Intelu hrozí další vysoká pokuta za nekalé praktiky na trhu

Diskuze čtenářů k článku

09. 11. 2009 22:58

vždyť odběratelé nemuseli na nabídku intelu kývnout, nic špatného na tom nevidím..

jen zas někdo musí dělat radost neúspěšným konkurentům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 07:45

ale museli: AMD nemalo, v tom case, take kapacity, ktore by jej dovolili zasobpvat ktorehokolvek dodavatela na 100% a bez prijatia tych podmienok, by nedostali od intelu ani jede kus CPU, teda by nemohli vyrabat na 100% poziadaviek trhu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 08:02

To by platilo, pokud by AMD nemohlo prodávat procesory, které by byly výkonější než INTEL. Což se ale "bohužel" zatím neděje. Takže mě to opravdu příjde jako volání slabšího, protože si jejich méně výkoné CPU nikdo nekupuje. A to, že se kolem motá i to, že si Intel podplácí výrobce HW, to už je věc druhotná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 09:38

Méně výkonné? Asi jak na co, když jsem porovnal CPU se stejným taktem, velikostí cache a rychlostí RAM, kupodivu byl výkonnější AMD Athlon 64 X2 než Core 2 Duo... jen o chlup, tak o 5-10%, ale byl. Zkoušel jsem to na ripování a překódování videa z DVD do XviD, dvěma různými programy, na 32bit XP SP3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 11. 2009 08:24

nemuseli, neměli povinnost.. jen to bylo pro obě strany výhodné

btw kde vidíš napsané, že bez přijetí slevy by dodavatelé nedostali nic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2009 17:23

Intel tyhle nekale praktiky provozuje jiz mnoho let. Mozna i cele posledni desetileti. Setkaval jsem se s tim v nasich firemnich cenicich denne. Procesory AMD proste nebyly v nabidce. Jakoby neexistovaly. Samozrejme se prodavaly, ale oficialne ne, aby bylo mozne shrabnout uplatek od Intelu. Intel sve obchodni partnery vydiral i tak, ze podminoval nakup svych procesoru soucasnym zakoupenim "urciteho" mnozstvi svych "skvelych" zakladnich desek znacky Intel. Jinak smula. Doufam, ze uz tahleta doba nekale souteze dominantniho vyrobce skoncila. Bylo to nechutne. Miliarda je nic v porovnani s tim, co si za tech 10 let nahrabal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2009 17:23

Intel tyhle nekale praktiky provozuje jiz mnoho let. Mozna i cele posledni desetileti. Setkaval jsem se s tim v nasich firemnich cenicich denne. Procesory AMD proste nebyly v nabidce. Jakoby neexistovaly. Samozrejme se prodavaly, ale oficialne ne, aby bylo mozne shrabnout uplatek od Intelu. Intel sve obchodni partnery vydiral i tak, ze podminoval nakup svych procesoru soucasnym zakoupenim "urciteho" mnozstvi svych "skvelych" zakladnich desek znacky Intel. Jinak smula. Doufam, ze uz tahleta doba nekale souteze dominantniho vyrobce skoncila. Bylo to nechutne. Miliarda je nic v porovnani s tim, co si za tech 10 let nahrabal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2009 13:38

Toto obvinenie urobil prokurator v state New York...

Len tak mimochodom Intel je v USA obvineny, federalnym uradom pre hospodarsku sutaz uz od roku 1998

http://www.ftc.gov/opa/1998/06/intelc.shtm...

a rozhodnutie sa ockava vo februari/ v unoru 2010

http://www.ftc.gov/opa/1998/06/intelc.shtm...

http://arstechnica.com/hardware/news/2008/06/int... ...

http://news.softpedia.com/news/Formal-Antitrust-Pro... ...

a preco sa zameriavate na pokutu EU, kde uz v roku 2005

dostal Intel pokutu v Japonsku

http://news.cnet.com/Intel-to-abide-by-Japan-F... ...

http://www.zdnetasia.com/news/hardware/0,39042972,... ...

ako ja v roku 2008 v Juznej Korei

http://www.edn.com/article/CA6567637.html...

presne za to iste, za co v EU, a za co teraz hriozi pokuta v USA a New Yorku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2009 15:08

"a preco sa zameriavate na pokutu EU, kde uz v roku 2005..."

Protože v podvědomí novinářů (a některých nepozorných čtenářů bez vlastního rozumu) se vyskytuje "ta EU" jakožto strůjce "těch divných antimonopolních soudů"... Bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2009 16:10

no mozno malicko aj preto, ze zijeme prave v EU a dianie v japonsku a korei nesledujeme ani tak detailne ako to v USA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2009 22:07

myslim, ze ani ta amerika nie je sledovana, lebo to by napisali o fedrelanej obzalobe v USA...

...tych 200 milionov stran dokazov vo federalnej obzalobe je takych, ze sudcov lutujem, ze to musia precitat

More than 200 million pages of documents have been exchanged between the parties in A.M.D.’s case against Intel.

http://www.nytimes.com/2009/11/05/technology/com... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor