Intel přiznal zklamání z procesorů Itanium

Diskuze čtenářů k článku

m*ryn  |  08. 09. 2004 18:05

no já proti itaniu nemůžu říct ani půl slova. mám ho už rok v kanceláři a sekretářce zatím postačuje. možná si někdo řeknete, že 4GB ECC RAM jsou jí na nic, ale já říkám: lepší, než kdyby se jí to škubalo.
zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaa  |  08. 09. 2004 18:24

presne tak.. zkousel sem tetris na 3Ghz P4 a nic moc... mozna je to tim ze mam jenom radeon 9600XT ale pry Carmack slibil vydat optimalizovanou verzi tetrisu a ta by mela byt teda uz spustitelna na x800xt.. uz se tesim, to si tu kartu kvuli tomu i koupim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
acb  |  08. 09. 2004 21:23

aby ste sa stej grafiky nepo*rali. prejdite na shell a bude vam stacit aj rok stara grafika s podporou directx 8.1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fUNtOM  |  08. 09. 2004 23:38

ze ty si HVIEZDA VECERA... :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m*ryn  |  09. 09. 2004 07:56

a kolik FPS máš u toho tetrisu s R9600XT ?? U té sekretářky na Itaniu s 4GB RAM a 250 GB RAID5 polem s 3Dfx Voodoo 1 to dává 4,6 FPS, tak jí tam budu muset dát něco jinýho, ale nemusí to bejt moc nadupaný, stačí, aby na tom fachaly hry. ona stejně hraje kromě tetrisu jen karty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m*ryn  |  09. 09. 2004 07:57

.. jen karty a dooma 3 jsem teď zjistil !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  08. 09. 2004 16:46

Vyjadrit sklamanie z procesorov Itanium/Itanium2 je este prilis mierne vyjadrenie. Tento procesor (pod vsetkymi svojimi menami, pocnuc Merced-om) je asi najvacsi procesorovy prepadak v historii. Drahy (vratane svojho vyvoja), pomaly, zastaraly.

Co sa tyka pomeru cena/vykon, niet o com diskutovat, lebo Itanium ma tento pomer otrasny. Navyse ani Windows64/Itanium neni ktovieco...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  08. 09. 2004 16:51

Technicky to prepadak nie je VLIW je dobra vec, ale komercne je to najvacsi prepadak v historii vyvoja CPU s tym suhlasim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ToM  |  08. 09. 2004 20:28

Nejhorsi je ze diky nabubrelym kecum manageru kteri slibovali diky Itaniu hory doly skoncily vyvoj napr. RISC Alpha procesoru Digitalu/Compaqu/HP tamni rozumbradove se zalekli a uverili tem zvastum. Jeste stesti ze existuje AMD jinak by nakonec 64bity uplne zakrnely i kdyz RISC uz to nezachrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda S  |  09. 09. 2004 06:57

O Mercedu jsem začal číst zprávy již od roku 1995, tedy nyní to bude 10 let. Za tak obrovskou dobu se tento procesor měl prosadit. Tento procesor pomohl AMD na výsluní, neboť Intel tehdy nepočítal s x86, ale s wliv. AMD zůstalo u x86, protože na něco nového nemělo peníze a dnes se i Intel musí vracet zpět k x86. A toho procesoru Alpha je také škoda, nakonec ani RISC není mrtvý, stejně jako x86. Bylo by dobré si zavzpomínat, jaká světla budoucnost se vliw slibovala v roce 1995 a co se ve jménu Mercedu všechno obětovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  09. 09. 2004 07:54

No, HP sa nastastie nevrhlo do vyvoja Merced/Itania naslepo. Miesto toho to hralo na 2 frontoch: spolupracovalo s Intelom na vyvoji Itania, ale pokojne rozdelilo svoje kapaciti a tahalo vpred aj vyvoj svojich PA-RISC-ov.

Mal som na testoch 2 takmer navlas rovnake vypoctove servery od HP, jeden osadeny 2x Itanium, druhy 2x HP PA-RISC 8800 (az na cenu, ten s Itaniom bol asi o 20% drahsi). Tyzden sme ich testovali, a musim povedat ten server s Itaniom prehral kompletne na celej ciare. Neuveritelne pomala a nestabilna zostava...

Vecna skoda Alpha-architektury. To bol posledny skutocny RISC-ovy procesor v dejinach, bohuzial Digital a neskor Compaq nedokazali vyuzit jeho potencial...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2004 08:42

Alpha este moze byt vzkriesena

http://www.cs.clemson.edu/~mark/architects.html

architekturu Alpha-u robili Richard(Dick) Sites, Ritch Witek a Derick(Dirk) Meyerm, pricom ich asistentom bol Fred Weber

Dirk je sefom divizie CPU u AMD a vyvyjal s Fred-om K7(obaja prisli do AMD v roku 1995), Rich(u AMD od roku 2002) je firemnym odborny poradcom u AMD (ten kto smeruje vyvoj a zamieta ci schvaluje navrhy, radi pri rieseni problemov) a Fred Weber autor K7 a K8 je sefvyvojarom AMD. Satci ak alfa uplne vymrie a dozvieme sa obsah dohod o spolupraci Digital-AMD, kde by mohlo by napisane, ze ak skonci digital, ci jeho nastupca s dodavanim Alpha-y tak bude moct taky produkt dodavat AMD. Ako vidno ludia na to su  u AMD, a K7 aj K* sa dost podobaju vnutornou architekturov na skrachovany projekt Alpha 21164PC, ved na K7 ako spoluarchitekt robil Jim Keller (autor Alpha EV5 a EV6)zverilu mu aj vyvoj K8, ale neskor ho vyhodil, koli zlej kvalite prace, Jim skonicl u Intel-u a urobil Prescott, co dalo AMD za pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 09:53

je to sice hezke, ale to ze ti lide pracovali kdysi pro Digital dnes nic neznamena, DIGITAL vcetne technologii, patentu koupil compaq, a nasledne HP, ktere vramci vyvoje IA64 postopilo technologie a patenty intelu. A dost pochybuju ze by intel povololil AMD vyrabet konkrencni procesry s technologii intelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2004 10:56

>je to sice hezke, ale to ze ti lide pracovali kdysi pro >Digital dnes nic neznamena, DIGITAL vcetne >technologii, patentu koupil compaq

To je pravda ale AMD mal s Digital-om zmluvu o spolupraci, vymene patentov a technologii a spolocnom vyvoji. Dodnes je znamy len nazov zmluvy a nie je obsah, Kto vie co tam je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  09. 09. 2004 11:34

Intel má s AMD smlouvu o vzájemném využívání patentů, takže pokud vlastní patenty na Alpha architekturu, automaticky je může využívat i AMD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2004 12:54

Ale kdeze, ta zmluva platila od roku 1977 a bola povodne na 5 rokov, ale  bola par krat predlzena ale od roku 1996 uz neplati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 09:59

No HP dnes stavi nejvykonejsi servery prave na itaniu a PA-RISC (u ktereho uz oznamil konec) pomalu odsunuje.

Zajimalo by me pouze o jake servery se v tvem testu jednalo, a o jake aplikace slo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 10:22

BTW pokud se podivas na napr. www.tpc.org (ci podobne aplikacni testy jako sap, ...) zjistis ze itanium je vetsinou (spolus s o rok novejsim power5) nejvykonejsimu co existuje, navic pokud pomineme superlevne 32bit procesory (vcetne AMD64)) tak systemy s itaniem2 jsou i cenove nejvyhodnejsi.

BTW2 na tpc-c napr. u 64 procesoroveho receni dosahuje Itanium2 nejlepsiho vykonu, a za nejlepsi cenu (napr. obdobny system s PA8700 (8800 tam neni) ma asi polovicni vykon, a na transakci je asi dvojnasobne drazsi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 09:48

Alpha neskoncila diky existenci itania, ale diky ekonomickym problemum digitalu (no a compaq byl jen posledni hrebicek do rakve), pak sice prislo HP, ale to uz bylo pozde. Nicmene dnes vetsinu patentu a vyvojaru digitalu vlastni intel, a bude je uplatnovat u procesoru Itanium (zrejme Tanglewood).

Cisty RISC (samozdrejme mikroinstrukce uvnitr procesru VLIW ci CISC (coz pripomina RISC) je neco jineho) je mrtev uz dlouho, je totiz jasne ze to takle nemuze fungovat dale (dovodem je velky rozdil rychlosti sbernice a samotneho procesoru, kdy se pro RISC (diky vetsimu toku po sbernici) se stala limitujici). Jasnym trendem je VLIW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 09:37

zrejme nevis o co jde, po technicke strance je itanium jednoznacne nejlepsi na trhu (konkuruje mu pouze IBM Power, a nova (ale posledni) Alpha).

Zastaraly? delas si srandu?

Pomaly? momentalne je to to nejvykonejsi co existuje (opet v konkurenci s power a alpha). Pomer cena vykon? mezi true 64bit procesory (tedy zadne sracky jako AMD64 ci Intel 64ET), je to asi nejvyhodnejsi reseni.

A uspech? neplni sice ocekavani, coz se diky obecneho upadku prodejnosti "velkych" serveru dalo cekat, nicmene ve srovnani s konkurenci (power, sparc, pa-risc, mips, ...) si vede dobre.

Samozdreje itanium nemuzes srovnavat s hernimi procesory jako je AMD, na pareni dooma  je opravdu vyhodnejsi AMD(32bit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2004 11:43

AMD Opteron nie je na hranie, ved ho podporuje IBM, Sun a HP a vaha uz aj intel only Dell.

Navyse AMD64 je v telekom sektore, simulacii jadrovych bomb, navrhu jadrovych reaktorov, v riadeni a inych mission critical aplikaciach

 

a aj Ferrari F2002, F2003GA a F2004 su vyvinute na AMD CPU a chvalia si to

http://zdnet.com.com/2100-1103_2-5347581.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 17:22

AMD neridi zadne MC aplikace, ani nejsou primarne pouzivany pro jakekoliv dulezitejsi veci.

Na druhou stranu se ujali jako levna (a nespolehliva) vypocetni sila. Proste se vezme obrovsky levny cluster s AMD (a obvykle linuxem), a da se mu neco pocitat  (samotna rizeni  obvykle ale probiha na nejakych RISC strojich), kdyz nejaky node selze vubec nic se nedeje, jeho ulohu spocita jiny. Tedy idelani jako levne reseni pro vypocetne narocne simulace, rendering, atp. kde neni potreba spolehlivost (je jedno jestli hodinovy vypocet pobezi o sekundu dele nebo ne). Ovsem na MC aplikace samozdrejme ne (na to se pochopitelne nepouziva ani intel, a vetsinou ani zadne komercne dostupne produkty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  08. 09. 2004 16:33

Az ta blede to nie je

http://zdnet.com.com/2100-1103_2-5349121.html?tag=zdfd.newsfeed

• NASA representatives also were on hand to tout Itanium. The U.S. space agency is building a 10,240-Itanium supercomputer from Silicon Graphics Inc., called Project Columbia, that's expected to have performance of 60 trillion calculations per second, or 60 teraflops, when it's complete by the end of the 2004. By contrast, the fastest supercomputer today is NEC's Earth Simulator at 35.8 teraflops

Ak si uvedomime, ze 10 240 CPU ma aj Cray Redstrom, ktory je na Opteron-och a ma vykon 41,5Tflops, pricom z dual core bude mat 100 TFlops a pri max. pocet 30 000 CPU by to bolo pri dual core 250 Tflops

tak je vykon Itanium II 1,5 Opteron-u, ale v Red strom je Opteron model 850, ktory stoji  1514USD/kus

http://www.amd.com/t3pricing

a pouzite Itanium II 1,5Ghz 6M cache stoji  4227USD/kus

http://www.intel.com/intel/finance/pricelist/

Tak je otazne ci to stoji za to?

 

A aj preto sa Opteron server-ov predalo v Q2 2004  50 000ks a Itanium II len 5 600ks.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 09:39

srovnani poctu prodanych serveru, neni moc vystihujici, protoze AMD64 servery se vetsinou prodavaji jako 2-procesorove, kdezto itaniove servery spise jako 16 a 32-procesorove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  09. 09. 2004 10:57

v obrate je to 280 mil USD pre Itanium a 190 mil USD pre Opteron, ked ta toto zaujima 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  09. 09. 2004 17:24

ano obrat uz je vystiznejsi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor