Intel míří na 4 GHz

Diskuze čtenářů k článku

P3K  |  02. 01. 2004 22:37

Chtel byl říct ze souhlasim skoro ze vsemi hlasi...Ale chtel bych jeste neco podotknout:Kdyz si koupite 64bit tak vam to vydrzi d budoucnosti...Ten kdo si chce zahrad GTA:San Andreas tak ktomu bude potrebovat 101% 64bitovej procesor... Takze nakonec bych chtel rici
ze kdo na to ma tak at si koupi 64bit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wiki  |  02. 01. 2004 22:52

okokokokokokokokok!!!Ale jakej to potřebuje ostatni hardware???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P3K  |  02. 01. 2004 22:58

3.4Ghz AMD 64bit - GTA:bude podporovat AMD... 2*1024MB RAM a vice...
VGA: budoucnosti od nvidea... zakladni deska:budoucnosti asi nforce 4...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  03. 01. 2004 00:39

Hlavně aby to utáhlo Miny a TuxRacera v Linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  24. 11. 2003 00:16

Mají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav  |  24. 11. 2003 08:32

AMD bude na letošní vánoce dodávat své procesory ve speciálním bundle s klikou.

Tím chce docílit, že si uživatelé budou moci natočit rychlost pro svůj testovací soft dle svého uvážení a schopností.

Cena by se tím neměla pohnout směrem nahoru.

PS: Jednají s největším výrobcem radiátorů a přímotopů na světě o kontraktu, který jim zajistí max pozici na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  24. 11. 2003 09:31

uplne lezim na zemi a smeju se. teda ne nad tim jak jsi vtipny, ale jak trapny prispevek jsi dokazal vyplodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jmeno a prijmeni  |  23. 11. 2003 19:22

Muze to byt zkratka Auto Moto Deutschland??? Ze-by tovarna na mala, levna, sportovni vozitka presidlila z Cvikova do Drazdan zacala delat do pocitacu??? .

Soudruzi v NDR nikdy nemuzou udelat nic, co je rychle a spolehlive - vzdy nekde udelaji chybu. Bud zapomenou nekolik taktu, a nebo v horsim pripade i nekolik valcu...

Sorry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HNUSAquity  |  23. 11. 2003 20:54

AMD = Advanced Micro Devices

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 11. 2003 08:04

ked sme uz pri nazvoch

AMD=Adavnced Micro devices= vylepsene miniaturne zariadenia

IntEl= Inteligent Electronics -inteligentna elektronika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kmarty  |  24. 11. 2003 09:41

Ehm, poopravim: INTegrated ELectronics

A co se tyce tech 4GHz. Na co? Vzdyt se da udelat vykonny procesor i na taktu pod 1GHz. Nj, jenze ve svete PC to vzdycky vladlo heslem "cim vyssi kmitocet, tim lepsi"

Takze tedko mame misto PC krasne, hlucne primotopy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  24. 11. 2003 10:39

Taky menší korekce či spíš dotaz: advanced - dále vyvinutý, konaný v předstihu, moderní, perspektivní, pokrokový, pokročilý, polní (voj.), progresivní, předběžný, předsunutý (voj.), rozvinutý, vyspělý, vyvinutý, zdokonalený. Proč si z toho mám vybrat právě vylepšený? Nemohlo by to znamenat Polní Miniaturní Zařízení - třeba dřív AMD dělala pro armádu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 11. 2003 15:37

>Nemohlo by to znamenat Polní Miniaturní Zařízení - třeba dřív AMD dělala pro armádu?

To robi aj teraz. vyhradny dodavatel systemov pre vozidla pechoty a nomornej pechoty US-Army je fy Octagon systems

http://www.octagonsystems.com

ma takmer vyhradne AMD- 1.9.2003 AMD kupilo od National semiconductor
Geode GX1 aj Geode GX2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 11. 2003 15:43

a 5x86 je povodne od next generation -NexGen, ktore AMD kupilo v I. mesiaci roku 1996

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  24. 11. 2003 16:27

Aneb cokoli řeknete ať vážně, položertem či zcela ve srandě, vždy se z lesa ozve AMD rulez!

Proč mi tyhle diskuse připadají stále stejné, nudené, sterotypní a bez nápadu. Žádné intelektuální jiskření, vtip, šarm, pohotovost, verbální exhibice, žádná sebeioronie, žádný kompliment a rytířství navzájem, jen žabomyší spory AMD × Intel.

Odcházím meditovat do pouště, je tam také křemík a přitom nebudu ztrácet čas úvahami o ničem. A na brouky od kohokoli vezmu leda Biolit!

PS. Mám doma Intel, bratránek AMD, v životě jsme se nehádali, chodíme spolu na pivo a nemáme s tím problém. Zkuste to také tak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HSH  |  19. 12. 2003 20:20

A co takto PMD Athlon 3500+ ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  22. 11. 2003 13:21

Intelacke cpu mocmoc slabe a hlavne predrazene
Nejlepsi vykon je od AMD, odjakziva to chrousta cisla rychleji

A vubec! Az bude 10GHz cpu o sile 0,005 mikro, konecne prestanu upgradovat !!! (jak to jednou bude umet rozpoznavat hlas on-line s odezvou rychlejsi nez mluvici clovek, tak to bude umet vsechno!)
JO a programatori??? Ja si myslim, ze 10GB programek naprogramovat uz nebude tak lehke a k tomu jaksi ani nedojde - kdo by to delal??? Myslite
houf 1000 spickovych programatoru, kteri se navzajem znaji a dokonce i sve chyby pri onom programovani??)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  22. 11. 2003 19:05

Pprocesory od AMD na tom nejsou o tolik lepe, ono par procent v benchmarku, to ho.. znamena. A zvlaste na serverech, kde se mirroruji cele systemy.

A probuch, k cemu tak rozsahly program? Tolika kodu, co tim chcete zpracovavat. Realtime model vesmiru ci co? Zas nekdo blaboli, a ani nema poradne programatorske zaklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bumerang  |  23. 11. 2003 12:45

No mohol by obsahovat. Vyukove video ako sa taky program ovlada (niekolko). Nejaky film najlepsie komediu na relaxaciu.
A po zadani specialneho kodu pre tych nad 18 i nejaku erotiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 11. 2003 09:56

Hmm, tak ja si koupim auto a dostanu s nim i domaci kino. Vcelku zajimava idea. Teda je to opravdu nutne? Podle me to je jen takovy trik, ktery je v rozporu s dobrymi mravy a zavani kriminalem nebo aspon pokutou za porusovani volne hospodarske souteze.
Takto obohatila jedna nejmenovana Redmontska firmicka svoji sadu kancelarskeho baliku o par pekych her podobnych nesmyslu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  23. 11. 2003 18:16

procesory AMD s porovnani s intelem na tom jsou dost dobre. Neporovnavejte jenom jejich realny vykon, ale take CENU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 11. 2003 09:50

Jo, je to mozna trochu levnejsi, ale jinak jsou amdecka primotopy, a to nemluve o intelech. Zlata jablicka. A beha na nich i linux. (coz se o woknech rict neda)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HNUSAquity  |  21. 11. 2003 23:03

pokud vim WINXP 64b se dají sehnat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  22. 11. 2003 10:52

Ano.. pre Itanium a pre slavne AMD x64 je iba akasi beta, nehovoriac o tom, ze na ten winxp 64 potrebujes aj 64bit drivery.. a tie su na kazdom rohu, vsak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzax  |  21. 11. 2003 16:16

Sice jsem priznivec AMD, ale tyhle prispevky... Intel je mimoradne silna firma ktera vyrabi dobre procesory. Pravda je, ze Prescotta, pokud se potvrdi i Intelem deklarovanych 110W spotreby (a to jeste ne spickove) bych nikdy nekoupil, ale treba takove Pentium M, je velice vydareny procesor. Presto ze 2GHz A64 s 1GB RAM v notebooku s jednou baterii vydrzi lehce nad 3h provozu a to je na jeho vykon vic nez vyborna doba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrX  |  21. 11. 2003 20:36

No ja mam v notasu intela 1.7 GHz a na baterku lehce pres 5,5 hod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DonC  |  22. 11. 2003 08:49

Tak až bude řeč o NTB tak se přihlas apropo 5,5 hod možná na Centrinu a to ještě s odřenejma ušima.........kolik času na tom efektivně pracuješ, chytráku? Možná jen prvních 15s kdy to zapneš a necháš usnout ) Ale jinak nic proti. Ale na AMD a to je mám hodně rád by jsi těch cca 5 hodin neudělal............no ty možná jo...........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzax  |  22. 11. 2003 10:14

To bych chtel videt... Ja tu mam Centrino s 1.4GHz a vydrzi me tak 3.5h coz povazuji take za docela dobre. Rozdil je ale ve vykonu, on ten A64 3200+ bude kapku jinde. Dell 8600 s 1.7Ghz PentiumM vydrzel ve stejnem testu jako A64 o rovnych 43minut dele. Neni to malo, ale vzhledem k tomu ze A64 miri do segmentu desktop replacement, kam ten Dell jiste nepatri, rozdil z tohoto pohledu je potom dost malej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  22. 11. 2003 11:32

Notebook s Athlonem se dá chladit i pasivně při spuštěném Prime95. Výkon stačí na přehrávání DivX. Viz. http://www.svethardware.cz/art.jsp?doc=179AD0948684F6F4C1256DE10043A664.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HNUSAq  |  21. 11. 2003 15:33

Stejně do nikdy nedotáhnou na AMD. Ti než vymyslí dostupný 64b pro desktop, AMD bude mít už 128b

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lix  |  21. 11. 2003 15:44

jj...presne tak.
Podivejte jak mamuti kolos je Intel a co dokaze??? Oblbovat zakazniky frekvenci, ale vykonove skutek utek. Bych ho srovnal s nVidii a jejich FX shit radou....

AMD ruleeez ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  21. 11. 2003 16:29

A můžeš mi chytráku říct, k čemu těch 64 bitů na desktopu využiješ???

Viki

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koala True64  |  21. 11. 2003 17:34

Urcite je vyuziju na desktopu lepe, nez 4GHz ztratoveho casu. To je marketingova masaz, ze je 64bit k nicemu. Vsechny "dospele" workstation jsou 64bit na unixu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wizi  |  21. 11. 2003 19:15

Hehe

zase nejakej naivni clovicek, ktery nechape vyznam  "xyz b" procesor. Dovol, abych ti ujasnil, o co priblizne jde. Kdyby si ted ADM zacalo vyrabet napr. procesory 128b, bylo by to uplne nanic, protoze proto neexistuje zadny software. To same pro 64b. Ani WinXP 64b jeste nejsou ani na trhu a buh vi kdy budou, snad nekdy koncem pristiho roku ci kdy .... To same u desetek tisicu ovladacu a dalsiho softwaru pro desktop. Prepsat casti kodu a prekompilovat cele portfolia sluzeb neni otazkou na jednu noc - a to jeste ani nemluve o testovani. Na serverove platforme je to o necem jinem. Tam uz se 64b docela zabydluje, ale take pomalu.

Pravdou je, kdo "dneska" potrebuje na desktopu adresovat vice nez 4GB pameti. To je spise otazkou jednoho, dvou let. ADM mysli dopredu a doufa, ze tohle nacasovani je presne. btw: pochybuji, ze Intel nema v minimalne jedne tovarne priprave stroje schopne rozjet okamzite seriovou vyrobu vlastniho 64b cipu pro pripad, ze ADM bude mit veliky uspech. To by jednoznacne znamenalo konec 32b, ale zatim jsem se s tim nesetkal a to uz Opteron a Athlon64 tu mame od 22.9.03

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Sova  |  22. 11. 2003 12:43

> To same pro 64b. Ani WinXP 64b jeste nejsou ani na trhu a buh vi kdy budou, snad nekdy koncem pristiho roku ci kdy ....

Ehm, nejsou jen Windows... 64bit Linux je k dispoyici jiy nekolik let (i kdyz souhlasim, ze spise na to serverove nasazeni)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreDie  |  23. 11. 2003 18:04

Hehe? Tak jedine tobe to hehe patri... Lidem jako jsi ty se rika LAMA a pravem :o) Ze nejsou WINDOWS XP 64 bit? To sis asi vycucal z palce, vid? Zkus nekdy kupovat original a vynechat trznice :o))))) 
 
Vazne jsi me pobavil
 
FreDie
 
PS zkus LONGHORN, ale bacha at ti to neshori :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wizi  |  23. 11. 2003 21:03

Tak jsou, a co ? Kdo je dneska bude vyuzivat ? System, ktery bude mit 64b cip je neskutecne drahy, napr. HP Workstation zx2000 stoji $3156.

Myslim, ze to budes ty - lama, jak jsi psal. Jediny kdo ma pristup k longhornum jsou predplatitele msdn subscription. Podle tveho vyjadrovani do teto skupiny nepatris, pokud ano, tak omylem. Rekneme, ze jsis to "pujcil" od nekoho na P2P, ze  ? ... tedy ukradl.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  24. 11. 2003 00:30

No ty se radeji podivej na http://www.swt.com/. Nabizeji tam systemy postavene na Opteronu nebo Itaniu, nejlevnejsi verze jsou podstatne nizsi nez $3000 a nabizeji k tomu nekolik distribuci Linuxu nebo Windows XP. O Longhornu se tam samozrejme nic nepise...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wizi  |  24. 11. 2003 19:58

to nic nemeni na tom, ze je to drahy a hlavne pro servery

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 11. 2003 15:48

Matlab bezi na 64 bit podstatne lepsie ako na 32 bit - podla info od tych co mali tu moznost- ja ho pouzivam na niekolkych masinach ale len 32 bit alebo toto

http://www.synopsys.com/news/announce/press2003/amd64_pr.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hey  |  21. 11. 2003 17:21

A kdy bude ten P(A)MD 64 stabilnej a pouzitelnej ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  22. 11. 2003 09:57

Stabilni a pouzitelnej? To uz je od sveho uvedeni. Jako kazdy procesor od AMD v poslednich letech. Je videt, ze jsi se k zadnemu nedostal. Tvoje skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jr  |  21. 11. 2003 19:51

No, já si zase myslím, že naopak AMD má vůbec problémy dotáhnout se na Intel, alespoň pokud jde o snížení ztrátového výkonu jejich procesorů. Moderní procesory AMD bych si určitě nekoupil již kvůli tomu, jak náročné jsou prakticky všechny na chlazení. Pár mips dolů u Intelu v porovnáním s AMD ix86 stejného taktu s klidem oželím.
A odběr 110 W u Intel P4/4GHz ? Tak to raději zůstanu u PIII/1GHz, kterému ještě stačí dobře konstruovaný pasivní chladič [u skříně s dobrým větráním]... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rigor  |  22. 11. 2003 00:10

Nechci se tady pouštět do nějaké nesmyslné potyčky,ale myslíte si,že AMD Barton Box 2500+
s orig. chladičem je tak velký problém uchladit,když mi jede na 48 stupňů při zátěži?

Trochu se zamyslete než něco napíšete.Vaše poznámka patří do doby před dvěma a více lety.
Rigor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  22. 11. 2003 18:50

CO? Pokud vim, tak PowerPC porad bezi s pasivnim chladicem! Ale kdo kupuje jabkacky pocitace, ze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  22. 11. 2003 10:03

110W u 4GHz?? ten bude mit o dost vic, jen tak mimochodem, 110W pise Intel a ten NIKDY neudava spickovej prikon, pouze nejaky pochybny "prumer". Realny odhad je tak 120-130W u nejake 3.2-3.4GHz verze Prescotta.. AMD s prehrivanim zadne problemy nema, to ma spis Intel (tedy ne ze by to neslo uchladit, ale mysleno ze ma o dost vetsi stratovy vykon). Hlouposti ohledne 1GHz PIII si nech od cesty, ten proc uz koupis mozna v bazaru a nema cenu s nim tady argumentovat... Stejne tak bych ti mohl rict, at si koupis A64, podtaktujes ho na nejakych 800-1000MHz a bude ti stacit take pasiv... oboje je volovina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  24. 11. 2003 08:11

A na to si kde bol TDP- spotreba pri typickom zataznei teda nie maximum - P4 na jadre Northwood @3,2Ghz je 96W max je zhruba 120% tejto hodnoty -potvrdene meranim xbitlabs. najvyssia spotreba  AMD Athlon 64 3200+ pri najvyssej dovolenej teplote v bedni je 87W ale pri akomkolvek zatazeni pri pouziti kvalitneho chladica xbitlabs nenamerali viac ako 50-55W. Vo vseobecnosti sa viem, ze P4 hreje viac ako Athlon XP, len box chladice AMD boli horsie a preto bola teplota vacsia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor