Intel bude nadále pokračovat v cenové válce

Diskuze čtenářů k článku

pavel kysilka  |  23. 06. 2001 09:18

staci srovnat cenu a vykon.jasne vede amd.a to rikam jako byvalej fanda intelu.proc mam platit za drazsi intel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filipon  |  22. 06. 2001 10:19

Já jsem na začátku mluvil o normálních běžných uživatelých, prostě lidech co si kupujou počítač domů. Pochybuju že si bude v dnešní době (22.6.2001) kupovat P4. A kdo si bude kupovat PIII, tak je taky blázen, protože výkon Atlhonu je MINIMÁLNĚ stejný ale za dvě třetiny ceny. Howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JamesCloud  |  21. 06. 2001 21:28

Myslim ze do frekvence 900 Mhz je to jasny - Duron s dobrou deskou, vzdyt 800 Mhz stoji 2500,-!!! A celer na stejne frekvenci 2,5x tolik!!! Kdo ma prachy koupi si PIII a kdo ma jeste vic tak P4 nebo Athlon nad 1 Ghz. Rozdily ve vykonech jsou podle me nad 800 Mhz zanedbatelne, a kdo si stim chce lamat hlavu, tak to ma nastudovany. Je ale fakt ze firmy ktery potrebuji max. vykon si koupi Intel (kompatibilita - treba strizny, dual procesor atd.). AMD je porad jeste pro lidi, ktery si s tim chteji davat veci praci. ¨
Ja k nim patrim taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filipon  |  21. 06. 2001 10:53

No nevim nevim jestli není náhodou spíš AMD agresivní vůči Intelu, než obráceně. Kdo není blázen, má dnes procesor od AMD. Už se snad vyplatí i kvůli tomu změnit desku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KAOS  |  21. 06. 2001 12:36

Kdo chce mit dobryho kompa, koupi si Intel, kdo nema prachy tak AMD. + Predrazeny "super" DDR desky s "obrovskym" narustem vykonu jsou jen o malo levnejsi nez 6-vrstevny P4 zakladni desky(MSI). MSI oficialne vydalo MSI-850 pro2 4-vrstvou ==> levnejsi a s perfektnim pretacenim. Uz se na ni tesim, nebo si mozna pockam na Northwooda a zatim si koupim nakyho toho Athlona a pak ho strelim.

AMD neni spatny, to urcite ne, ale stvou mi kecy o tom, kdo ma intel je blazen. Vzdyt to vase "slavny" AMD neni schopny vymyslet vlastni instrukcni sadu a jenom se vezou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejk  |  21. 06. 2001 13:32

instrukcni sada se v zasade nemeni od 386, jen nejake vymakavky. Intel dal MMX, AMD zase 3Dnow!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corp. yA  |  21. 06. 2001 17:23

vis proc se nedomluvis v Cine ?? jestli to nebu jinym jazykem ... instrukcni sada je neco podobnyho. Ses trubka nebo to nechapes, ze musi jak intel tak amd drzet kontinuitu s i386 ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celeb  |  21. 06. 2001 20:02

Ano, pokud se bavíme o rozšíření instrukční sady  jako je SSE2, které jsou zajisté pokrokovější než 3D Now!, máte pravdu. Jenže si uvědomte, že kdyby šlo AMD cestou vlastních přídavných multim. instrukcí, nedošlo by daleko, protože je mnohem oblíbenější udělat software podporu pro Intel nez pro AMD. Takze se ocita AMD v celkem tizive pozici, kterou bude resit tak, ze se bude nadale soustredit na jina vylepseni procesoru a nikoliv o rozsireni instrukci. K tomu se AMD vratu az bude mit  vetsi vliv na trhu (rekneme 40%).  Instrukce 3D Now! vsak budou nadale obsazeny v procesorech AMD.

Pokud si myslite, ze AMD trpi nedostatkem patentu - ci co, tak byste se mel radeji jit zakopat : HyperTransport, x86-64, AMD data pre-fetching atd. atd. (to jsou patenty jen z posledni doby, jinak to nepocitam ;)).

Co se tyce Pentium4 - nechapu proc prodavat Athlon a menit za NorthWood, kdyz si muzete jeste par mesicu navic pockat a zakoupit AMD Athlon s novejsim jadrem nez je Palomino (napr. Barton).. A vubec, pocitate s tim, ze Vase budouci platforma vydrzi jen do roku 2003? Pokud vsak mate dost financi, gratuluji... my - ostatni se radeji soustredime na procesory tridy Duron. Ty totiz brzy dostanou novejsi jadro a tim padem budou jiz TOTALNE NABUSENE oproti "ubohym" Celeronum.

Jinak je jiste Intel firma, ktera v minulosti, soucasnosti i budoucnosti prinese spousty pozitiv do pocitacoveho prumyslu. V soucasnosti vsak velice pokulhava jeji cenova politika za AMD. Co se tyce vystupovani Intelu, asi si jeste neuvedomili, ze prisli o 75% zisku a o vice nez 10% trhu "diky" Athlonum... Neni radno podcenovat konkurenci, ne, ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miro  |  22. 06. 2001 07:40

to nemyslite vazne? dosky na P4 asi nie su predrazene. a co super vykon na "lacnych" rambusoch, ten je kde? preco sa P4 a pamate predavaju spolu, vie aj male decko - samostatne by si drahy procesor s drahymi pamatmi kupil len ... A tak intel dotuje rambus, ako sa len da, ked su blbci a upisali sa nenazrancovi, tak im treba.
ale inac mate pravdu, kto ma prachy, si urcite kupi intel. ved mu ani nic ine neostane. a za pol roka este raz to iste, ale v 0,13 mikro. to je terno, len co je pravda.
ale zato, kto nema peniaze ale ma amd, bude mu doska pasovat este aj o rok a vykon, ten bude.
A propos, az bude mat amd trzny podiel intelu, bude aj instrukcna sada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor