Internet běžně používají děti už od tří let

Diskuze čtenářů k článku

12. 11. 2010 13:49

Jak od tří let? Moje holka je závislá na Youtube od půl roku (jsem blbec, že jsem jí to ukazoval) a nyní ve 2,5 letech si sama pouští videa. Pozn.: nyní začíná i na NTB i psát.... (a ještě přitom mluví částečně anglicky - díky videím)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 11:39

My začali před 3. narozeninami, loni přinesl ježíšek netbook plný pohádek, holka se ho celkem rychle naučila používat, především interaktivní web pro děti http://www.hraveuceni.cz/... Vřele doporučuji, a očekávám od dětmi obdařených diskutujících další tipy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 13:23

My si s dětma (8 a 4) spíš povídáme, stavíme z Lega, jezdíme na kole, zatloukáme hřebíky a tak; klikat umějí obstojně, ale čas u počítače mají silně omezen, televizi máme jen na Večerníčka. Děti jsou spokojené :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 08:43

Bohuzel musim konstatovat ze to take pouziva vice dedku - kategorie od 60 ti let !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 06:44

Na jednu stranu to zní děsivě, na druhou stranu, když mně bylo asi 5 a ráno jsem vstal dřív než rodiče, první co jsem udělal, bylo, že jsem strčil kazetu do videa, kde jsem měl nahrané večerníčky a stiskl play... To, jestli já koukal na televizi a dnešní děti na monitor, už vyjde celkem nastejno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 00:26

Vzpomínám jak naše holka ve 4 letech opisovala internetovou adresu z flašky od Jupíka (pití pro děti) protože viděla v televizi na to reklamu, byla tam hra pro děti. A povedlo se jí to.

Nebyl pro ní žádný problém hry na webu hrát (samozřejmě ty jednoduchý) ani si je uložit do záložek a zase se k nim vrátit. Když jsi vzpomenu s čím jsem si hrál já ve 4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 00:05

mno moje malá sestra je na internetu zhruba od 6 let psát už umí takže i stránky vyhledává věčinou flash hry a jak bylo psano videa na youtube nake ty zviřatka a tak

osobně jsem používal internet asi od 13 let ješte staré vytačené spojení přes pevnou linku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2010 23:55

preco ten clanok az teraz? ked sa pozrem na poradnu tam troj rocny davaju svoje otazky uz davno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2010 22:22

Pokud berete používání internetu i takovouto pasivní formu, pak s tím děti začínají mnohem dříve. Dám odkaz (neberte to jako reklamu) hraveuceni.cz, tam mi můj syn už aktivně ukazuje zvířátka, která chce spustit, dožaduje se opakování atp. Je mu rok a půl. Nemyslím si, že se dá toto považovat za užívání internetu. Stejným způsobem používá i encyklopedii (prohlížíme si tam obrázky zvířat) a nemyslím si, že bych někde tvrdil, že můj syn v roce a půl už používá běžně encyklopedii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 22:27

Ve Vašem případě se to opravdu nedá považovat za užívání internetu neboť ten internet ovládáte Vy, dítě jen ukazuje co chce. V článku se však píše o tom, že dítěti otevřete třeba YouTube, pustíte mu tam první pohádku a další už si pouští samo, klikáním na "podobná" - toto se již za jisté používání internetu považovat dá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2010 23:52

To asi na delší debatu, protože mít dotykový displej, tak si ta zvířátka také spustí sám (po monitoru šmejdí prsty zdařile a naprosto vědomě). Myš je ještě nad jeho síly. Je to potom aktivní užívání internetu? Podle mého samozřejmě ne a stejně tak nepokládám za užívání internetu, že si někdo pustí pokračování pohádky. Až si to dítě samo sedne, vyhledá si na google "pohádky" a pak si je na youtube spustí, pak ano. Takže bych to viděl tak od první třídy ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 08:07

Lukra napsal: Až si to dítě samo sedne, vyhledá si na google "pohádky" a pak si je na youtube spustí, pak ano. Takže bych to viděl tak od první třídy ;)

Jenom doplním svůj příspěvek níže o naší dcery když jí byli 4. Bez problému se naučila pustit počítač, přihlásit se na svůj uživatelský účet (zadat heslo), spustit Firefox, načíst ze záložek nějaký web s hrami. Klikacím způsobem se dostat přes odkazy na další hry ty si poté uložit zase do záložek. Najít konkrétní hry přímo v počítači byla pro ní sranda.

A to není nijak vyjímečná, dokážu si snadno představit děti které se toho naučí mnohem více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2010 21:36

Myslím si, že ve 3 letech má dítko na počítač ještě dost času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 00:10

Důvod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 01:02

třeba to že neumí ještě ani číst

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 08:13

A znáte rychlejší způsob jak naučit dítě písmenka, než když to samo potřebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 11:53

Co třeba kniha? http://cs.wikipedia.org/wiki/Kniha...

Osobně si myslím, že na počítač mají děti dost času - 3 roky je naprosto zbytečně brzo. Co tam asi tak může dělat? Pouštět pohádky, dívat se, poslouchat, sem tam na něco klikat - naprosto pasivní a nijak nerozvíjející činnost.

Dítě je potřeba vést ke kreativitě, podněcovat zájem o sport, atd., aktivně k hudbě, malování, deskové hry, stavebnice, procházky do lesa, do přírody, do zoo,... s počítačem se naučí raz dva, až to bude potřeba. A ve třech to opravdu potřeba není.

Jinak Youtube je např super, když chcete něco vysvětlit a ukázat - zvíře v přírodě, jak vypadá hra na harfu atd., ale to je dobrá pomůcka pro rodiče....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 16:16

Re atilius: Dříve jsem si to taky myslel, ale teď už jsem si nejsem tak jistý, co je vlastně správně. Mrkněte se na můj příspěvek a zkušenost o něco výše v diskuzi, hlavně ten nade mnou, já víceméně jen potvrzoval. Ani já si nepamatuji, že by si rodiče se mnou hráli (opravdu na to neměli čas), a určitě jsem neseděl znuděně doma, ale hrál si s ostatníma dětmi a sourozenci.

Velice dobře si pamatuji rozdílné myšlení manželky, ona zvyklá z města, že rodiče dětem hraní organizují a já z vesnice kde rodiče dětem hraní pouze regulují.

Viděl bych to tak, že žádný spolehlivý recept neexistuje, ale přikláním se k názoru, že nejsnáze a nejrychleji se dítě naučí to co ho baví a zajímá. Na rodičích je aby to vše udrželi v rozumné míře. Veškerý organizování her dětem od malička vede k tomu, že nejsou schopny se sami zabavit a pokud na ně později nebudete mít dostatek času tak co pak. Nebál bych se o dítě u počítače ani ve 3 letech pokud tam nebude příliš dlouho. Starý CRT monitor nebo vysoký jas nastavený na LCD pro dětský oči taky nebude moc vhodný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 17:42

Já si prostě myslím, že ve třech letech je zbytečně brzo a děti si mohou klidně hrát sami bez počítače. Často je totiž jen berlička pro rodiče, stejně jako televize, protože dítě je u toho přeci tak hodné a hezky si hraje (=neotravuje rodiče).

Jasně, naši rodiče na nás opravdu neměli tolik času jako my teď na svoje, ale aktivně si s nima hrát vyžaduje mnohem větší úsilí, čas atd. O co jednodušší je, je posadit před bednu (PC, TV, atd).

Jinak obecně řečeno - každý extrém škodí a tedy i chodit třikrát týdně do zoo není ten nejlepší nápad, stejně tak, když se tatínek rozhodne mít z kluka Jágra a nutí ho do "sportu" 7x týdně, tak to asi není dobré pro dítě, i když se mu tatínek "věnuje".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2010 08:40

A myslíte si to na základě čeho? Jinak je to jen plácnutí do vody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 21:15

Jak to tak vidim do 5 let bude Facebook Baby :D Chat tam asi nebude!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  12. 11. 2010 07:57

Nie. To my budeme za 5 rokov v zjednodusenej verzii Facebook Senior, kym decka budu ficat vo Facebook-u s kompletnou funkcionalitou ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 20:55

To vidíme, viz Ládik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 20:10

Mno vzhledem k nekterym vyjevum v Poradne mam takovy pocit ze trilete deti u nas na tom internetu uz jsou. Mozna v tomhle svedsko predstihnem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 03:03

Tak to je naprosto presne. Zejmena posledni dobou mam pocit, ze co druhy prispevek na Zive, to decko. Jestli ono za to nahodou nemuze to provazani s Facebookem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2010 17:28

Nějak mě s toho mrazí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

moja dcérka ešte nemá ani dva roky a už sa vie vydriapať na kreslo, vytiahne si zo stola na šuflíčku klávesnicu a myš a otvára prehliadač, ťuká do klávesnice, otvorí si cez pravé tlačítko menu a zvolí niektorú z možností (napr. vlastnosti plochy) a pod. Čo bude za pol roka alebo za rok sa uvidí ale bude to asi sila :D Je to strašne technický typ. Vie si spustiť telku, prepínať programy, zapnúť svetlo v miestnosti (dočiahne vypínač z postele), vie regulovať zvuk na veži, zapnúť si ju atď. Keď si my myslíme, ako super ovládame techniku, naše deti to budú robiť ešte x lepšie. to je vývoj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 16:52

Ale to je správné. Svého syna (14) vedu k tomu, že ovládání PC se vším co k tomu patří (mail, internet, úprava dokumentů, fotek, apod.) je dnes další stupeň gramotnosti a prakticky nutnou podmínkou pro vstup nejen ke studiu, ale i ke slušnému místu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 21:01

To je hezké, ale v porovnání s geniální jednoletou dcerkou dost low :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 00:08

Mělo tam být svého dnes čtrnáctiletého.... začínal ještě na ČB notebooku s 8 MB RAM někdy v roce 1998...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 16:40

Tak už ve 4 letech moje neteř si moje neteř uměla ve FF otevřít stránku s Flash hrami, nějakou si vybrat a spustit.

Rodiče jí museli hlídat, aby nebyla na počítači moc dlouho. Zajímavý je, že těď když je jí pět a půl už tak závislá na hraní není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 08:35

Rodiče jí museli hlídat, aby nebyla na počítači moc dlouho. Zajímavý je, že těď když je jí pět a půl už tak závislá na hraní není

Souhlas, mám úplně stejnou zkušenost s mladší dcerou. Ve 4 jsme jí museli hlídat a vyhánět od počítače. Teď v 7 je úplně v pohodě a počítač používá jenom občas, baví jí učení ve škole (zatím), když může běhá venku s kamarádkama. Počítač nezapíná ani když se nudí a raději si něco maluje a vystřihuje. Možná brzký kontakt s počítačem působí na děti přesně opačně než by se čekalo a berou ho jako nošení hodinek.

Starší (13) je zase u něj vždy když může (už asi 2 roky) a používá ho hlavně na komunikaci s kamarádkami, sledování videí a nekonečných seriálů. Počítač máme 5 a půl roku. Z té by mě naopak trefilo.

I když každý dítě je jiný a ještě ta puberta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 16:21

hmm, srovnatelnym zpusobem deti pouzivaji noviny...a co z toho vyplyva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 16:32

Dovolím si trochu nesouhlasit, protože sekvence úkonů při práci s PC (byť dětskou) je přece jen mnohokrát složitější než úchop tiskoviny a její... držení či prohlížení. Už jen myš a kliknutí třeba na nějakou pohádkovou postavičku, a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2010 13:15

To, co popisujete, je používání počítače. S používáním internetu to má společněhé asi tolik, jako to zmíněné 'používání' novin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2010 15:45

Co já jsem dělal ve svých třech letech by mě zajímalo ... rok 1985. TV už bylo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor