Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,46 GHz s FSB 1066 MHz oficiálně

Diskuze čtenářů k článku

smok  |  22. 08. 2004 16:05

rozdiel je aj medzi firmami:

1. velke firmy, ktore investuju nezmyselne peniaze do marketingu a teda nejake tie $$$ na intel su im uplne ukradnut

2. male firmy, ktore pracuju efektivnejsie

co sa tyka podpory a servisu, zalezi SAMOZREJME na dodavatelovi, pochybujem ze niekto ma dodavatela AMD alebo Intel.

preto ak mi zhori doska s AMD, na druhy den, ak chcem aj v ten den, mam novu
a to iste s intelom.

a teda jediny faktor ktory v malych firmach rozhoduje je cena. a ta je podstatne nizsia u AMD.

co sa tyka kecov o zlych chipsetoch atd., myslim ze je to uz pase, KT600 a NForce 2 su v poridku
a na firemne veci v pohode stacia.

najvacsi problem sucasnosti je nezmyselne narastanie softwarovych pozidaviek, mam v robote
na programovanie (!) 2GHz s 768 MB RAM a pri praci s Zend Studiom, .NET Studiom a nejakymi DB
vecami mi to ide naozaj strasne... je to zasluha MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 08. 2004 20:18

nikoli. prave nforce2 je tezky shit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t.zv. lama  |  22. 08. 2004 20:56

Zajímalo by mne proč.
Sám používám skoro rok nForce 2 400 bez jediného problému. Fakt je, že používám běžný soft - hry, hudba, film.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 08. 2004 01:47

aaaa
tady zas nekdo vyhodil spoustu prachu navic za intela a ted si to musi nejak obhajit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  23. 08. 2004 06:47

prave naopak. vyhodil jsem penize za asus a7n8x a ted si za to nadavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t.zv. lama  |  23. 08. 2004 08:29

Tak to jo, už jsem doma.
Já myslel, že čipset nForce 2 má problémy s nějakými speciálními profiprogramy.
Tady, když se nepovede jedna deska, tak je hned čipset špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  23. 08. 2004 09:14

je spatny, ma jakousi pochybnou implementaci ACPI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t.zv. lama  |  22. 08. 2004 13:06

výkonový rozdíl mezi počítači s AMD XP 2800+ s fsb 200 MHz a Intel P4 2800 s fsb 800 MHz?
Dle mne je to zhruba stejné a Intel pouze mlží s tím Quadro. Nebo je to jinak? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  22. 08. 2004 14:32

Pokud se nebavíme o přetaktovaných kusech, tak originál AMD 2800+ má FSM 166 MHz (efektivně 333), nikoli 200.

Jinak přibližně platí, že u AMD XP rating odpovídá P4 na 533 MHz. Takže v průměru bude mírně výkonější to P4 s 200 (800) FSB, ale záleží na aplikaci. Výkonostně je tu rozdíl několik %. Jestli se ti těch několik % vyplatí, posuď sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t.zv. lama  |  22. 08. 2004 20:02

Otázka je všeobecná, nic nechci kupovat ani inovovat, XPéčko je třeba taktované na fsb 200.
Jde mi o to, proč Intel musí uvádět fsb 800 nebo nyní dokonce 1066, kdy jde o normální fsb 200 nebo nyní 266 MHz.
Kdo tomu vůbec nerozumí, tak je nadšen, že když koupí systém s Intelem, tak má 4x větší fsb a tím i pravděpodobně výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubha666  |  23. 08. 2004 17:33

ale na nieco si zabudol...nemozes porovnavat prociki ale zostav  najhlavnejsia je doska a potom procik a pamet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  22. 08. 2004 11:05

Záruka? Servis? podpora??? Co to meleš magore??? Jakej servis a podpora u CPU??? Záruky i servis, resp. reklamace mají AMD i Intel naprosto stejný tak co to tady žvatleš??? Příště než napíšeš takovou kravinu tak si radši nejdřív něco přečti, pak se na týden zavři do komory, přemýšlej o tom a na příští rok si sesmol odpověď, ja???
To že někdo žere Intel je OK, každému co jeho jest, ale plácat tady takové kokotiny je ubohé a svědčí to spíš o tom že nevíš která bije ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
idoktor  |  22. 08. 2004 12:33

Jo, v případě že máš doma herní konzolu s AMD je ti to asi fakt jedno, ale do firmy bych nedal nic než Intela na intelácké desce...je noho důvodů proč zvolit tuto variantu, pokud navíc kupuješ u dodavatele, který je v IPI (což je další nutnost) dostaneš servis a podporu o jaké se AMD ani nezdá...a věř tomu, že tohle důležitý je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotr  |  22. 08. 2004 14:18

Co si mám představit  pod tím "servis a podporu o jaké se AMD ani nezdá..."? Já sám vím jen o tom, že Intel má rozsáhlejší podporu pro vývojáře (nedokážu posoudit, jestli lepší). To ale nemá pro uživatele, ať už firemního nebo domácího, význam.

Takže co je to ta "servis a podporu o jaké se AMD ani nezdá..."?

 

a BTW: proč by měla být IPI nutnost? K čemu je to dobré? Kolik to stojí? Kdo to dostane (může si koupit)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  22. 08. 2004 20:42

Heh, srandisto, jsem zvykly pracovat s SUN Fire SPARC masinama, a muzu te ujistit, ze v oblasti podpory a stability je na tom kombinace SPARC/Solaris8 setsakra lip, nez cokoliv na intelu. Taky ceny techto strojecku se pohybuji kolem pul milionu.
SUN ted zacal vyrabet (o hodne levnejsi) opteron stroje certifikovane pro Solaris9 X86 edition, Linux, Windows2000 a 2003. Pokud si tyto stroje udrzi kvalitu SPARC masin, myslim, ze pro cloveka preferujiciho stabilitu je to jasna volba. Intel stroje SUN nedela a nejspis v dohledne dobe delat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubha666  |  23. 08. 2004 17:29

Intel si muze kupit iba naozajstny lamer...a amater..predavac mu povie.....je to znacka super vykon...3Ghz  blabla... "ach ano vydel som reklamu kupim to"  a vy z radostu vycalujete cca14 000 ....a mate dobry pocit ze mate doma delo {znackove} hehe lenze je tu hacik menom     AMD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 08. 2004 10:00

Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné procesory od AMD . Předsudky, marketing, tradice. Majitel BMV většinou zůstává věrný značce ikdyž za polovic ho doveze ve stejném komfortu třeba i nový Peugot 407.

AMD si kupují většinou lidé, kteří "tomu trochu rozumí" a nemají moc peněz. Většině je jedno co je uvnitř PC. Zajímá je cena. A profesionál, firma - ta sleduje spíše parametry jako záruka, podpora, servis. A většina PC se pak prodává s Intelem.

Známím stavím PC s AMD, sám mám Intel ( již nyní s FSB 1000MHz ). 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veolw  |  22. 08. 2004 09:08

By me zajimalo proc AMD nesmi k tobe do domu? Mas nejaky vazny duvod nebo si to jenom tak placnul? Ja jsem z AMD napsrosto spokojeny a nevidim duvod proc ho pro domaci pouziti nepouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxx  |  22. 08. 2004 12:26

..........ja jsem zas naprosto spokojeny s intelem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 08. 2004 13:33

jeden z duvodu jsou treba chipsety a vybavenost desek, ty od nvidie jsou naprosto nepouzitelne, via kt je o trosku lepsi, ale porad to neni proti intelu ono. pozn. nemam na mysli herni sestavy s windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kony  |  22. 08. 2004 17:07

Nekolik duvodu podle priorit(1 nejvyssi)

1) Podpora aplikaci(strih videa) a jejich stabilita. Pro vetsinu kvalitnich karet strihovych je mnohem lepsi pouzit INTEL. Mluvim o profi oblasti, domaci oblast neni az tak velky problem. Ale bench. vykon vzdy je ve prospech INTELu.

2) Ztratovy vykon(tepelny vykon) je ve prospech INTELu. AMD musim vice chladit, coz ma za nasledek zvyseni hladiny hluku, zpusobeneho ventilatotu.

3) Velky sortiment CPU. Myslim tim i mikroCPU do vestavenych systemu a pro prumyslove rizeni

4) Kvalitni dokumentace a popis vlastnosti procesoru. A jednotlivych ASM prikazu.

5) Neni pro mne az tak rozhudujici, ale priznejme si to: je to jmeno INTELu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  22. 08. 2004 20:57

1. Nesmysl, na stabilitu nema procesor zadny vliv (pokud neni vadny), hruby FPU vykon ma AMD lepsi. Je mozne, ze nektere aplikace jsou spec optimalizovane na Intel, to vsak neni problem AMD ale neschopnosti vyvojaru dane aplikace.

2. Tohle neni blbost, to je naprosta hovadina. Realita je totiz naprosto opacna a to SILNE VE PROSPECH AMD. viz. http://www.silentpcreview.com/article169-page3.html

3. Heh, tak tady sis totalne nabehl na vidle. AMD je v teto oblasti MNOHEM silnejsi, prodava nizkoodberove prumyslove procesory od 80186 az po 5x86. AMD melo s Intelem az do dob pentii smlouvu o sdileni patentu, tutiz AMD prumyslove procesory jsou puvodni intelacke x86. Doby i8051 jsou davno v trapu.

4. Heh, ona snad neexistuje dokumentace k AMD rozsirenim X86 sady? No tady opravdu zustava rozum stat.

5. Tady si priznej, ze to je duvod nejsilnejsi a jediny. Stjene jako existuji pitomci ochotni za teplaky s napisem NIKE vyplaznout trojnasobek ceny, existuji i pitomci totez tropici u procesoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubha666  |  23. 08. 2004 17:24

to bol bravurny vykon a pravdivy hlavne ten posledny bod....ponevac je vseobecne zname ze AMD su lepsie pomer cena\vykon a pouziva v normalnych domacnostiach je urceny na HRANIE asi co ja viem.......tak sa keca...ale intel akoby nechapal stale sa zenie do predu za vyssimi frekvenciami a AMD vyckava a dokaze z minima  dat maximum......tie Athlony stare tie kurili ako slak to hejj ale uz to neni co to byvalo moj titan sa o to postara....hlucnost???ani nie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ShAcKaL  |  23. 08. 2004 08:37

Tak hlavne ten bod 2 je obrovsky nesmysl... ty zijes nekde v roce 2000, ne?

DTP Intelu je nyni o dost vyšši nez AMD a tim padem i tepelne vyzařovaní  a nutnost vykonně chladit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fíďa  |  21. 08. 2004 21:12

A kolik to bude stát? 30 000,- ? Nedivil bych se, pořád to bude všivej prescot s rychlejší sběrnicí a velkou cache - sra*ka, a kolik to bude mít výkon, PC s timhle verglem bude žrát jako sekačka na trávu, HNUS. Beztak si to AMD nečuchne ani k zadku, za tu cenu mám dva Opterony 246 a k tomu hustou desku a to je trochu jiná káva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselik  |  21. 08. 2004 21:27

Osobně si myslím, že to bude stát více než Vámi uváděných 30 000,-

Jinak procesor zmíněný v článku nemůže být "všivej prescot", protože je to "všivej gallatin" (resp. Northwood + L3 cache)

Za třetí - nemůžete porovnávat procesor pro dvouprocesorové počítače (AMD Opteron 2xx) a procesor pro jednoprocesorové stroje. Porovnávejte je například s procesorem Intel Xeon (DP).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fíďa  |  21. 08. 2004 22:05

ok, moje blbost, ja neporovnaval procesory podle typu stroje, ale podle ceny, psal jsem, že za cenu tohoto monstra mate 2* opterona 246 (cena za kus cca 16 400,-) + desku MicroStar K8T Master2-FAR - VIA K8T800 (ta ma i AGP) za 8 tisic - tento ekvivalent nebude podle me o moc drazsi a pritom se to da pouzit stejne jako ten gallatin a vykon bude urcite vyssi, uvazoval jsem tedy stylem, ze kdyz uz budu potrebovat neco takhle vykonnyho, tak se to da udelat i jinak, nic vic, nechci porovnavat jen tyto procesory, ale cele toto reseni, co Vy na to?


30 000,- jsem jenom tipnul, za tu nepresnost se omlouvam, kdyz vidim intel, jsem trochu mimo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Surfstar  |  21. 08. 2004 23:14

Jojo taky s tebou souhlasim. Myslim ze to bude uplne k nicemu - a bude to topit jak kamna. Normalnimu uzivateli naprosto k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolo  |  21. 08. 2004 23:18

Vyjde to na stejno. Ja bleju z AMD!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 08. 2004 06:46

napodobne. amd mi nesmi do domu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  22. 08. 2004 09:13

asi mas prachateho ocka a pomer vykon/cena vykon ti asi nic nehovori. a keby som sa ta spytal na argumenty, si bez slova alebo by si zacal s urazkami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 08. 2004 13:25

ale houby. co se tyka penez, vydelavam si sam, a moje argumenty bys s nejvetsi pravdepodobnosti nepochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kony  |  22. 08. 2004 16:56

No ja radeji preferuji INTEL protoze pro notebooky nic lepsiho neni. Jelikoz uz 6 let pracuji na NB, tak mne segment desktoptovych CPU moc nezajima. NB jsem jiz vyskousel nekolik a proto mohu rict co na procesoru vyzaduji a to spotrebu a jeho tepelný vykon. Vlastni bench. vykon je az na 3 miste. Jeste ze divize mobilnich procesoru se ubira jinym smerem nez divize desktoptovych.

Jo a kdo vlasne potrebuje takovy bench. vykon. Pokud jsou potreba nejake velke vypocty a vedecke simulace, tak bud pouziju neco s RICS archtekturou nebo GRID. Intel & AMD si asi jeste neuvedomili ze zvysovani frekvence neni pro vykon az tak dulezite. Staci se podivat na Apple a G5 procesory. Frekvence nic moc, ale vlastni bench. vykon je super(zkusenost se strihem a vizualizacemi).

Jo a pro Intel(desktop CPU) & AMD nejen ze je potreba malem vlastni TEMELIN(to je ten mensi problem), ale co delat z ztratovym vykonem premenenim na teplo. To pak jeste pomalu druhy TEMELIN pro chlazeni PC, tak abych dosahl nizke hlucnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-KRiZKiN-  |  21. 08. 2004 20:53

-- "Zrychlení externí sběrnice ze současných 400 na 667 – tj. o 67 procent." ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselik  |  21. 08. 2004 21:22

I když se to nezdá, je to tak. Sledujte tok mých myšlenek:

1) FSB 400 = 4x 100
2) FSB 667 = 4x 166
3) ze 100 na 166 je zrychlení o 66 procenta.
4) zrychlení je tedy o 66,6666666666 %

To platí i v případě, že se napíše ze 400 na 667 (přestože to opticky nevypadá).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maartin  |  21. 08. 2004 21:38

no jestli on nemyslel, ze 4*166=664

potom to zrychleni je "jenom" celych 66%

zkuste trojčlenku

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselik  |  21. 08. 2004 21:49

myslet mohl, ale číslo 667 vzniklo zaokrouhlením z 666,6666666666666666666666666666666666..... Úvahy o 664 tak nejsou oprávněné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  21. 08. 2004 20:48

OK tak si den necham zajit chut, to snad vydrzim :)) - celej jeden den

ps. mate tam chybu (posledni odstavec)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselik  |  21. 08. 2004 21:29

Ten den, to se vydržet dá, že

Poslední odstavec po vašem upozornění četlo více lidí a nic nenašlo - copak jste tam našel vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  21. 08. 2004 22:46

pardon, preklep je v predposlednim

"Pro zajímavost – dalším novou rychlostí "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor