Intel uvedl na trh první dvoujádrový procesor pro desktopy

Diskuze čtenářů k článku

lubos, lubos  |  12. 04. 2005 16:21

S tim zahajil , no, nevim. Pokud vim, zacal prijimat akorat objednavky od velkych partneru. Krome par kousku na predvadeni nic neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter_cz, Peter_cz  |  13. 04. 2005 12:41

Tim se mysli...oficialne zahajil prodej....realne budou procesory v desktopech tak pred vanoci. :o) BTW jeste tak rok az dva nevidim duvod prechazet na vice jader. Vyuzitelne spise pro encodovani videa, pro hry bych to v dohledne dobe opravdu moc nedoporucil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boomerang  |  12. 04. 2005 15:13

jeste byla jedna dvouprocesorova hra. existovala specialni verze tombraidera2 ktera byla specialne upravena pro dvouprocesorove pentium pro... nicmene se mi ji nikde nepodarilo sehnat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  12. 04. 2005 14:45

...pro náročné hráče...

To je nesmysl, vždyť výkon ve hrách je podstatně nižší, než s aktuálním P4-3,8 GHz.
Žádná hra dosud nepodporuje víc procesorů a ještě dost dlouho nebude. Howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon  |  12. 04. 2005 14:50

malinko se mylite, takova hra existuje, jmenuje se EverQuest II

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  12. 04. 2005 15:48

Quake III. A to už je nějaký pátek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JFB  |  12. 04. 2005 19:52

kdyz vysel Quake III s upravou pro 2 CPU, tak v testech byl rodil max 10%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  12. 04. 2005 16:01

Vy asi programování moc nerozumíte, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan  |  12. 04. 2005 14:29

Kolik her dnes umí využít dualcore nebo i jen obyč. dvouprocesor? Nebo myslí autor, že nároční hrají dvě hry najednou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  12. 04. 2005 14:44

Všechny, které jsou napsány jako multithreadové. Není důvod, proč by jedno vlákno nemohlo počítat fyziku, jedno animace, jedno umělou inteligenci ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  12. 04. 2005 14:47

Není důvod, že by to nešlo. Ale taky není důvod tak (zatím) hry psát - a taky to tak nikdo nedělá. Až bude penetrace dualcore v desítkách procent, objeví se i hry, které to budou podporovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  12. 04. 2005 15:47

Ale byl by. Hyperthreading už nějakou dobu je. Ale vono se to fakt blbě vymejšlí. A ještě hůř, když to má ještě jet i na normálním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  12. 04. 2005 16:42

Ano, přesně tak - "Všechny, které jsou napsány jako multithreadové", což znamená že momentálně skoro žádná. Naopak u většiny současných her je dvoujádrový procesor pomalejší než jednojádrový. Potom taky: "Není důvod, proč by jedno vlákno nemohlo počítat fyziku, jedno animace, jedno umělou inteligenci" - ale je. To by to totiž někdo musel naprogramovat jako více vláken. A potom by musel zajistit aby ta vlákna spolu patřičně komunikovala, a tak dále, a tak podobně. To stojí čas, a čas jsou peníze (resp. platy programátorů... a krom toho vydavatel si přeje aby ta hra byla hotová nejpozději včera, že ano). Takže naopak, proč by to někdo dělal, když doteď žádný normální hráč dva procesory v počítači neměl? (i HT je pořád jeden procesor). Prostě jak jsem řekl - hráči můžou být ohledně dvoujádrových procesorů klidní, minimálně tak do konce roku, a možná ještě déle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  12. 04. 2005 17:38

No pokud vím, tak minimálně síťová komunikace v hrách běží ve svém vláknu. Hry, které běží na HT procesoru o kousíček rychleji (a že jich není málo) mají zcela jistě minimálně dvě vlákna. Ale proč to chtít hned po programátorech, i když je celá hra na jedno vlákně, tak na druhém procesoru běží minimálně DirectX (grafika, zvuk, síť, I/O), správa paměti, ovladač disku ... Nezní to špatně, mít celý procesor jenom a výhradně pro hru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  12. 04. 2005 23:25

 Nebylo tohle tady už jednou? A před 15 lety? Amiga měla speciální obvody pro správu grafiky, zvuku a I/O. Takže celý procesou byl jen na hru  Kdeže ty časy jsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  12. 04. 2005 18:14

"Ano, přesně tak - "Všechny, které jsou napsány jako multithreadové", což znamená že momentálně skoro žádná"
To je blbost, spousta programu se pise multithredove. Programatori to nedelaji kvuli vykonu, ale proto, ze to je pohodlnejsi.

"Naopak u většiny současných her je dvoujádrový procesor pomalejší než jednojádrový"
Fakt? a je to nekde zdokumentovane? Pravda je, ze kdyz se objevily prvni hyperthreding procesory, tak to za urcitych okolnosti zpusobilo zpomaleni pocitace, ale to je problem, ktery je davno opraveny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vd  |  12. 04. 2005 19:50

"Všechny, které jsou napsány jako multithreadové", což znamená že momentálně skoro žádná.

Tomu neverim, predstavte si, ze by se vam kousla cela hra, zatimco by vykresloval animaci menu. Nez to delat tak, ze tam pridate nejakou funkci, ktera zaridi zpracovani dalsich cekajicich intrukci, to to radeji udelat ve vice vlaknech. Ale muzu se mylit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  12. 04. 2005 20:19

Jenže na to, aby to bylo efektivní, tak to nesmí být napsané stykem jeden thread (AI + grafika) sežere 90 % procesoru a zbylé thready (komunikace po síti, vykreslování menu, ...) zbylých 10 %. Proto6e pak si moc nepomůžete. A hlavně dvoujádrové procesory poběží na nižší frekvenci než jednojádrové (protože spotřeba).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  12. 04. 2005 14:55

A co třeba na šachy ? Jeden CPU bude můj protihráč a druhý mi bude napovídat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rengenak  |  12. 04. 2005 17:23

anebo si muzou zahrat spolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas Blue  |  12. 04. 2005 15:03

Ale nezapominej na to, ze kdyz si pustis hru, tak ti nebezi jen ta hra, ale spousta dalsich procesu ve Windows, takze bych se rozhodne nebal, ze by druhe jadro zustalo nevyuzito.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  12. 04. 2005 13:18

Jeste jste v clanku zapomeli zminit kolik ta kaminka budou zrat;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  12. 04. 2005 13:26

Tuná to máš, je to takový pěkný testík (pentium D 2.8)...

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2389

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rak102  |  12. 04. 2005 13:01

No to teda bude cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  12. 04. 2005 13:21

999USD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  12. 04. 2005 13:30

Podcenujes Intel. Samy minuly tyzdden vyhlasili, ze dual core bude stat o 40-90% viac ako porovnatelne vykonny single core. Dnes bola tusim na thinquirer sprava, ze stoji 1500 a viac USD/kus pri odbere v 100 ks seriach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire  |  12. 04. 2005 14:15

Processor Per 1,000
Pentium D 820 (2.8 GHz) $241
Pentium D 830 (3.0 GHz) $316
Pentium D 840 (3.2 GHz) $530

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  12. 04. 2005 15:00

Ale 840 a 840 XE je nieco uplne ine

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire  |  12. 04. 2005 16:21

Tím bych si nebyl zase tak moc jistý. Pokud jsem někde něco nepřehlédl, tak XE je jenom D s HT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daemon  |  13. 04. 2005 09:44

$970,-   ...coz je stejna cena jako za aktualni single-core Pentium 4 EE, takze never vsemu, co Inquirer napise

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire  |  12. 04. 2005 14:19

Oni mají totiž u Toma už od 5.4.2005 hotový testy tady těch novinek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor