Intel kritizuje pomalý vývoj softwaru

Intel kritizuje pomalý vývoj softwaru

Magazín EETimes zveřejnil velice zajímavý rozhovor s technologickým šéfem Intelu, Justinem Ratherem, který v něm otevřeně kritizuje vývojáře softwaru.

Podle Rathera nejde vývoj softwaru ruku v ruce s rychlým progresem v oblasti vývoje technologií. V případě Intelu pak konkrétně zmiňuje případ, kdy žádný software nedokáže naplno využít kapacity současných dvoujádrových procesorů, nemluvě pak o procesorech čtyřjádrových, na kterých dokonce některé aplikace „běhají“ pomaleji než na procesorech „obyčejných“. 

Z hlediska faktického se samozřejmě jedná o naprostou pravdu, z hlediska praktického už to však tak jednoznačné není. Vývojáři softwaru se totiž musí snažit vytvořit takový produkt, který bude co nejlépe optimalizovaný pro všechny možné komponenty. Logicky tak není možné dimenzovat daný kus softwaru pouze pro dvoujádrové procesory apod.

O tom, že jsou Ratherova tvrzení pravdivá, se můžeme přesvědčit například v případě herních konzol. První hry vydané po nástupu nové konzole vypadají vždy o poznání hůře, než ty, které vychází o nějaký ten pátek později. Důvod? Vývojáři postupně optimalizují svůj software pro daný hardware. Podobně jsou na tom například i grafické karty, jejichž výkon je postupně „zvyšován“ díky novým ovladačům, které dokáží využít jejich plného potenciálu.

Zdroj: EETimes

Témata článku: Software, Justin

91 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Svick 30. 1. 2008 13:20:10
    > Takže si logicky po koupi řeknou, že když dvoujádrový procesor není o...
  • David 24. 1. 2008 9:32:11
    Bohužel u SW se mění i ta fasáda. To co vy tvrdíte, je jako říct, že...
  • Mi.Chal 23. 1. 2008 23:07:51
    kazdy novy typ procesoru prinesl mj nektere nove instrukce, specializovane...
Určitě si přečtěte

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 31

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

Pojďme programovat elektroniku: Postavíme si titěrnou Wi-Fi meteostanici s lepším teploměrem než Netatmo

** Dnes se podíváme na maličkou Wi-Fi destičku Wemos D1 mini ** A připojíme k ní barometrický a teplotní shield ** Poběží na ní web a nabídne i JSON API

18.  6.  2017 | Jakub Čížek | 28

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky