Intel představil novou technologii pro urychlení startu počítače

Diskuze čtenářů k článku

Arccos  |  19. 10. 2005 08:46

Pred nekolika lety se nam slibovalo (napr. IBM, Motorola), ze v roce 2005 tady budeme mit MRAM pameti. Kdo nevi o co jde: pameti, ktere nepotrebuji napajeni, tudiz v nich zustava informace i po vypnuti PC. Dovedete si to predstavit? Zadne (klasicke) bootovani!
Jenomze 2005 je tady a skutek utek... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel_1, Mysel_1  |  18. 10. 2005 14:41

A nebyla tahle nová technologie nová už před rokem, kdy ji Intel taky s velkym humbukem představil? :o))
Kolikrát ještě bude tahle technologie nová a bude představena?
Co Jan Tleskač na to, jestli mu stroj startuje 20s nebo 40s?
Pomůže to BFU, kterým se při startu spouští aplikace, které zabírají 4*n paměti, kde n je velikost RAM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tojo  |  19. 10. 2005 00:17

..přesně tak.V RUNu mají ICQ,SKYPA,update QUICKTIMU,Messenger a pět záplat Windowsu na cestě z Redmondu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  18. 10. 2005 13:56

Já svůj notebook dycky jen zaklapnu, čímž se hodí do úsporného režimu - hdd se netočí, paměť je živená z baterky, ale po otevření ten šmejd naběhne za necelé 2s. Když by se paměť lila při zavření do flašky a z při otevření z flašky, výsledek by byl ten že by to asi fakt startovalo podobně dlouho jako při přepnutí do režimu spánku kdy se paměť sosá z disku. Teď je otázka co je rychlejší, esli flaška nebo hadr, ale počítám že hadr, takže mi vychází že je to celý taknějak úplně zbytečný počin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  18. 10. 2005 14:12

A proč by se mělo neco při úsporném režimu ukládat do flashky??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baran, baran  |  18. 10. 2005 14:41

hadr je rychlejsi, ale kym sa hadr nastartuje tak fleska uz odpociva po dobre vykonanej praci
Pravdaze to bude zavisiet od typu flash. Ak tam daju smejd tak aj celkovy vysledok bude .... na kocku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  18. 10. 2005 10:23

swap ostava relativne neporuseny a ramka by sa dala nasackovat do flashky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK  |  18. 10. 2005 11:11

Ktora pri zivotnosti 1000 prepisov bude za 2-3 roky uplne vyslahana...

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JD  |  18. 10. 2005 11:16

dnes jiz flash s zivotnosti pouze 1000 prepisu nenejdes. Krome toho se jiz dnes pouzivaji (napr mobilni telefony a jine embeded zarizeni) v rezimu, kdy se do flash zapisuje pokazde jinam (napr souborovy system JFFS2)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan  |  18. 10. 2005 12:25

Dnešní Flash paměti mají životnost cca 100000 až milion přepisů. Takže na jak dlouho to vystačí když třeba každý den vypneme počítač 10x? Je to přes 250 let. Nevím jestli to bude stačit, ale zatím si myslím že by mohlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nnobuddy  |  18. 10. 2005 12:27

Mně by to na 250 let úúúúúúúúplně stačilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nnobuddy  |  18. 10. 2005 12:29

No, a když vezmu do úvahy, že počítač vypínam denně jednou potažmo dva-krát, bylo by dost let. To by mi fakt stačilo... byl bych spokojenej... myslím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  19. 10. 2005 08:54

Mne by stacili aj tie 3 roky, potom by som bud vymenil flashku alebo pocitac alebo by som sa bez tej feature zaobisiel. Aj tak je podla mna STR dostatocne usporne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swm  |  18. 10. 2005 10:05

"běžný start počítače by měl údajně odpovídat probuzení počítače ze stavu spánku. Není to tedy zas až tak dramatické urychlení."
To si dělate prdel nebo Vám opravdu naběhne počítač po zapnutí během 2 vteřin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milanc  |  18. 10. 2005 10:07

zjevně si pleteš režim spánku s úsporným režimem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  18. 10. 2005 10:24

Mne take ze stavu spanku nabekne behem jedne az dvou vterin (PowerBook). Jestli spankem nemyslis spis hybernaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AppleJeSmesnej  |  18. 10. 2005 10:47

Mluvite o tom v budoucnu intelovskym notebooku od Apple?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milanc  |  18. 10. 2005 12:26

režim spánku = hybernace. Probuzení z hybernace je časově závislá na velikosti RAM, mě trvá určitě více než10sekund (1GB RAM)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  18. 10. 2005 12:28

no právě že hibernace je česky režim spánku (jak je suspend mód česky nevím). Mně třeba z STR nabíhají XP asi 5 sekund, ale v STR je PC navenek úplně mrtvé.
další věc je, že při přechodu do spánku (jakéhokoliv) zůstávají naběhnuté programy, takže tu máme další výraznou úsporu času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bronicka  |  18. 10. 2005 13:00

suspend = úsporný režim (STR)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  18. 10. 2005 14:08

Spánek = hybernace (dřív tomu tak i MS říkal) - počítač se kompletně vypne, obsah RAM se uloží na disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda, xtonda  |  18. 10. 2005 21:01

Otázka je co myslí režimem spánku, patrně spíše hibernaci neboli STD (Suspend To Disk), ovšem nechápu jak toho chtějí disáhnout použitím flashky, která není rychlejší než disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  18. 10. 2005 21:11

Třeba tak, že se provede STR (Suspend To RAM), běžné periférie (disky, karty, ventilátory..) se vypnou a v tomto zdánlivě "tuhém" stavu pak chipset ve vlastní režii provede STD (Suspend To Disc) na integrovanou gigovou "suspend" flashku a vše definitivně vypne. Po zapnutí se hybernační soubor jednoduše přečte z této flash ... O případném závratném zrychlení oproti harddiskovému STD si sice moc iluzí nedělám, ale třeba u notebooků by se "bezdiskové" STD mohlo hodit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor