Minulý rok AMD představilo vlastní nízkoúrovňové rozhraní API, které umožňuje tvůrcům her optimalizovat náročné procesy a získat tak vyšší výkon díky bližšímu přístupu k samotnému hardwaru čipu.
Jak ale informoval PCWorld, o podrobnosti o API Mantle veřejně zažádal Intel, který se zabývá vývojem vlastních integrovaných grafických čipů v procesorech Core a ve výsledku drží dvě třetiny trhu s prodejem grafik. AMD se ale vyjádřilo, že přístup k API Mantle uvolní pro veřejnost až ve finální verzi 1.0, která by se měla objevit do konce roku.
Rozhraní DirectX 12 a další generace OpenGL by ale dle Intelu měla nabídnout podobné vlastnosti jako API Mantle, nutno ale podotknout, že se API Mantle však nezaměřuje pouze na zvýšení výkonu, ale i na kvalitu zobrazení.
První hry využívající DirectX 12 by se měly objevit až v roce 2015, takže má AMD ještě chvilku času ukázat, co dovede a zda se API Mantle vůbec prosadí i v rámci podpory konkurenčních výrobců grafik.