Na Instagramu se začne ve velkém prodávat reklama a od 30. září také v Česku. Tato sociální síť původně založená na sdílení unikátních čtvercových fotek (teď už mohou být i obdélníky) doposud reklamou příliš zasažena nebyla a teprve před rokem začala s prvními, regionálně i funkčně omezenými kampaněmi. Ale když Facebook za Instagram zaplatil miliardu dolarů, bylo jen otázkou času, kdy si na sebe začne Instagram vydělávat.
Ukázka reklamních příspěvků na Instagramu
Ačkoli si Instagram zachovává vlastní identitu a je to sociální síť od Facebooku oddělená, právě reklamní systém obě sítě spojuje. Zadavatelé reklamy totiž mají k dispozici stejný samoobslužný systém jako na Facebooku a mohou si vybrat, zda budou chtít cílit i na Instagram. K dispozici jsou totožné nástroje k výběru cílové skupiny apod.
Nyní se možnost zadávat reklamy zpřístupnila do 30 vybraných zemí a od 30. září bude dostupná globálně, tedy i v České republice. Reklama bude mít podobu vložených placených příspěvků, které budou označeny jako „Sponsored“. Mohou obsahovat obrázek nebo video s délkou až 30 sekund (čtvercové, nebo obdélníkové – proč se nedávno zpřístupnila možnost zobrazovat obdélníky najednou dává širší smysl).
Zdroj: Blog Instagramu