Internet Explorer 9 změní web navždy, tvrdí reklama Microsoftu

Diskuze čtenářů k článku

08. 09. 2010 20:53

Tak to sem se zasmal. Ano Internet Explorer byl vzdy revolucni prohlizec a ted zmeni web navzdy :D:D:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 20:59

No Internet Explorer bol kedysi naozaj revolučný prehliadač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 21:26

Kdysi, to je mozna pravda. Ale proc MS podporoval verzi 6.0 az doted, to nemohl v aktualizacich aktualizovat i prohlizec? Dyt 6ka nici net.. A cim si pomohli ve verzi 7 nebo 8? Mozna tak ze to zvlada png, ale jinak neumi nic a je neskutecne pomalej..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 21:35

Chápu, chybí vám pohled z jiné strany.

Mám běžného uživatele, dejme tomu vychovatelku. Ta má doma notebook, který je tichounký, PIII 1Ghz a 256MB RAM. Na browsení je to ideální, nic víc vlastně nepotřebuje. Občas přečíst dokument, vybrat e-maily a prohlédnout si prezentaci.

Pokud jí dám Linux, budu neustále řešit nadávky na to, že nějaký program od kamarádky nefunguje.

Pokud tam dám Windows XP a přidám běžný prohlížeč (IE7+, Operu, Firefox, Chrome), nebude stačit výkon notebooku. Nacpat browser do 30MB dnes není jednoduché. Použít alternativní prohlížeč má svoje mouchy - najednou nepůjde internetové bankovnictví, flash, stránky budou blokovat user-agent a podobně. Ano, vše se dá vyřešit, ale ona potřebuje, aby to prostě fungovalo.

Tak vychovatelka dostane IE6. Do paměti se vejde a svou funkci splní dokonale.

Dokud bude IE6 s menšími probléy, než jiné prohlížeče, nechám jej tam.

Chápu, vy od Applu máte "just works". Takhle to u Windows nefunguje. Prostě počítač je starší a nové aplikace na něm půjdou s problémy. Takže, ač technokrat a zastánce vědy, nechám vychovatelce IE6, protože "just works".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 21:43

Tak jo :) nechteji ji IE6, ale zbrzdite vyvoj celyho webu, ptz napsat web i pro IE6 znamena spoustu omezovani. Druha moznost je nepodporovat IE6, kterou uz ted voli cim dal vic lidi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 22:42

A copak vychovatelce poradite az na ni na nejakem webu (Facebook?) vybehne, ze zastarale bazmeky nepodporuji a at si to sakra zaktualizuje. Neni to vubec nerealna situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 22:58
09. 09. 2010 15:38

Jsem psal... až se to stane, tak najdu jinou nejjednodušší možnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 00:13

Tak přesně na takovém stroji Opera běží celkem svižně a bez problémů (s FF je to už horší a Chrome jsem nezkoušel) a co se týče flashe, tak ten sice běží, ale tam je to spíše o výkonu CPU a nikoliv prohlížeče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 00:49

Flash je už akcelorovaný přes GPU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 08:41

Pletete se, ve flashi je graficky akcelerované pouze video (pouze h264).

Jediná grafická akcelerace je v telefonech (asi jen android, bohužel na iphone to Steve zakázal), při použití cacheAsBitmapMatrix (v betě cacheAsSurface) je akcelerováno vykreslování těchto objektů.

(při scale a rotation jsou změny počítány pomocí GPU - jsou již nacachovány v paměti grafické karty, takže je to opravdu znát)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 08:43

btw. cachevat jde samozřejmě jakýkoliv DisplayObject...

viz.:

http://help.adobe.com/en_US/FlashPlatform/beta/... ...

(cacheAsBitmapMatrix : Matrix)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 15:41

Opera nemá problém na stroji s 512MB RAM. Ale na 256MB je nepoužitelná. No a seká se i video na youtube. GPU akcelerace je tak trochu mimo, protože je tam nějaká integrovaná (stará) Intel grafika s 8MB VRAM, podle mě tam HW akcelerace nepoběží :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 16:36

Možno by bolo lepšie uvažovať o kúpe nového železa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 19:14

Tento notebook má větráček, který se prakticky nespouští. Velikostně akorát, dá se přenést a tři hodiny ta baterka ještě zvládne (což se divím).

Pokud bych chtěl počítač s podobnými vlastnostmi, tak notebook by byl poměrně drahý, aby byl stejně tichý a je to zbytečná investice. Subnotebooky nemají smysl, jsou příliš malé, chci 15,4".

Stolní PC/nettop na Atomu by byl fajn, ale zase, zbytečně vysoká investice a jsem bez baterie.

Situaci jsem vychovatelce vysvětlil a ona je spokojená. Chtěl jsem tím pouze poukázat na to, že i IE6 má dnes své využití. Není to ideální, ale řeší to nejvíce problémů.

Síťovou kartu/wi-fi notebook má, Windows XP na něm běhají vcelku vpořádku.

Ne každý má po ruce 6000Kč+, když je použije jen na to, aby si mohl prohlédnout videa na youtube.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 19:12

Těším se na novou verzi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 14:51

vim že microsoft na to ma a já mu fandím ze všeho nejvíc !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 14:13

Nevím no, řádek na adresu hned vedle panelu se záložkama je celkem nešikovné řešení.

Určitě to bude mít nastavitelnou velikost, ale i tak :)

Doufám, že to alespoň bude ve stylu zmenšujících se záložek až do nekonečna, podobně jako to má opera a ne ve stylu, trošku se to zmenší a pak už jen skrolování :) S tak malým prostorem by byla práce se záložkami utrpení :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 19:00

trošku si pletete pojmy\, to co tam vidíte a popisujete nejsou záložky (v originále bookmarks), ty totiž IE ani nemá protže pro tuto funkci používá označení oblíbené (favorites) ale panely nebo karty (v originále tabs)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:52

na internete je uz aj video z IE 9 Beta > http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:12

zvedavy som to ano ... ale pokial MS nezmeni politiku aktualizaciu IE, nie cez Windows Update(kedze to ma plno ludi vypnute) ale na priamo pri zapnuti IE , tak proste nema sancu udrzat sa v hre... predsa len vydavat novu verziu raz za dva roky v dnesnej dobe .. a ktomu ked google vydava kazdych 6 tyzdnov .. vobec nieje dobrym signalom pre uzivatelov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:20

Aj tí, ktorí majú zapnuté aktualizácie a budú chcieť nainštalovať si IE9 musia najprv prejsť overením pravosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:23

naopak!!! nic nevyndavat z ms update ale tento "otevrit" pro vsechny programy v kompu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 13:54

aktualizacie vypinaju trotli alebo ti, co nemaju system zrovna legalny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:58

no sak ved to je majoritna cast uzivatelov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:58

no a ma smysl se s trotlama zaobirat?

nelegalnich uzivatelu win totiz uz tolik nebude, bfu si dneska poridi nove pc/notebook bez OS jen velmi ztuha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 16:10

3 moje sesternice .. vsetky legal Vista/7 , vsetky defaultne vypnute aktualizacie .. dovod ? apomaluje to PC

Sestrin muz ..manazer .. legal 7 .. aktualizacie off .. dovod ? nepotrebuje ich ..

Mozno mam len zle skusenosti ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 16:25

Nedávno sa hovorilo o nejakom červovi, ktorý sa šíril cez dieru vo Windows zaplátanú trištvrte roka pred tým, ako sa objavil. Naozaj sú tie aktualizácie také nepotrebné?

Myslím, že vo Windows je možné zakázať automatické vyhľadávanie aktualizácii a spustiť to ručne raz za pár dní, takže tam nemá čo PC spomaľovať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 17:02

sestrenice jsou trotlove a sestrin muz double trotl. a argument "zpomaluje to pc" to myslite vazne???

ja taky nepotrebuju bezpecnostni pasy, ale budu snad bez nich jezdit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 18:50

vyded ich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 21:29

a co by bránilo Vašim sestřenicím vypnout i ty aktualizace OS, když je zpomalují a nepotřebují je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:54

Myslíte? Já bych ani neřekl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 20:55

My je vypínali proto, že různé aktualizace přinášely různé nečekané problémy. Nahraná aktualizace - přestane se otevírat .hlp ze sítě. Nahraná jiná - přestane se otevírat .chm ze sítě. Další - při spouštění .exe ze sítě se vždy zobrazí dotaz, jestli to opravdu chceme, že to nemusí být bezpečné. Podobné radosti, když se vám pak najednou stanou na 100 PC a všichni volají, proč jim to a to nefunguje, když ještě včera to fungovalo normálně, to je "báječné"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 00:30

no ale to potom mate neschopneho "spravce". ve firme s tolika pocitaci bych naopak predpokladal automaticke aktualizace vypnute a jejich distribuci s sitovymi nastroji urcitym zpozdenim po odzkouseni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 07:18

Ale to je reakce na: "aktualizacie vypinaju trotli alebo ti, co nemaju system zrovna legalny", takže vaše připomínka je celkem bezpředmětná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 12:39

YAA S3 nA n00wyy iintH3rn3tH 3xxpl00r3r tH3SHiiiim° l00l° SnAD m3 n3 n3zklAm3 :÷)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 11:33

Už se na něj hodně těším! Vyzkoušel sem všechny opěvované omalovánky a nakonec zůstal u IE. Myslím, že člověku, kterému složí PC k práci a získávání informací (já) je vcelku putna jak moc je opěvován prohlížeč nějakým anonymním nickem. Na co je fantastická rychlost, která je nakonec plně závislá na konkrétním PC včetně rychlosti připojení, na co jsou člověku zásuvné moduly, když je ani u těch co je umožňují nikdy nestáhnul, páč neměly pro něj využitelnost? Je to jen o vlastních preferencích!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:17

tady si troufam trochu nesouhlasit.

1) omalovanky? videl jste nekdy chrome nebo nejakou novejsi operu? adresni radek, ZAKLADNI tlacitka, tlacitko pro menu a hotovo.

2) rychlost / pomalost - o tom to prave je, kdyz je optimalizovany program tak slape na stejnem zeleze rychleji nez ten hure optimalizovany. tady vidim ze ie je tak na urovni FF, opera a chrome jsou o dost jinde.

3) zasuvne moduly - nekolik lidi jsem naucil pouzivat gestures, adbIock a speeddial - v podstate vsichni se shoduji ze bez nich je to mnohem mene prakticke. to neni o preferencich ale neznalosti. konkretne gestures - neco ctete, kliknete na odkaz, prohlednete si ho(treba obrazek) a kratouckym pohybem jste zpet v textu. za celou dobu nemusite kouknout ocima nahoru abyste mysi trefil tlacitko. krome casu ktery to jiste usetri tak je hlavni vyhoda to ze neztracite kontext a soustredeni na ten prvni text... s mouse gesture udelate prechod zpet posunutim o par pixelu, bez nej musite jet treba 1500 pixelu tam a 1500pixelu zpatky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:21

jinak vim ze to o cem pisu se muze zdat jako milisekundy, max desetiny sekund, ale kdyz to date k sobe a zapoctete i tu efektivutu(nez ocima zase najdete kde jste ve cteni skoncili) tak je to docela znat. je to stejne jako mit 2-3 monitory: kdo nepoznal nepochopi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 14:11

Jsem mírně mimo téma, ale moc mi nejde do hlavy, proč všichni používají pro vpřed/vzad pohybový gesta. Já je používal do doby, než jsem přišel na to, že fungují klikací (Zmáčknete levé, držíte, kliknete pravým (kolikrát chcete vpřed) a pustíte levé. Vzad to funguje analogicky)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:35

někomu (třeba mě) to dělá děsnej kravál (je to sice jenom 1 klik navíc, ale je to fakt otrava)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 11:32

"V tuto dobu ještě není široké veřejnosti známo, jak bude nový Internet Explorer vypadat,"

tu je video z bety:

http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 11:49

ale píšou tam, že je to fake

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 12:10

kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 10:36

No jestli ta změna ovládání bude podobná jako co natropili v Media Playeru, kde relativně přehledné ovládání rozházeli po okně na všechny strany a najít nějakou funkci je pixel hunt skoro jako v klasických adventurách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:51

Vy používáte Media Player?! 8-o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 10:34

Pevne doufam, ze se jim konecne podari vytvorit pouzitelny prohlizec, uz bylo na case :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 08:55

mensi oprava ohledne 5i banneru.. jde pouze o 5 slidů jednoho animovaneho banneru ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 08:05

Bille, pěkný dárek k narozeninám, ale stále máš co dohánět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 09:38

Bill Gates pro Microsoft nepracuje, dokonce myslím opustil i "čestné" funkce, takže už nic nehoní a věnuje se jiným věcem (rodině, nadaci atd...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 10:22

Doufám, že se nevěnuje Nadaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 08:01

posuzovat kvalitu produktu podle reklamních sloganů může opravdu jen zaslepený Waffen MS (To, že by Internet Explorer 9 měl být opravdu kvalitním kouskem softwaru, naznačují i uniklé reklamní materiály)

jinak myslím, že to bude "mírný pokrok v mezích zákona", jednak většina uživatelů díky tomu že používají win XP nebo jinou platformu bude od IE9 odříznuta samotným MS

kulaté rohy (které se IE naučil cca o deset let poté co je znal Firefox) a různé moderní prvky z css3 najdete na webech již nyní, jen se pro neschopnější prohlížeče (většinou jen pro IE) řeší pomocí různých pluginů javascriptového frameworku jQuery

že bude JESPR rychlejší? na to jsou ale uživatelé zvyklí z Chrome nebo Opery

že půjde mít otevřených více webů najednou? to umí i sedmička a osmička

že bude GUI prohlížeče minimalizováno? to také uživatelé znají z Chrome a v lepším provedení (pokud je screenshot relevantní) a též uživatelé Opery, Safari nebo Firefoxu

zatím nové verze IE (7 a 8) jen doplňovali, to co měly ostatní prohlížeče dávno a těch pár vlastních novinek (výstřižky, akcelerátory) se ukázaly víceméně problematicky použitelné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 08:37

Podle reklamních sloganů a podle Tech Preview. Dále i podle situace MS v současné době.

Ano nepodporují 9 let starý systém. Když už 9 let, proč třeba nepodporují i 12 let starý? Win 98? Vždyť 9 a 12 není takový rozdíl.

kulaté rohy neměl FF ani před 2 lety ve verzi 3.0, až verze 3.1 je měla.

Nevím co jste chtěl říct tou rychlostí. Nezáleží snad na tom že Chrome a Opera jsou rychlí, ale jestli IE bude alespoň stejně rychlý aby jim konkuroval.¨

Otevřených víc webů? Co tím je přesně myšleno? Já tohle třeba totiž nepochopil.

GUI-proč zmiňujete Operu, Safari nebo FF? Snad jen Chrome, zbytek je jeho obyčejná kopii jako bude IE.

Co je špatného na tom se přizpůsobit konkurenci? Mají jednoduchou taktiku. Uživatelé Chrome,Opery,FF ... jsou naši testeři. Vy to otestujete,my to dobré pak přidáme. Co je na tom špatného? Inovace není potřebná vždy, někdy je lepší zůstat konzervativní ale zase stabilní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 08:48

Jop, jop a jop. Konečně neutrální a racionální názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 09:09

ano, ale prave proto "dotazeni se za konkurenci" neznamena "revoluci"! ... to je revoluce mozna pro nekoho, kdo stale pouziva IE6... tem, kteri migrovali k jinym prohlizecum, nema IE9 co nabidnout. a co jsem videl opravdove technicke srovnani, tak nejak nechapu, o co se MS snazi. za pul roku, nez bude stable verze, budou mit jine prohlizece zase mnohem vice featur nez to IEcko... (krom toho ze uz maji vice featur ted v porovnani s IE9 )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 21:26

to není revoluce, to je marketing - slovo, který linuxová komunita nezná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 09:32

Nejde o stáří systému ale o procentuální zastoupení na trhu. Já osobně bych si nedovolil říct nějakým 40 procentům platících zákazníků - sorry, jděte do .... o to jde ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 11:07

jakym platicim zakaznikum? pokud si nekdo plati podporu win XP tak ji dostava - ma aktualizace na win XP - a tedy ie6 a dejme tomu ie7... ale takovy clovek si s win XP neporidil IE9. navic jim hlavne jde o to ty xp vymlatit aby mohli prodavat nove licence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 11:47

to ale MS nedělá, prostě jen nevytváří prohlížeč pro zastaralý systém.. to má dělat všechno i pro XP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 14:07

Firefox, Chrome i Opera však tento zastaralý ale hojně rozšířený systém podporují... A co udělá uživatel XP, který chce legální OS a moderní prohlížeč (pomineme, že v drtivé většině případů takoví uživatelé nepoužívají IE)?

a) Poběží si koupit krabici s Windows 7

b) Koupí si nový počítač s OEM Windows 7

c) Pošle IE do háje a nainstaluje jiný prohlížeč

әuʌɐɹds әɾ (ɔ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:31

samozřejmě, že pouhý prohlížeč asi nebude důvod pořizovat si nové windows, a třeba na starý stroj by je ani nedal.. ale pochop, že microsoft má zájem na tom, aby podporoval a rozšiřoval svůj nový OS a neudržoval 9 (nebo kolik) let starý

takže krok MS je naprosto pochopitelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 06:32

Možná vás nepotěší zpráva o Firefoxu 4.0 beta 5: Podporuje HW akceleraci - ve Vistě a Windows 7. Na XP kašle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 06:22

bez emocí -> zrovna jako uživatel macu byste to měl chápat nejlépe. co mají říkat vlastníci powermaců?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 07:21

Mohou říkat, že si nenainstalují nejnovější OSX, ale nemusejí říkat, že pro svůj OSX nedostanou nové Safari, iTunes ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:49

No, nepodporují 9 let starý systém, já jsem ovšem loni koupil dva tyto systémy jako nové na svých netboocích. Tak nevím, no, jestli je to ten pravý ořechový přístup...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 20:02

MS z XP chtěl vytřískat co nejvíc, ale jestli sis to koupil a čekáš nekonečnou softwarovou podporu, je to tvůj problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 06:37

ono to spíš bylo tlačení ze strany výrobců netbooků. licence na xp je přišla na směšný peníz, víme? celé zařízení navíc bylo tak slaboučké (novější atomy jsou na tom o zdibíček lépe, mají také lepší grafiku), => byl za potřebí nenáročný systém. xp byly tedy logickým závěrem. proč nenasazovali hned win7 bylo také způsobeno tím, že většina netbooků přišla na trh s rozlišením 1024x600, nebo ještě zoufalejších 1024x576 + cena licence. každý pixel v souboji s gui se počítá a hlavní panel ve win7 je na netbooku žrout.... varianta linux dopadla nějak do vytracena. nikdo to nevzal "za své" a standardní distribuce tak úplně neseděly. představa, že dlouholetý win uživatel bude někde něco řešit s funkčností speciálních tlačítek atd, tak ta byla směšná. dnes to už relativně funguje hned po nainstalování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 07:15

Nekonečnou podporu nečekám, ale podporu nového prohlížeče pro systém, který jsem koupil loni bych docela čekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 18:50

myslel jsem že IE6 neměl taby a tudíž neuměl zobrazit více webových stránek než jednu jedinou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 19:13

co ma pritomnost tabov spolocne so zobrazenim viac ako jednej stranky?

v ie6 som mal uplne pohodlne otvorenych aj 10 stranok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 23:06

Žeby to bylo zrovna úplně pohodlné se mi nezdá, ale neva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 21:06

protože z 99,99% je pro zobrazení více stránek v 99,9% prohlížečů použita právě tato technologie

ale nešlo to v "normální" instalaci bez nějakých pluginů nebo hacků, tam šlo otevřít jen jednu stránku a dost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2010 00:08

v case, ked bol ie6 aktualny nemal taby nikto.

uz k tebe dorazila informacia o ie7-8?

"ale nešlo to v "normální" instalaci bez nějakých pluginů nebo hacků, tam šlo otevřít jen jednu stránku a dost"

normalne oddelene procesy pre kazdy stranku zvlast. len neboli v jednom okne ale vo viacerych.

kde je tvoje tvrdenie o tom, ze v ie6 si si nemohol otvorit viac stranok? to je jednoducho loz. samozrejme, ze mohol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 10:39

Microsoft dobu nepredbieha, len ju dobieha... dorába len to, čo majú iné prehliadače

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 07:09

No, jestli ji někdy uvolní pod Win XP, tak možná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 07:10

teda HO...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 07:19

Přesně tak. Leda ho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 07:20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 07:55

proc by to delali? jejich snahou je aby slo co nejdriv co nejvic tech XP stroju do kytek - cim vic takovych bude tim vic prodaji novych licenci - tim spokojenejsi budou akcionari.,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 08:00

Nemají důvod. XP jsou sice dobré, ale staré jak Metuzalém, nevyužívají efektivně nový HW a je možné, že udělat verzi pro systém, který navíc za chvíli ztratí podporu je i technicky složité. A ještě k tomu se MS snaží XP konečně pohřbít, za prvé by konečně mohli zrušit podporu a lidé si koupí Windows 8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 10:21

To je samozřejmě pravda.

Má to ale i druhou stránku mince. XP není žádný okrajový systém, má přes 50% trhu. A u těchto lidí se prohlížeč zakonzervuje na IE8. I když je fakt, že kdo chce moderní standardy, má možností spoustu (FF, Ch, O).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 11:04

neni pravda. u tech lidi se ie zakonzervoval na ie6 protoze drtiva vetsina tech kompu jede ve statni sfere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:10

chctel jsem napsat korporatni. protoze ve statni se naopak "modernizuje" - ze statniho krev pry netece.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 06:59

A už konečně opravili innerHTML bug?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  08. 09. 2010 11:30

a přidali podporu např. pro RemoveEventListener? Tj. kompletní DOM 2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:34

Samozrejme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:13

Stáhněte si Platform Preview 4 a vyzkoušejte. Pokud ne, můžete přispět i Vy, zapsat BUG do Microsoft Connect a vývojáři se tím budou pečlivě zabývat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:43

No, či naozaj "pečlivě", to by som nepovedal. Úspešne sa zaregistrovať a vyznať sa v tom MS Connecte je hotová veda, nehovoriac o tom, že dva týždne dozadu viac nefungoval ako fungoval. Ja som si v záujme zlepšovania tohto prehliadača čas našiel, vyplnil som 2 bugy, jeden s relatívne podstatným bugom a jeden s triviálnym problémom, ubehol viac ako týždeň a doteraz žiadna odpoveď od vývojárov. A vôbec, netýka sa to len mňa, ani si už nepamätám, kedy tam naposledy bol nejaký bug uzatvorený ako "fixed". A mnoho bugov končí ako wontfix. V tejto oblasti Microsoft fatálne zlyháva, aj keď im pribudne denne len toľko reportov, že sa to dá spočítať na prstoch jednej ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 21:02

to se lehce řekne ale je to, že mi instalátor odmítá instalaci protože nemám sedmičky bug nebo vlastnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 23:15

Systémové požadavky Internet Explorer 9 Platform Preview 4 jsou Windows 7 či Windows Vista s instalovaným IE8 a SP2, dále bude během instalace instalován Platform Update (pokud nemáte), pro přidání podpory pro nové funkce v API (DirectX, XPS a tak).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 06:55

přiznám se, že se na novinky Microsoftu těším...IEčky byť jsem ho nikdy neměl vůbec rád vypadá svěže!...a to nemluvím o WP7 nových Live produktech apod. Jenže, je to Microsoft, takže počítám s nějakým "ALE" a ne "and there is a one more thing"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 02:36

Jsem na IE9 celkem zvědavý. Jen by bylo fajn, kdyby pro něj byly také nějaké doplňky jako třeba blokování reklam a po spuštění automatické otevírání předchozích tabů, jako to má Firefox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 09:24

no mozna by stacilo zkusit IE8, treba by vas prekvapilo, co vsechno dovede :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 09:58

upřímně, koho zajímá, co 8 dovede......ti, co prd umí, mají IE; ti, co ví víc, mají něco jiného a těžko se budou vracet k dinosaurovi IE, když si už navykli......a jednoduché doplňky na firefoxu a chrome jsou tak návykové, že je vlastně nemožné se vrátit na IE

takže dinosaura IE používají jen dinosauři, kteří také vymírají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 11:53

Teď se cítím extrémně dotčený!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:10

Byl si tu 160 miliónů let, to je slušné skóre. On tu je ani ne 3 a už mu začínají docházet zdroje k životu (ropa)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:22

stále se tu zapomíná na výjimky, co potvrzují pravidlo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:08

Používal jsem Firefox dost dlouhou dobu (místo IE6 a IE7) i s ne zrovna málo doplňky a po vydání IE8 jsem se vrátil k prohlížeči z dílen MS a kromě informací z místní meteo stanice (které mám nyní v Gadgetu na ploše) mi tedy nic moc osobně nechybí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 14:13

pokud mas nizke naroky, proc ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:23

stále se tu zapomíná na výjimky, co potvrzuje pravidlo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 13:52

Osobne si dovolim tvrdit, ze dinosaurus, hoci je vacsi (a moze byt aj nemotorny), je rychlejsi nez liska a aj zobudenie mu netrva vecnost (start). A lov? Dinosaurus sa nasere, chyti nejaku zver a ma obed. Liska jak priteplena hlada sposoby, ako obet chytit a pritom sa narobi a trva jej to dlho (doplnky). Ale liska je prefikana, slubuje hory a pritom ma houby. A kazdy jej veri...

Nenadavajte na nieco len pre to, ze to pochadza od MS!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 14:44

ja sam sem uzivatel ie, ale nerikam ze bych byl na nej vysazenej a ze bych nezkusil neco jinyho. V pocitaci mam vselijaky prohlizece, treba chrome, operu a jiny. Co mi ale navzdory pozitivum u jinejch prohlizecu je ze nejsou implementovany ve W7 do uzivatelskyho prostredi predevsim co se hlavniho panelu tyce. S ie a jeho zalozkama se da pracovat jako s otevrenejma slozkama. Na jeho start si taky neztezuju, a to ze vykresluje pomalejc nez jiny prohlizece zas az tolik neresim, protoze i tak to nabiha dost rychle a clovek si prodlouzi surfovani max o par sekund za odpoledne oproti jinym prohlizecum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 18:48

ie nemá záložky ale oblíbené a vůbec jsem nepobral to s těmi složkami?? mohl byste mi to nejlépe nakreslit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 01:16

Když se to tak vezme, internet měnil i IE6 (ačkoliv to ne každému vyhovovalo)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 07:52

presne to same me napadlo po precteni - ono je měnit a měnit... nicmene pevne verim ze sila IE je uz tak chaba ze proste nema co menit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 15:51

načo ten smiech, IE6 zmenil interbet pozitívne, urýchlil jeho vývoj o celé roky. Ľudia si vďaka nemu zvykli na vyšší štandard stránok, pokiaš ide o funkcionalitu aj dizajn. To, že pritom porušil "štandardy" je druhá vec, ale keby sa čakalo na Netscape, tak Internet "skrásnie" nejaké 2-3 roky neskôr. A z väčšímnadávaním, pretože aj Netscape 6 bol výrazne pomalší a padavejší. Žiadna iná konkurencia vtedy nebola...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2010 11:57

Navíc tenkrát většina těch strašně důležitých "štandardů" vůbec neexistovala - a jak to šlapalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 00:52

doufám, že bude vypadat jinak

tady na tom obrázku je málo místa pro panely a tlačítka pro domovskou stránku atd. jsou daleko od adresního řádku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 14:23

Ja dúfam v to, že sa vzhľad bude dať upraviť.. vlastne bolo by to dobré, ale pochybujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 15:24

to máš fakt IE8 na linuxu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 00:38

Nič zložitého

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 21:00

nějaký odkaz na how to by nebyl? (mně se sice podařilo IE8 nainstalovat, jen nedokáže zobrazit ani ten nejjednodušší web,. což se mi zdá jako celkem podstatný bug

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 09. 2010 22:06

A co tak jednoduchá změna useragentu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 00:04

Aj bych tomu věřil, HW akcelerovaná grafika je už něco víc, než to jsme zatím mohli vidět. Preview se mi libí, už jen to hodit do nějakého kabátu a nezaspat na růžích, a možná si objeví cestu k těm, kteří jsou zatím zklamáni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 13:02

Inu konečně finální argument pro ty, kteří neviděli ve vykreslování pomocí GPU nic užitečného a IE9 se jen smáli s tím, že jejich prohlížeč to přece nepotřebuje. Ale opak je pravdou a i alternativním prohlížečům se tento způsob zamlouvá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 18:59

Pokusy o GPU vykreslování byly u Firefoxu dříve než MS dokončil IE8, ale stavěli to na openGL a výsledky byly sporné, proto se od toho nakonec upustilo. Nicméně stále je ve Firefoxu něco takového implementováno a lze to aktivovat. V betě verze 4 už je používán k tomuto účelu přímo vyvinutý Direct2D a pokud se jim to podaří vyladit, je slušná šance, že IE9 nakonec nebude první prohlížeč s vykreslováním pomocí GPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 19:16

Vykreslovanie cez GPU má mať aj Chrome 7, takže konkurencia zaručená

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2010 19:28

Ten to pokud vím pojal jinak, používá jen částečnou akceleraci (nevykresluje pomocí něj celou stránku, ale jen GPU náročné části) a právě pomocí WebGL, od kterého Firefox upustil, protože se hodí jen někde. Ale vzhledem k existenci ChromeOS je to od Googlu naprosto logický krok, protože v Linuxu s Direct2D bohužel počítat nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2010 22:59

Amaya už vykresluje přes GPU dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2010 11:01

taky jak je rychlá To není snad ani prohlížeč na browsení, ale spíš na kontrolu dodržování standardů na webu. Taky se v něm žádný web nezobrazoval "správně" jako v ostatních používáných prohlížečích

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor