázka, jak by to síť zvládla, pokud by začala většina uživatelů začala svou linku používat naplno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 18:19

UPC ma kolik zakazniku? 400 tisic? Kolik je v CR domacnosti? 4 mega?

10 % je "skoro kazdej"? Chlapce, mel by ses lecit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 18:51

Ale no tak - není jen UPC. Já mám u úplně jiného providera 50/50 a když budu chtít, můžu si doplatit na 100/100 nebo 150/150 Mbps...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 12:33

TV přes internet se zatím ještě pořádně nerozjela.

Příští rok se může na plné obrátky rozběhnout Google TV a Apple TV a i další, které jsou zatím v plenkách.

Lidi mnohdy bude svádět k internetové TV i kvalita, kterou jim mizerné DVB-T nenabízí.

Takže jsem zvedav, jak si internet poradí s HD TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 12:55

Souhlasim, škoda že v těchto našich končinách není něco podobného - a nebo o tom nevím. Na stream Novy se nedá dívat, jak je na tom stream Primy nebo ČT nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 13:00

Stream ivysilani.cz (CT) je v pohode..prima tv a nova tv je docela tragedie. Minuly tyden jsem si rozjeli stream.cz a tim i prima tv na Xtreameru a je to fakt nouzovka, ale staci..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 13:06

Zrovna pred tejdnem jsem psal dotaz na Stream.cz jestli planujou zahajit podporu prehravani v iPhone atd.. Ze prej ne.. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 13:15

my si taky museli pomoct sami..museli jsme udelat parser php a pak z toho rss zdroj a uz nam jde v Xtreameru komplet stream.cz (porady, vyhledavani..) - parada..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 13:16

ono proc by delali podporu pro Iphone, kdyz v mobilech s flash normalne stream.cz prehrat jde (android napr..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 17:21

Protoze zakaznik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2010 18:39

Protoze Apple je vic a vic rozsirenej, a ze nepodporujou flash mi zas tak nevadi, ale uz i CT ma aplikaci pro iPhone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 10. 2010 13:56

Komerční televize řeší jen to, co se jeví jako ekonomicky přínosné. Takže očekávat investice kvůli 1% potencionálních uživatelů . U ČT je situace jiná, ze zákona řeší i minority.

Byla to Vaše volba. Při nákupu iPhone jste věděl, že Flash je v iPhone nepodporovaný ale na druhou stranu je Flash nejrozšířenější platforma pro multimédia na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 13:38

Nějak tu touhu po televizi pořád nemohu pochopit. V době, kdy mohu mít prakticky jakýkoli film, hudbu, zprávy, být závislý na vysílacím plánu. Jestli jsem dobře pochopil, tak Netflix není zdaleka jen televize, ale i půjčovna filmů, jak streamovaných, tak na DVD, a za směšný paušál 9.99 dolaru celkem i s televizí. Za 170kč v přepočtu není důvod to nemít. I kdybych se na televizi díval 2 hodiny měsíčně. Z toho pro mne plyne zjištění, že ČT nemám, protože se nemůžu dívat na ty vypapané tvářičky, které mají jedinou starost: jak se dostat do peněženky ještě více lidem.

Ať dá ČT za 200 možnost sledovat všechny její programy, půjčovat filmy z archivu (archiv českých starých filmů by mi vystačil na pár let) a zkusí jednou trochu zapracovat, a vybudovat aspoň omezený archiv nových filmů zahraničních, a nemusí mít starost o zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 10. 2010 13:58

Souhlasim. Navic CT zadne zakazniky nema, jen platce "televizni dane". Takze nema potrebu vytvaret neco kvalitniho. Aspon ze stare CZ filmy vysly na levnych DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor