Opravdu by mne zajímalo, jak dlouho to bude trvat, než výrobci/producenti pochopí, že místo neustálého plýtvání penězi na ochrany (které mimo jiné nejsou nic jiného, než jen sport pro specializované týmy hackerů a crackerů) je třeba najít uspokojivé místo na křivce cena/prodejnost, kdy nižší cena se už nevyplatí a zároveň je dostatečně nízká, aby si uživatelé produkt kupovali a ne nelegálně kopírovali.
Navíc se k tomu přidává hledisko kvality - obzvláště u audio&video produkce je tu nehorázná cena přirážky na cestě umělec-koncový zákazník (různě agentury, RIAA, OSA apod.) a mnohdy také naprosto ostudný pokus prodat málo kvalitní produkci za hodně peněz - tj. CD obsahující jednu či dvě nové nebo dobré skladby a zbytek jen remixy/rebrandingy/repackingy, o které nikdo nestojí (však je zajímavé sledovat, jak se "kameníci" brání tomu, aby šly kupovat pouze jednotlivé skladby
Ve výsledku žádná ochrana dlouho nevydrží, neb co lze přehrát, to lze prakticky beze ztráty kvality také zkopírovat. Každá ochrana jen o něco málo oddálí den konečné exekuce a je pro firmy, které se ji snaží nasadit, ve své podstatě jen ztrátová (zaplatí za její vývoj či licenci + ztratí část zákazníků, kteří odmítají kupovat chráněná média)...